Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Становлення йрозвитоксуспільно-філософської думи вКиївськійРусі




Gt;АСПІРАНТ

 

Gt;ОСОБЛИВОСТІСТАНОВЛЕННЯСУСПІЛЬНО-ФІЛОСОВСЬКОЇДУМКИ УКИЇВСЬКІЙРУСІ

 

Gt;РЕФЕРАТ

 

Gt;Зміст

Gt;Вступ

Становлення йрозвитоксуспільно-філософської думи вКиївськійРусі

Основнірисистановленнясуспільно-філософської думи вКиївськійРусі

1.2.Значення культури установленнісуспільно-філософської думиКиївськоїРусі

2.Філософські ідеї у творчостидавньоруськихкнижників..

2.1Джереласуспільно-філософської думиКиївськоїРусі

2.2 "Слово про Закон й благодать"ІларіонаКиївського

2.1Джереласуспільно-філософської думиКиївськоїРусі

Gt;Висновки

Gt;Перелікпосилань

 

Gt;Вступ

Філософія якособливийнапрямінтелектуальноїдіяльностіз’явилася на територї України вчасиКиївськоїРусі, йприйшла вонсюди разом зхристиянством зВізантії –православноїгрецької держави, щоутворилася наБалканськомупівострові послерозпадуРимськоїімперії. На годинухрещенняРусіхристиянська думка уВізантіїнабула ужерозвиненого,деталізованого тавитонченого характеру. АоскількиВізантія бувпрямоюспадкоємницеюСтародавньоїГреції, тоїїфілософськомувжитку раз в разперебуваликласичні творидавньогрецькихфілософів. разом зхристиянством такнижковоюпремудрістю смердоті сталиелементомдуховної культуриКиївськоїРусі, деврештісформувавсясвоєрідний культкнижковоїмудрості. Отже, вКиївськійРусіосвіта таосвіченість, а разом з ними йпремудрістьнабулиособливогосоціального статусу.

>Аналізстановленняфілософіїнемислимий беззалученнярізнихджерел культуриКиївськоїРусі. Одним ізнайглибшихджерелфілософськихідейє народна культураслов’ян. Другаджерело –вченняранньогохристиянства, що не вніс уКиївську Русьісторіософськіпроблеми йнадалокультуріновизни.Третімджереломфілософськогомисленняєписемніпам’ятки, щосягаютьпершоїполовини Х ст..

>Четвертимджереломфілософськихідейєтворіння архітектури ймистецтва,створені ізпозиційпевногосвітогляду. ЗзапровадженнямхристиянстваКиївська Русьприєдналась досвітовоїкультури6античної,візантійськоїфілософської культури.Основоюсвітоглядусхіднихслов’янсвітова культура сталапереправлятись насамобутнюКиєворуську культуру,зокремафілософську культуру.Сформуваласьтрадиціяфілософської думи в Україні, щовизначаєспецифікуфілософськогомисленняукраїнського народу.

>Важливимиєонтологічні йгносеологічніпроблемивідображені у творчостифілософівКиївськоїРусі.Уявлення пролюдину,їїмісце у світі,сенсїїбуття, життя та смерти, темаврятуваннялюдини йлюдства,побудовидосконалого світу –свободи йблагодаті, щопротиставляється світу законунеобхідності,поновлення –цеосновніпроблеми, щойдуть від “Слова закон і благодаті”київського митрополитаІларіона.

>Розглядактуальних насьогодніпитаньдуховностінеможливоздійснювативідокремлено віддослідження їхнівитоків: нешукаючизв’язків,передумовтеперішньогопроявуукраїнськогоменталітету у йогоджерелах,основи якізакладаються вперіодстановленняхристиянськоїдуховності увітчизнянійкультурі.Проведенняпоглибленихдосліджень у напрямівиявленняособливостейдуховно-символічного аспектуфілософської думиКиївськоїРусі, атакожвідстеженнязакономірностей, що лежати воснові йогозв’язку ізментальністюукраїнців,єзапорукоюпривернення доданого феноменуувагинауковоїгромадськості. Цесприятименаближенню доцілей, на котріспрямованасвідомість Сучасної українськоїінтелектуальноїеліти:відтвореннязв’язкучасів,національно-духовневідродження.

