Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Філософія (вчення про моральність, пізнання добра і зла)




На християнство можна дивитися трояко: як на iсторичний факт, як на вищу iстину чи iдею, як на задачу людства. Iдея ж християнства н е яке-небудь вi-дiрване умозрiння, а утримуе в собi цiльний змiст людського i всесвiтнього життя. Християнство явилось як добра звiстка спасiння всього свiту. Тому що свiт весь в злi лежить. Нехай спасiння вiд цього зла вiдкрив Христос своiм подвигом, своiм вченням. Людство вступило на цей шлях, але не багато з них пройшли по ньому i да-лi всесвiтне спасiння залишаеться тiльки доброю вiст-кою.

Зло е всесвiтнiй факт, тому що всяке життя почина-еться з боротьби i злоби, продовжуеться в страданнi i рабствi, закiнчуеться смертью. Початковий закон природи е боротьба за iснування. Другий вид свiтового зла - страдання. Як все в природi грiшить одне проти другого, так неодмiнно одне вiд другого i страдае.

Суть свiтового зла заключаеться в розладi всiх iс-тот, в iх взаемному протирiччi i несумiсностi. Але в цьому i заключаеться беззмiстовне буття свiту. Тобто зло iбеззмiстовне по сутi одне i те ж.

Хоча в основi свiтового життя лежить роздор i хаос, але все ж свiт iснуе i живе як дещо едине i згiдне.

Безумовний першопочаток i джерело всякого буття е абсолютна цiлiснiсть сущого, тобто Бог.

Змiст свiту стае власним змiстом людини. Людина сама мае змiст, так як розумiе все в единостi, тобто розумiе змiст всього i в цьому людському розумiннi свi-товий змiст одержуе можливiсть свого повного здiйснен-ня. Змiст свiту е внутрiшня еднiсть кожного з всiма. Як жива особиста сила ця еднiсть е любов. Сам по собi Бого не е нi роковий закон, не розум, тiльки освiтлюючий тьму. Бог бiльше цього i може зробити бiльше, нiж це I Христос показав, що Бог е любов.

Воскресiння е внутрiшне примирення матерii i духа, з яким вона стае тут стае як реальне вираження його, як духовне тiло. Iстина Християнства заключаеться в оду-хотворiннi i обожествленнi плотi. Матерiальне життя лю-дини спiльне внеi з тваринами, зводиться до двох основ-них вiдправлень - харчування i розмноження. Харчування натуральне е вбивство. Розмноження натуральне е самов-бивство.

Ф.Енгельс висуває ідею, що в ф завжди ставлять одне й те ж питання, яке він називає основним питанням ф (основним філософським питанням). Його суть - відношення мислення до буття. Це відношення може розглядатись, як єдність двох сторін: 1) що існувало раніше – свідомість, дух чи матерія (питання про первинність і вторинність). 2) чи спроможна людина за допомогою власної свідомості пізнати навколишній світ, отримати об'єктивно істинне знання про нього (питання про пізнаванність). Ідея Ф Енгельса про основне ф. питання має в собі певний евристичний потенціал, оскільки дає можливість певним чином класифікувати ф школи і напрямки. Згідно з марксизмом, філософів, які визнають матерію первинною, а свідомість вторинною, називають матеріалістами. Тих, хто визнає первинність духу або свідомості, називають ідеалістами. Ідеалізм, у свою чергу, постає у двох формах - суб'єктивний і об'єктивний. Суб'єктивний ідеалізм бачить першооснову буття у свідомості суб'єкта. Об'єктивний ідеалізм як першооснову буття розглядає дух або ідею, що існус об'єктивно, поза суб'єктом.

Основна думка: сівт склад-ся не з готових заверш-х преді., а є сукупністю процесів, в якій предм, що здаються незмінними, так само як поняття, що виник. в уяві, перебувають у безперев-й зміні на основі поступального розвитку.

5. Пізнання: немає сенсу вирішувати вічні істини; всі зання – неминуче обмежені і обумовлені обставинами, за яких ми їх здобуваємо. Наприклад метафіз. протилежності (добро-зло, істина-хибність, необхідність-випадковість) є відносними: те, що сьогодні істинне, має свою хибну сторону, яка тепер прихована, а згодом відкриється і навпаки. Оточуючий світ пізнаваний, а мірою пізання є ступінь відповідності знань об’єктивній реальності (практика).

6. Метафаз. метод мав справу з готовими предметами (речами), довершенними та незмінними. Потрібно було спершу дослідити предмет, щоб дослідж-ти його зміну. Нприклад, природознавстовдо кін. ХVІІІст. було збираючою наукою про готові предмети, то в ХІХст. воно перетвор-ся на впрорядковуючу науку про процеси, походження та розвиток предметів, зв’язок, який з’єднує всі процеси природи в єдине ціле.

7. Пізнання взаємозв’язку прир. процесів рушило вперед завдяки відкриттям:

· Клітини як одиниці, з розмноження та диференціації якої розвивається все тіло рослини і тварини. В-вок: розвиток усіх вищих організмів відбувається за одним заг. законом. Але властивість клітини до зміни, припустимим є інший (дещо відмінний) шлях розв-ку. Заг. закон розвитку вищий від індивідуального (та не завжди з ним співпадає).

· Перетворення енергії – сили неорганічної природи (механічна, теплато, випромінювання, електрика, магнетизм, хімічна енергія) являють собою різні форми прояву універсального руху: переходу одна в одну в певних кількісних відношеннях. Весь рух в природі зводиться до безперевного процесу перетворення з од. форми в іншу.

· Закон Дарвіна вказав, що всі організми (в т.ч. людина) виникли впроцесі розвитку з одно клітин-х зародків, які, в свою чергу, утвор-ся з виниклої хіміч. шляхом протоплазми (або білка). Життя виникло без втручання надприр. Б.

Тобто ствердж-ся принцип розвитку, що узагальнює1) історич. досвід люд-ва; 2) нук. досягнення, - всі явища в світі та світ в цілому знаход-ся в неперервному, потсійному, діалект. розвитку, джерело якого - виникнення та вирішення внутрішніх протиріч, що призводить до запереч-я одних станів та утвор-я якіс. нових явищ та принципів.






Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-10-07; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 327 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Есть только один способ избежать критики: ничего не делайте, ничего не говорите и будьте никем. © Аристотель
==> читать все изречения...

2267 - | 2218 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.