Ћекции.ќрг


ѕоиск:




 атегории:

јстрономи€
Ѕиологи€
√еографи€
ƒругие €зыки
»нтернет
»нформатика
»стори€
 ультура
Ћитература
Ћогика
ћатематика
ћедицина
ћеханика
ќхрана труда
ѕедагогика
ѕолитика
ѕраво
ѕсихологи€
–елиги€
–иторика
—оциологи€
—порт
—троительство
“ехнологи€
“ранспорт
‘изика
‘илософи€
‘инансы
’ими€
Ёкологи€
Ёкономика
Ёлектроника

 

 

 

 


–екомендован≥ теми есењв, допов≥дей, реферат≥в, наукових роб≥т. 1. ¬ираз сх≥дноњ та зах≥дноњ моделей св≥тосприйн€тт€ у ф≥лософ≥њ




1. ¬ираз сх≥дноњ та зах≥дноњ моделей св≥тосприйн€тт€ у ф≥лософ≥њ.

2. ƒавньо≥нд≥йська ф≥лософ≥€ та сучасн≥сть.

3. ‘≥лософ≥€ €к знанн€ про св≥т у досократичн≥й ф≥лософ≥њ.

4. ѕ≥фагор≥йський союз: стиль житт€ ≥ ф≥лософ≥€.

5. «м≥на предмету ф≥лософ≥њ в досократ≥вськ≥й ф≥лософ≥њ: соф≥сти.

6. ѕроблема анамнезису в ѕлатона.

7. ¬ченн€ про Ђ≥деальну державуї ѕлатона.

8. —оц≥ально-пол≥тичне вченн€ ѕлатона та јристотел€.

9. ¬ченн€ про щаст€ в еп≥курейськ≥й школ≥.

10. ¬ченн€ про недосконал≥сть людського п≥знанн€ в ф≥лософ≥њ скептицизму.

11. «м≥ст моральноњ ф≥лософ≥њ —енеки.

12. ¬ченн€ про душу в ф≥лософ≥њ стоњцизму.

“ема 3. —ередньов≥чна ф≥лософ≥€

 

ѕитанн€ до самост≥йного опрацюванн€ теми та сем≥нарського зан€тт€

 

1. ’ристи€нський св≥тогл€д та неоплатон≥чна ф≥лософ≥€:

а) теоцентризм христи€нського св≥тогл€ду;

б) звТ€зок неоплатон≥зму та христи€нства.

2. ‘≥лософ≥€ пер≥оду патристики. јврел≥й јвіустин.

3. —холастика. ѕитанн€ сум≥сност≥ в≥ри та розуму:

а) полем≥ка навколо ун≥версал≥й (реал≥зм та ном≥нал≥зм);

б) принцип гармон≥њ в≥ри та розуму у вченн≥ “оми јкв≥нського.

 

 лючов≥ пон€тт€

“еоцентризм, апологетика, патристика, схоластика, креац≥он≥зм, реал≥зм, ном≥нал≥зм, ун≥версал≥њ.

ѕершоджерела

1. јнтологи€ мировой философии. Ц  ., 1991. Ц “. 1. Ц „. 1.

2. —в€тий јвгустин. —пов≥дь. Ц  ., 1996.

3. јквинский ‘ома. —умма теологии. Ц  ., ћ., 2002.

 

Ћ≥тература дл€ самост≥йного опрацюванн€

 

1.  ондзьолка ¬. ¬. ≤стор≥€ середньов≥чноњ ф≥лософ≥њ. Ц Ћьв≥в, 2000.

2.  оплстон ‘. —ередньов≥чна ф≥лософ≥€. Ц  ., 1997.

3. ѕашук ј. …. —ередньов≥чна ф≥лософ≥€. Ц Ћьв≥в, 2008.

4. ѕредмет ≥ проблематика ф≥лософ≥њ: Ќавчальний пос≥бник / «а заг. ред. ћ. ј. —кринника, «. ≈. —кринник Ц Ћьв≥в, 2001.

5. ‘≥лософ≥€: мислител≥, ≥дењ, концепц≥њ: ѕ≥дручник / ¬. √.  ремень, ¬. ¬. ≤льњн. Ц  ., 2005.

 

ѕитанн€ дл€ самоконтролю

 

1. ѕор≥вн€йте особливост≥ ф≥лософ≥њ в добу јнтичност≥ та —ередньов≥чч€.

2. ўо Ї ф≥лософською основою патристики?

3. яка р≥зниц€ м≥ж апологетикою та патристикою?

4. ” чому пол€гаЇ суть дискус≥њ м≥ж ном≥нал≥стами та реал≥стами?

5. як розум≥Ї “ома јкв≥нський сп≥вв≥дношенн€ в≥ри та розуму?

 

“естов≥ завданн€

1. ƒл€ епохи —ередньов≥чч€ характерним Ї:


а) “еоцентризм;

б)  осмоцентризм;

в) јнтропоцентризм;

г) “ехноцентризм;

і) ≈коцентризм;

д) √уман≥зм.


2. ќбер≥ть вар≥ант правильноњ в≥дпов≥д≥:

а) апологетика Ц це п≥зн≥й етап розвитку схоластики;

б) апологетика Ц етап становленн€ христи€нського богословТ€, завданн€м €кого Ї обірунтуванн€ ≥ захист христи€нського в≥ровченн€;

в) вченн€ посл≥довник≥в давньогрецького бога —онц€ ≥ ћудрост≥ Ц јполона.

