Печеться один раз в житті. Приносить у дім достаток, радість в житті, виконання бажань. Знімає всі види порчі і родове прокляття. Закваску перелити в трилітрову банку. Помішувати дерев'яною ложкою. Банку не накривати.
1-й день - замісити 3 склянки борошна, 1 склянка цукру і 1 стакан молока. Тісто залишити на столі, щоб звикав до вашого будинку і накопичувало енергетику будинку;
2 - день - вимісити тісто і залишити на столі;
3-й день - банку обполоснути молоком, покласти 2-х денну закваску, додати 1 склянку цукру, 3 склянки борошна і 1 склянку молока, вимісити, залишити на столі;
4-й день - перемішати і залишити на столі;
5-й день - додати 1 склянку цукру, 3 склянки борошна і 1 склянку молока, вимісити, залишити на столі;
6-й день - розділити тісто на 4 частини. Три частини роздати добрим людям з рецептом. Одну частину залишити собі. У цю частину додати 1 чайну ложку рослинної олії 2 / 3 склянки борошна, 2 яйця, 1 / 2 ч. л. соди, вимісити, дати постояти, духовку розігріти до 150-170 градусів і пекти хвилин 30-40. Після випікання розділити порівну на членів сім'ї, з'їсти, загадавши бажання (крім грошей!!!). Нікого зі сторонніх не пригощати випеченим хлібом!
Перші слова рецепта відразу ж викликають сумнів. Чому цей хліб можна пекти тільки раз в житті? Невже він небезпечний для здоров'я? Швидше за все, так воно і є. Тільки про це замовчують автори рецепта. А може бути, якщо повторно спекти хліб, то щастя, радість і достаток, обіцяні в рецепті, моментально зникнуть? Або раптом достаток стане таким великим, що стане нікуди дівати звалилися на голову мільйони доларів? А щастя буде стільки, що доведеться ділитися з сусідами? Так ні ж, своїм добром ділитися не можна, навіть їсти спечений хліб треба тільки членам сім'ї та ні в якому разі не пригощати сторонніх. Щось не так. Знову відчувається якийсь підступ.
Якщо спечений хліб - це добро, то чому не запросити гостей і не дати всім покуштувати по шматочку чудодійного хліба. Всі були б задоволені, щасливі і в достатку. А господарям будинку були б нескінченно вдячні і молилися б за них все життя. А можна було б налагодити промислове виробництво цього доброго хліба і ощасливити всю планету! Так ні, не можна. Тільки собі і більше нікому! Адже тільки один раз спекти можна, навіщо ділитися своїм добром з кимось. Раптом шматочок достатку або щастя візьме і піде до сусіда. Який витончений егоїзм! Під виглядом блага підноситься безсумнівний гріх - жадібність. Ось вона - жага легкої наживи! Ось на що робили упор автори рецепта. Адже не потрібно докладати ніяких зусиль, не треба трудитися, не треба робити зовсім нічого. Ось вона - жадана чарівна паличка! Тільки з'їси шматочок хліба - і будь щасливий і багатий! Загадай будь-яке бажання - і ти отримаєш результат! І сміх і гріх.
Часом дивуєшся, звідки у нашого народу така жага до легкого багатства? Невже багато людей ще не виросли з дитинства і до цих пір вірять в казки? Вірять у золоту рибку, в щуку, виконуючу бажання, в скатертину-самобранку, чарівну паличку і добрих фей? Як не дивно, але, виходить, що саме так. Адже принцип дії чудодійного хліба і перерахованих казкових персонажів і предметів абсолютно однаковий. От і живемо ми в гостях у казки в країні дурнів.
