МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Кіровоградський державний педагогічний університет
Імені Володимира Винниченка
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ІІ ПОЛОВИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ
(70–90 рр.)
(Інформаційний пакет для студентів ІІ курсу)
Викладач – доц. Л.О. Зубак
Кіровоград, 2013
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників | Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень | Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання | ||
Кількість кредитів - 5 | Галузь знань 0203 Гуманітарні науки | Нормативна |
Напрям підготовки 6.020303 Філологія*. Українська мова і література | ||
Модулів - 3 | Спеціальність (професійне спрямування): Українська мова і література Спеціалізація: редагування освітніх видань; мова і література (англійська) | Рік підготовки: |
Змістових модулів - 3 | 2-й | |
Індивідуальне науково-дослідне завдання –– | Семестр | |
Загальна кількість годин - 180 | 3-й | |
Лекції | ||
Тижневих годин для денної форми навчання: 3 аудиторних - 90самостійної роботи студента - 90 | Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр | 40 год. |
Практичні, семінарські | ||
50 год. | ||
Лабораторні | ||
– | ||
Самостійна робота | ||
90 год. | ||
Індивідуальні завдання: – | ||
Вид контролю: екзамен |
Розподіл балів, які отримують студенти
Поточне оцінювання та самостійна робота | Екзамен | Сума | |||||||||||||||||
Змістовий модуль 1 | Змістовий модуль 2 | Змістовий модуль 3 | |||||||||||||||||
Т1 | Т2 | Т3 | Т4 | КР | СР | Т5 | Т6 | Т7 | Т8 | Т9 | КР | СР | Т10 | Т11 | Т12 | Т13 | КР | СР | |
Робота на практичних заняттях оцінюється за п’ятибальною шкалою. Загальний бал за практичні заняття визначається як середньоарифметиче кратне 2.
ПРОГРАМА КУРСУ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І
Проза
Вступ. Соціально-економічні, громадсько-політичні умови розвитку української літератури ІІ пол. ХІХ століття. Літературна дискусія. Філософські, естетичні засади реалізму. Здобутки української реалістичної літератури.
Іван Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях письменника. Перший реалістичний роман з життя української інтелігенції “Хмари”. Духовний стан українського селянства пореформеного періоду в повісті “Кайдашева сім’я”, функції сміху у творі. Історична проза (повість “Гетьман Іван Виговський”).
Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях письменника. Аналітичний підхід до дійсності та творчо-психологічна настанова на зображення життя людини у соціально-психологічному романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Новаторство письменника у традиційній темі нещасливої жіночої долі в романі “Повія”. Модерністські тенденції в повісті “Лихі люди”. “Мала” проза (оповідання “Лови”).
Борис Грінчено. Багатогранність культурницької, громадської, літературної діяльності письменника. Зображення життя, його проблем і типів у дилогії “Серед темної ночі”, “Під тихими вербами”. “Мала” проза.
Жіноча проза. Наталя Кобринська. Життєвий і творчий шлях письменниці. Організація жіного руху. Проблематика та художні особливості повісті “Дух часу”. Олена Пчілка. Життєвий і творчий шлях. Громадська діяльність. Повість „Товаришки”.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ
Драматургія
Вступ. Становлення і розвиток українського професійного театру; особливості української драматургії 70–90 рр.
Михайло Старицький. Життєвий і творчий шлях, подвижницька громадсько-культурницька діяльність, роль і участь в розбудові українського професійного театру. Оригінальні твори та переробки. Доля творчої жінки у драмі “Талан”. Історична проза (повість „Оборона Буші”)
Марко Кропивницький. Життєвий і творчий шлях; театральна діяльність. Реалістичне відтворення нових суспільних відносин на селі у драмі “Доки сонце зійде, роса очі виїсть”. “Чеховський” тип ліричної героїні у драмі “Олеся”. Водевілі. Сатиричне спрямування водевілю “По ревізії”.
Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях; формування світогляду; громадська, театральна діяльність. Новаторство драматургії. Соціально-психологічні комедії: формування психології вітчизняних мільйонерів у п’єсах “Сто тисяч”, “Хазяїн”. Трагікомічні мотиви в комедії “Мартин Боруля”. Проблема батьків і дітей у драмі “Суєта”. Героїко-романтичні твори: трагедія неординарної особистості в конкретно-історичних умовах у п’єсі “Сава Чалий”.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІІ
Поезія. Іван Франко
Українська поезія 70–90 рр. М. Старицький, П.Грабовський, Я.Щоголів.
Іван Франко. Життєвий і творчий шлях; формування світогляду; громадсько-політична діяльність; масштаб і якість творчої спадщини. Збірка “З вершин і низин” як етапне явище в історії української літератури. Мотиви й образи у збірці інтимної лірики “Зів’яле листя”. Філософське переосмислення біблійних тем і мотивів у збірці “Мій Ізмарагд”. Роман виховання “Лель і Полель”, реалістичні й романтичні мотиви у творі. Новаторство в розкритті соціальної психології буржуа в повісті “Boa constrictor”. Модерністські тенденції в повісті “Сойчине крило”. Психологізм повісті “Перехресні стежки”. Проблема вибору в поемі ”Іван Вишенський”. Символіко-філософська структура поеми „Мойсей”. Фольклорна основа сюжету, психологічна наповненість образів у драмі “Украдене щастя”. Літературно-критичні праці (“Література, її завдання і найважніші ціхи”, “Із секретів поетичної творчості”).
ЛІТЕРАТУРА ДО КУРСУ:
1. Єфремов С. Історія українського письменства. – Київ, 1995.
2. Історія української літератури ХІХ ст.: У 2 кн. – Книга друга / За ред. М.Г.Жулинського. – К.: „Либідь”, 2006.
3. Історія української літератури ХІХ ст.: У 3 кн. – Книга третя / За ред. М.Т.Яценка. – К.: „Либідь”, 1997.
4. Історія української літератури 70–90 рр. ХІХ ст.: У 2 кн. / За ред О.Д. Гнідан. – К.: Вища школа, 2003. – Кн. І, ІІ.
5. Погребенник В. Українська література кінця ХІХ століття: творчість чільних репрезентантів // Українська мова та література. – 2004. – №21–24
СПИСОК ТВОРІВ
ДЛЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ:
ПРОЗА
ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ
“Хмари”, ”Кайдашева сім’я”, “Гетьман Іван Виговський”, “Сьогочасне літературне прямування” (законспектувати)
ПАНАС МИРНИЙ
“Хіба ревуть воли, як ясла повні?”, “Повія”, “Лихі люди”, „Лови”
БОРИС ГРІНЧЕНКО
Дилогія “Серед темної ночі”, „Під тихими вербами”
Оповідання “Украла”, ”Кавуни”, ”Дзвоник”, ”Каторжна”.
НАТАЛЯ КОБРИНСЬКА
”Дух часу”
ОЛЕНА ПЧІЛКА
“Товаришки”
ДРАМАТУРГІЯ
МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ
Драма “Талан”, повість “Оборона Буші”
МАРКО КРОПИВНИЦЬКИЙ
“Олеся”, “Доки сонце зійде, роса очі виїсть”, ”По ревізії”
ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ
“Сава Чалий”, “Мартин Боруля”, „Сто тисяч”, “Хазяїн”, ”Суєта”
ІВАН ФРАНКО
Збірки ”З вершин і низин”, ”Зів’яле листя”, Мій Ізмарагд”
Поеми ”Іван Вишенський”, ”Мойсей”
Проза: ”Boa constrictor”, ”Лель і Полель”, ”Перехресні стежки”, “Сойчине крило”
Драматичні твори: ”Украдене щастя”
Літературно-критичні праці: ”Література, її завдання і найважніші ціхи”, “Із секретів поетичної творчості”
Повість-есе Романа Горака “Тричі мені являлася любов”.
