Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Йоана 4:7-8




Нова заповідь Ісуса Христа — це заповідь любові. Любов є основою міжособистісного людського спілкування. Вона породжує радісний, вільний стан розуму і зумовлює охоче служіння людини своєму ближ­ньому. При цьому людина не звертає уваги на такі явища, як вдячність чи невдячність, хвала чи осуд, набуття чи втрата, адже в служінні лю­бові вона не потребує того, щоб чимось зобов'язати своїх ближніх. Високоморальна людина живе переважно не для себе, а для інших і саме в цьому знаходить сенс і повноту та гармонійність буття. Тільки у любові і через любов людина стає людиною. Без любові вона неповно­цінна істота, позбавлена істини життя, його глибини,нездатна адекватно розуміти інших і себе. Сутність моральности особистости знаходить свій найбільшийвияв у любові.

Любов — це духовно-емоційний стан, що майже не надається формальному визначенню. Жодні апеляції до емпіричних фактів в усьому їх розмаїтті справі не допомагають. Любов — це завжди подія, не залежна від людини. Людина не може любити чи не любити за влас­ним бажанням. Любов не надається моральним оцінкам.

Сенсом людської любови взагалі є виправдання і спасіння індивіду­альности через жертву егоїзмом. Неправда і зло егоїзму полягають зов­сім не в тому, що людина занадто себе цінує, надає собі безумовного зна­чення і нескінченної гідности. В цьому вона права, тому що кожен інди­від, як самостійний центр життєвих сил, як можливість безконечного вдосконалення — в такому розумінні має безумовне значення і гідність. Невизнання за собою цього безумовного значення адекватне зреченню людської гідности.

Основна неправда і зло егоїзму полягають в тому, що людина, спра­ведливо визнаючи свою безумовну гідність, несправедливо відмовляє іншим в такому визнанні. Усвідомлюючи себе центром життя, вона ін­ших відносить до периферії свого буття, залишаючи їм тільки зовніш­ню й відносну цінність. В абстрактно-теоретичній свідомости кожна людина завжди припускає повну рівноправність інших із собою. Проте у практичному розумі, у своїх внутрішніх почуттях і на ділі вона стверд­жує безмежну різницю між собою та іншими: вона сама по собі є все, вони самі по собі — ніщо. Однак саме за умов такого егоїстичного само­ствердження людина насправді не може стати тим, ким вона так палко прагне бути. Справжня індивідуальність — це відкритість іншому.

Будь-яка істота є тим, що вона любить. Любов — це самовіддача, подолан­ня егоїзму. Щоб повністю викорінити егоїзм, необхідно протиставити йому кохання, що проймає все наше єство. Той, інший, який повинен визволити з лабет егоїзму нашу індивідуальність, повинен мати відношення з усією цією індивідуальністю, повинен бути таким самим, конкретним і реальним, цілком об'єктивованим суб'єктом, як і ми самі, і разом з тим, відрізнятися від нас, бути дійсно іншим. Він повинен мати весь той істотний зміст, який маємо ми, але мати його в інший спосіб, в іншій формі, так, щоби будь-який прояв нашого єства, будь-який життєвий акт зустрічали в цьому іншому відповідний, але не однаковий прояв, так, щоб ставлення одне до одного було повним і постійним обміном, повним і постійним ствердженням себе в іншому, досконалим спілкуванням та взаємодією.

Моральний сенс і гідність любові полягають у тому, що вона змушує людину дійсно визначити за іншим те безумовне центральне значення, яке до цього вона визнавала лише за собою. Любов переносить життєвий інтерес за межі індивідуального, перетворює потенційне буття в дійсне. Відкривається, що дарувати приємніше, ніж одержувати, любити самому є більш цінним, ніж бути коханим. Любляча людина полишила в'язницю своєї самотности й ізоляції, які неминучі в стані нарцисизму і зосереджености на собі. Людина насолоджується можливістю єднання і злиття.

 

Необхідна діяльна віра, моральний подвиг і праця, щоб утрима­ти, зміцнити і розвинути цей дар світлої і творчої любові, щоб за допомогою його втілити в собі і в інгиому образ Божий. Володимир Соловйов

 

ТИПИ ЛЮБОВІ

(за Еріхом Фроммом)

 

братерська любов

материнська любов

еротичне кохання

любов до себе

любов до Бога

 

Братерська любов — основа всіх типів любови. Вона передбачає солідарність з усім людством і виходить з того, що людська єдність ґрунтується на ідентичності людської сутности безвідносно до освіти, звань, талантів тощо.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-09-20; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 372 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Сложнее всего начать действовать, все остальное зависит только от упорства. © Амелия Эрхарт
==> читать все изречения...

2234 - | 2105 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.