Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Тема 16. Компоненти хорової звучності та засоби музичної виразності




Компоненти хорової звучності.

а/ Вокально-хорова техніка як міра володіння співацьким голосом.

Вокально-хорова техніка – міра володіння співацьким голосом, в основі якої:

- способи та прийоми вокально-хорового дихання;

- м’яка (момент початку звука збігається з переходом зв¢язок до голосового положення, при чому останні змикаються не щільно), тверда (перед атакою голосові зв’язки щільно зімкнуті і натиск повітря, що проходить між ними, призводить до коливання), придихова (проходження видихаючого повітря випереджає коливання голосових зв’язок) атака звука;

- звукоутворення – виконавський засіб вокально-хорового мистецтва та його фактори:

- сукупність дихального (трифазність вокального дихання) та голосового (коливання голосових зв¢язок) апаратів, що керуються центральною нервовою системою;

- вібратори (пружні м¢язи-зв¢язки, які вібрують із звуковою частотністю і наповнюють його обертонами);

- резонатори (лобова та гайморова пазухи, ротова порожнина (верхнє піднебіння, зуби), кістки обличчя, щелепи, гортань, грудна клітина, ключиці), що визначають необхідність використання в процесі співу потрібних регістрів (грудний, головний, мішаний (мікст)) як частин діапазону голосу, позначених єдністю тембру на основі звуковидобування;

- звукоформування – культура та естетика хорового вокалу, що визначається такими факторами:

- міра володіння вокально-хоровим диханням;

- виразність тембру (забарвлення звука) хорових партій та хору в цілому; манера хорового співу (округлення та прикриття звука);

- виразність дикції та артикуляції, засоби звуковедення; наявність тембрового вокального слуху у виконавців;

- стилістична ерудованість, культура та художня естетика хористів;

- звуковедення– інтонаційне сполучення співацьких звуків, злиття їх у мотиви, фрази, речення, періоди, що розрізняється за формами:

- legato – плавний, рівний перехід від звука до звука, виразне, пластичне відтворення музичних структур, позначене єдністю нюансу, тембру для даного фрагменту мелодії незалежно від темпу, характеру твору;

- staccato (іт.- уривчасто, відокремлено) – чітке, гранично гостре відокремлення звуків при активній артикуляції де приголосні вимовляються коротко і відносяться до наступного складу слова;

- non legato(іт.- не зв¢язно, не злито) характеризується розмежуванням звуків мелодії при збереженні їх безперервності.

Б/ Хоровий стрій.

Хоровий стрій – система звуковисотних співвідношень у мелодичному (горизонтальному) та гармонічному (вертикальному) видах.

Принципи інтонування хроматичних та діатонічних півтонів, великих, малих, збільшених та зменшених інтервалів у висхідному та низхідному положеннях у горизонтально-мелодичному строї.

Принципи інтонування в одночасному звучанні інтервалів, окремо взятих акордів (мажорних та мінорних, збільшених та зменшених тризвуків, септакордів та нонакордів у всіх різновидах), акордових сполук (в ладових та поліладових системах) у вертикально-гармонічному строї.

Особливості інтонування мелодичних та гармонічних інтервалів у натуральному (зонному) татемперованому строях.

Унісонний стрій та його особливості.

В/ Хоровий ансамбль

Хоровий ансамбль – спільне злагоджене виконання музично-хорових творів, художня єдність, повна узгодженість усіх компонентів хорового звучання.

Різновиди хорового ансамблю:

- природний, що утворюється при однакових теситурних умовах, рівномірному використанні регістрів кожної з хорових партій;

- штучний – при наявності різних теситурних умов, що призводить до використання водночас різних регістрів;

- вокальний, ритмічний, динамічний, унісонний, гармонічний, поліфонічний ансамблі хору та солістів, хору та інструментального супроводу;

- частковий, щостосується кожної хорової партії, окремо взятої, і передбачає повну злагодженість унісонного звучання;

- загальний якузгодженість між собою всіх хорових партій.

Вплив теситури, поліритмії та різноманітності фактур на ансамблеву злагодженість.

 

 

Засоби музичної виразності.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-12-06; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 606 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Если президенты не могут делать этого со своими женами, они делают это со своими странами © Иосиф Бродский
==> читать все изречения...

2507 - | 2379 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.