Визначте конкретно-історичний метод художнього тексту.
| *характеристика історичного колориту твору;
| Пояснює не лише змістові параметри твору, а й формові;
| Спосіб зв’язку вивчення між складовими частинами, компонентами твору як цілісного організму, систем історичних відношень між ними;
| Метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника.
|
Визначте метод цілісної інтерпретації художньої структури тексту.
| Спосіб зв’язку вивчення між складовими частинами, компонентами твору як цілісного організму, систем історичних відношень між ними;
| Метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника;
| *реакція на абсолютизацію новообраного вивчення твору, в основі методу цілісної інтерпретації лежить погляд на твір як на цілісну структуру;
| Пояснює не лише змістові параметри твору, а й формові.
|
Визначте повний ряд типів коментарів.
| лінгвістичний, кооперативний, історико-побутовий, історико-літературний, ідейно-стильовий;
| компаративний, історично-побутовий, історико-літературний, ідейно-стильовий;
| кооперативний, історично-побутовий, словесний, історико-літературний, ідейно-стильовий; художній;
| * лінгвістичний, історично-побутовий, історико-літературний, ідейно-стильовий.
|
Визначте правильний ряд видів коментарів.
| Історико-культурний, географічний, звуковий;
| Історико-культурний, природничий, лінгвістичний, коментуючий;
| *лінгвопорівняльний, лінгвістичний, побутовий, географічний, історико-культурний;
| Компаративний, продуктивний, філософський, гендерний.
|
Визначте правильний ряд типів коментарів.
| лінгвістичний, кооперативний, історико-побутовий, історико-літературний, ідейно-стильовий;
| компаративний, історично-побутовий, історико-літературний, ідейно-стильовий;
| кооперативний, історично-побутовий, словесний, історико-літературний, ідейно-стильовий; художній;
| * лінгвістичний, історично-побутовий, історико-літературний, ідейно-стильовий.
|
Визначте структуральний метод художнього тексту.
| Характеристика історичного колориту твору;
| Пояснює не лише змістові параметри твору, а й формові;
| Метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника;
| *спосіб зв’язку вивчення між складовими частинами, компонентами твору як цілісного організму, систем історичних відношень між ними.
|
Визначте читацькі види шкільного дослідження.
| *Накопичення спостережень над текстом;
| Анотації до книг, підготовка картотеки;
| Графічне малювання, створення сценаріїв на основі твору;
| Збір та дослідження невідомих фактів із життя письменників та перекладачів.
|
Визначте шлях аналізу “слідом за автором”.
| Розбір та осмислення окремих образів-персонажів літературного твору;
| *Розбір та осмислення компонентів твору у зв’язку з розвитком сюжету;
| пошук відповідей на запитання, завдання з перспективою виходу на інші, ширші проблеми;
| Порівняння та узагальнення досліджуваних проблем.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається аналіз символіки тексту з урахуванням особливостей чоловічого або жіночого сприйняття світу.
| *гендерний;
| структурно-семантичний;
| Композиційний;
| герменевтичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається встановлення зв’язків, спільних рис у прочитаних текстах; спостереження за зображенням на малюнках до прочитаного твору; порівняння інших інтерпретацій літературного тексту.
| *компаративний;
| Стилістичний;
| Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається дослідження стильових особливостей тексту, стилю письменника.
| літературознавчий;
| *Стилістичний;
| Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається дослідження взаємозв’язку компонентів літературного твору.
| літературознавчий;
| Стилістичний;
| *Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається дослідження особливостей поєднання фраз у тексті за логічним, асоціативним принципами; встановлення причин зміни значення певних семантичних одиниць.
| Філологічний;
| *структурно-семантичний;
| Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається комбіноване дослідження лінгвістичних та літературознавчих особливостей тексту.
| *Філологічний;
| структурно-семантичний;
| Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається поглиблене вивчення літературно-критичних джерел, а саме: творчих, ділових, інтимних, критичних.
| *літературознавчий;
| Стилістичний;
| Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається спостереження за мовними одиницями художнього твору, дослідження мовних особливостей тексту.
