Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Творчість Ж.Б. Мольєра. Періодизація, новаторство і традиції. Особливості жанру “ високої комедії”. Художній аналіз однієї з п’єс




Мольєр – видатний драматург. Принцип творчості М – принцип «Золотої Середини». Періодизація: 1) 40-50 рр. 17 ст: період становлення: фарсова комедія (“Любовна досада”, “Закоханий лікар”(після неї стає придворн комедіографом), «Смішні, дорогоцінні» (сатира на граціозні літ салони)); 2) 60р: період розквіту: соціальні комедії, створює жанр високої комедії, в якій сатира набуває сусп значення (“Тартюф”, “Дон Жуан”, “Скупий”, «Лікар мимоволі»); 3) 70р. - період песимізму, втоми, відчаю (”Міщанин – Шляхтич”, «Вчені жінки», “Удаваний Хворий”). Особливості драматургії: викор фарси (жінка з коханцем, підслуховування, обман), комедію масок (боротьба молодих закоханих проти батьків за своє щастя); започаткував реалістичну драму. Заслуга - жанр високої комедії, це 5актна пєса, написана віршем, для неї х-ний не фарсовий комізм(не ситуації), а інтелектеальний (комізм хар-ру) (цим підняв її до рівня трагедії, до рівня поєтич жанру). Звертався до народної мови, мудрості, народних характерів. Його пєси мають демократичний х-р. Риси високої комедії: 1) психол достовірність, оптимізм; 2) соц. стилізація; 3) соціальне спрямування: жартівливі ситуації використовувались для висміювання соціальних недоліків; 4) насиченість життєвої реальності; 5) утвердження ідеї здорового глузду *Золотої Середини* (в основі творчості – матеріаліст концепція Гассенді); 6) поєднання чуттєвого захоплення і розуму; 7) пєси побудовані за правилом класиц естетики, діалог сконцент на певній ідеї, навколо якої ведеться суперечка; 8) У п’єсі існує 2 табори, 2 протилежні думки, на при кінці перемагає * золота середина*; 9) Дійові особи діляться на 3 групи: а) головні герої - тупі, з певними відхиленнями, вони найбільш колоритні; б) молоді, закохані – необережні, запальні, тому викликають сміх, неяскраві, позбавлені індивідуальності; в) резонери - відстоюють думку автора, правило золотої середини, виступають стороною, яка злагоджує конфлікт. Характери пєс багатопланові і динамічні, герої яскраві і індивідуалізовані, його сучасники. Мова – афористична і виразна (з класицизму). Пєси 2х видів: 1)комедії х-рів («Скупий», «тарюф», зображ х-р в чистому вигляді); 2) пєси-звичаї («міщанин-шляхтич», «вдаваний хворий», «Дон Жуан», х-є сусп обстановку в цілому). « Міщанин - Шляхтич”. Пєса написана на замовлення короля, щоб висміяти звичаї турків. Конфлікт: суперечність між бажанням обмеженого, недалекоглядного, тупого міщанина Журдена стати дворянином, і інтересами його домочадців (пані Журден, дочка Люсіль, Клеон, закох в Люсіль). Головний герой твору пан Жорден – буржуа, чиї батьки були торговцями. Він соромиться свого походження та способу життя, має пристрасть до всього дворянського. Прагне потрапити до вищого товариства, стати шляхетним дворянином. Негатив: вирішив стати коханцем маркізи Дорімени і завдяки її увійти до аристократич кіл; закидає справи та наймає вчителів танців, фехтування, музики, які за високу платню прививають аристократизм, а за спиною висміюють. Сміх викликає лакейське приниження Журдена перед званнями та титулами. Йому притаманне марнославство. Позитив: вміє рахувати гроші, починає вчитися найкам, дбає про свою дочку. Комізм сцени з кравцем (називає від шляхетного пана до вашої світлості). Клеон – предс-к новоствор буржуазії. Забороняє шлюб дочки Люсіль з її коханим, бо той не дворянин. Наприкінці комедії пан Журден виліковується від манії, здоровий глузд перемагає. Демокритизм у слугах Ніколо і Ковєлі, які уособ нар мудрість. Завдяки їм щастя молодої пари не розривається. Риси слуг: життєрадісність, оптимізм, кмітливість, доткпність, внутр гідність. Суть: людина повинна бути собою, виховувати в собі почуття гідності, робити в житті свою справу, не повинна плазувати перед іншими і соромитися свого походження.

