Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен. знати: основи з правил техніки безпеки, особистої гігієни баскетболіста; принципи і методи навчання основним прийомам гри у баскетбол




знати:

  • основи з правил техніки безпеки, особистої гігієни баскетболіста;
  • принципи і методи навчання основним прийомам гри у баскетбол.
  • планування та організацію заняття з баскетболу;
  • класифікацію і основи гри баскетбол;
  • правила змагань та суддівства з баскетболу.

вміти:

  • проводити урок фізичної культур из елементами баскетболу;
  • оволодіти технікою основних прийомів гри у баскетболі;
  • уміти організувати та провести змагання з баскетболу;
  • реалізувати на практиці знання вікових особливостей на заняттях баскетболом.
  • уміти організувати роботу спортивного клубу з баскетболу;

 

 

2. Охарактеризувати поняття «техніка гри», прийоми, способи

Успіх баскетбольної команди багато в чому залежить від рівня володін­ня основами техніки гри та арсеналу техніко-тактичних дій.

Основи гри в баскетбол опановують під час вивчення і послідовного вдосконалення спеціальних знань, умінь та навичок. Тому навчання і тре­нування — це невід'ємні складові єдиного педагогічного процесу.

Головною метою навчання є оволодіння навичками та спеціальними знаннями. Під час занять вивчають правила гри, техніку і тактику, розви­вають фізичні якості. Тим самим закладається основа, що забезпечує досяг­нення спортивної майстерності.

Кожен гравець має бути підготовлений так, щоб вільно оволодіти тех­нікою і тактикою гри та вміти застосовувати їх у змагальній діяльності.

Спортивні результати визначаються рівнем підготовленості гравців і команд у цілому. Комплексний характер дій баскетболістів вимагає різно­бічної підготовки, котра складається з кількох самостійних видів — теоре­тичної, фізичної, техніко-тактичної, психологічної, морально-вольової, орга­нізаційно-методичної, суддівської та ігрової.

Ці види складають структуру навчально-тренувального процесу, у якій центральне місце відведено техніко-тактичній підготовці, під час котрої вив­чаються та вдосконалюються спеціальні ігрові прийоми, техніка їх виконан­ня і тактика застосування.

Загальновідомо, що ефективні системи гри базуються на індивідуаль­них діях кожного гравця. Але важливо не те, що він робить у нападі або у захисті, а як ефективно він це робить. Тому найкращими командами зав­жди будуть ті, гравці котрих добре опанували основи гри у баскетбол.

Кожний прийом застосовується у грі. Отже баскетболіст має володіти усіма прийомами. Тому більшу частину заняття присвячують опануванню тех­ніки та удосконаленню деталей індивідуальних навичок у діях кожного гравця.

Техніка виконання будь-якого прийому тільки на перший погляд зда­ється механічною. Глибоке розуміння принципів руху та наполегливе тре­нування сприяє розвитку індивідуальних особливостей виконання ігрових прийомів.

Техніка гри — це сукупність спеціальних рухів, зумовлених правила­ми, що дозволяють розв'язувати рухові завдання у конкретних ігрових умовах (ситуаціях).

Вона являє собою комплекс послідовних і одночасних рухів окремих частин тіла, що характеризуються визначеною раціональною амплітудою, темпом, ритмом, напрямком.

Технічний прийом — це система рухів, схожих за смисловою структу­рою і спрямованих на розв'язання певного завдання (кидок однією рукою, двома руками, передача м'яча однією рукою).

Різнобічність умов, у яких виконується той чи інший прийом, сприяє формуванню та вдосконаленню способів виконання кожного прийому (пе­редача однією або двома руками зверху).

Спосіб характеризується, насамперед, стійкістю головної рухової структури: кінематичною, динамічною, ритмовою.

Баскетболіст має володіти арсеналом технічних прийомів і способів:

• уміти вибирати найраціональніший прийом або комбінацію прийомів;

• швидко і точно їх виконувати.

 

 

3. Командні тактичні дії у нападі – швидкий прорив. Навчальні вправи.

 

Швидкий прорив. Суть швидкого прориву полягає в тому, щоб на ве­ликій швидкості доставити м'яч до кошика суперника і виконати кидок в умовах непідготованого суперником захисту і, найчастіше, — створення чи­сельної переваги нападаючих.

