a) Р. Декарт;
b) Дж. Локк;
c) Б. Спіноза;
d) Г. Ляйбніц.
Хто з філософів ототожнював людину з машиною і навіть написав твір під такою назвою?
a) Т. Гоббс;
b) Спіноза;
c) Ж. Ламетрі;
d) Ж.Ж. Руссо;
e) Ф. Вольтер;
Хто з мислителів Нового часу є засновником раціоналістичного напряму у філософії?
a) Р. Декарт;
b) Ф. Бекон;
c) Дж. Локк;
d) Дж. Берклі.
7. Не був філософом європейського Просвітництва:
a) Ж.Ж. Руссо;
b) Ф. Вольтер;
c) Д. Дідро;
d) М. Кузанський;
e) Ж. Ламетрі.
8. Основою теорії пізнання Рене Декарта є теза:
a) «Я мислю, отже - існую»;
b) «Бути - означає бути сприйнятим»;
c) «На все воля Божа»;
d) «Я знаю, що нічого не знаю».
9. Назвіть логічний метод, який був розроблений Р. Декартом:
a) аналіз;
b) дедукція;
c) синтез;
d) індукція.
10. Яку відповідь на питання про джерело пізнання дає емпіризм?
a) єдиним джерелом пізнання є інтуїція;
b) джерелом пізнання є чуттєвий досвід;
c) джерелом пізнання є розум;
d) джерелом пізнання є вроджені ідеї;
e) джерелом пізнання є розум і чуттєве сприйняття.
11. Назвіть метод, який Ф. Бекон вважав головним у науковому пізнанні:
a) синтез;
b) експеримент;
c) аналіз;
d) дедукція.
Хто з філософів у своїй праці «Левіафан», обґрунтовуючи необхідність держави, назвав «війну всіх проти всіх» природним станом існування людей?
a) Дж. Локк;
b) Т. Гоббс;
c) Ф. Вольтер;
d) Ж.Ж. Руссо;
e) Ф. Бекон.
13. Яку відповідь на питання про джерело пізнання дає раціоналізм?
a) єдиним джерелом пізнання є інтуїція;
b) джерелом пізнання є досвід;
c) джерелом пізнання є розум;
d) джерелом пізнання є відчуття;
e) джерелом пізнання є розум і чуттєвий досвід.
14. Позицію емпіризму відображає теза:
a) чуттєве пізнання - головне джерело знань;
b) раціональне пізнання не може виходити за межі чуттєвого досвіду;
c) раціональне пізнання здатне виходити за межі досвіду;
d) раціональне і чуттєве нерозривно зв'язані між собою і в однаковій мірі сприяють наближенню людини до істини.
15. Твір «Новий Органон», у якому висувається ідея нового методу
пізнання, був написаний:
a) Ф. Беконом;
b) Сократом;
c) Ф. Ніцше;
d) Т. Гоббсом;
e) Б. Спінозою.
Війна всіх проти всіх» і «Людина людині - вовк». Кому належать ці тези?
a) Р. Декарту;
b) Дж. Локку;
c) Т. Гоббсу;
d) І. Канту.
17. Не був представником емпіризму XVII століття…
а) Д. Юм;
b) Дж. Локк;
c) Ф. Бекон;
d) Г. Ляйбніц;
e) Дж. Берклі.
Тема: НІМЕЦЬКА КЛАСИЧНА ФІЛОСОФІЯ
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Хто є автором тези: «Все дійсне - розумне, все розумне- дійсне».
a) Г. Гегель;
b) І. Кант;
c) Ф. Шеллінг;
d) Г. Сковорода.
Хто є автором твору «Критика практичного розуму»?
a) Г. Спенсер;
b) Протагор;
c) К. Маркс;
d) І. Кант;
Як Г. Гегель називав свою філософську систему?
a) абсолютним ідеалізмом;
b) суб'єктивним ідеалізмом;
c) антропологічним матеріалізмом;
d) діалектичним матеріалізмом.
4. Простір і час названі «апріорними формами чуттєвого пізнання»:
a) Г. Гегелем;
b) І. Кантом;
c) К. Марксом;
d) Платоном.
Яким терміном Кант позначив «суть»?
a) «Річ для нас»;
b) «Річ у собі»;
c) «Річ для себе»;
d) «Річ у нас».
6. Філософське учення Л. Феєрбаха має назву:
a) антропологічний матеріалізм;
b) позитивізм;
c) панлогізм;
d) інтуїтивізм.
7. Автором «категоричного імперативу» є:
a) Г. Ляйбніц;
b) І. Кант;
c) К. Маркс;
d) Г. Гегель;
e) Б. Паскаль.
Хто з філософів представляв дійсність як розвиток «абсолютного духу»?
a) Ф. Бекон;
b) І. Кант;
c) Г. Гегель;
d) Л. Феєрбах.
9. Кому з мислителів XIX ст. належить формулювання основного питання філософії як питання про співвідношення мислення і буття, духовного і матеріального?
a) Л. Феєрбаху;
b) Г. Гегелю;
c) К. Марксу;
10. Апріорне знання, згідно вчення І. Канта, - це знання:
a) досвідне;
b) додосвідне;
c) раціонально-логічне;
d) містичне.
11. Ключовим поняттям діалектичного учення є:
a) свідомість;
b) практика;
c) розвиток;
d) культура.
Хто не є представником німецької класичної філософії?
a) І. Кант;
b) Ж.Ж. Руссо;
c) Г. Гегель;
d) Й. Фіхте.
13. Автор «Критики чистого розуму»:
a) Г. Гегель;
b) І. Кант;
c) Б. Спіноза;
d) К. Поппер;
e) М. Фуко.
Тема: ТРАДИЦІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЛОСОФСЬКОЇ
ДУМКИ В УКРАЇНІ
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
1. За своєю проблематикою рання українська філософська думка тяжіла:
a) до космоцентризму та натурфілософії;
b) до містико-афористичної символіки;
c) до морального повчання та життєвої настанови;
d) до вибудовування абстрактно-теоретичних конструкцій.