>Безсумнівно, ізогляду насказане,вагомимвнеском на шляхудосягненнязазначеної мети якщопроведенняісторико-філософськихдосліджень,спрямованих навиявленнядуховно-символічних засідокформування культуриКиївськоїРусі якосередкузагальносвітовихморально-етичнихцінностей.

Отже,актуальним для Сучасної науки якщовстановленняособливостейпроявубагатогранногоявища “символ”саме у межахперіодусофійного,якийтяжіє досуб’єктивностіпізнання,міфоепічності,художності, атакож –>виявленнявзаємозв’язківміжзазначеним феноменом й такоюхарактеристикоюкиєворуського типуфілософствування, якнаданняперевагиіндивідуальномуетичномушляхові,бачення уфілософіїпрактичноїморалі. Зогляду наце,належнуувагупотрібновіддатидослідженню йвисвітленню характеристиклюдини –продукувачасимволіки – вякості предмета культурногоаналізу.

>ДослідженняоригінальнихтворівепохиКиївськоїРусі,якимнауковцінадаютьособливогофілософсько-світоглядногозначення, ізметоювиділення у якихособливостей, щосвідчать пропричетністьфілософської думи зазначеногоперіоду доявища символу,допоможевстановитиміруактуальності йвагомістьдосліджуваного феномену як дляформуванняфілософської думи зачасівКиївськоїРусі, то й дляявища духовногостановленнязагалом.

Таким чиномметоюдослідженняєобґрунтуватиособливостістановленнясуспільно-філософської думиКиївськоїРусі якявища, щорепрезентуєзародження українськихетнонаціональнихкультурнихцінностей узагальнолюдському духовномуконтексті тавиявитидуховніідеалиДавньоїРусі,простежити ідеї духовногозростання (“>обоження”) уконтекстісимволізмудуховної культуриКиївськоїРусі.

>Щодоособливостейсуспільно-філософської думкаКиївськоїРусі проведеночималонауковихрозвідок,серед які,зокрема,є івузькоспеціальні (ізлітератури,живопису, архітектури,мови, фольклору таін.).

Удореволюційний тадовоєннийперіодмайже усідослідження,присвяченівітчизнянійфілософії,характеризуючисьрізноплановістю,лишеторкалисьзазначеної тематики (роботи У.Воскресенського, М.Погодіна, М.Чернишевського, І.Срезневського, М.Добролюбова, М.Безобразової, Р.Шпета, Є.Радлова таін.).

Уповоєннийперіод длядослідженьхарактерним було бнадмірнепідкреслюванняїїзалежності відпануючоїрелігійноїідеології (Про. Трахтенберг, М.Іовчук, У.Бернадський таін.). На початку90-их роківдослідникипочалиставити запитання провиділенняосновних зрозумітифілософії ізнефілософського контексту (У.Горський, З.Кримський, Л. Поляков, М. Громов, М. Козлов, Про.Замалєєв, У.Зоц).

>Сьогоднінадзвичайноактуальнимиєнауково-дослідницькідоробки українськихвчених: У.Горського, З.Кримського, З. Бондаря таін. В частности,проблемистановленняфілософської думи (Р.Олефіренко, І. Ткаченко).

Авторвважає задоцільнездійснитиісторико-філософськийекскурс уперіодКиївськоїРусі,зокрема,зупинитися на тихий аспектах, котрієднаютьсвітоглядїїмислителів ізнаціональнимиособливостямисвітосприйняття тасвітобаченняукраїнців.Такожвбачаємонеобхідність уздійсненнідослідженнясуспільно-філософської думиКиївськоїРусі якявища, щорепрезентуєзагальнолюдськідуховні ціності.

 

Становлення йрозвитоксуспільно-філософської думи вКиївськійРусі





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-21; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 401 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Студент может не знать в двух случаях: не знал, или забыл. © Неизвестно
==> читать все изречения...

2806 - | 2366 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.