Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Теми для самостійного вивчення




1 Українська романтична поезія, її специфіка, історична роль у культурному процесі:

- джерела та художні особливості українського романтизму, школи романтиків;

- балада як поетичний жанр. Баладна творчість Л. Боровиковського («Маруся», «Чарівниця» та ін.) і П. Гулака-Артемовського («Рибалка», «Твардовський»);

- елегійна лірика В. Забіли («Соловей», «Гуде вітер вельми в полі» та ін.), М. Петренка («Небо», «Минулися мої ходи…» та ін.).;

- огляд творчості А. Метлинського, Я. Щоголєва, О. Афанасьєва-Чужбинського.

2 Творчість І. Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка, П. Куліша:

- «Енеїда» і «Наталка Полтавка» як перші твори нової української літератури, жанрові особливості;

- риси сентименталізму в повістях Г. Квітки-Основ’яненка («Маруся», «Сердешна Оксана» та ін.);

- джерела та художньо-ідейний зміст роману П. Куліша «Чорна рада».

3. Діяльність Кирило-Мефодіївського братства, постать М. Костомарова:

- ідеологічні засади та учасники Кирило-Мефодіївського братства, «Книги буття українського народу» М. Костомарова;

- М. Костомаров – історик, поет-романтик, прозаїк. Історична документальність його повістей («Кудеяр», «Черниговка» та ін.).

4. Авторський колектив журналу «Основа». Діяльність «Руської трійці»:

- колишні учасники Кирило-Мефодіївського братства і молода генерація письменників як редактори й автори журналу «Основа» (П. Куліш, М. Костомаров, О. Стороженко, Марко Вовчок та ін.);

- львівський гурток творчої молоді «Руська трійця» та його історичне значення (М. Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький);

- передумови та історія видання «Русалки Дністрової», її побудова;

- мотиви лірики М. Шашкевича, його участь та позиція в «азбучній війні» в Галичині.

5 Творча постать Тараса Шевченка:

- мотиви творчості періоду заслання, поезії останніх років життя;

- повісті Т. Шевченка, їх автобіографізм та антикріпосницьке спрямування («Художник»);

- драма «Назар Стодоля»;

- Т. Шевченко про власне життя й особисте ставлення до світу («Журнал»);

- найвідоміші біографи та дослідники творчості Т. Шевченка.

6 Соціально-побутові та історичні повісті І. Нечуя-Левицького, його роман «Хмари»:

- проблематика й художні особливості ранніх повістей І. Нечуя-Левицького («Дві московки», «Микола Джеря» та ін.);

- оцінка письменником української історії та історичних постатей («Князь Єремія Вишневецький», «Гетьман Іван Виговський», казка «Запорожці»);

- світогляд і міські типи українських інтелігентів у романі І. Нечуя-Левицького «Хмари». Проблематика роману: русифікація української молоді засобами освіти й виховання; пошук шляхів до народу; прояви національної свідомості серед студентів.

7 Творчість Панаса Мирного:

- проблематика соціально-психологічного роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

- проблема родинного та суспільного безправ’я жінки в романі «Повія».

8 Драматургія, історична проза й поезія М. Старицького, його театральна діяльність:

- роль М. Старицького у піднесенні рівня театрального життя і репертуару в 80–90-х роках XIX ст.;

- драми письменника, психологічна і художня правдивість створення образу актриси у драмі «Талан»;

- історична проза М. Старицького (аналіз одного з творів на вибір);

- поетична спадщина, вірш «Виклик» («Ніч яка місячна…»).

9 Драматургія І. Карпенка-Карого і М. Кропивницького:

- морально-психологічний конфлікт у драмах І. Карпенка-Карого з життя інтелігенції («Суєта», «Житейське море»);

- жанр сатиричної комедії у драматургічному доробку І. Карпенка-Карого («Мартин Боруля», «Хазяїн»);

- соціальні та родинно-побутові проблеми у драмах М. Кропивницького («Глитай або ж Павук»).

10 Постаті Б. Грінченка і М. Драгоманова в українському громадському житті й літературі:

- просвітницько-педагогічна, літературно-критична діяльність Б. Грінченка, участь у полеміці з М. Драгомановим;

- морально-етичний і дидактичний аспект оповідань Б. Грінченка;

- розпад патріархальної сім’ї і проблема деградації у повісті Б. Грінченка «Серед темної ночі».

11 Поетична творчість П. Грабовського, його публіцистичні та літературно-критичні праці:

- лірика П. Грабовського, українські громадські справи та національні питання в його поетичній оцінці («До українців», «Поетам - українцям», «До України», «До Русі-України» та ін.).

- П. Грабовський як літературний критик і публіцист («Лист до молоді української», «Слівце на слівце» та ін.).

12 Життєвий шлях І. Франка. Поетична творчість:

- родина, освіта, захоплення, суспільні переконання Івана Франка у контексті громадського та літературного життя Галичини;

- поетична творчість І. Франка (аналіз збірок «З вершин і низин», «Мій Ізмарагд», «Зів’яле листя»). Образ ліричного героя поезії Франка;

- філософський зміст поем «Мойсей», «Смерть Каїна».