Найбільш сприятливими ситуаціями для проведення швидкого прориву є перехоплення м'яча під час дій у захисті, оволодіння м'ячем під час відскоку на своєму щиті і вкидання м'яча з-за меж майданчика після заки­нутого м'яча суперником.

Таким чином, організація швидкого прориву починається з оволодіння м'ячем, проведення системи пересувань нападаючими і використання ними різних передач та ведення м'яча.

Головними умовами проведення швидкого прориву є:

• впевнене оволодіння м'ячем та виконання точних передач під час стрімкого пересування гравців під щит суперника;

• хороша бігова підготовка і швидкісна витривалість;

• впевнені кидки на великій швидкості пересування;

• хороша техніка ведення м'яча і зупинок;

• хороший периферичний зоровий огляд і здатність до прогнозування ігрових ситуацій.

Швидкий прорив розподіляють на три фази: початок, розвиток і завер­шення.

 

 

Навчання швидкого прориву починають з індивідуальних дій гравців, вивчення стартів із різноманітних вихідних положень. Згодом вводять різ­номанітні вправи у парах. Наприклад, один гравець кидає м'яч об щит і ово­лодіває ним після відскоку, другий — робитв ривок до бокової лінії — йо­му слідує дальня передача (рис.2, а). Передаючи м'яч між собою, два гравці закінчують просування вперед кидком м'яча у кошик. Для вдоскона­лення проведення завершальної фази контратаки тренер може поставити одного або двох захисників (реалізація швидкого прориву при чисельній більшості нападаючих, або чисельній рівновазі).

Далі вводиться ще один гравець, і швидкий прорив проводять три грав­ці (у трійках): один гравецв кидає м'яч у щит, оволодіває ним після відско­ку і робить передачу на дальню відстань гравцям, котрі пересуваються до протилежного щита по бокових коридорах.

Після передачі третій гравець займає центральний коридор, стрімко переміщуючись і спостерігаючи за подіями попереду: якщо центральний коридор не зайнятий, то він просувається

 

 

прямо, але якщо хтось з партнерів займає центральний коридор, то він спрямовує на фланг, що звільнився. (рис.2, б)

Рис.1Розвиток контратаки з підтримкою четвертого гравця (а) та підключенням п’ятого (б)

Рис. 2 Вправи для навчання швидкого прориву.

 

Згодом до нападу швидким проривом підключаються гравці другого ешелону (рис.1, а): четвертий гравець (супроводжуючий) і п'ятий гра­вець (страхуючий — на випадок втрати командою володіння м'ячем) (рис.1, б).

Розвиток контратаки з підтримкою четвертого гравця: у разі успішно­го розвитку подій підключається четвертий гравець 4, який найчастіше грає у центрі штрафної зони. У цьому випадку гравець 2 виконує роль супровод­жуючого.

Підключення п'ятого гравця-супроводжуючого: гравець 2 супроводжує партнера з м'ячем 3, котрий пересувається уперед, доки його не зустріне захисник суперника. Гравець 3 передає м'яч партнерові 4 або 1.

У випадку, коли команді не вдалося реалізувати швидкий прорив, грав­ці команди намагаються зайняти місця у нападі, що відповідають їх ігровим амплуа, перейшовши до організації позиційного нападу.

Завершальна фаза контратаки реалізується у різних формах залежно від розташування гравців команди суперника. Як правило, це — вихід у зо­ну атаки двох крайніх гравців 1 або 2, котрі прямують до кошика напроти лінії штрафного кидка. Гравець 3 зупиняється перед лінією штрафного кид­ка, передавши м'яч на один із флангів (рис.3).

На рис. 4 продемонстровано ситуацію, коли не вдалося передати м'яч у штрафну зону одному з партнерів. У цій ситуації дуже часто здійснюєть­ся зміна позицій гравців 1 і 2 із застосуванням перехресного виходу.

На рис.5продемонстровано, як гравці переходять до позиційного нападу у випадку, коли швидкий прорив не вдалося реалізувати.