Що ж, продовжу подальший розгляд рецепту приготування чудового хліба. Хочу відзначити той факт, що в деяких місцях рецепт «єрусалимського хліба» суперечить сам собі. На початку рецепта сказано, що хліб приносить у дім достаток. А в кінці пропонується загадати бажання, причому будь-яке, крім грошей. Щось незрозуміло, звідки візьметься достаток, якщо про це не просити? У наявності черговий хитрий прийом від лукавого. Раз не можна просити грошей, які у багатьох підсвідомо асоціюються з гріхом, то це добре і всьому іншому цілком можна довіряти. Ну, а цілком свідоме бажання швидкого збагачення, про який я говорив вище, повністю задовольняється обіцянкою достатку. От і виходить палиця з двома кінцями. Задоволено і свідоме, і підсвідоме мислення. Людина повністю згідна приготувати хліб і з дня на день чекати виконання обіцяного. Одна з цілей, яку ставили перед собою автори рецепта, практично досягнута.
А тепер перейду до розгляду однієї з найбільш цікавих, як мені здається, частин рецепту виготовлення «єрусалимського хліба». Крім обіцянки всіх земних благ, автори рецепта обіцяють людині, приготувати хліб, позбавлення від усіляких видів порчі і родових проклять. Ось ще одна з причин, по якій багато людей купуються на казку про чудотворний хліб. Останнім часом досить велика кількість людей легковажно вірять всіляким магам, екстрасенсам, ворожкам, віщунам і іншим діячам окультних наук. І, як наслідок, ці люди використовують у своєму лексиконі всю ту новомодну окультну термінологію, яку так невпинно винаходять окультисти. Тут всілякі порчі, вінці безшлюбності, родові прокляття, привороти з відворотами та інше.
І, звичайно, коли до такої людини раптом потрапить закваска для хліба, яка може позбавити від усього вищезгаданого, та ще освячена в самому Храмі Гробу Господнього в Єрусалимі, радості його не буде меж. Не треба йти до ворожок та екстрасенсів, щоб знімати порчу і родові прокляття, витрачаючи на це багато часу і грошей. Досить просто спекти хліб, з'їсти його і порчі як не бувало. Тільки ось ці люди забувають про те, що подібна віра чаклунів і ворожок була суворо засуджена ще за часів Старого Завіту. У ті давні часи Бог заборонив народу, який вийшов з єгипетського полону, займатися чаклунством і ходити до чарівників і чародіїв. Ось, що говорить Писання: «Не ворожіть, і не гадайте» (Лев. 19, 26), «Не звертайтесь до духів померлих та до ворожбитів, і не доводьте себе до опоганення ними» (Лев. 19, 31), «не повинен знаходитися у тебе ніхто хто переводить свого сина чи дочку свою через вогонь, віщун, ворожбит, і хто чарівник, і хто чорнокнижник, що викликає духів, чаклун і хто викликає духа померлого; Бо гидота для Господа кожен, хто чинить таке» (Втор. 18, 11), «І ви не слухайте своїх пророків і своїх віщунів, і своїх сновидців, і до ваших знахарів, і ваших чарівників... бо вони пророкують вам неправду» (Єрем. 27, 9-10).
Вважаю, що багатьом було б корисно знати, що подібні дії або звернення до названих особистостостей суворо каралося: «І якщо душа, що звертається до померлих духів та до чарівників, щоб блудити за ними, то Я зверну обличчя Своє на ту душу, і винищу з народу її»(Лев. 20, 6), «Ворожки не залишай в живих»(Вих. 22, 18). Думаю, наведених цитат цілком достатньо, щоб зробити відповідні висновки про гріховність суджень щодо чудодійності «єрусалимського хліба». Знову в наявності духовна безграмотність нашого народу. Так, 70 років богоборства зробили свою справу. Але ж уже майже 20 ніхто не забороняє вивчати Святе Письмо і відвідувати храм Божий. Лінь. Ну ось, знову гріх! Лінується наш народ читати Біблію і слухати проповіді священиків. Зате із задоволенням готовий повірити в те, що «єрусалимський хліб» в одну мить якимось незбагненним чином принесе в будинок багатство, щастя, здійснення бажань і позбавить від чаклунства. Але ж недарма говорить народна мудрість: «безкоштовний сир буває тільки в мишоловці». Тим більше що сир у мишоловку під назвою «єрусалимський хліб» кладе сам диявол - батько брехні і ворог добра.