| літературознавчий;
| Стилістичний;
| Композиційний;
| *Лінгвістичний.
|
Визначте шлях аналізу художнього тексту, при якому відбувається тлумачення багатозначних у змістовому плані текстів або назв текстів.
| Філологічний;
| структурно-семантичний;
| Композиційний;
| *герменевтичний.
|
Визначте шлях пообразного аналізу.
| Розбір та осмислення компонентів твору у зв’язку з розвитком сюжету;
| Пошук відповідей на запитання, завдання з перспективою виходу на інші, ширші проблеми;
| порівняння та узагальнення досліджуваних проблем;
| *Розбір та осмислення окремих образів-персонажів літературного твору.
|
Визначте шлях проблемно-тематичного аналізу.
| Розбір та осмислення компонентів твору у зв’язку з розвитком сюжету;
| *пошук відповідей на запитання, завдання з перспективою виходу на інші, ширші проблеми;
| порівняння та узагальнення досліджуваних проблем;
| Розбір та осмислення окремих образів-персонажів літературного твору.
|
Визначте, яка це типологія: фрейм, блок-схема, таблично-матрична опора, синтетичний опорний конспект?
| Опорних методів;
| *опорних таблиць;
| Опорних прийомів;
| Опорних завдань.
|
Визначте, який шлях аналізу художнього тексту ґрунтується на дослідженні становлення та розвитку особистості митця, відтворення живого образу майстра слова, його найближчого оточення?
| *біографічний;
| Стилістичний;
| Композиційний;
| Лінгвістичний.
|
Визначте, який шлях аналізу художнього тексту передбачає його глибинне прочитання, а сам текст, якому надано абсолютного й іманентного характеру, служить єдиним і універсальним джерелом для літературознавчих студій та суджень?
| *текстуальний;
| біографічний;
| Стилістичний;
| Композиційний;
|
Визначте, який шлях аналізу художнього тексту передбачає порівняння першоджерела і художнього твору, що аналізується, з метою виявлення окремішності, своєрідності художнього світу письменника в певному творі у зіставленні з тими зразками, які раніше існували в літературі й у чомусь близькі, подібні до нього?
| *інтертекстуальний;
| біографічний;
| Стилістичний;
| Композиційний;
|
Дайте визначення за структурою і способом організації матеріалу, що відносяться до розповідної лірики.
| Висловлені почуття, послання і заклики;
| Своєрідні монологи, в яких висловлені почуття і звернення, послання і заклики;
| * Почуття і враження, зумовлені якоюсь подією, епізодом чи спогадом;
| Зображення природи, портрети людей, з приводу яких висловлено почуття і роздуми.
|
Дайте визначення за структурою і способом організації матеріалу, що відносяться до описової лірики.
| *Зображення природи, портрети людей, з приводу яких висловлено почуття і роздуми;
| Почуття і враження, зумовлені якоюсь подією, епізодом чи спогадом;
| Своєрідні монологи, в яких висловлені почуття і звернення, послання і заклики;
| Висловлені почуття, послання і заклики.
|
Для достатнього розуміння тексту художнього твору що потрібно зробити?
| Написати тези;
| Скласти план;
| *пояснити незрозумілі слова і вирази;
| Аналізувати поетичні образи.
|
До якого аналізу доречно звернутися під час вивчення новели Ф.Кафки «Перевтілення»?
| “слідом за автором”;
| Проблемно-тематичного аналізу;
| *пообразного аналізу;
| Композиційного.
|
До якого аналізу доречно звернутися під час вивчення твору М.Гоголя «Мертві душі»?
| *“услід за автором”;
| Проблемно-тематичного аналізу;
| пообразного аналізу;
| Композиційного.
|
До якого аналізу доречно звернутися під час вивчення твору О.де Бальзака «Гобсек»?
| “услід за автором”;
| *Проблемно-тематичного аналізу;
| пообразного аналізу;
| Композиційного.
|
Жанрова специфіка, композиційні особливості, засоби творення образу-характеру, мовностилістичні риси – це визначення чого?
| Визначення методів поетики митця;
| *визначення рис індивідуальної поетики митця;
| Визначення індивідуального стилю митця
| Визначення рис образу-персонажа
|
За яким художнім твором можна скласти кіносценарій?