Рис.3. Гравець 3, який зупинився на лінії штрафного кидка, може виконати кидок або зробити передачу одному з крайніх партнерів

Рис.4. Використання допомоги супроводжуючого гравця 4, що стрімко наближаєть­ся до лінії штрафного кидка. Гравець 3 шукає можливість зробити йому точну переда­чу для кидка

Рис.5. Позиційний напад розвивається зайняттям гравцями 2 і 5 позицій центрово­го; гравці 3 і 4 займають позиції крайніх нападаючих, а гравець 1 забезпечує захисну рівновагу на випадок втрати м'яча

 

 


ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № 3

 

 

1. Баскетбол як навчальна дисципліна.

Баскетбол служить ефективним засобом фізичного виховання в широкому віковому діапазоні. Практично в освітніх установах баскетбол включений у навчальні програми, використовується в закладах вищої та середньої професійної освіти, у підготовці спортсменів. Баскетбол є ігровим видом спорту, що займає гідне місце серед інших видів на всіх рівнях, включаючи Олімпійські ігри.У системі вищої освіти в сферфізичної культури й спорту баскетбол входить у цикл базових фізкультурно-спортивних дисциплін відповідно до державних освітніх стандартів, навчальних планів і программ. Головне завдання навчальної дисципліни «Баскетбол»- сприяти формуванню в студентів цілісного уявлення про професійну діяльність у сфер фізичної культури і спорту. Дисципліна «Баскетбол» спрямована на практичне і теоретичне опанування студентами знаннями та вміннями, професійно - педагогічними навичками, необхідними для самостійної організаторської, тренерсько-педагогічної,наукової та виховної роботи в усіх підрозділах сфери діяльності фахівця з баскетболу, а також використання оздоровчої та виховної цінності цього виду спорту.

 

2. Назвати основні критерії технічної майстерності.

Критеріями технічної майстерності є:

 

• вільне володіння оптимальним обсягом прийомів і способів у взає­мозв'язку з двома—трьома головними («коронними») прийомами;

• точність і ефективність їх виконання;

• стабільність виконання за умови відволікаючих чинників: утома, пси­хологічне напруження, складні зовнішні умови (активна протидія суперни­ка) тощо;

• надійність виконання прийомів і здатність підтримувати високий рі­вень точності та ефективності протягом багатоденного турніру, від матчу до матчу без негативних відхилень.

 

 

3. Стійка баскетболіста та пересування у нападі. Послідовність навчання. Навчальні вправи.

 

Вихідні (початкові) положення і пересу­вання гравця. Вихідними положеннями (або стійками) баскетболіста називають положення гравця, які він приймає у момент підготовки до тієї або іншої дії. Ігрові положення баскетболіс­та відзначаються динамічністю опорно-рухово­го апарату. Для вихідного положення гравця характерною є початкова випереджувальна іннервація м'язового апарату, що сприяє швид­кому включенню гравця у дії. Перебуваючи у такому положенні (стійці) баскетболіст безпе­рервно спостерігає за діями суперників і своїх партнерів по команді та го­товий у будь-який момент взяти участь у грі.

Для ведення гри баскетболіст набуває вихідного положення, розташо­вуючи ступні ніг паралельно на ширині плечей або виставляючи одну ногу вперед приблизно на половину ступні. Ноги трохи зігнуті, тулуб нахилений вперед, руки зігнуті у ліктях. Вага тіла рівномірно розподіляється на обидві ноги і злегка переноситься на передні частини ступень. Баскетболіст з м'ячем зберігає стійке положення так званої «потрійної загрози» і готовий миттєво розпочати пересування веденням м'яча у потрібному напрямку, ви­конати передачу або кидок у кільце.

