Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Тести В. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає




21. Основними принципами філософії постмодернізму можна назвати такі:

А) прагнення до систематизації, кількісний ріст знання і його наступна диференціація;

Б) ідея цілісного знання про людину, що поєднує конкретно-наукове та філософське начала;

В) висунення діалогічної та полідіалогічної культури, проголошення абсолютної цінності комунікації і плюралізму.

22. Антропологічний принцип Л. Фейєрбаха наголошує на тому, що:

А) в центрі світогляду має бути людина, пізнавши сутність якої, можна пізнавати сутність природи, суспільства, мистецтва, а тому головним завданням філософії є вивчення не абстрактного світового духу, а конкретної людини та реальних обставин її існування;

Б) в центрі світогляду має бути людина, яку необхідно пізнавати методами наук;

В) в центрі світогляду має бути Я людини як абсолютне діяльне начало, ідеал, який тотожний поняттям свобода, воля, високі моральні норми.

23. Для окремої людини історія являє собою:

А) нісенітницю, випадковий набір подій, який розпочинається у нескінченності і закінчується у ній;

Б) процес, який жорстко визначений у просторі та часі, всі складові якого пов’язані між собою причинно-логічними зв’язками;

В) не лише життєву школу, перелік історичних осіб, дії яких викликають захоплення та бажання їх наслідувати, а й неможливість такого наслідування.

24. Предметність людської свідомості можна визначити як:

А) здатність людської свідомості вибудовувати свій зміст із опорою на ідеальні системи визначень (чи відліку);

Б) здатність людської свідомості у полі свого інтелектуального споглядання мати завершені, еталонні виміри сущого;

В) характеристику людської свідомості, яка пов’язана із її здатністю подумки вибудовувати образи.

 

25. Представники субстанційного тлумачення буття стверджують:

А) буття відкриває справжній світ сутностей і є ніби вікном, через яке можна подивитися зі світу явищ на дійсність;

Б) буття недоступне людському пізнанню, оскільки людський розум обмежений і може пізнавати лише те, що знаходиться у просторі та часі;

В) буття приховується від людини і ніколи їй не відкриється, оскільки є таємницею, про яку знає лише Бог-Творець.

 

26. Сьогодні не існує єдино виправданого визначення істини, оскільки:

А) вона постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя

Б) будь-яка царина діяльності людини засвідчує, що наука, релігія, мистецтво не можуть претендувати на монополію істини;

В) істина виникає на основі інтерсуб’єктивної комунікації і полягає у тому, що більшість домовляється вважати істиною те той те то.

 

27. До вихідних ознак філософського світогляду слід віднести те, що він:

А) формується і функціонує стихійно, характеризується відсутністю розмежування і протиставлення світу і людини;

Б) постає усвідомленою інтелектуальною діяльністю, є авторською формою мислення та інтелектуальної творчості;

В) форма світогляду, що ділить світ на надприродний та земний.

 

28. За основними світоглядними орієнтаціями П. Куліш був:

А) людиною глибоко релігійною і такою, що дещо абсолютизував фатальність подій, проте романтизував минуле України і закликав повернутися до природи та простих форм життя;

Б) людиною, яка відкидала існування Бога і закликала до революційного повстання;

В) українським марксистом, який відстоював матеріальність усіх процесів життя.

 

29. Якщо глобальні проблеми – це проблеми від рішення яких залежить виживання всього людства, то:

А) до них належать проблеми війни та миру, екологічні, епідеміологічні, демографічні

Б) до них належать проблеми людини і суспільства.

В) до них належать проблеми взаємовідношення західної ті східної цивілізацій.

 

30. Характерними парадигмальними особливостями філософського мислення Відродження було те, що:

А) філософія піддавала випробуванням людський розум, щоб визначити його потенціал, що привело до непохитної впевненості у його величі;

Б) всі якості світу не лише зосереджені в людині, а й через людину виходять у виявлення, усвідомлення, тому людина постає центром та зосередженням якостей світу;

В) світ уявляється як космос, що функціонує на основі законів і є втіленням певного порядку.

 

Затверджено на засіданні

каф. філософії

Протокол № від

Зав. каф. Петрушенко В.Л.

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-25; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 381 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Лучшая месть – огромный успех. © Фрэнк Синатра
==> читать все изречения...

2268 - | 2154 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.012 с.