| Ф.Кафки «Перевтілення»;
| М.Лермонтов «Герой нашого часу»;
| *В.Короленка «Діти підземелля»;
| В.Гюго «Собор Паризької Богоматері».
|
Завданням учителя при вивченні лірики є що?
| *розкрити учням емоційний, інтелектуальний, образний і музикальний феномени твору;
| Розглянути тематику і проблематику твору;
| Дослідити мовлення персонажів та мовлення автора;
| Навчити учнів переказувати та складати план твору.
|
Історико-культурний, побутовий, географічний, лінгвістичний, лінгвопорівняльний – це різновиди чого?
| Види читання;
| *різновиди коментарів;
| Типи уроків;
| Форми позакласних заходів.
|
На яких заняттях проводиться поглиблене осмислення твору в цілому?
| *підсумкове;
| контролю знань, умінь і навичок;
| Компаративного аналізу;
| вивчення життєпису митця.
|
Назвіть аспекти тлумачення образу літературного героя.
| Національно-ментальний, соціальний, морально-етичний, психологічний;
| * історичний, естетичний, національно-ментальний, соціальний, морально-етичний, психологічний;
| соціальний, морально-етичний, психологічний, науково-практичний, естетичний;
| Компаративний, мистецький, національно-ментальний, соціальний, морально-етичний.
|
Назвіть види аналізу художнього тексту.
| читацький, біографічний, еволюційний, культурно-історичний;
| * текстуальний, біографічний, еволюційний, культурно-історичний, компаративний духовно-історичний, структуралізм, формальний, міфологічний, деконструктивізм;
| Комунікативний, текстуальний, біографічний, еволюційний, культурно-історичний, компаративний;
| Художній, текстуальний, деконструктивізм, біографічний, еволюційний.
|
Назвіть джерела вивчення біографії.
| *художньо-біографічні твори, листи письменників, автобіографії, щоденники, спогади сучасників;
| Прозаїк, поет, драматург, літературний критик, філософ, перекладач;
| Мислитель, художник, політичний діяч, громадський діяч;
| Чесність, принциповість, висока ідейність, любов до праці, рідного краю.
|
Назвіть зв’язок з іншими науками при аналізі художнього тексту.
| * філософія, психологія, історія, географія, мистецтвознавство, народознавство, політологія, соціологія, мовознавство;
| філософія, психологія, історія, географія, театр, компаративістика;
| компаративістика, естетика, мистецтвознавство, народознавство, політологія, соціологія, образотворче мистецтво;
| Народознавство, політологія, соціологія, філософія, психологія, історія, географія, музика.
|
Назвіть ключовий момент вивчення літературного твору як цілісної художньо-естетичної системи.
| *аналіз художнього образу;
| Компаративний аналіз;
| Ритмомелодика твору;
| Прочитання тексту.
|
Назвіть найширший перелік аспектів тлумачення образу літературного героя.
| національно-ментальний, соціальний, морально-етичний, психологічний;
| * історичний, естетичний, національно-ментальний, соціальний, морально-етичний, психологічний;
| Соціальний, морально-етичний, психологічний, науково-практичний, естетичний;
| Компаративний, мистецький, національно-ментальний, соціальний, морально-етичний.
|
Назвіть образи дійових осіб.
| Образ читача;
| Персонаж;
| Оповідач, розповідач.
| *Усі зазначені
|
Назвіть підсумкові комбіновані заняття, що виходять за межі аудиторної роботи.
| наукові конференції, компаративний аналіз текстів, випуск спеціальних збірників, альманахів, газет, виготовлення альбомів, монтажі, проведення літературних вечорів, зустрічей з батьками;
| * випуск спеціальних збірників, альманахів, газет, виготовлення альбомів, монтажі, проведення літературних вечорів, наукові конференції;
| учнівські доповіді, опрацювання літературно-критичних джерел, випуск альманахів, газет;
| Виготовлення альбомів, монтажі, проведення літературних вечорів, зустрічі з батьками, наукові конференції, повідомлення, реферати.
