Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Способи й засоби людського буття у світі.




Найзагальніші моменти культурного способу (зі своїми засобами) людського буття у світідіяльність і спілкування. Вони значно різняться в залежності від форми відношення до предметного світу, від практичного, теоретичного або духовно-практичного (світоглядного) його осягнення. Основна відмінність їх – різниця між предметним перетворенням і спогляданням. Інколи виділяють три моменти: діяльність, споглядання і спілкування.

Діяльність – один з найважливіших атрибутів буття людини, зв'язана з цілеспрямованою зміною зовнішнього світу, самої людини. Саме через діяльність розкривається сутність людини. У залежності від потреб людей діяльність традиційно підрозділяється на: 1) матеріальну (задоволення первинних потреб людини: у їжі, одязі, знаряддях праці через зміну зовнішньої природи); 2) суспільно-політичну (різні форми впливу на суспільні відносини, організацію громадського життя); 3) духовну (в області науки, мистецтва, релігії тощо). Усі форми людської діяльності історичні. Вони зазнають впливу від поділу праці. Унаслідок соціокультурних ускладнень, діяльність у суспільстві є системою, елементами якої є: люди, їхні потреби й інтереси, предмет, мотиви, мета, засоби праці і форми її здійснення. Кожна діяльність вимагає спеціальної підготовки, досвіду, компетентності. Висока динаміка цивілізаційних процесів зв'язана з проблемою співвідношення традиційного і новаційного в їх програмах. Гармонійне співвідношення різних компонентів в індустріально-міській культурі західного типу сприяє відносній стабільності громадського життя в порівнянні з культурами традиційного світу.

Опредметнення і розпредметнення – поняття, що оформилися на перетині класичного німецького трансценденталізму і традиційного марксизму і служили розгляду процесів об'єктивації людських можливостей тіла і духу в природу й історію і навпаки – суб'єктивації природи й історії в людині. Концепція опредметнення і розпредметнення чудово описувала й фетишизацію уречевлення – придбання відносин між людьми видимості відносин між речами.

Марксистська концепція опредметнення і розпредметнення виявилася цікавою насамперед як діалектика "діяльнісних здібностей" суб'єктів. Тут стало класичним: 1)... розуміння опредметнення як переходу в предмет і втілення в ньому людської здатності. Це власне і робить предмет соціокультурним феноменом (через зняття схеми з діяльності та втілення її в культурній формі, знаками оформленій і ціннісне навантаженій). Таке розуміння спрямовує на схоплювання ціннісно-сенсових характеристик об'єкту. 2) розуміння розпредметнення як перетворення соціокультурної компоненти «сутності» предмета у надбання людини. Результатом цього є розвиток людських здібностей засвоєння і критичного переосмислення соціокультурного досвіду).

Опредметнення й розпредметнення суттєво переосмислені у феноменології Гуссерля, де домінує установка свідомості не на предмет, а на мислення і дію, з метою виявлення обріїв значення, ейдосів, способів конституювання значень, процедур типізації тощо. У теорії Жана Піаже оформилася концепція інтеріоризації як формування внутрішнього плану свідомості.

 


Типологія Буття. Види буття:

Людина, її відношення до світу – центр єдності буття.

 

 

 


 

Природне суспільне

явища

факти практичне артефакти





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-24; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 408 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Есть только один способ избежать критики: ничего не делайте, ничего не говорите и будьте никем. © Аристотель
==> читать все изречения...

2248 - | 2201 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.012 с.