Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Тема 8 «Дві концепції свободи» за текстом Ісаї Берліна




Поняття негативної і позитивної свободи вперше запроваджено:

Дж. Міллом

Б. Констаном

М. Адлером

І. Берліном

 

Негативна свобода визначається через аналіз:

зовнішніх чинників активності;+

внутрішніх чинників активності

відсутності чинників активності;

 

Позитивна свобода визначається через аналіз:

зовнішніх чинників активності;

внутрішніх чинників активності;+

відсутності чинників активності;

 

Яким принципом обумовлюється поділ на два концептуальні напрямки щодо визначення позитивної і негативної свободи:

принципом поділу на внутрішні і зовнішні чинники свободи;+

принципом віднесення чинників свободи до політичного режиму;

принципом визначення міри приватності;

принципом визначення міри публічності;

 

Поділ філософських підходів до свободи на позитивні й негативні її концепції обумовлюється:

визначенням ролі індивідуальної свободи;+

визначенням ролі держави щодо свободи людини;

визначенням ролі освіти щодо свободи людини;

запереченням ролі громади щодо індивідуальної свободи;

 

Б. Констан належить до філософів, які:

визнавали позитивну політичну свободу;

визнавали негативну політичну свободу;+І

 

Ж.Ж. Руссо належить до філософів, які:

визнавали позитивну політичну свободу;+

не визнавали позитивну політичну свободу;

 

Дж. С. Мілл належить до філософів, які:

визнавали позитивну політичну свободу;

визнавали негативну політичну свободу;+

 

Г. Ф. Геґель належить до філософів, які:

не визнавали позитивну політичну свободу;+

визнавали позитивну політичну свободу;

 

З погляду Ж. Ж. Руссо, в основі позитивної політичної свободи лежить:

загальна воля суспільства;+

індивідуальна воля людини;

приватна сфера;

автономна сфера життя індивіда;

 

З погляду позитивного розуміння свободи, свобода і жадання:

перебувають у безпосередньому внутрішньому зв’язку;+

не перебувають у внутрішньому зв’язку

перебувають у зовнішньому зв’язку

 

Між відчуттям свободи і відчуттям щастя людини:

існує прямий зв'язок;

немає прямого зв’язку+

 

Республіканська концепція і політика свободи базується на:

концепті негативної свободи;

на концепті позитивної свободи;

на концепті статусної негативної свободи;+

 

Республіканська політика й концепція свободи виходить з передумов:

визнання недопустимості втручання в приватне життя людини;

визнання недопустимості домінування над людиною;+

визнання абсолютної свободи людини;

визнання державної влади як такої, що має право втручатися в приватне життя індивіда.

 

Визначення свободи через принципи контролю над людиною стосується:

негативного значення свободи;+

позитивного значення свободи;

 

Визначення свободи людини через принципи дозволу її самостійної активності стосується:

негативного значення свободи;+

позитивного значення свободи;

 

Нездатність людини досягти бажаної мети:

завжди свідчить про відсутність політичної свободи; +

не свідчить про відсутність політичної свободи;

 

Нездатність людини досягнути бажаної доброчнесної мети:

свідчить про відсутність політичної свободи;+

може свідчити про відсутність внутрішньої свободи;

 

Ісая Берлін під негативною свободою, зокрема, розуміє:

обмеження, викликані фізичною неповносправністю;

обмеження, викликані природними перешкодами;

невтручанням з боку інших людей чи інституцій;+

 

 

У філософії свободи поняття «невтручання» й «домінування»:

несуть синонімічне значення;

їхнє значення щодо впливу на свободу особи є відмінним;

не мають прямого відношення для характеристики свободи людини;

стосуються винятково політичного простору свободи; +

 

Твердження про те, що: «Кожна вимога громадських свобод та особистих прав, кожний протест проти експлуатації та приниження, проти втручання державної влади, масового гіпнозу звичаю чи організованої пропаганди, виростає з індивідуалістичної й широко обговорюваної концепції людини» - належить:

Дж. С. Міллю;

Б. Констану;

І. Берліну;+

Ж.Ж. Марітену;

Т. Пейну;

 

Свобода, що полягає в пануванні над собою, за означенням І. Берліна:

належить до негативної свободи;

належить до позитивної свободи;+

 

Визначення «справжньої» мети людського життя й ототожнення її зі свободою, на думку І. Берліна, веде до концепту:

позитивної свободи;+

негативної свободи;

 

Визначення державою чи політичною силою «справжньої» мети людського життя й ототожнення її зі свободою, на думку І. Берліна,веде:

