Ћекции.ќрг


ѕоиск:




 атегории:

јстрономи€
Ѕиологи€
√еографи€
ƒругие €зыки
»нтернет
»нформатика
»стори€
 ультура
Ћитература
Ћогика
ћатематика
ћедицина
ћеханика
ќхрана труда
ѕедагогика
ѕолитика
ѕраво
ѕсихологи€
–елиги€
–иторика
—оциологи€
—порт
—троительство
“ехнологи€
“ранспорт
‘изика
‘илософи€
‘инансы
’ими€
Ёкологи€
Ёкономика
Ёлектроника

 

 

 

 


»бн —ина философи€сындагы кудай эманаци€сы иде€сы




»бн —инаның п≥к≥р≥нше, әлем құдайдың эманаци€сы арқылы қажетт≥л≥к нег≥з≥нде қалыптасты. Құдай бейтарап, әлем материалды, құдай си€қты ол да мәңг≥. “абиғи заттар б≥р Ц б≥р≥мен себеп салдарлы байланысқан, онда табиғи заңдылықтар үстемд≥к жасайды.

јраб перипатетизмн≥ң шыңы Ц ибн –ушд немесе јверроэс, мұсылмандық »спани€ның орталығы  ордовада өм≥р сүрген. јристотельд≥ң ≥з≥мен ол да барлық адамдарға ортақ бейтарап әлемд≥к ақыл деп пайымдады, оның философи€сы материалист≥к сипатта дамыды., ол алдыңғы қатарлы араб ойшылдарының және јристотель ≥л≥мдер≥н синтездеу нәтижес≥нде схоластика мен католицимзге қарсы бағытталған ≥л≥мд≥ жасады.

ќсыған сәйкес жеке адамның жанының мәңг≥л≥к тег≥н тер≥ске шығарды, б≥рақ бүк≥л адамзат мәңг≥л≥к деп есептед≥.

»бн - –ушд Ђек≥ жақты ақиқатї ≥л≥м≥н жасады. ћұның көмег≥мен философи€ мен ғылымды д≥нн≥ң бақылауынан босатуға әрекет жасады. ќйшылдың бұл қадамы философи€ның кей≥нг≥ дамуына оң ықпал етт≥.

4. —опылық Ц исламдағы мистикалық бағыт. ќның тану объект≥с≥ - Құдай. ќны танып б≥луд≥ң өз≥нд≥к ерекшел≥г≥ бар, өйткен≥ Құдай си€қты өте қасиетт≥ объект≥н≥ тануға логикалық ойлау немесе парасаттың шамасы келмейд≥. ќл үш≥н ерекше б≥р жағдай Ц адам жанының терең түкп≥р≥нде жататын б≥р киел≥ күш қажет. ќндай күш бар ма? Ѕар болса, ол қандай күш деген сұрақтар б≥рден көкейге оралады. »ә, адамды адам етет≥н, оған ерекше рухани қуат берет≥н, оның өм≥р≥н мәнд≥ де сәнд≥ етет≥н, жүрег≥г≥ң түкп≥р≥нде нәр алып, әрдайым жанып тұратын ерекше күш Ц ол сүй≥спенш≥л≥к Құдайтану адамнан ерекше әсерленуш≥л≥кт≥, сүй≥спенш≥л≥кт≥, онымен ерекше сырласуды қажет етт≥.

Құдай тану Ц ерекше сүй≥спенш≥л≥к сез≥м≥н бастан кеш≥ру. Құдай, ең алдымен, сүю объект≥с≥, ал оған шын көң≥л≥мен бер≥лген сопылар шекс≥з сүюш≥лер.

»бн —инанын философи€лык козкарастары озинин онтологи€сында неоплатонизмнен калган эманаци€ иде€сын кенинен колданып, дуние алланын биринши себептин агып-тасуынан пайда болды деген пикир айтады.»бн —ина озинин онтологи€лык илиминде диндеги Ђкудай жоктан барды тудырдыїдеген пикирге карсы шыгады. ≈гер дуние жоктан пайда болса, онда дуниенин ис арекети себеби болмаган екен гой деген ойга акеледи, онда кудайдын ол касиети кажетти емес, онын терен ман магынасынан шыкпайды. ќлай болса ол озгереди, ал онын ози онын кемелине келмеген, жетилмегендигинин кориниси  удайдын абсолютти жетилген алгашкы себептигине кайшы келеди. »бн —ина кудайды диндеги си€кты табигатка онын жаратушысы ретинде карсы коймайды.  удай дуниедеги барлыктын алгашкы себеби болганнан кейин, материалдык дуние кудайсыз, ал кудай бул дуниесиз омир суре алмайды деген пикирге келеди.





ѕоделитьс€ с друзь€ми:


ƒата добавлени€: 2015-08-18; ћы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 1830 | Ќарушение авторских прав


ѕоиск на сайте:

Ћучшие изречени€:

—туденческа€ общага - это место, где мен€ научили готовить 20 блюд из макарон и 40 из доширака. ј майонез - это вообще десерт. © Ќеизвестно
==> читать все изречени€...

2007 - | 1929 -


© 2015-2024 lektsii.org -  онтакты - ѕоследнее добавление

√ен: 0.011 с.