Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Методика навчання рахунку з допомогоюсюжетно-дидактических ігор




Найбільш актуальним, мій погляд, представляється дослідження дітей старшої групи,т.к. основний пласт навчання рахунку закладається саме тут віковому періоді.

У старшої групі дитсадка дошкільнята знайомляться з рахунком до 10, з кількісним складом числа з одиниць на межах 5, навчаються порівнювати які стоять числа, набувають поняття про порядковому рахунку не більше 10, визначають незалежність числа предметів від їхнього розміру і просторового розташування, навчаються складатиравночисленние групи з заданому числу тощо. буд. Всі ці уявлення послідовно, протягом учбового року діти одержують під час занять з математики.

Практичне використання знань, придбаних під час занять, істотно залежить від цього, якою мірою перед дитиною виникає реальна потреба у визначенні кількості, наскільки життєві вимоги, і побутова діяльність спонукають її виконувати відповідні операції. Отже, й усюжетно-дидактические гри лічильні дії включаються тоді, коли з ходу розвитку сюжету вонинеобходими.[16, С.28]

Вибір сюжету і одержувачів відповідного виду дорослих, що можна відобразити не у змісті гри, визначення ролей і ігрових правил повинні залежати від математичних уявлень, які діти отримали які були під час занять. Приміром, рахунок доіотсчитивание предметів по заданому числу краще здійснювати грі «Магазин», де продавці, касири та покупці визначають кількість необхідних предметів у вигляді рахунки; кількісний склад числа з одиниць освоюється успішніше у грі «Пошта», у якій сортувальники і листоноші розкладають кореспонденцію за адресами відповідно до названим числом; розрізнення кількісного і порядкового рахунки, порівняння попереднього і наступного числа відбувається у грі «Зоопарк» і під час ролі службовців зоопарку, які привозять певну кількість тварин і звинувачують розміщують в пронумеровані клітини.

Розглянемо докладніше приклади ігор на навчання рахунку.

Гра Магазин.

Мета гри. Вправа в перелічуванні іотсчитивании предметів, їх умовних зображень (паличок, гуртків) не більше 10. Ознайомлення з правилами поведінки у магазині.

Підготовка до гри. З дітьми організується екскурсія у найближчий магазин, де їх дізнаються, як обслуговують покупців продавці і касири, скільки треба платити, щоб отримати потрібну кількість цукерок і печива, побачать, як касир отримує за під назвою товар суму і дає здачу, як зважує товар продавець.

У наступних розмовах дітям розповідають, що є різні: продовольчі, овочеві, хлібні та інші, що у магазині може бути кілька відділів в кожному працює за 2-3 продавця, що продавці і касири би мало бути уважні покупцям тощо. п.

Розкриваючи дітям специфіку роботи магазину, характер їхніх стосунків, вихователь особливу увагу привертає те, що якість і результати своєї діяльності залежить від вміння правильно вважати, відраховувати, зважувати товар тощо. буд.,.

Матеріал. Вихователь разом із дітьми заздалегідь готує різноманітний асортимент товарів: з пластиліну і за рідного матеріалу роблять макарони, овочі, фрукти; «печуть» хліб, булочки, тістечка, печиво тощо. п. З допомогою батьків оформляються гарні вітрини, полички для товарів, каса. Для гри потрібні також біліфартучки чи халати, шапочки, чеки, «гроші», кошика, целофанові пакети, підноси.

Ігрові ролі й правила. У грі виділяються ролі завідувача магазином, продавців, касирів, покупців, шоферів, робочих.