Хочеться відзначити, що на таких забобонних людей, які вірять у гороскопи, що бояться чорних кішок, перебігти дорогу, і всюди шукають сліди наведення порчі, чаклунство і чародійство, цілком можливо, буде мати якийсь вплив. Людина, яка шукає у своєму житті лукавого і його підступи, швидше за все, їх знайде. Цілком можливо, що Господь попустить йому перебувати під таким впливом заради його напоумлення. Хтось врозумляється і відвертається від марновірних понять в порчі і родових проклять і Господь умиротворяє його життя. А хтось ще більш загострюється у своїй помилці і починає бігати по ворожок та екстрасенсів в надії позбутися від чаклунства. Тим самим, свідомо звертаючись за допомогою до самого князя пітьми - диявола, чинному через окультистів. А яка може бути допомога від лукавого?
Якщо навіть припустити, що на людину дійсно наведена порча, тобто вона знаходиться під диявольським впливом, то ніяк не можна позбутися від неї за допомогою звернення до того ж лукавого духу. Сам Господь говорить цій божевільній людині: «Як може сатана сатану виганяти? І коли царство поділиться супроти себе, не може встояти те царство І коли дім поділиться супроти себе, не може встояти той дім і якщо сатана сам на себе повстав і поділився, не може встояти, але згине»(Мк. 3, 23-26). На думку забобонних людей, родове прокляття - це прокляття, накладене на весь рід і що передається з покоління в покоління. Якщо вірити в це, то виходить, що якесь прокляття вище милосердя Божого, бо діє безвідмовно на всіх, незалежно від того, якою б людина не була. Згідно такої логіки, воно діє і на людину, віруючу в Бога і що живе по його заповідях. Але цього бути не може! Господь не попустить істинному християнину, свято виконуючому заповіді Божі, бути мучимому дияволом. Бог є Любов, і відповідає любов'ю на любов людини. І немає нічого вище цієї любові!
Продовжу докладний розгляд рецепту «єрусалимського хліба». У перший день приготування закваски пропонується залишити тісто на столі, щоб воно вбирало енергетику будинку. Досить цікава і оригінальна заява. А чи зможуть автори рецепта науковим чином пояснити, як це можливо? Як звичайне тісто раптом стає накопичувачем енергії? Думаю, що ні. Тим більше що авторів цього тексту історія не знає. Залишу свої наукові вигадки осторонь і спробую розмислити, згідно з логікою авторів рецепта. Цікаво те, що хліб, покликаний позбавити від порчі в будинку, накопичує якраз ту саму енергетику будинку. А якщо в будинку вона погана, то й хліб буде «заряджений» негативно. Чи не краще було б тоді його викинути чи спалити, видалити цей відпрацьований «заряджений акумулятор» з будинку і жити розкошуючи, позбувшись від ненависної порчі? Дивно, що рецепт хліба пропонує зовсім інше. Хліб треба приготувати і з'їсти! Як же так? Черговий ляпсус, чергове нестикування в одному простому рецепті, черговий обман. І, як наслідок, черговий доказ брехливості рецепта.
Але найстрашніше, що пропонується в рецепті, це те, що необхідно роздати три частини тіста з чотирьох, добрим людям разом з рецептом. Ось, де криється духовна зараза! Яка може призвести до цілої епідемії забобонів, пов'язаних з «єрусалимським хлібом». До речі, ця схема роздачі хліба дуже схожа на схему поширення так званих листів щастя, які не так давно мали ходіння по всій країні і навіть за кордоном. Але якщо у випадку з листами багато піддавали сумніву обіцянки, що містилися в тексті, то у випадку з «єрусалимським хлібом» справа йде інакше. Якщо бути точнішим, обіцянки мають більш привабливий і, в той же час, прикритий православною ширмою характер. Така собі обіцянка щастя і достатку від Самого Бога. Але насправді це - дешевий коржик від лукавого. І закваску для неї пропонується роздати своїм добрим знайомим. Яка спокуса! Адже знайомому і в голову не прийде, що його обдаровують чимось поганим. Та й навряд чи він відмовиться, незручно. Але ж недарма Господь попереджає нас у Євангелії: «горе світові від спокус, бо потрібно прийти спокусам; але горе тому чоловікові, через якого спокуса приходить» (Мф. 18, 7). Отже, горе тій людині, яка поширює цю духовну заразу!
