Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Шляхи гармонізації суспільних відносин в українському




Суспільстві

Розвиваючи суть структури української національної ідеї, ми повинні й можемо послуговуватися думками видатних мислителів світу. Такий досвід допоможе нам зрозуміти себе і проблеми, з якими кожен день стикаємося.

У науково-політичній літературі називають такі складові сучасної української національної ідеї: 1. Наявність у державі демократичної ієрархії, яка б повністю скасовувала будь-яку дискримінацію, надавала усім громадянам рівні можливості розвитку і реалізації своїх здібностей.

2. Досягнення високого ступеня ефективності насамперед у діяльності, пов'язаній із
задоволенням інтересів, прав і свобод кожного члена суспільства.

3. Створення умов для розвитку інтелекту в українському суспільстві через
стимулювання науки й освіти та виховного впливу.

4. Забезпечення гарантій безпеки демократичного розвитку суспільства та життя
людей в ньому (через безпеку політичну, правову, соціальну, екологічну, медичну,
освітянську, геополітичну, військову).

5 Вивчення, передбачення та керованість соціальних процесів на основі демократичних засад. Розвиваючи національну ідею в наш час, учені повинні враховувати:

• українська національна ідея повинна відображати етнічні особливості саме
сучасного українського суспільства;

• відображати основні проблеми життя народу та його духовний світ;

• національна ідея ніколи не повинна культивувати шовіністичні, расові та
націоналістичні ідеї;

• національна ідея має об'єднувати всі етноси до злагоди та соборності України;

• національна ідея має сприяти самоусвідомленню нації, що будує демократичну
державу, й утвердженню в ній громадянського суспільства;

• національна ідея має вносити певну ідеологічну впорядкованість, яка водночас не
заперечує існування різних поглядів щодо національного розвитку в поліетнічному
суспільстві. Поза національною ідеєю не може бути громадянина, партії, соціального
прошарку, релігійного об'єднання і, звичайно, етносу. Етнос в Україні поза
національною ідеєю України — це просто інша держава. Громадянин поза
національною ідеєю - - іммігрант, гість країни або біженець. Що може бути вище
цього? Бог. А Він оберігає Україну для всіх народів, що її населяють, та окремих
громадян. Він завжди, як і держава, яку Він охороняє, з нами і всередині нас
Національна ідея — живильна сила, вона веде нас до перемоги, а не навпаки. Не
повинно бути біля керма держави тих, для кого є Інші інтереси, відмінні від
України, її народу та його проблем. Національна ідея українського поліетнічного
суспільства — категорія моральна, духовна і консолідуюча. І саме в цьому напрямку
має формуватися свідомість громадян України сьогодні.

В основі всіх ідеологічних концепцій партій, громадських організацій, держави -людина. Тому слід зазначити, що сила їх впливу на суспільство лежить через вплив на людину, отже, й суспільна інтегративна ідеологія повинна поставити людину в центрі уваги управлінця. Політичні, соціальні, правові зміни в Україні певною мірою позначаються на людині, але щоб людина знайшла себе в суспільних нішах, щоб включилася в життєтворчість, у державотворення, потрібно продумати, сформувати суспільну концепцію ідеологічного виховання в Україні, критично переосмисливши все те, з чим ми прийшли до незалежності і на чому ми стоїмо сьогодні, як ми явимо її нашому народові і світовому співтовариству.

Потреби критичного переосмислення змістової частини ідеологічного виховання зумовлені: 1. Невідповідністю методів колишньої роботи з людьми, її заідеологізованим

однобоким характером — "відданість справі марксизму-ленінізму", не залишаючи

людині власне особистісних оцінок.

2. Змінами політичного, соціально-економічного та управлінського характеру в країні. 3.Новими, плюралістичними підходами, так званим політичним та ідеологічним

плюралізмом, але неодмінно з шанобливим ставленням до української держави та

шани до її народу.


Життя, історичний досвід нашої країни та країн світу підказує, що необхідна суспільна концепція ідеологічного виховання молоді, яка охопила б усі ланки — сім'ю, школу, вищі навчальні заклади, державні інститути, трудові колективи державних і недержавних інституцій. Є нагальна потреба переорієнтації засобів масової інформації на підготовку таких програм, які б виховували у людей високу духовність, патріотизм, любов до України. Це першочергові управлінські проблеми.

Дуже важливо домогтися, щоб у системі морально-етичних орієнтирів виховання не переважали матеріальні інтереси, а йшлося про професіоналізм, патріотизм, громадянськість і певною мірою про матеріальні інтереси.

Визнання плюралізму думок і політичних поглядів прищеплює особистості здатність толерантно ставитися до поглядів інших людей, поважати чужі ідеї, але це повинно утверджуватися через призму інтегративної ідеології та загальнолюдських морально-етичних цінностей: ідеалів добра, правди, краси, духовності, справедливості, сумління, людськості, гідності тощо. Це означає, що антигуманні ідеологічні доктрини, які передбачають класову (групову) ненависть, заздрість, брехню й спираються на низькі людські помисли (фашизм, шовінізм, нацизм тощо), не мають права на існування й повинні повсюдно заперечуватися і засуджуватися, особливо керівниками та управлінцями. Не можна на одну площину ставити добро і зло, Бога і сатану лише тому, що цього вимагає принцип плюралізму. Тому завданням ідеологічного виховання державного службовця, керівника повинно стати формування в особистості моральної й психологічної готовності боротися зі злом, утверджувати гуманізм, злагоду, прогрес у поліетнічному українському суспільстві. Виховний ідеал в Україні мас прекрасне історичне підґрунтя, тому є всі підстави думати й стверджувати, що він розвиватиметься зараз й утвердиться в майбутньому.

Особистість повинна докорінно перетворювати саму себе, відмовившись від звичного й зручного уявлення про власну цінність, про своє призначення в цьому світі. Але час плинний, все змінюється, перебуває в динаміці, і це відчувається у суспільстві, природі і в самій людині. Тому особистості потрібно інколи відмовлятися від своїх усталених, звичних уявлень про цінності, цілі, ідеали. Особисте ніби опиняється перед подвійною проблемою: сенсу власного життя та певного самовияву в суспільних процесах. Криза вимагає відповідної творчості, діяльної та пошукової, бо на порядку денному її життя.

Отже, кризові ситуації вимагають від людини творчого пошуку свого власного "Я" в новій формі та новій суті. Потрібно подолати певні проблеми, які полягають:

• у змінах змісту й характеру трудової діяльності,у трагедії людей, що страждають
від неможливості професійно робити "свою справу" через відсутність умов добре
робити справу.

• у значному погіршенні фахового та кваліфікаційного потенціалу трудових ресурсів;
• у недоступності для більшості нації людських благ, транспортних послуг, театрів,

нормальної їжі, побутових товарів, у подорожчанні комунальних послуг, медицини, освіти, відпочинку тощо.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-23; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 2942 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Что разум человека может постигнуть и во что он может поверить, того он способен достичь © Наполеон Хилл
==> читать все изречения...

2488 - | 2299 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.