Виконання ролей касира, продавця та покупця передбачає обов'язкову використання рахунки. Так, касирповинен запитати покупця, що хоче купити й скільки, намалювати на чеку відповідне кількість паличок, видати чек і ясно сказати покупцю, що він повторив замовлення продавцю. Покупці(ними може бути всі бажаючі) перераховують касирові, що хочуть купити й скільки, розплачуються гуртками (грошима) за кількістю названих предметів, а отримавши продукти від продавця, перевіряють їх кількість. Продавецьколись, ніж видати товар покупцю, повинен запитати, що хоче купити й скільки, звіряючи за чеком правильність його відповідей. Завідувач магазинуорганізує роботу працівників магазину, робить заявки отримання товарів, звертає увагу до правильність і акуратність роботи продавців і касирів, розмовляє з покупцями (чи їм новий магазин, які купівлі хочуть зробити й скільки тощо. буд.).Шофери доставляють певну кількість різноманітних товарів, а робочі допомагають вивантажувати отриманий товар.

Хід гри. Гра в «Магазин» починається з державоустрою.

Помилки, допущені дітьми. У процесі гри легко виявляються розбіжності у рахункових уміннях і навичках дітей. Одні учасники впевнено перераховують як реальні предмети, продовжує їх зображення (палички, гуртки), правильно відповідають питання «скільки?». Інші пропускають числівники, не називають підсумкову кількість, не можуть пояснити, що роблять. Нерідко доводиться бачити, що легко запам'ятовують назви всіх числівників, проте значення окремих числівників не розуміють і, зазвичай, що неспроможні з відповіддю «скільки?». Цими хлопців слід звернути особливу увагу. Допомога їм надають як вихователь, і діти, котрі володіють рахунком.

Поступово, принаймні виконання. подібних завдань, граючим стають звичними деякі зв'язку числа з предметом (його кольором, розміром і просторовим розташуванням), вони розвивається пам'ять на числа, помилки у рахунку практично зникають.

Відкривається новий магазин «Казка». «>3авоз» великої кількості іграшок стає справжньою подією для дітей. Виникає проблема, що з цими іграшками робити й як його розкласти. Діти зіштовхуються із необхідністю класифікувати іграшки якістю чи з ознакою, має більш загально значення (машини, тварини, ляльки), тощо. буд. І завжди залежно від цього, якій підставі проводиться класифікація, змінюється кількість іграшок.

Подальший розвиток сюжету і змістом гри. Якщо гра дітям подобається, викликає радісні емоції, всі вони продовжують її самостійно, за власним бажанням. У магазині то відкриваються нові відділи, то магазин закривається «на облік», і тоді оновлюється асортимент товарів, знову перераховуються всі речі.Организуется «база», де є найрізноманітніші товари, і виділяються робочі для перевезення продуктів із бази.

Результативність гри. Гра «Магазин» показує, що вона звертається до рахунку тоді, коли він їх виникає потреба. У цьому грі і під час різноманітних ролей перед дітьми виникає практична потреба у рахунку предметів, вназивании кінцевого результату («Скільки купив цукерок (печива, яблук тощо. буд.)?» - поставлене дитині питання ставить його перед необхідністю як порахувати, а й висловити словом результат рахунки; покупець, допустивши помилку у перерахунку предметів, змушений наново починати рахунок - інакше продавець не відпустить потрібний товар або вистачить куплених продуктів для гостей, котрі відвідують дня народження, всім членів команди, і т. п.).

Гра, яка відображає діяльність дорослих, і навіть спільні дії з партнером по грі, спонукає дошкільнят відповідальніше ставитися до лічильної завданню і більше наполегливо домагатися правильного результату, долаючи виниклі труднощі. «Я знову перелічу», «Я помилився»,- кажуть діти так і виправляють допущені помилки.

Усе це сприяє глибокому осмисленню лічильного дії. Діти самі починають виводити правил і переконуються у тому, достовірності. Спостерігаючи діями граючих, можна назвати тенденцію до згортання матеріальних дій: вважають предмети поглядом, не доторкаючись перед тим, не нагадуючи про предмети рахунки, швидко переводять погляд з однієї предмета в інший. Лише іноді діти повертаються для використання вказівного жесту іпроговариванию числівників вголос.