А тепер пропоную читачеві поглянути на "єрусалимський хліб" з точки зору приготування. Тісто готується в протягом 6 днів. Сам по собі такий метод фактично унікальний і викликає великі сумніви. Загальновідомо, що звичайний хліб заквашується максимум протягом доби. Навіщо потрібно заквашувати «єрусалимський хліб» протягом 6 днів - абсолютно незрозуміло. Також незрозуміло, навіщо в тісті така велика кількість цукру. Смак буде нудотним. На хліб це зовсім не схоже, більше на солодкий кекс. Саме так і визначають його ті люди, які все-таки приготували цей «чудовий хліб». На просторах інтернету я зустрічав і досить критичні зауваження щодо смаку цього хліба. Як відзначають деякі люди, через свою вкрай перенасичену солодкість і специфічний смак він зовсім не придатний для вживання.
Ну, а тепер з приводу гігієни. Думаю, що багато читачів погодяться зі мною в тому, що гігієна грає в питанні приготування їжі далеко не останню роль. Почну по порядку. На одному з інтернет-сайтів я виявив, що тісто вперше було замішане в Єрусалимі 24 роки тому. Це підтверджується свідченнями людей старшого покоління, які чули про «тісто щастя» ще багато років тому. Тепер можна тільки уявити, скільки бруду, мікробів і всякої гидоти містить в собі закваска «єрусалимського хліба». Повна антисанітарія. Припускаю, що саме її наслідки і дають ефект специфічного смаку готового продукту. Крім цього в рецепті пропонується протягом 6 днів тримати тісто в незакритій посуді на столі. Ну, хіба стане нормальна людина тримати на столі незакритий посуд з їжею протягом 6 днів? Думаю що ні. А у випадку з «єрусалимським хлібом» ця дивна дія у багатьох людей зовсім не викликає сумніву.
І, наостанок, хотів би поділитися з читачем думками щодо походження «єрусалимської закваски». Адже комусь так необхідно втягнути у поширення диво-хліба православних християн. Хочу навести кілька прикладів. Кришнаїти практикують роздачу їжі, присвяченій Крішні (прасад), всім, кому завгодно, незалежно від віросповідання. Для цього вони навіть ідуть на такий прийом, як відкриття безкоштовних або напівбезкоштовних вегетаріанських кафе, відвідувачі яких навіть не підозрюють, що їдять ідольську їжу. Інший приклад - «преподобний» Мун, засновник відомої секти. Їжа з його кров'ю виготовляється адептами секти і роздається на їхніх зібраннях. Цілком можливо, що «преподобний» Мун, бажаючий нагодувати такою їжею весь світ, вже почав якусь таємну політику і винайшов «тісто щастя».
Можна навести ще низку прикладів, але не бачу в цьому сенсу. Зрозуміло одне - хтось спеціально з напоумлення диявола намагається ввести в оману православних християн, прикриваючись ширмою святості. Тому для православного християнина ніяк неприпустимо куштування та поширення «єрусалимського хліба». А якщо хтось вже встиг згрішити подібним чином, то нехай принесе Богові плоди покаяння. Благо, є у нас така можливість, а Господь, як люблячий Батько, прощає нам наші гріхи. Допомоги всім Божої і не піддавайтеся на виверти лукавого!
священик Діонисій Свєчніков
За матеріалами сайту "Православие и мир" (український переклад)