|
Назвіть повний перелік видів аналізу художнього тексту.
| читацький, біографічний, революційний, культурно-історичний;
| * текстуальний, біографічний, еволюційний, культурно-історичний, компаративний, духовно-історичний, структуралізм, формальний, міфологічний, деконструктивізм;
| Комунікативний, текстуальний, біографічний, еволюційний, культурно-історичний, компаративний;
| Художній, текстуальний, деконструктивізм, біографічний, еволюційний, комбінований.
|
Назвіть позасюжетні елементи.
| Пейзаж, хронотоп, сюжет;
| Тема, ідея, проблематика, персонажі, інтер’єр;
| *заголовок, епіграф, цитати, пролог, епілог, описи;
| Портрет, композиція, рід, жанр, мовностильові особливості.
|
Назвіть послідовність проведення проблемно-тематичного аналізу твору.
| *визначити тему художнього твору з метою її розкриття; оголосити вже означені проблеми, розпочати пошук авторських шляхів вирішення.
| Відокремлювати, бачити, знаходити, визначати складові частини художнього твору, досліджувати їх, робити аргументовані висновки;
| Система пов’язаних між собою проблемних ситуацій, у ході яких учень за допомогою і під керівництвом учителя опановує зміст предмета, способи його вивчення і розвиває у собі якості, необхідні для творчого ставлення до науки і життя
| Ґрунтується на дослідженні становлення та розвитку особистості митця, відтворення живого образу майстра слова, його найближчого оточення.
|
Назвіть правильний перелік видів аналізу художнього тексту.
| читацький, біографічний, революційний, культурно-історичний;
| * текстуальний, біографічний, еволюційний, культурно-історичний, компаративний, духовно-історичний, структуралізм, формальний, міфологічний, деконструктивізм;
| Комунікативний, текстуальний, біографічний, еволюційний, культурно-історичний, компаративний;
| Художній, текстуальний, деконструктивіський, біографічний, еволюційний, комбінований.
|
Назвіть структуру й елементи внутрішньої форми твору.
| Художньо-мовленнєва організація твору, композиція;
| *Система образів, сюжет;
| Комбінація твору, проблема, фабула, характер, пафос;
| тема, проблема, фабула, характер, пафос, ідея.
|
Назвіть традиційні шляхи аналізу художнього тексту.
| “слідом за автором”, стилістичний, пообразний, гендерний, культурно-історичний;
| Стилістичний, пообразний, герменевтичний, психологічний, філософський;
| Проблемно-тематичний, композиційний, компаративний, міфологічний;
| * композиційний, пообразний, проблемно-тематичний, цілісний, структурно-стильовий.
|
Обираючи шлях аналізу твору, потрібно враховувати які чинники?
| Особливості тексту;
| Наскільки глибоко й різнобічно зрозуміли учні твір;
| Рівень залучення літературознавчого матеріалу, якість перекладу;
| *Усі зазначені.
|
Підсумкові заняття з літератури зводяться до чого?
| Повторити вивчений раніше матеріал;
| Написати твір-роздум;
| *осмислити матеріал на новому грунті;
| З’ясувати теоретико-літературні поняття.
|
Портрет, костюм, мова, вчинки, характеристики з боку інших персонажів творять що?
| *Образ дійової особи;
| Образ автора;
| Образ природного довкілля;
| Образ речового середовища.
|
Приступаючи до шкільного аналізу, необхідно враховувати які три аспекти?
| Специфіку сприйняття матеріалу учнями;
| Рівень науковості;
| Виховне значення літератури;
| *Усі зазначені.
|
Що в аналізі тексту ставили на перший план прихильники етико-естетичної течії?
| Ідейний зміст твору;
| *емоційність сприймання твору;
| Філологічний аналіз;
| моральне виховання.
|
Що в аналізі тексту ставили на перший план прихильники логіко-стилістичної течії?
| *філологічний аналіз тексту;
| Ідейний зміст тексту;
| емоційність сприйняття твору;
| Моральне виховання.
|
Що допомагає учням у самостійній роботі над художнім текстом, сприяє розумінню ідейно-художнього змісту прочитаного, готує до аналізу?
