Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Регулятивна функція медіа критики




Регулювати (від лат. regula – правило, норма) – означає впорядковувати, підпорядковувати певним правилам, певному порядку, застосовувати правила і норми тощо.

 

Регулятивний вплив академічної і масової медіакритики на медійну спільноту, ЗМІ, їх взаємовідносини із соціальним середовищем є опосередкованим. Цей вплив здійснюється через формування певного ставлення громадськості і медійних професіоналів до тих чи інших явищ у розвитку ЗМІ.

 

При цьому академічна і масова медіакритика виступає в якості важливого зовнішнього додаткового чинника розвитку внутрішньо корпоративної ціннісно-нормативної основи медійного виробництва, доповнюючи інші види зовнішнього регулювання (правового, адміністративного, економічного).

 

«Цехова» ж медіакритика реалізує свою регулятивну функцію, виступаючи в якості внутрішнього регулятора – компонента системи саморегулювання професійних спільнот творців медійного змісту, поряд з іншими її компонентами (професіональними організаціями та об’єднаннями, комісіями з етики, професіонально-етичними кодексами, різними формами заохочення і засудження цієї корпорації).

 

Нормативну основу діяльності творців медійного змісту в умовах інформаційного ринку складають принципи, норми і правила, що регулюють працю і поведінку творчих працівників і всього персоналу ЗМІ. Вони можуть бути розділені на професійно-творчі, професійно-етичні, економічні, правові, ідеологічні. Економічні норми і правила, відбиті в маркетинговій стратегії медійної організації, у системі чинних у ній тарифів, у бізнес-планах, не тільки регулюють організаційний менеджмент, але й задають рамки для дій творчих працівників – учасників інформаційного виробництва. Формалізованими є правові норми, закріплені в законах виконавчої влади, трудових контрактах між роботодавцями і виконавцями, внутрішніх інструкціях та інших адміністративно-правових документах. Набагато менше формалізовані професійно-творчі і нерозривно пов’язані з ними професійно-етичні принципи.

 

Самою суттю критичної діяльності обумовлено співставлення реального стану об’єкта з нормативними (або уявним ідеальним) станом і оцінка його відхилення від заданого зразку. Виявляючи і оцінюючи подібні відхилення, критика здійснює опосередкований вплив на об’єкт з метою його підрівняння під зразок – модель належного стану, приписаного нормою.

 

Зазначаючи відхилення від нормативного стану, критика спонукає журналістів та інших творчих працівників до внесення коректив у інформаційне виробництво або медійний зміст, у результаті чого відзначені відхилення можуть бути ліквідовані. Однак норми не являються абсолютними, змінюючись при трансформації соціальної практики, під впливом змін в умовах професіональної діяльності. Публічна критика спонукає творців медійного змісту розвивати і корегувати професіонально-творчі і професіонально-етичні норми, підлаштовуючи їх під актуальні суспільні потреби, що виявляються критиками.

 

Під професійно-етичним регулюванням (саморегулюванням) розуміється регулюючий вплив на певні професійні групи (у даному разі – на журналістів та інші групи професіоналів – учасників медійного виробництва) на основі етичних традицій, принципів, правил і норм діяльності, що склалися у даній професійній спільноті.

 

Медіакритика аналізує діяльність журналістів та інших творчих працівників ЗМІ на предмет її відповідності вимогам професійної етики. Так, зокрема, вітчизняна масова медіакритика виявила і проаналізувала ряд грубих порушень професійно-етичних норм і правил діяльності творців медійного змісту: використання журналістів в якості «зливних бачків» компромату та «інформаційних кілерів», факти беззастережного плагіату і викрадення чужих творчих ідей, які приносять комерційний успіх, телепоказ інсценованих відеосюжетів, які представляються аудиторії в якості документальних.

 

Вітчизняна медіакритика розкриває масовій аудиторії неприглядні «таємниці» комерційного телевиробництва, виявляючи випадки грубого порушення телевізійниками етичних норм – наприклад, зухвалого обману телеглядачів, коли творці телепрограм у гонитві за високим рейтингом вдаються до використання придуманих сюжетів і підставних персонажів – «людей із натовпу», ролі яких розігрують найняті телекомпанією актори; антигуманності, цинічної експлуатації людського горя творцями передач; проявів неповаги до телеглядачів і людей, запрошених для участі у передачах, хамства і вульгарності телеведучих, непристойності деяких телепрограм, низького смаку комерційних проектів ЗМІ.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-23; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 707 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Начинать всегда стоит с того, что сеет сомнения. © Борис Стругацкий
==> читать все изречения...

2359 - | 2118 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.