3. ѕатристика (paterЦ батько):

а) теоретичне обірунтуванн€ прив≥лейованого права чолов≥ка над ж≥нкою;

б) вченн€, що обірунтовуЇ патр≥архат;

в) вченн€ отц≥в церкви ≤≤ЦV≤≤≤ т.. спр€моване на систематизац≥ю христи€нських догмат≥в;

г) п≥зн≥й пер≥од схоластики.

4. ƒв≥ протилежн≥ позиц≥њ в схоластичн≥й ф≥лософ≥њ виражен≥:

а) емп≥ризмом ≥ рац≥онал≥змом;

б) мон≥змом ≥ плюрал≥змом;

в) ном≥нал≥змом ≥ реал≥змом;

г) матер≥ал≥змом та ≥деал≥змом;

і) рац≥онал≥змом та ≥ррац≥онал≥змом.

5. Ѕутт€ речей за “. јкв≥нським Ї:

а) Їдн≥стю форми ≥ матер≥њ;

б) Їдност≥ сутност≥ ≥ ≥снуванн€;

в) бутт€ й ≥снуванн€ тотожн≥;

г) бутт€ Ц це архе, €к ≥ в ф≥лософ≥њ досократик≥в.

6. ¬станов≥ть в≥дпов≥дн≥сть:

1. јпологетика а) –озум не суперечить в≥р≥
2. ѕатристика б) ¬≥ра не потребуЇ рац≥онального обірунтуванн€
3. —холастика в) „ерез розум утверджуЇтьс€ в≥ра

7. ‘≥лософською основою патристики Ї:

а) м≥стика ѕ≥фагор≥йського союзу;

б) вченн€ посл≥довник≥в ѕлатона;

в) рац≥онал≥стична спр€мован≥сть античноњ ф≥лософ≥њ;

г) вченн€ јристотел€.

8. Ќазвати правильну в≥дпов≥дь: Ѕог за јвгустином Ц це:


а) предмет п≥знанн€;

б) причина п≥знанн€;

в) найвище благо;

г) причина вс€кого блага;

і ) правильними Ї вс≥ в≥дпов≥д≥.


–обота з≥ словником

¬станов≥ть в≥дпов≥дн≥сть:

ѕон€тт€ «м≥ст пон€тт€
1. “еоцентризм а) ф≥лософське вченн€, що заперечуЇ онтолог≥чне значенн€ ун≥версал≥й, стверджуючи, що загальн≥ пон€тт€ ≥снують не в д≥йсност≥, а т≥льки в мисленн≥.
2. —холастика б) ф≥лософський терм≥н, €кий використовуЇтьс€ дл€ позначенн€ загальних пон€ть
3. ѕатристика в) ф≥лософський напр€м, зг≥дно з €ким ун≥версал≥њ ≥снують реально €к сутност≥ речей
4.  реац≥он≥зм г) св≥тогл€дна модель св≥тосприйн€тт€ в добу —ередньов≥чч€, зг≥дно з €ким Ѕог Ї джерелом ≥ основою всього сутнього
5. –еал≥зм і) вченн€ отц≥в церкви ≤≤ЦV≤≤ ст., спр€моване на формулюванн€, обірунтуванн€ та тлумаченн€ теолог≥чних догмат≥в.
6. Ќом≥нал≥зм д) в середньов≥чн≥й ф≥лософ≥њ Ц переконанн€, що св≥т створений з Ђн≥щої
7. ”н≥версал≥њ е) етап розвитку ф≥лософ≥њ та теолог≥њ, спр€мований на системну концептуал≥зац≥ю теолог≥чних догмат≥в, засобом рац≥онал≥стичноњ методолог≥њ та формально-лог≥чних прийом≥в.
8. јпологетика Ї) ранн≥й етап становленн€ христи€нського богословТ€, завданн€м €кого було обірунтуванн€ ≥ захист христи€нського в≥ровченн€.

 

“ворч≥ завданн€

 

1. яка роль апологетики та патристики у формуванн≥ середньов≥чноњ ф≥лософ≥њ?

2. –озкрийте в≥дм≥нн≥сть м≥ж зах≥дною ≥ сх≥дною патристикою.

3. –озкрийте основн≥ положенн€ јврел≥€ јвгустина.

4. яке завданн€ сто€ло перед високою схоластикою?

5. ” чому пол€гаЇ суть дискус≥њ м≥ж ном≥нал≥стами та реал≥стами?

6. як розум≥Ї “ома јкв≥нський сп≥вв≥дношенн€ в≥ри та розуму?

7. яке значенн€ дл€ розвитку ф≥лософ≥њ мав перех≥д в≥д неоплатон≥зму до аристотел≥зму в добу схоластики?

8. ўо означаЇ пон€тт€ Ђбритва ќккамаї?

 





ѕоделитьс€ с друзь€ми:


ƒата добавлени€: 2015-11-05; ћы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 340 | Ќарушение авторских прав


ѕоиск на сайте:

Ћучшие изречени€:

Ќачинать всегда стоит с того, что сеет сомнени€. © Ѕорис —тругацкий
==> читать все изречени€...

2112 - | 1885 -


© 2015-2024 lektsii.org -  онтакты - ѕоследнее добавление

√ен: 0.011 с.