| *коментар;
| Метод;
| Прийом;
| Усе зазначено.
|
Що ми називаємо соціологічним методом?
| *Лише метод розгляду твору в ідеологічному плані (відображено, які процеси суспільного життя відбиті у творі тощо);
| Лише метод дослідження твору, яке здійснюється переважно у двох напрямках: вивчення мови твору та особливостейкомпозиції;
| Лише метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника;
| метод, що є поясненням не лише змістових параметрів твору, а також формальних.
|
Що означає вчити учнів аналізувати художній твір?
| *Відокремлювати, бачити, знаходити, визначати складові частини художнього твору, досліджувати їх, робити аргументовані висновки;
| Наскільки глибоко й різнобічно зрозуміли учні твір;
| Рівень залучення літературознавчого матеріалу, якість перекладу;
| Усі зазначені.
|
Що означає естетично сприймати художній твір?
| Це - читати художню літературу;
| Це - характеризувати образи і картини;
| Це - змальовувати героїку твору;
| *Це - висловлювати своє ставлення до змальованих образів і картин.
|
Що означає інтерпретаційність у методиці літератури?
| Здатність особистості тлумачити художній твір, спираючись на уявлення про творчий задум;
| читацькі враження і досвід різноманітного читання тексту;
| Здатність особистості тлумачити художній твір, з метою вироблення письменницьких оціночних суджень і творчих рішень;
| * здатність особистості тлумачити художній твір, спираючись на уявлення про письменницький задум; на читацькі враження і досвід різноманітних трактувань тексту, з метою вироблення власних оціночних суджень і творчих рішень.
|
Що таке мікроаналіз?
| Як правило, дослідження макроструктури твору: сюжету, вузлових епізодів, композиції, образної системи;
| Як правило, аналіз, який не просто констатує факти, а дає його характеристику, визначає його властивості, ознаки, досліджує функції;
| Як правило, аналіз, який будується на описі матеріалу, нагромадженні фактів про твір;
| *Як правило, дослідження, спрямоване на вивчення переважно тропів, аналізуючи які можна прийти до осмислення твору в цілому.
|
Що таке аналіз твору?
| *найважливіший метод наукового опанування літературного твору;
| Неоднозначне прочитання тексту;
| це замкнена, естетично довершена система, в якій художня модель світу й образу героя цілком залежить від авторського задуму;
| Повноцінний етап уроку.
|
Що таке герменевтика?
| Мистецтво тлумачити щось зрозуміле, пояснює сенс чужої мови чи знака;
| *Мистецтво тлумачити щось незрозуміле або викривлене, пояснює сенс чужої мови чи знака;
| Мистецтво тлумачити щось незрозуміле або викривлене, пояснює сенс рідної мови чи знака;
| Мистецтво розповідати про щось незрозуміле або викривлене, пояснює сенс чужої мови чи знака.
|
Що таке засвоєння двоєдності художньої природи тексту: літературної і театральної, що сприятиме вихованню вдумливого читача і кваліфікованого глядача?
| головна мета вивчення ліричного твору;
| *головна мета вивчення драматичного твору;
| головна мета вивчення епічного твору;
| головна мета вивчення ліро-епічного твору.
|
Що таке конкретно-історичний метод?
| *Це характеристика історичного колориту твору;
| Це пояснення не лише змістових параметрів твору, а й формових;
| Це спосіб зв’язку між складовими частинами, компонентами твору як цілісного організму, систем історичних відношень між ними;
| Це метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника.
|
Що таке макроаналіз?
| Як правило, аналіз, який будується на описі матеріалу, нагромадженні фактів про твір;
| Як правило, аналіз, аналіз, який не просто констатує факти, а дає його характеристику, визначає його властивості, ознаки, досліджує функції;
| *Як правило, дослідження у творі: сюжету, вузлових епізодів, композиції, образної системи;
| Як правило, дослідження, спрямоване на вивчення мікроелементів переважно тропів, аналізуючи які можна прийти до осмислення твору в цілому.
|
Що таке проблемний аналіз твору?