ПОЕЗІЯ:
Михайло Старицький, Яків Щоголів, Павло Грабовський: огляд життя і творчості.
ТВОРИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ:
1. П.Чубинський “Ще не вмерла України…”
2. М. Старицький “Виклик” (“Ніч яка місячна, зоряна, ясная...”)
3. І. Франко “Гімн” (Вічний революціонер...)
4. І. Франко “Каменярі”
5. І. Франко “Сікстинська Мадонна”
6. І.Франко “Чого являєшся мені…”
7. І.Франко Пролог до поеми “Мойсей”
ПИТАННЯ ДО ЕКЗАМЕНУ
І рівень
Тести (життєвий і творчий шлях, літературна спадщина письменників ІІ пол. ХІХ ст.; загальні особливості літературного процесу ІІ пол. ХІХ ст.).
ІІ рівень
1. Суспільні умови розвитку української літератури ІІ половини ХІХ століття. Діяльність громад. Емський указ.
2. Засади і напрямки літературної дискусії 70–90 рр. ХХ століття. Погляди М. Драгоманова, І. Нечуя-Левицького, І. Франка, Б. Грінченка та ін. на шляхи розвитку української літератури.
3. Життя і творчість Івана Нечуя-Левицького. Світогляд письменника. Творча спадщина.
4. Проблема духовного стану українського селянства пореформеного періоду в повісті І. Нечуя-Левицького „Кайдашева сім’я”. Проблема батьків і дітей.
5. Система образів героїв у повісті І. Нечуя-Левицького „Кайдашева сім’я”. Українознавство у творі.
6. Викриття русифікаторської політики в повісті І. Нечуя-Левицького „Хмари”. Алегоричне значення назви. Освітні заклади як головний засіб русифікації.
7. Старше (Василь Дашкович) і молодше (Павло Радюк) покоління патріотично налаштованої української інтелігенції в повісті І. Нечуя-Левицького „Хмари”.
8. Історична основа повісті І. Нечуя-Левицького „Гетьман Іван Виговський”. Зображення життя українського суспільства після Переяслівської угоди. Втрата початків української державності, її причини і наслідки.
9. Образ гетьмана Івана Виговського з однойменної повісті І. Нечуя-Левицького. Побутова лінія життя Івана Виговського у творі.
10. Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного. Особливості світогляду. Творча спадщина письменника.
11. Історія написання роману Панаса Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Життєва основа твору, панорамність зображення дійсності.
12. Роль і значення другої частини в романі Панаса Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Психологічні наслідки довголітнього перебування українців у кріпацькій неволі.
13. Жанрово-композиційні особливості роману Панаса Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Проблематика, сюжет.
14. Образ „пропащої сили” в романі Панаса Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Внутрішня неоднозначність і суперечливість Чіпки. Дві паралелі до образу Чіпки – Максим Гудзь та Грицько.
15. Жанрово-композиційні особливості роману Панаса Мирного „Повія”. Село і місто у творі.
16. Новаторство Панаса Мирного в зображенні долі жінки в романі „Повія”. Образ головної героїні Христі Притики. Дві паралелі до образу Христі – Марина і Мар’я.
17. Проблема самовизначення української інтелігенції у повісті Панаса Мирного „Лихі люди”. Образи Тимофія Жука і Петра Телепня: демократичні ідеали, відмінність темпераменту і світовідчуття. Композиційні особливості твору.
18. Проблема розпаду української родини під впливом суспільних процесів у дилогії Б. Грінченка “Серед темної ночі”, “Під тихими вербами”. Образи братів Сивашів – Романа, Зінька, Дениса.
19. Розкриття психології дитини у кризових морально-етичних ситуаціях в оповіданнях Бориса Грінченка (на матеріалі прочитаних творів).
20. Заснування і розвиток українського професійного театру. Внесок у розбудову театру М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого. Провідні актори театру корифеїв.