Ходьбу під час гри використовують головним чином для зміни позицій під час коротких пауз у грі, або під час зниження інтенсивності ігрових дій. На відміну від звичайної ходьби баскетболіст пересувається на трохи зігну­тих у колінах ногах, що надає можливість для миттєвих стартів і прискорень. Біг є основним засобом пересування гравця по майданчику (рис.1). Біг використовується при пересуваннях гравця на короткі відстані (від­різки) зі зміною швидкості і напрямку, у спо­лученні з раптовими зупинками, поворотами і відволікаючими діями. Змінюючи напрямок ру­ху, гравець спирається на одну ногу. Наприк­лад, під час відволікаючого руху вліво він робить крок лівою ногою (рис.2). Зміщуючи тулуб у напрямку руху, трохи відхиляється ліворуч. Цим створюється видимість обходу захисника, а далі баскетболіст відштовхується лівою ногою, переносить вагу тіла на праву ногу і вмить виставляє ліву но­гу за ходом руху вправо—вперед і, розвернувшись, обходить захисника з іншого боку. Гравець повинен уміти виконувати прискорення з різних вихідних по­ложень у будь-якому напрямку обличчям або спиною вперед, швидко змі­нювати напрямок і швидкість бігу. Зміну напрямку бігу гравець здійснює потужним поштовхом виставле­ною вперед ногою, у напрямку, протилежному рухові. При цьому тулуб на­хиляється у бік нового напрямку. Стрибки це самостійні прийоми. Вони є елементами інших прийо­мів техніки. Найчастіше гравці застосовують стрибки угору і угору—впе­ред, серії стрибків поштовхом однією або двома ногами. Стрибки поштовхом двома ногами виконують найчастіше з місця з основ­ного ігрового положення (стійки). Гра­вець швидко присідає, відводить руки назад і піднімає трохи голову. Відштов­хування здійснюється потужним ви­прямленням ніг, енергійним рухом ту­луба і рук вперед—угору. Стрибок поштовхом двома ногами звичайно виконується під час кидків у кільце і при боротьбі за оволодіння м'ячем, що відскочив від щита.

 

 
 

 


 

Рис.1

 

 

Рис.2

 

Пересування. Способи пересування гравців у баскетболі вивчаються спочатку окремо, потім у сполученні (біг і стрибки), у подальшому — з іншими прийомами (передача м'яча або кидок у кошик). За терміном нав­чання цей етап є коротким, тому що техніка пересування баскетболіста зде­більшого має вигляд природних рухів: біг по прямій, біг зі зміною напрям­ку, стрибки тощо. Але згодом, під час удосконалення прийомів техніки і тактики гри, тренер звертає увагу учнів на доцільність виконання того чи іншого способу пересування по майданчику.

Перші вправи для навчання слід виконувати під час бігу по прямій з од­ночасним засвоєння бігу приставним кроком вліво і вправо, вперед, назад, звертаючи увагу на техніку бігу спиною уперед. Надалі ці набуті навички дадуть змогу вивчати біг зі зміною швидкості і напрямку, біг із зупинками і поворотами.

Подальше вивчення пересувань по майданчику здійснюється у сполу­ченнях: біг—зупинка—повороти—біг. Для цього використовують старти із різних вихідних положень.

Рис. 3 Розташування гравця без м'яча у нападі і його поле зору: правиль­на позиція нападаючого (а) — одночасний кон­троль суперника, котрий його опікує, партнера з м'ячем і без м'яча; непра­вильна позиція (б) — недостатнє поле огляду

Хороший баскетболіст повинен володіти периферичним зором, аби ма­ти змогу виконувати прийоми, не дивлячись на м'яч, контролювати у полі зору дії, що відбуваються на майданчику, бачити розміщення та пересуван­ня своїх партнерів і суперників (рис.3).

Розміщення, пересування та індивідуальні дії гравця без м'яча мають бути узгоджені з командною тактикою гри, тобто нападаючий повинен ура­ховувати безпосередньо свої дії проти суперника, котрий його опікує, уз­годжуючи їх з позиціями і діями своїх партнерів по команді і діями супер­ників.

Для розширення поля зору можна використовувати різноманітні дії і вправи з м'ячем (жонглювання, передачі двох—трьох м'ячів), допоміжні предмети, що використовуються під час навчання основ баскетболу (пра­порці, стійки, обручі тощо). Вправи, що сприяють розвитку периферичного зору, застосовують за зростаючою складністю: ловля і передача м'яча у па­рах, не дивлячись на партнера; ловля і передачі у трійках, спрямовуючи погляд на одного партнера, а передаючи м'яч іншому; ці самі вправи можна виконувати у сполученні з веденням м'яча та іншими прийомами (рис. 4).