| *Целанцюг взаємопов’язаних, логічно обумовлених запитань, на які дослідник прагне дати відповідь;
| Це ідейний задум автора, естетична оцінка зображеного або авторське ставлення до зображеного;
| Це співвідношення сюжету і фабули, їх види;
| Це розгляд контексту в порівняльно-типологічному аспекті.
|
Що таке провідні мотиви, ідеї творчості, прийоми побудови твору, улюблені жанри автора, особливості мови твору?
| Риси вивчення біографії митця;
| Риси викладацького методу;
| *риси індивідуального стилю митця;
| Риси навчальних ситуацій.
|
Що таке розчленування цілого на складові частини з метою проникнення у внутрішню суть твору?
| Метод;
| Напрям;
| Зміст;
| *аналіз.
|
Що таке ТЗН?
| вид статичних екранних посібників;
| Діафільми та діапозитиви;
| *допоміжний засіб, що підпорядкований активізувати знання з літератури;
| Навчальні кінофільми з літератури.
|
Що таке типізація?
| *Універсальний спосіб художнього узагальнення
| Ідейно-художній напрям у літературі та мистецтві
| Конкретний спосіб художнього узагальнення
| Основна форма навчання на уроці літератури
|
Що таке урок практичного застосування?
| Урок, присвячений вивченню біографії і творчості письменників;
| Урок, на якому учні працюють безпосередньо над текстом твору;
| Уроки образного сприймання світу як найбільш яскравого й доступного для учнів;
| *Урок організації спеціальних лабораторних занять з літератури.
|
Що таке формальний метод?
| Це спосіб зв’язку вивчення між складовими частинами, компонентами твору як цілісного організму, систем історичних відношень між ними;
| *Це метод дослідження твору здійснюється переважно у двох напрямках: вивчення мови твору та особливостей композиції, з переважанням дослідження формальних елементів;
| Це метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника;
Характеристика історичного колориту твору;
| Це цілісна характеристика історичного колориту твору.
|
Що таке художній текст?
| система, яка схожа на живий організм, що відрізняється якостями цілісності або іншими методами;
| Неоднозначне прочитання тексту;
| *замкнена, естетично довершена система, в якій художня модель світу й образу героя цілком залежить від авторського задуму;
| Найважливіший метод наукового опанування літературного твору.
|
Щоб витлумачити образ літературного героя, треба подивитися на нього з яких боків?
| *Національно-ментальний аспект, соціальний, морально-етичний, психологічний, історичний, естетичний;
| Тип характеру, риси вдачі, становище героя, життєва доля, ставлення автора до героя;
| Методичного, літературознавчого, критичного;
| Компаративного, теоретичного, історико-літературного.
|
Яке вивчення твору є ідеальним?
| Вдало поєднується компаративне та інтерактивне;
| Поєднується продуктивне і комунікативне з моральним пафосом;
| *Поєднується літературознавчий аспект з моральним пафосом та естетичною довершеністю аналізу;
| Вдало поєднується історія і літературна критика.
|
Яке завдання вчителя під час проведення уроку культурологічного аналізу?
| Подати художній твір як явище людської культури на певному етапі її розвитку;
| розкрити тип художньої свідомості, втілений у ньому;
| Показати зв’язок літератури з провідними філософськими ідеями доби, міфологією, іншими видами мистецтва;
| *Усе зазначено.
|
Який буває план епічного твору за змістом?
| *план переказу сюжету. План переказу окремих епізодів;
| Простий план. Складний план;
| Звичайний план. Цитатний план, Комбінований план.
| Усі зазначені.
|
Який буває план епічного твору за структурою?
| план переказу сюжету. План переказу окремих епізодів;
| *Простий план. Складний план;
| Звичайний план. Цитатний план, Комбінований план.
| Усі зазначені.
|
Який буває план епічного твору за характером мовно-стилістичних засобів?
| план переказу сюжету. План переказу окремих епізодів;
| Простий план. Складний план;
| *Звичайний план. Цитатний план. Комбінований план.
| Усі зазначені.
|
Який метод називаємо соціологічним?
