Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Радянська модель паблік рілейшенз. Культура і світогляд радянської номенклатури та їх вплив на розвиток громадських зв’язків в радянській Україні




У перші місяці після Великої Жовтневої революції в країні розгорнулася атмосфера публічності, робилися спроби організації участі народних мас у діалозі влади і суспільства. Але після розгону Установчих Зборів відбулося швидке згортання демократичного плюралізму громадських думок. А влада зробила ставку на терор і насильство. Настав період «воєнного комунізму» і громадянської війни, коли диктатура пролетаріату трансформувалася в диктатуру однієї партії. Виникла виключно жорстка ієрархія державної влади, аналогічна за своїм характером патріархальним деспотіям Стародавнього Сходу та командно-адміністративна система управління економікою. У той же час не можна не визнати, що завдяки наявності могутніх сил в області пропаганди СРСР, особливо в 30-і роки, незважаючи на терор і насильство по відношенню до «ворогів народу»,

мав дуже привабливий імідж в очах дуже багатьох людей, включаючи всесвітньо відомих письменників, акторів і режисерів, а також простих людей в країнах західних демократій.

Важливо підкреслити, що в боротьбі за маси широко використовувалися прийоми пропаганди та агітації, згодом знайшли своє місце і в арсеналі ПР. Багато фахівців, наприклад, вважають, що білий рух в Росії зазнало поразки від червоних не тільки в силу історичних причин, але також і невміло організованого інформаційного впливу.

Порівняємо два плакати: «Ти записався добровольцем!» / Відомий плакат, закликає до Червоної армії / і «Чому ви не в армії?» / аналогічний плакат, який закликає до армії білогвардійців /. Імперативність перших слогана і церемоній, ввічливе звернення в іншому абсолютно очевидні і також очевидно, що вплив перший плакат значно сильніше другого.

Після перемоги нового ладу в Росії і встановленню режиму сталінської диктатури була проведена навіть така незвичайна ПР-акція, як спроба вторгнутися в народний фольклор і створити «усний народний епос»прославляє радянських вождів і щасливе життя радянського народу.

Нові умови породили явище немислиме в дореволюційній науці, - законне літературне співробітництво збирача і оповідача, дали, проте прекрасні результати. У 1930-1940-ті роки під керівництвом збирачів в селах були створені десятки епічних творів, які оспівували радянську діяльність. Ці твори восхвалялись вченими, друкувалися в місцевій пресі, передавалися по радіо.

Збиралися спеціальні зльоти сказителей, на яких вони могли обмінюватися своїм досвідом створення нових радянських билин і казок. Творці творів нового радянського епосу оточувалися шаною і увагою. Іншим ефективним знаряддям влади в СРСР став кінематограф, про якому ще В. І. Ленін говорив як про найважливіший засіб впливу на маси. З початку 30-х років на екрани був випущений цілий букет кінофільмів-агіток, по-своєму дуже часто навіть талановитих, але які орієнтували глядачів на цілком певне сприйняття оточувала їх дійсності. «Вороги завжди погані», навіть коли вони бувають і «хороші» самі по собі. Вони заручені, тоді як радянським людям належить майбутнє. Наші люди - «хороші завжди», навіть коли вони оступався, причому знову-таки з вини все тих же зароїлися і недобитих ворогів.

Кіно декларувало потреби суспільства, так що тільки-но виникла необхідність в освоєння Арктики і Далекого Сходу, як тут же були зняті і відповідні кінофільми: «Семеро сміливих» і «Комсомольськ». Знадобилася жінка - активний будівельник соціалізму і актриси Т. Макарова, Л. Орлова, і В. Марецька. Тут же створюють цілу галерею образів - рішучих, чистих і сміливих радянських дівчат, настільки відданих справі комунізму і революції, що навіть шлюб розцінювався їх героїнями як поступка минулого, ну, в крайньому випадку, як виконання партійного обов'язку по підготовці Батьківщині нових кадрів. Ще одним важливим напрямом радянського кіно в цей час стала підготовка громадської думки до майбутньої війни. Про війну ставилися не тільки суто військові кінострічки. У кожному фільмі, навіть комедіях, так чи інакше, ця тема була присутня. Роль Леніна і його образ також отримують перше трактування саме в цей час: в 1937р., знімається знаменитий «Ленін у Жовтні» А. Капера фільм-казка про те, чого не було ніколи, але що так добре виглядало на екрані. У 1939 г, знімається продовження «Ленін у 1918р." І вже тут-то ідеї вождизму знайшли в кінострічці повне втілення, тільки жорстка сильна влада може щось дати - сам Ленін, мовляв, був за це і Горького цього повчав. Ленінська тема прозвучала в кінофільмі «Людина з рушницею» 1938р. М. Погодіна і «Яків Свердлов» / 1940р. /. Як вже зазначалося, військова тема була присутня практично у всіх фільмах передвоєнної пори. Але були ще й «особливо військові», якщо так можна висловитися, фільми, де війна не тільки згадувалася, де про неї не тільки співали або готувалися до неї, як у кінокомедії про танкістів «Гарячі днинки», а й такі, де майбутня війна представлялася. До них відносяться такі фільми, як «Ескадрилья номер 5» / 1939р. / А. Роома, «Якщо завтравійна»/ 1938р. / Є. Дзигана і подібні. У них показувалося, як війна починається і закінчується в Берліні за 24 години, а німецькі робочі дружно «Інтернаціонал» під радянськими бомбами. Таким чином, про війну створювалося хибне, шапкозакидальне враження, народ і армія орієнтувалися на війну «малою кров'ю і на чужій землі».

Навіть мультиплікація була підпорядкована ідеї боротьби пролетаріату. Повнометражний фільм А. Птушко «Новий Гулівер» 1936 рік якраз і присвячений знову ж інверсії образу Гуллівера, який допомагає ліліпутам повалити владу імператора-тирана. Таким чином, все, починаючи від монументальної архітектури в стилі Стародавнього Єгипту, до пісень, віршів, фольклору, друку, кіно, плакатів і навіть поштових марок була поставлена ​​на службу зміцнилися в нашій країні тоталітарному сталінському режиму.






Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-10-06; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 371 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Начинать всегда стоит с того, что сеет сомнения. © Борис Стругацкий
==> читать все изречения...

2349 - | 2105 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.