Під час гри баскетболісту доводиться багато стрибати, відштовхуючись однією або двома ногами. При цьому він має добре бачити увесь майдан­чик. Знаходячись у безопорному положенні у повітрі, він повинен коорди­нувати свої рухи з рухами партнерів. За допомогою різноманітних вправ баскетболіст навчається стрибати. Для цього використовуються підвісні предмети, щити, обруч кошика тощо. У подальшому, навчаючи стрибків угору, необхідно вибирати такі вправи, щоб можна було навчити учнів стрибати не тільки вертикально — угору, але й угору з відхиленням тулуба вперед, назад, вбік, — це стає необхідним для виконання різноманітних кидків у кошик у сучасному баскетболі.

 

Рис. 4 Вправи для розширення поля зору

 


 

Сучасна техніка гри формувалася на різних етапах розвитку баскетбо­лу. Кількість прийомів та способів їх виконання, критерії оцінки змінюва­лися і вдосконалювалися, насамперед, у зв'язку з різницею розвитку напа­ду і захисту.

Окрім того, на вдосконалення техніки впливали: зміни правил гри; зба­гачення техніки і тактики гри новими прийомами та комбінаціями; підви­щення рівня фізичної підготовленості гравців.

Наприклад, підвищення динаміки ігрових дій у нападі та захисті приве­ло до переважного виконання кидка однією рукою, скорочення амплітуди рухів при виконанні прийомів, розширення арсеналу швидкісних передач і кидків, фінтів тощо.

Подальший розвиток стрибучості і атлетизму у сполученні зі зрос­том гравців привели до виконання кидків зверху униз і добивання м'яча у кільце.

Але ще не всі можливості техніки гри використані сьогодні. Неви­черпні функціональні і координаційні можливості організму тренованого спортсмена створюють добру перспективу для впровадження нових ідей техніки нападу і захисту.

Для досягнення високих спортивних результатів необхідно удоскона­лювати техніку гри — опановувати найбільш раціональні, ефективні спосо­би виконання прийомів, пов'язаних з проявом вольових і м'язових зусиль, дотримуючись відповідного ритму, темпу, амплітуди, з урахуванням індиві­дуальних особливостей гравців.

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № 5

 

1.Історія виникнення і розвитку баскетболу у світі і в Україні.

(Баскетбол (англ. — basket-ball). Назва гри виникла від англійських слів «баскет» — кошик і «бол» — м'яч. Перші відомості про гру, схожу на баскетбол, знайдено у стародавніх цивілізацій Центральної і Південної Америки: ігрові майданчики, обнесені кам'яними стінами, вчені відносять до пам'ятників VII ст. до н. є. Прикра­шені скульптурами богів та іншими символами релігії, ці майданчики свід­чили: неодмінною частиною релігійних свят тієї пори була гра з м'ячем зі смоли. Називалась вона «Пок Та Пок».

У Мексиці у XVI ст. ацтеки грали у гру, що називалась «Олламалітцлі» — намагаючись закинути великий каучуковий м'яч у закріплене кам'яне кільце^Досить добре відомі правила гри завдяки кодексам (розмальованим настінним рукописам), залишеним племенами Інка, Майя та Ацтеків з на-півострова Юкатан.

Але честь «винайдення» баскетболу належить вихідцю з Канади докто­ру Джеймсу Нейсміту] На відміну від інших видів спорту, баскетбол наро­дився не в результаті якоїсь уже знайомої гри. Нейсміт винайшов абсолют­но нову гру.

Як викладач Міжнародної тренувальної школи у Спрінгфілді (штат Массачусетс, США) Нейсміт одержав завдання пожвавити заняття у при­міщенні для групи студентів, незадоволених змістом обов'язкових занять з фізичного виховання за німецькою, шведською та французькою методика­ми, що проводилися у зимовий період у спортивному залі. Відмінний регбіст і гімнаст, Нейсміт уявляв собі таку гру як змагання в майстерності кожного гравця, який має рівні можливості. Вимога про вилучення фізичного контакту гравця, у свою чергу, означала заборону бігу з м’ячем. Умови спортивного залу вимагали грати тільки руками, Нейсміт вибрав футбольний м'яч, оскільки його можна було легко ловити руками, важко сховати і він мав постійну висоту відскоку. Щоб майстерність переважала над силою, Нейсміт вирішив вилучити з гри «лінію воріт». Ціль, що придумав він, вимагала від гравця лише точності, тому вона була розташована не на рівні підлоги і не вертикально, а була підвішена горизонтально, за межами досягнення для гравців. Він прибив до балкону два кошики для персиків цілком випадково на висоті 3 м 05 см.