| * Лише метод розгляду твору в ідеологічному плані (відображено, які процеси суспільного життя відбиті у творі тощо);
| Лише метод дослідження твору, яке здійснюється переважно у двох напрямках: вивчення мови твору та особливостей композиції;
| Лише метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника;
| метод, що є поясненням не лише змістових параметрів твору, а також формальних.
|
Який правильний ряд видів коментарів?
| історико-культурний, географічний, звуковий;
| Історико-культурний, природничий, лінгвістичний, коментуючий;
| *лінгвопорівняльний, лінгвістичний, побутовий, географічний, історико-культурний;
| Компаративний, продуктивний, філософський, гендерний.
|
Який це емпіричний аналіз?
| Аналіз, який не просто констатує факти, а дає його характеристику, визначає його властивості, ознаки, досліджує функції;
| *аналіз, який будується на описі матеріалу, нагромадженні фактів про твір;
| Дослідження, спрямоване на вивчення мікроелементів переважно тропів, аналізуючи які можна прийти до осмислення твору в цілому;
| Дослідження макроструктури твору: сюжету, вузлових епізодів, композиції, образної системи.
|
Який це формальний метод?
| Спосіб зв’язку вивчення між складовими частинами, компонентами твору як цілісного організму, систем історичних відношень між ними;
| *дослідження твору здійснюється переважно у двох напрямках: вивчення мови твору та особливостей композиції, з переважанням дослідження формальних елементів;
| Метод дослідження художніх творів на основі встановлення їхнього зв’язку з біографією письменника;
Характеристика історичного колориту твору;
| Характеристика історичного колориту твору.
|
Які з запропонованих творів можна взяти для компаративного аналізу?
| *Р.Стівенсон “Острів скарбів”, Ж.Верн “П’ятнадцятирічний капітан”;
| Р.Стівенсон,”Вересковий мед, А.Сент-Екзюпері “Маленький принц”;
| В.Скотт “Айвенго”, Р.Рільке “Пісня про Правду”;
| Дж.Свіфт “Мандри Лемуеля Гуллівера” Ф.Петрарка “Книга пісень”.
|
Які мовно-виражальні засоби відносяться до лексичних засобів?
| * Синоніми, діалектизми, екзотизми, архаїзми, професіоналізми, фразеологізми тощо;
| Риторичні фігури, антитеза, тавтологія;
| Інверсія, анафора;
| Повтори.
|
Які функції виконує образ у творі?
| ...виділення головних тем і мотивів у творі;
| Втілення філософських ідей;
| Передача ставлення до зображуваного;
| *усі зазначені.
|
Які це повторювально-узагальнювальні уроки?
| *уроки, засновані на співавторстві вчителя й учнів, на партнерській основі;
| уроки, на яких учні працюють безпосередньо над текстом твору;
| уроки образного сприймання світу як найбільш яскравого й доступного для учнів;
| Це уроки лабораторних занять з літератури, на яких дослідницькі завдання важливі для осмислення учнями. Типологічних і особистісно-значущих тем літератури.
|
Які це уроки-образи?
| *уроки образного сприймання світу як найбільш яскравого й доступного для учнів;
| уроки, присвячені вивченню біографії і творчості письменників;
| уроки, на яких учні працюють безпосередньо над текстом твору;
| Уроки, на яких вивчення літератури відбувається шляхом безпосереднього зв’язку матеріалу уроку з життям і діяльністю.
|
Які це уроки-портрети?
| Уроки образного сприймання світу як найбільш яскравого й доступного для учнів;
| Уроки, на яких учні працюють безпосередньо над текстом твору;
| *Уроки, присвячені вивченню біографії і творчості письменників;
| Уроки, на яких вивчення літератури проходить шляхом безпосереднього зв’язку матеріалу уроку з життям і діяльністю.
|
Які це уроки-практикуми?
| *уроки, що ставлять своєю метою активізацію інтересу учнів до вивчення літератури шляхом безпосереднього зв’язку матеріалу уроку з життям і діяльністю;
| уроки, присвячені вивченню біографії і творчості письменників;
| уроки, на яких учні працюють безпосередньо над текстом твору;
| Уроки образного сприймання світу як найбільш яскравого й доступного для учнів.
|