до нехтування індивідуальної свободи людини;+

до гарантування індивідуальної свободи людини;

 

Сентенція Т. Г. Ґріна «Ідеал справжньої свободи полягає в максимальній можливості для всіх членів людського суспільства без винятку найкраще виявити себе», на думку І. Берліна, є формулою для:

здійснення реальної індивідуальної свободи;

виправдання найгірших деспотичних вчинків;+

 

І. Берлін вважає віру людей в те, що «свобода – це раціональне самокерування»:

може служити реальною підставою для здійснення суспільної свободи;

несе загрозу для здійснення суспільної свободи; +

не має значення для здійснення суспільної свободи;

 

Ісая Берлін вважає твердження М. Монтеск’є щодо політичної свободи: «можливість робити те, що ми маємо бажати»:

таким, що відповідає духові лібералізму;

таким, що суперечить духові лібералізму;+

таким, що не має відношення до лібералізму;

 

І. Берлін вважає позицію Е. Берка в тому, що «існує доконечна потреба обмежувати право індивіда в його ж інтересах» такою, що:

відповідає суті визнання свободи головним принципом суспільного життя;

+ не відповідає суті визнання свободи головним принципом суспільного

життя;

 

Філософія свободи І. Берліна відповідає духові:

соціалістичних ідея;

консервативних ідей;

ліберальних ідей;+

націоналістичних ідей;

 

І. Берлін вважає позицію Е. Берка в тому, що «існує доконечна потреба обмежувати право індивіда в його ж інтересах» такою, що:

суголосна з поглядами комуністів;+

відповідає ліберальній доктрині;

 

І. Берлін вважає позицію Е. Берка в тому, що «існує доконечна потреба обмежувати право індивіда в його ж інтересах» такою, що:

суперечить ліберальній ідеї свободи;+

суперечить комуністичній доктрині свободи;

суперечить якобінському підходу до свободи;

 

 

Думку І. Канта: «індивід цілковито відкидає свою дику, беззаконну свободу, щоб віднайти її знову, неушкодженою, у стані залежності, відповідно до закону – тільки тоді він здобуває справжню свободу», Ісая Берлін вважає:

такою, що накладає обмеження на права людини;

такою, що відповідає послідовній ліберальній ідеї;

такою, що не суперечить послідовному визнанню принципу верховенства права;+

 

Обґрунтування принципу прав людини у філософії ХУІІІ століття носило непослідовний характер через:

ірраціоналістичні теоретичні засади;+

раціоналістичні теоретичні засади мислення;

невизнання природного права на свободу людини;

нехтування політичної свободи людини;

 

Сентенція: «Жодна людина не вільна, чинячи зло. Перешкоджати їй, означає звільнити її» - притаманна для:

емпіричного тлумачення свободи;

раціоналістичного витлумачення свободи;

ірраціоналістичного підходу до свободи;+

 

І. Кант вважав «найбільшою проблемою людської раси, на розв’язання якої вона приречена самою природою, - це встановлення громадянського суспільства …» - тому, що:

це суспільства, в якому усунена приватна власність;

це суспільство, для якого притаманна колективна воля;

це суспільство, в якому існує найбільша свобода індивіда;+

це суспільство, в якому панує законодавство, що обмежує свободу людини;

 

Сенс пов’язання свободи з виборюванням соціального статусу, за І. Берліном, криється:

в потребі зайняти домінантне становище в групі,+

в жадання політичної влади;

в жаданні визнання неповторності особи;

в прагненні колективного конформізму;

 

Ісая Берлін вважає, що прагнення статусу й визнання:

є тотожним з індивідуальною свободою;+

є тотожним з соціальною свободою;

не є тотожним до свободи;

є тотожним з негативною свободою;

 

Визнання взаємозв’язку між прагненням статусу й прагненням свободи:

суперечить теорії свободи загалом;

приймається як концепція республіканського розуміння свободи;+

 

І. Берлін вважає, справжня свобода людини може бути визначена:

лише в позитивному сенсі;

і в позитивному, і в негативному сенсах;

лише в негативному сенсі;

 

І. Берлін поділяє думку, що «доктрина абсолютного суверенітету сама собою»:

є доктриною свободи;+

є доктриною деспотичною;

 

На переконання І. Берліна, дві різні інтерпретації свободи:

викликані розбіжностями епістемологічного плану;

не мають принципового значення для розуміння свободи;





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-07-29; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 1387 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Неосмысленная жизнь не стоит того, чтобы жить. © Сократ
==> читать все изречения...

2335 - | 2045 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.008 с.