Нейсміт сформував перші правила нової гри у грудні 1891 р. і 21 грудня провів у гімнастичному залі Спрінгфілдського коледжу перший матч з баскетболу серед студентів..

Враховуючи, що у гімнастичній групі було 18 студентів, Нейсміт розподілив їх на дві команди по дев'ять чоловік. Пізніш число гравців скоротилося до семи а згодом до п'яти, оскільки велика кількість учасників створювала метушню на майданчику.У 1892 р. він опублікував «Книгу правил гри у баскетбол», яка вміщувала 13 пунктів. Перший публічний матс було проведено 11 березня 1892 р. між учнями та викладачами Спрінгфілду.Вже у 1895 р. в США проведено офіційні змагання з баскетболу. У 1901 р. було організовано перші міжнародні ігри студентів США і баскет­бол «експонували» на Панамериканській виставці у Буффало.

Після свого народження баскетбол набув великої популярності у США. Потім з ним ознайомилися в інших країнах, а згодом гра поширилася у всьо­му світі.

ЕТАПИ РОЗВИТКУ ГРИ БАСКЕТБОЛ. Перший етап розвитку баскетболу — це етап його становлення як но­вої гри. Він охоплює період з 1891 по 1918 р. Створений для пожвавлення уроків гімнастики, баскетбол поступово перетворився на спортивну гру з усіма притаманними їй особливостями. У США в 1894 р. було опубліковано перші офіційні правила гри, за кот­рими почали проводити змагання.

Одночасно з розвитком гри формувалася техніка і тактика баскетболу. З'явилися раціональні технічні прийоми — ловля, передачі, ведення і кид­ки м'яча у кошик, однак була відсутня динаміка — усі прийоми виконува­лися з місця двома руками.

В тактиці гри визначились функції гравців за аналогією з футболом: здійснювався їхній розподіл на нападаючих, захисників, центральних і во­ротаря, грати яким можна було лише тільки в «своїх» зонах майданчика.

Зі США баскетбол проник спочатку у країни Сходу — Японію, Китай Філіппіни, а у подальшому — у країни Європи та Південної Америки.

Баскетбол народився (1891 р.) майже одночасно з сучасними Олімпій­ськими іграми (1896 р.). Незабаром почалася кампанія залучення нового ви­ду спорту до програми Олімпійських ігор. У 1904 р. на Іграх III Олімпіади у Сент-Луїсі був організований показовий баскетбольний турнір. Однак, не­зважаючи на гучну назву — «Перший чемпіонат світу з баскетболу», — ці змагання не можна було назвати навіть міжнародними: усі п'ять команд, що взяли участь у турнірі, представляли США.

чНа другому етапі розвитку баскетболу (1919—1931 рр.) почали створю­ватися національні федерації баскетболу. Збільшилася кількість баскетбо­лістів і змагань. Баскетбол почав широко впроваджуватися у країнах Євро­пи: Чехословаччині, Литві, Естонії, Латвії, Італії, Франції, СРСР та ін.

Стали проводитися і міжнародні зустрічі. У 1919 р. відбувся перший міжнародний баскетбольний турнір між армійськими командами США, Італії і Франції.

У 1924 р. на Іграх VIII Олімпіади у Парижі відбувся перший показовий міжнародний турнір за участю спортсменів Франції, Італії, Великобританії та США. Перемогли баскетболісти Великобританії.

