ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Хто є автором тези: «Все дійсне - розумне, все розумне- дійсне».
a) Г. Гегель;
b) І. Кант;
c) Ф. Шеллінг;
d) Г. Сковорода.
Хто є автором твору «Критика практичного розуму»?
a) Г. Спенсер;
b) Протагор;
c) К. Маркс;
d) І. Кант;
Як Г. Гегель називав свою філософську систему?
a) абсолютним ідеалізмом;
b) суб'єктивним ідеалізмом;
c) антропологічним матеріалізмом;
d) діалектичним матеріалізмом.
4. Простір і час названі «апріорними формами чуттєвого пізнання»:
a) Г. Гегелем;
b) І. Кантом;
c) К. Марксом;
d) Платоном.
Яким терміном Кант позначив «суть»?
a) «Річ для нас»;
b) «Річ у собі»;
c) «Річ для себе»;
d) «Річ у нас».
6. Філософське учення Л. Феєрбаха має назву:
a) антропологічний матеріалізм;
b) позитивізм;
c) панлогізм;
d) інтуїтивізм.
7. Автором «категоричного імперативу» є:
a) Г. Ляйбніц;
b) І. Кант;
c) К. Маркс;
d) Г. Гегель;
e) Б. Паскаль.
Хто з філософів представляв дійсність як розвиток «абсолютного духу»?
a) Ф. Бекон;
b) І. Кант;
c) Г. Гегель;
d) Л. Феєрбах.
9. Кому з мислителів XIX ст. належить формулювання основного питання філософії як питання про співвідношення мислення і буття, духовного і матеріального?
a) Л. Феєрбаху;
b) Г. Гегелю;
c) К. Марксу;
10. Апріорне знання, згідно вчення І. Канта, - це знання:
a) досвідне;
b) додосвідне;
c) раціонально-логічне;
d) містичне.
11. Ключовим поняттям діалектичного учення є:
a) свідомість;
b) практика;
c) розвиток;
d) культура.
Хто не є представником німецької класичної філософії?
a) І. Кант;
b) Ж.Ж. Руссо;
c) Г. Гегель;
d) Й. Фіхте.
13. Автор «Критики чистого розуму»:
a) Г. Гегель;
b) І. Кант;
c) Б. Спіноза;
d) К. Поппер;
e) М. Фуко.
Тема: ТРАДИЦІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЛОСОФСЬКОЇ
ДУМКИ В УКРАЇНІ
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
1. За своєю проблематикою рання українська філософська думка тяжіла:
a) до космоцентризму та натурфілософії;
b) до містико-афористичної символіки;
c) до морального повчання та життєвої настанови;
d) до вибудовування абстрактно-теоретичних конструкцій.
Кому із давньоруських мислителів належить твір «Слово про закон і благодать»?
a) К. Смолятичу;
b) митрополиту Іларіону;
c) К. Туровському;
d) В. Мономаху.
3. Професійна філософія вперше виникає в Україні:
a) у християнських братських школах;
b) у Києво-Могилянській академії;
c) в університетах;
d) у монастирях та монастирських школах.
4. Вихідними складовими філософської концепції Г. Сковороди постають вчення:
a) про три натури, світову антитетику та два світи;
b) про творення світу та світову антитетику;
c) про споріднену працю як спосіб спасіння душі;
d) про три світи, дві натури та життєве щастя людини.
Кого називають українським Сократом?
a) П. Могилу;
b) П. Юркевича;
c) Ф. Прокоповича;
d) Г. Сковороду.
6. Серед філософських ідей Г. Сковороди немає:
a) вчення про три світи та їх подвійну природу;
b) вчення про ноосферу;
c) вчення про «споріднену» працю;
d) ідеї нерівної рівності людей;
e) ідеї про самопізнання як шлях до щастя і до пізнання Бога.
7. Це неправильно, що Г. Сковорода:
a) започаткував традицію «філософії серця»;
b) був матеріалістом;
c) розвивав ідею «спорідненої праці»;
d) створив вчення про три світи.
Хто з українських філософів досліджував проблему співвідношення мови та мислення?
a) П. Юркевич;
b) О. Потебня;
c) С. Оріховський;
d) С. Яворський.
9. Вчення про ноосферу було розроблене:
a) В. Вернадським;
b) Т. Шевченком;
c) О. Гіляровим;
d) Д. Чижевським.
10. Хто з названих філософів продовжив традицію «філософи серця», започатковану Г. Сковородою:
a) П. Юркевич;
b) Ф. Прокопович;
c) І. Франко;
d) М. Драгоманов.
Тема: ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКИЙ ПРОЦЕС У ЄВРОПІ
XIX-XX СТ.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
З. Фройд вважає, що в структурі людської психіки можна виділити три складових. Приберіть зайвий елемент.
a) «Воно»;
b) «Я»;
c) «Вони»;
d) «Над-Я».
2. Ідеї екзистенціалізму вперше були виражені:
a) І. Кантом;
b) Л. Сенекою;
c) С. К'єркегором;
d) О. Контом.
3. О. Шпенглер має таке ж відношення до праці «Занепад Європи», як Ортега-і-Гассет до твору:
a) «Антихристиянин»;
b) «Новий Органон»;
c) «Чума»;
d) «Бунт мас».
Екзистенція- це...
a) матеріальна першооснова світу;
b) ідея творіння з нічого;
c) індивідуальне існування;
d) божественний задум.
5. Основними проблемами позитивістського напряму у філософії є:
a) проблеми людської історії;
b) проблеми науки;
c) антропологічна проблематика;
d) проблеми свідомості;
e) проблеми інтерпретації текстів культури.