Електронний підручник “Інформатика в Україні”, який містить інформацію щодо внутрішньої і зовнішньої будови комп’ютера, його програмного забезпечення, сучасних технологій програмування, комп’ютерних мереж, інформаційно-комунікаційних засобів. У підручнику вміщено інформацію про історію обчислювальної техніки, про основні етапи та напрями розвитку досліджень з інформатики, про сучасні дослідження в галузі штучного інтелекту, а саме прогнозування економічної та фінансової діяльності, а також про основні напрями застосування методів інформатики в економіці.
Робота з підручником починається з головного вікна, на якому зображено монітор, системний блок та інші зовнішні пристрої комп’ютера. При встановленні курсору на системний блок, він стає прозорим, відкриваючи доступ до внутрішнього начиння. При встановленні курсору на елемент керування, курсор набирає вигляду пальця, а при встановленні на пристрій, про який є інформація, він набирає вигляду кіноплівки. Якщо при цьому натиснути ліву клавішу мишки, можна отримати інформацію про пристрій. При появі на екрані монітора меню, необхідно вибрати потрібний пристрій, безпосередньо натиснувши на кнопку цього меню. При появі відеофрагменту на екрані монітора, на його передній панелі, з’являється пульт керування, за допомогою якого можна зупиняти відеоролик, робити покадрове прокручування вперед і назад або розгортати зображення на повний екран. При виборі фотоапарату (клацання лівою клавішею мишки на фотоапараті), з’являється вікно, в якому можна подивитися слайди вибраного пристрою в ручному або автоматичному режимі. Призначення кнопок керування з’являється при встановленні курсору мишки на елемент керування фотоекраном у лівому нижньому кутку. Клацання лівою клавішею мишки на зображенні розгорнутої книги викликає текстову інформацію про вибраний пристрій, а у випадку відсутності такого – зміст книги. Кнопки керування дозволяють у будь-який момент повернутися до змісту книги:
1- | Зміст електронного підручника |
2- | Пошук вказаного тексту |
3- | Відновити попередню сторінку |
4- | Словник |
5- | Вивести на друк |
6- | Настроювання принтера |
7- | Інформація про авторів |
8- | Закрити книгу |
9- | Вперед (назад) гортати книгу |
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Закривається книга та фотоекран правою клавішею мишки, коли курсор знаходиться в активній зоні вибраного екрану. Клацання правою клавішею мишки на зображення відеофрагмента, закриває всі види інформації, при цьому на екрані монітора з’являється зображення Робочого столу. Клацання правою клавішею мишки викликає меню вибору кольору Робочого столу. Графічні об’єкти на Робочому столі переміщуються як і в середовищі ОС Windows, при цьому подвійне клацання лівою клавішею мишки викликає появу відповідної інформації. Клацання на зображенні чашки або на значку Ігри викликає появу меню ігор. Правила гри знаходяться в самій грі за кнопкою?.
Вихід з програми відбувається при виборі нижньої кнопки (вимкнення) на системному блоці. За допомогою кнопки над нею програму можна мінімізувати, тобто згорнути в кнопку на панель задач.
Практичне завдання
1. Запустити програму (Пуск\Программы\Інформатика в Україні\Інформатика в Україні).
2. Ознайомитися з графічним інтерфейсом навчальної програми “Інформатика в Україні”, призначенням елементів управління.
3. Знайти на екрані зображення пристроїв базової апаратної конфігурації.
4. Знайти на екрані зображення периферійних пристроїв.
5. Розглянути принципи роботи пристроїв, вказаних у пунктах 3, 4.
6. Замалювати схематично принцип роботи клавіатури та знайти про неї інформацію (Можна скріншот).
7. Отримати інформацію про типи моніторів і їх роботу. Записати в звіт.
8. Познайомитись з внутрішніми пристроями системного блоку: жорстким диском, дисководом гнучких дисків, компакт-диск-пристроєм, відеоадаптером (відеокартою), звуковою картою.
9. Познайомитись з пристроями, розміщеними на материнській платі (їх перелік дивитись у конспекті тема 1.1. пит. 3).
10. Отримати інформацію про історію розвитку обчислювальної техніки та додати у звіт відповідну хронологічну таблицю.
11. Викликати гру “Клавіатурний тренажер”, отримати довідку про правила гри, провести гру і записати до звіту правила гри та свій результат.
12. Дати відповіді на питання:
- Вказати переваги під’єднання миші до паралельного порту порівняно з послідовним [1, с. 93].