Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Громадські об’єднання, сутність, типологія




Всупереч розбіжностям у тлумаченні причини виникнення громадських об’єднань сенс існування останніх визначається як спільна життєдіяльність людей, що передбачає їх взаємну залежність і потребу один в одному, забезпечує збереження і розвиток соціального організму.

Це життя людей безпосередньо в колективі, соціальній групі.

Громадські організації (об’єднання) — це масові об’єднання громадян, що виникають за їх ініціативою для реалізації довгострокових цілей, мають свій статут і характеризуються чіткою структурою.

Типологія:

1. За родом діяльності — конструктивно створені, пізнавальні, опозиційні.

2. За поставленими цілями.

3. За інтересами — економічні, суспільно політичні.

4. За правовим статусом — легальні і нелегальні.

5. За рівнем масовості і впливом.

6. За ставленням до існуючого ладу — консервативні, революційні. Найбільш поширеними зараз є: профспілки, організації інвалідів і т.д.

Громадсько-політичні організації і рухи.

Громадські рухи теж мають масовий характер і створюються з певною метою. Однак на відміну від громадських організацій це структурно не оформлені масові об’єднання громадян і організацій різних соціально-політичних орієнтацій, діяльність котрих, як правило, має тимчасовий характер і найчастіше спрямована на виконання певних тактичних завдань, після чого вони або розпадаються, або консолідуються в партії чи громадські організації.

Нині це:

1) Політичні рухи (НРУ на початку розвитку).

2) Демократичні рухи.

3) Антифашистські і антидиктаторські.

4) Соціальні (локальні) рухи.

Суттєвою причиною піднесення рухів(їх ролі) у соціально політичному житті є неспроможність традиційних партійних інститутів своєчасно постати і оцінити нові реалії, пов’язані з можливостями участі населення у здійсненні демократичних перетворень.

Є 5 етапів:

1. Створення передумов руху.

2. Висловлення прагнень.

3. Агітація.

4. Розвиток політичної діяльності.

5. Стадія згасання.

Особа і політика

Людина може перебувати у сфері політики щонайменше у двох якостях — як громадяни держави і як учасники політичних подій та процесів. Кожна держава сильна своїми громадянами, їхніми почуттями власної гідності. Усвідомленням своїх прав і обов’язків, здатністю їх захищати, довірою до влади.

Вже в первісні часи було прийнято поділяти людей на “своїх” і “чужих”. “Свої”, члени одного роду-племені, мали визначені права і обов’язки (право голосу, право на помсту...) яких не мали чужаки.

Ідея громадянства народилася у греко-римському полісі — общині, що згодом перетворилась на державу. Сама ідея громадянства як політична категорія, загальнолюдська вартість існує у суспільстві саме від часів античності. Громадянство означало міру визнання соціальної значимості людини. Особливість античного громадянства — відсутність ідеї повного рівноправ’я.

Буржуазні революції і ліберально-демократичні перетворення в Європі поступово скасували привілеї і станову нерівність, формально надали рівний правовий статус кожному.

Держава постає як інститут, що забезпечує умови до здійснення прав. Нині інститут громадянства набуває суто юридичного значення. Порядок набуття та позбавлення громадянства — у кожній країні окремо. Правовий статус громадян чітко регламентується.

У сучасному світі прийнято розрізняти права і свободи громадянина (тобто державні) і права людини (щодо держави) — соціальні можливості особи. Порушення або позбавлення прав людини — дискримінація. Освічене громадянство із розвинутим почуттям власної гідності — це засоби демократичного суспільства.

Свободи особи і держави.

Немало політичних доктрин декларують інтереси людини, її свободу як приоритетну цінність. Принципове розмежування здійснюється стосовно тлумачення ролі держави та взагалі політики в забезпеченні свободи індивідів та реалізації їхніх інтересів.

В основі одних доктрин лежить упевненість, що самореалізація людини можлива лише через державу. Сильна держава — благо. А що її зміцнює — то головне і вирішальне. “Інтереси держави — понад усе”. (Гегель, Макіавелі). Сама людина є пасивним суб’єктом управління. Вона повинна підкорятись еліті.

Інші доктрини за основу беруть впевненість у владній суверенності особи, переконаність, що її самореалізація не в державі. Призначення держави — гарантувати свободу особі. Держава — це вимушене зло, а пріоритет належить людині. За Епіктетом (стоїки) тиран владарює не тільки через в’язниці, але й через те, що громадяни неспроможні бути вірними собі.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-05; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 674 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Два самых важных дня в твоей жизни: день, когда ты появился на свет, и день, когда понял, зачем. © Марк Твен
==> читать все изречения...

2211 - | 2040 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.009 с.