13 Проза Івана Франка: оповідання, повісті. Історична, економічно-громадська, родинно-психологічна, філософська тематика:

- особисте життя і суспільно-політична позиція адвоката Рафаловича у повісті «Перехресні стежки»;

- парадокси протистояння добра і зла в оповіданні «Як Юра Шикманюк брів Черемош»;

- морально-містичний аспект оповідань «Терен у нозі», «Сойчине крило».

14 Драматургія І. Франка, його естетико-філософський трактат «Із секретів поетичної творчості»:

- соціальне підґрунтя родинної трагедії у драмі «Украдене щастя», проблема безневинної провини у долі героїв;

- основні питання праці «Із секретів поетичної творчості» (предмет і завдання літературної критики, прекрасне в мистецтві, мистецтво слова та його універсальність, природа поетичного натхнення та ін.).

Література

1. Вороний М. Марко Лукич Кропивницький // Вороний М. Поезії. Переклади. Критика. Публіцистика. – К.: Наук. думка, 1996. – С. 241-245.

2. Гончарук П. Апостол української ментальності (До 190-річчя від дня народження П. О. Куліша) // Київська старовина. – 2008. – № 3. – С. 3-20.

3. Горак Р. Твого ім’я не вимовлю ніколи: повість-есе про Івана Франка. – К.: Академія, 2008. – 227 с.

4. Горинь В. «Руська трійця» і християнська традиція в духовному житті України // Дзвін. – 2000. – № 10. – С. 140-142.

5. Гундорова Т. Невідомий Іван Франко. Грані ізмарагду. – К.: Либідь, 2006. – 360 с.

6. Дем’янівська Л. Іван Карпенко-Карий. Життя і творчість. – К.: Либідь, 1995. – 144 с.

7. Дзюба І. Тарас Шевченко. – К.: Альтернативи, 2005. – 104 с.

8. Жулинський М. У праці каторжній, в трагічній самоті // Куліш П. Твори: В 2 т. – К.: Дніпро, 1989. – Т.1. – С. 5-30.

9. Зеров М. Твори: В 2 т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.2: Історико-літературні та літературознавчі праці. – 601 с.

10. Іванченко Р. Нечуй-Левицький. Нарис життя і творчості (літературний портрет). – К.: Наук. думка, 1982. – 140 с.

11. Історія української літератури XIX століття: У 2 кн. – Кн.1: Підручник / за ред. акад. М.Г. Жулинського. К –.: Либідь, 2005. – 656 с.

12. Історія української літератури XIX століття: У 2 кн. – Кн. 2: Підручник / за ред. акад. М.Г. Жулинського. – К.: Либідь, 2006. – 712 с.

13. Колесса Філарет. Іван Франко: Біографія // Дзвін. – 2006. – № 8. – С. 84-102.

14. Кониський О. Тарас Шевченко-Грушівський: Хроніка його життя. – К.: Дніпро, 1991. – 703 с.

15. Куліш П. Григорій Квітка (Основ’яненко) і його повісті // Куліш П. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1989. – Т.2. – С. 487-504.

16. Медуниця М. Брати і побратими. Роман (про Панаса Мирного та Івана Білика). – К.: Рад. письменник, 1990. – 422 с.

17. Панасенко Т. Іван Котляревський. – Х.: Фоліо, 2010. – 88 с.

18. Погрібний А. Борис Грінченко в літературному русі кінця XIX початку XXст. – К.: Либідь, 1990. – 232 с.

19. Приходько І. Іван Нечуй-Левицький проти «обрусения» народів // Березіль. – 1997. – № 9–10. – С.156-164.

20. Приходько І. Іван Нечуй-Левицький проти «обрусения» народів // Березіль. – 1998. – № 5–6. –
С. 170-187.

21. Смілянська В. Літературна творчість Миколи Костомарова // Костомаров М. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1. – С. 5-37.

22. Федченко П. Михайло Драгоманов: Життя і творчість. – К.: Дніпро, 1991. – 362 с.

23. Франко І. Іван Тобілевич (Карпенко-Карий) // Франко І. Твори: В. 20т. – К.: Держ. вид-во худ. л-ри, 1995. – Т.17. – С. 448-453.

24. Франко І. Михайло П. Старицький // Франко І. Твори: В 20т. – К.: Держ. вид-во худ. л-ри, 1955. – Т.17. – С. 303-345.

25. Франко І. Поезії Віктора Забіли // Франко І. Твори: В 20т.. – К.: Держ. вид-во худ. л-ри, 1955. – Т.17. – С. 427-435.

26. Чопик С. Квітка –і– Основ’яненко // Слово і час. – 2010. – № 4. – С. 46-57.

27. Яценко М. Українська романтична поезія 20–60-х років XIX ст. // Українські поети-романтики. – К.: Наук. думка, 1987. – С. 5-36.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-10-06; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 390 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Бутерброд по-студенчески - кусок черного хлеба, а на него кусок белого. © Неизвестно
==> читать все изречения...

2414 - | 2334 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.013 с.