Отже, вважаючи у процесі гри однакові предмети і предмети різної форми, величини, кольору та т. буд., і навіть їх умовні позначення, діти починають виходити межі суто наочного способу рахунки, підходять до розуміння числа, з якого відображається кількісна характеристика предметів об'єктивної дійсності.

Наведемо іще одна ігровий приклад на навчання рахунку. Використовуючи будь-який підручний дидактичний матеріал (лічильні палички, монети, шашки т.д.), можна спробувати запропонувати дитинізадание-«ловушку». Нехай навіть він спочатку сам перерахує деяку сукупність предметів, та був потрібно вміти це проробити педагогові, та заодно якийсь предмет пропустити при рахунку чи порахувати двічі. Необхідно спробувати переконати дитини, що він десь припустився помилки. Потім він має вказати педагогові на помилку. У результаті «навмисної помилки» має бути досягнуто розуміння те, що:

>1.При рахунку не можна пропускати предмети чи якоїсь предмет вважати двічі;

>2.Результат рахунки залежить від напрями рахунки (наприклад, коли цей рахунок здійснюватиметься зліва-направо чи справа-наліво).

Коли дитина досить добре орієнтується в вище питаннях, можна переходити до вивчення теми «>Числа від 1 до 10».[8, с.20]

2.2 Методика навчання рахунку у старшій групі з допомогою дидактичнійигри«Цирк»

Протягом учбового року діти старшої групи застосовують знання, отримані під час занять з математики, всюжетно-дидактических іграх. Коли весь програмний матеріал пройдено і закріпленийсюжетно-дидактических іграх, вихователю необхідно перевірити якість засвоєних дітьми математичних знань. Для цього він кожної дитини можна запропонувати кілька завдань на вміння визначати кількість предметів та йогопорядковое місце; складати число з одиниць; встановлювати зв'язку й відносини між числами як усно, і спираючись на предмети; визначати незалежність числа предметів від їхнього розміру і просторового розташування т. буд. У цьому важливо продумати характер запропонованих завдань, включати питання, з'ясовуючи головне, істотне.

Самостійне виконання завдань як на предметах, а й усно, докладні розгорнуті пояснення засвідчують успішному засвоєнні дітьми матеріалу, передбаченого програмою для даного віку.

Слід також з'ясувати, чи можуть діти застосовувати засвоєні знання й уміння за умов, з новими об'єктами. Щоб це питання, вихователь може організувати дидактичну гру, одне із варіантів якої наведенониже.[16,с.58]

Цирк

Мета гри. Перевірка знання рахунку, вміння самостійно розв'язувати математичні завдання у умовах.

Ігрові дії. Виконання ролі глядача, правильне вирішення завдань, чіткі запитання ведучого.

Правила гри. За сигналом ведучого підбирати відповідну числову картку, виконувати завдання саме і швидко.

За кожне правильно виконане завдання учасник отримує фішку. За кількістю фішок визначається переможець.

Матеріал. Кожен дитини - конверт, де знаходяться числові картки.

Хід гри. Всі діти виконують роль глядачів,вихователь- провідний.

Ведучий. Діти, ми маємо відкрився цирк. Ви цього хочете піти у цирк?

Отримавши згоду, провідний звертає загальне увагу до касу, у якій касиром працює Світлана, і всім купити квитки. Діти швидко вибудовуються друг за іншому, купують квитки, і з інтересом їх розглядають (на квитках червоним олівцем написано номер низки, а синім·- номер місця). Усі глядачі відбуваються у красиво оформлений зал - це цирк. Жваво розмовляють про майбутньому поданні та висловлюють пропозиції про в цирковий програмі клоунів, дресированих тварин і т. буд.Звенит дзвінок, і починають визначати за квитком своє місце у залі. [16,с.58]





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-10-19; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 816 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Настоящая ответственность бывает только личной. © Фазиль Искандер
==> читать все изречения...

2310 - | 2034 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.008 с.