Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


На даний момент у ф.існує декілька концепцій К




- Сумативна концепція, згідно якої К. – сукупність мат.і дух.цінностей, вироблених людиною. Т.ч., К. – це те, що протистоїть натурі (природі).

- Технологічна. К. – сукупність способів, форм, методів вироблення культури людством.

- Антропологічна. К. – духовний розвиток людини, її сутнісних сил.

- Символічна. ХХ ст.: Касірер, Лангер – Суть К складають символи. Людина – символічна тварина, що продукує і вживає символи. К має символічний хар-р.

- Релігійна. К – розвиток релігійної свідомості і духовності в її сакральних вимірах.

- Психологічна. К – продукт сублімації (заміщення первісних інстинктів). Фрейдистська концепція (Фрейд “Незадоволеність культурою”):

К – показник сутнісних сил людини, який знаходить свій вираз методах, процесі та результатах діяльності.

Суб‘єктом К виступає людина, яка творить, зберігає і розповсюджує кул.цінності. т.ч. К тісно пов‘яз.з творчістю, а творчість – процес створення (созидания) чогось нового може відбуватися лише в К.

К та Ц. Іноді поняття К і Ц ототожнюють, що пов‘язано з процесом урбанізації та технологічним підходом до К, але за своєю сутністю це дещо різні поняття. Вперше пон.К та Ц протиставив нім.юрист С.Пуфендорф (17 ст.): К він пов‘язував з духовним началом, а Цивілізацію – з машинним, технічним. Тюрго: Цивілізація – ступінь розвитку людства при переході від варварства до античності. У ХІХ ст. амер.соціолог Морган виокремив такі ознаки Ц.: виникнення та розвиток міст, оброблення та використання металів, виникнення письма, поява держ.та публ.органів влади. Енгельс (Походження сім‘ї, прив.власності і держави): Ц – виникнення держави, права, розподіл праці на фіз.і роз., виникнення наук, мистецтва, філософії. Ц – це певні ступені сусп.розвитку. Сьогодні пон.Ц найчастіше застосовують для означення досягнутого ступеня суспільного розвитку, а також набутого рівня функціонування культури в усіх її складових. Іншими словами, Ц – це такий рівень і стан сусп-ва, якому притаманні високий злет К та її ефективне функціонування в усіх галузях буття суспільства. Адже досягнення К можуть існ.в “законсервованому” вигляді. У такому разі багатство К не розкрите. На противагу цьому, Ц за суттю – це такий щабель у розвитку сусп-ва, на якому весь зміст К розгортається не в потенційному, а в актуальному плані, він увесь діє, живе, і головне, продукує подальші повноцінні і багатопланові форми інтелектуал.життя сусп-ва.

Масова Культура – явище, породжене урбанізацією та глобалізацією світу. МК – “міський фольклор”. Соціологічно у появі МК вбачають вплив міграції населення. Люди інкультуруються в нових екзистенц.умовах. Проміжне населення – не сільське і не міське. МК – сурогат кул-ри для широких верств населення, що шукають нових орієнтацій. МК – це уявлення пересічної (проміжної) людини про те, якою повинна бути К, її ідеали і цінності. МК – породження сучасності (ХХ ст.). Це “кіч” (мистецтво для кухні) – псевдо- чи імітація К, що виражає вульгарні смаки проміжної неосвіченої людини. Це нав‘язування К власних уявлень про К. ці норми масові і нав‘язуються творцями К феномен “МК”. Вперше досл.канадець Маклюен. Він аналізує К 40-х рр. (Голівуд): МК – рез-т інформац.революції.. видовищність жанрів.

Риси МК: 1. Видовищність (МК розрах.на феномен “шоу”, “ту шоу”- показувати. Пасивне сприйняття. Видовищність породжує імідж – взірець для наслідування, ідеал. Реклама). 2. Розважальність (доходить до гедонізму. МК зводиться до простих інстинктів (жаху), еротичної сфери, сфери інд.егоїзму(людині приємно залишатися живою в умовах смерті), феномен “саспенс” – підозра, Хічкок – різка несподівана зміна станів). 3. Наявність міфологічного кореня (відтворення міфологічних архетипів). 4. Тиражованість, серіальність.

Таким чином, МК – необхідний об‘єктивний феномен суч.світу, що долається: 1. За рахунок вдосконалення самої масової культури за рахунок появи нац.моделей МК, 2. Її інтеграції в постмодернізм.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-23; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 390 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Вы никогда не пересечете океан, если не наберетесь мужества потерять берег из виду. © Христофор Колумб
==> читать все изречения...

2357 - | 2156 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.