Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Філософія стародавнього китаю та індії




Зародки філософського мислення в Індії сягають глибокої давнини (2500-2000 pp. до н.е.). Зміст цього мислення відображають Веди, Брахмани і Упанішади. Веди — стародавні пам'ятники індійської літератури, написані віршами і прозою. До складу Вед входять "саліхіти" — чотири збірники віршованих гімнів, молитов і заклинань. Брахмани — це своєрідні коментарі до текстів Вед, у яких особлива увага звертається на тлумачення одвічного смислу ритуалів. Упанішади — завершальний етап у розвитку Вед. Принципи, стали основою світоглядних систем: 1) брахманізм; 2) бхагаватизм; 3) буддизм; 4) джайнізм.

Буддизм — це водночас і релігійне і філософське вчення. Воно виникло у VI—V ст. до н. є. і стало однією з найпопулярніших релігій разом з християнством та ісламом. З точки зору буддизму, світ — це єдиний потік матеріальних і духовних елементів — «дхарм». Філософський зміст буддизму включав два аспекти: вчення про природу речей та вчення про шляхи її пізнання. Вчення про буття. В основі буддійського вчення про природу речей лежить вчення про дхарми. За вченням буддистів, дхарми проникають в усі явища психічного і матеріального світів і перебувають у русі, кожну секунду спалахуючи і згасаючи. В теорії пізнання у буддистів не існує різниці між чуттєвою та розумовою формами, пріоритет надається практиці. Практика споглядання, роздумів є основним засобом пізнання навколишнього світу.

Один з найдавніших ідеалістичних вчень був брахманізм. Вони вважали, що світ складається з невидимого, непізнаного, незмінюваного духу “брахмана”, що не має ні початку, ні кінця. З точки зору представників цієї школи слід розрізняти душу і тіло. Тіло – це зовнішня оболонка душі (атман). Душа вічна, безсмертна, але оскільки людина занадто прив”я-зана до свого тіла, до земного існування, то душа людини, хоч і є втіленням духу брахмана, все ж відрізняється від нього, а тому підкоряється закону необхідності (кармі): душа переселяється в інше тіло, якщо людина може звільнитися від повсякденних життєвих турбот, її душа перестає бути зв”язаною з цим тлінним світом, тоді і реалізується її тотожність з Брахманом. Буддизм виник у 6–5 ст. до н.е. Засновником був Сіддхартха із роду Гаутами.

2. Китайська школа думки уходить своїм корінням у глибину віків. Її історія нараховує більш ніж два з половиною тисячоліття, протягом яких формувалася традиція, яку називають китайським мисленням. До 221г до н.е., коли династія Цинь об `єднала Китай, в країні існували різні філософські течії, причому основними були школи конфуціанського і даоського напрямків, що виникли в VI ст. до н.е.

Конфуціанство (жу цзя - школа великих книжників) - так само, як і даосизм, зародилося в Китаї в VI - V столітті до н.е. Входить в Сань цзяо - одну з трьох головних релігій Китаю. Філософська система конфуціанства була створена Кун-Цзи (Конфуцієм). Першим етапом конфуціанства була діяльність самого Кун-цзи, теж належав до бродячим вчителям. У його викладі конфуціанство було етико-політичним вченням, в якому центральне місце займали питання моральної природи людини, сім'ї та управління державою. Вихідною для Кун-цзи можна вважати концепцію "неба" і "небесного веління", тобто долі. Людина, наділена небом певними якостями, має діяти згідно з ними, з моральним законом Дао і удосконалювати їх за допомогою навчання. Мета цього вдосконалення - досягнення рівня "благородного мужа" (цзюнь-цзи), яке б Лі – етикет

Філософський напрямок в конфуціанстві у вигляді натурального дуалізму почалося лише з кінця XI століття н.е.

Даосизм - інше, не менш значуще, ніж конфуціанство, і що виник одночасно з ним філософське вчення Давнього Китаю. Його творцем з'явився містичний філософ Лаоцзи (або Лао Дань). Китайський письменник Лу Сінь в своїх сатиричних казках навіть зобразив передбачувану зустріч двох великих мислителів давнини. Даосизм зазнав долю буддизму, поступово перетворившись на релігійну секту, яка і сьогодні діє в Китаї.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-05; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 858 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Либо вы управляете вашим днем, либо день управляет вами. © Джим Рон
==> читать все изречения...

2300 - | 2031 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.008 с.