 

22. Іспанська л-ра 17 ст. Педро Кальдерон, як представник іспанського бароко. Морально – філософська драма “Життя – це сон”

Іспанія втрачає свою могутність і колонії, веде війну с Францією, король втрачає владу. Великій вплив мав католицизм. В цій ситуації з’являються бюрократія, корупція, змови, песимізм, зневіра. В таких умовах особливого розвитку набуває бароко, що продовжує традиції ренесансу, але гуманістичне світовідчуття набуває трагічності. Ісп бароко визнавало існування природнього у надприродньому. В ісп. л-рі. 17 ст. існувало 3 напрямки: 1) Ренесансний реалізм (Лопе де Вега); 2) Класицизм (вчені, поети); 3) Бароко (Кальдерон). Свій песимізм письменники прагнуть вгамувати тим, що вказують людям на їхні обовязки виправдати своє земне існування добрими справами і вчинками. Педро Кальдерон – видатний ісп. драматург доби бароко. Уся творчість Кальдерона – це напруженні роздуми про сенс людського життя. Людина у світі не сама, її буття тісно пов’язане з іншими людьми з природою, історією, Богом. В своїх творах прагнув поєднати світську і релігійну тематику. Драми честі та драми морал-філос. Герої Кальдерона намагаються осягнути таємничі, але всемогутні зв’язки у світі і зрозуміти своє місце в ньому. Твори:Дама - невидимка”, “Чистилище святого Патріка”, “Поклоніння Хресту” - це комедії; філософсько алегоричні драми: “ Життя – це сон” і “Чудодійний меч”. “Життя – це сон” - твір, який акумулював усю складність та багатозначність проблем які завжди поставали перед людиною, філософське осмислення суті людського життя. Тема: роздуми автора про сенс життя, про людське щастя. Герой проходить шлях від незнання життя, розчарування в ньому до усвідомлення сенсу буття у творінні добра, терпіння. Пєса утверджує ідеали христ гуманізму, багато алегорії, присутня містика. Проблематика твору: 1) філос проблема суті люд життя (Сихізмундо); 2) Проблема тирана і справжн монарха (Базіліо і Сигізмундо); 3) Проблема жіночої честі і кохання (Россаура); 4) Проблема кохання і обовязку перед державою; 5) Проблема родинної честі і обовязку перед королем. В творі є декілька сюжетних ліній: Сихізмундо-Базіліо, Россаура-Астольфо, Россаура-Сихізмундо, Россаура-Клотальдо. Мова – пафосна, риторична, багата на символи, метафори. Ідея: автор вирішує проблему виховання справжнього монпрха, який повинен бути поміркованим, мудрим і мусить уміти пригнічувати в собі пристрасті заради сусп блага (Сихізмундо кохає Россауру, але він зрікається свого кохання, бо вона байдужа до нього і бо життя скороминуче і любов не має значення). Місце дії – Польща. Сюжет: Коли у польського короля Басиліо народився син (Сигізмундо), він звернувся до астрології і з жахом дізнався, що Сигімундо ставши дорослим буде жорстоким правителем. Тому Басиліо вирішує замкнути Сигізмундо у вежі, де той проводить дитинство і молодість. Через багато років Басиліо задумується над тим кому передати трон і вирішує перевірити віщування. Віщування збувається, бо принц себе веде просто ганебно. Його знову повертають у темницю. Прокинувшись у тюрмі Сигізмундо переконується у марності людського існування, і в тому, що життя – лише сон. Люди дізнаються про сина Басіліо і піднімаються на повстання. Повстанці звільняють Сигізмундо, він їх очолює, розбиває війська батька, але не чинить розправи над батьком і Астольфом – стає хорошим правителем. Сигісмундо перемагає себе, придушує власні інтереси, виховує в собі ідеального правителя. Ідеальний король Сигізмундо об’єднує Росауру і Астольфо, щоб відновити її добре ім’я, але сам закоханий в Росауру. В процесі виховання Сигізмундо як ідеально монарха велику роль відіграло сприйняття життя як сну: людина може продовжити свій сон добром, терплячістю, а не жорстокістю. Незалежно від того чи життя є сном чи ні, людина повинна творити добро.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-07-29; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 2318 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Своим успехом я обязана тому, что никогда не оправдывалась и не принимала оправданий от других. © Флоренс Найтингейл
==> читать все изречения...

2351 - | 2153 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.