У 1927 р. V Женеві була створена школа фізичного виховання, керівни­ком якої призначено викладача Спрінгфілдського коледжу доктора Еммера Беррі. Метою цієї школи було — розвиток баскетболу у Європі і на інших континентах. Південноамериканська баскетбольна конфедерація у ці роки проводила свої чемпіонати. Подібні змагання проходили у країнах Східної Азії.Перед Іграми IX Олімпіади в Амстердамі (1928 р.) засновник Амери­канської асоціації тренерів з баскетболу Форест Аллен почав переговори з МОК про включення баскетболу в якості показового виду спорту до програми Ігор Олімпіади 1932 р. Але його намагання переконати Оргкомітет Лос-Анджелеської Олімпіади у перспективності нового виду спорту були марними.

Третій етап (1932—1947 рр.) знаменний створенням Міжнародної феде­рації баскетболу (FІВА), різким підвищенням спортивної майстерності бас­кетболістів, розвитком світового баскетболу.

FІВА — керівний орган проведення усіх міжнародних змагань з баскет­болу — була заснована 18 червня 1932 р. у Женеві за участю представни­ків 8 країн: Аргентини, Греції, Італії, Латвії, Румунії, Португалії, Чехословач-чини і Швейцарії.

Леона Буффара зі Швейцарії обрано першим президентом, а Ренато Вільяма Джонса (Великобританія) призначено генеральним секретарем FІВА.

Спочатку керівництво РІВА розташувалось у Римі, а згодом постійна штаб-квартира перемістилася до Мюнхена.

Першим офіційним змаганням, проведеним РІВА після свого створен­ня (1932), був організований нею у травні 1935 р. у Женеві перший чемпі­онат Європи серед чоловіків, у якому взяло участь 10 команди що були кла­сифіковані, за результатами цих змагань, у такому порядку: 1 — Латвія; 2 — Італія; 3 — Чехословаччина; 4 — Швейцарія; 5 — Франція; 6 — Бельгія; 7 — Італія; 8 — Болгарія; 9 — Угорщина; 10 — Румунія.

Командою, що виборола звання першого чемпіона Європи, була визна­на команда Латвії. І

Об'єднаними зусиллями засновнику Американської Асоціації тренерів Форесту Аллену і генеральному секретареві FІВА Вільяму Джонсу вдалося до­битися включення баскетболу до програми Ігор Олімпіади 1936 р. у Берліні.

Барон П'єр де Кубертен, засновник сучасних Олімпійських ігор, був проти включення спортивних ігор до програми Ігор. У 1934 р. він так про­голосив своє ставлення до командних видів спорту: «Олімпійські ігри вста­новленні для атлетів індивідуальних видів спорту: командним видам спорту тут немає місця!».

Троє людей, що сприяли включенню баскетболу до олімпійської прог­рами 1936 р. у Берліні, були: Херман Ньєбурх — професор з Бад Креузнах, Віллі Дауме — президент Національного олімпійського комітету Німеччини, генеральний секретар FІВА — Вільям Джонс, який зустрічався з генераль­ним секретарем комітету по проведенню Ігор XI Олімпіади у Берліні Карлом Діємом, котрого він знав і був одним з його вчителів у Берліні. Під час пе­реправи через Балтійське море на паромі «сторони» досягли попереднього ухвалення, і 19 жовтня 1934 р. Комітет на пленарному засіданні ухвалив (причому ще до визнання FІВА з боку МОК) пропозицію про включення баскетболу до програми Ігор Олімпіади. Офіційно баскетбол був визнаний олімпійським видом спорту на сесії МОК в Осло 28 лютого 1935 р.

Так|, менше ніж за три роки після свого створення FІВА добилася пов­ної незалежності і визнання з боку МОК, зайняла належне місце у сім'ї федерацій, що представляють олімпійські види спорту.Перед Іграми IX Олімпіади в Амстердамі (1928 р.) засновник Амери­канської асоціації тренерів з баскетболу Форест Аллен почав переговори з МОК про включення баскетболу в якості показового виду спорту до програми Ігор Олімпіади 1932 р. Але його намагання переконати Оргкомітет Лос-Анджелеської Олімпіади у перспективності нового виду спорту були марними.

Третій етап (1932—1947 рр.) знаменний створенням Міжнародної феде­рації баскетболу (FІВА), різким підвищенням спортивної майстерності бас­кетболістів, розвитком світового баскетболу.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-07-29; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 1832 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Велико ли, мало ли дело, его надо делать. © Неизвестно
==> читать все изречения...

2460 - | 2139 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.