21. Проблематика п’єси М.Старицького „Талан”. Образ Марії Лучицької.
22. Історична основа повісті М. Старицького „Оборона Буші”. Образ Орисі Завісної. Риси романтизму у творі.
23. Проблема становлення особистості в драмі М.Кропивницького „Олеся”. Образ головної героїні.
24. Особливості конфлікту (конфлікт „двох правд”) у драмі М.Кропивницького „Олеся”. Риси „нової драми” у п’єсі.
25. Розкриття драми нещасливого кохання в органічній єдності з соціальними та національними колізіями у драмі М. Кропивницького „Доки сонце зійде, роса очі виїсть”. Народницькі позиції Владимира Горнова.
26. Художні особливості водевілю М. Кропивницького „По ревізії”. Гумор і сатира у п’єсі.
27. Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого. Театральна, акторська діяльність, драматургічна спадщина.
28. Життєва основа, автобіографічні мотиви у п’єсі Івана Карпенка-Карого „Мартин Боруля”. Проблематика твору. Конфлікт.
29. Трагікомічне звучання образу Мартина Борулі з однойменної комедії Івана Карпенка-Карого. Засоби сміху у творі.
30. Проблема первинного накопичення капіталу в комедіях І.Карпенка-Карого „Сто тисяч”, „Хазяїн”. Принципи діяльності мільйонера-землевласника, духовна деградація.
31. Проблема впливу грошей на психологію людини в комедії І.Карпенка-Карого „Хазяїн”. Образ Терентія Пузиря.
32. Історична основа трагедії І. Карпенка-Карого „Сава Чалий”. Зовнішній конфлікт у творі.
33. Особливості внутрішнього конфлікту в трагедії І. Карпенка-Карого „Сава Чалий”. Образ головного героя.
34. Проблема батьків і дітей, висміювання системи виховання в комедії І. Карпенка-Карого „Суєта”.
35. Особливості української поезії ІІ пол. ХІХ століття: мотиви, художні засоби, ліричний герой (на матеріалі творчості М. Старицького, П. Грабовського, Я. Щоголіва (на вибір)). Аналіз поезії (на вибір).
36. Життєвий і творчий шлях Івана Франка. Громадсько-політична діяльність.
37. Масштаб і якість творчої спадщини Івана Франка. Перекладацька діяльність. Іван Франко – теоретик літератури і літературний критик.
38. Збірка І.Франка „З вершин і низин”: композиція, мотиви, образ ліричного героя. Роль Прологу, його ідейно-художній зміст.
39. Звернення до народнопоетичних засобів для вираження суспільних процесів у циклі „Веснянки” І. Франка. Аналіз поезії (на вибір).
40. Збірка І. Франка „Мій Ізмарагд”: композиція, мотиви, жанри. Аналіз поезії (на вибір).
41. Збірка І.Франка „Зів’яле листя”: композиція, мотиви, рух почуття ліричного героя. Аналіз поезії (на вибір).
42. Творча історія поеми І. Франка „Мойсей”. Суспільно-історичні, особистісні, філософські аспекти у творі. Ідейно-художня роль Прологу.
43. Проблема формування національної свідомості в поемі І.Франка „Мойсей”. Зовнішній конфлікт у творі. Образ гебреїв.
44. Внутрішній конфлікт у поемі і. Франка „Мойсей”. Образ Мойсея.
45. Зображення психології буржуа-мільйонера в повісті І.Франка „Boa constrictor”. Особливості композиції твору. / Жанрово-композиційні особливості повісті І. Франка „Лель і Полель”. Брати Калиновичі як репрезентанти двох життєвий позицій, двох типів етико-суспільної поведінки.
46. Композиційно-сюжетні особливості повісті І.Франка „Перехресні стежки”.
47. Особливості зовнішнього конфлікту в повісті І. Франка „Перехресні стежки”. Духовна атмосфера, соціальна структура містечка N. Громадянська позиція Євгена Рафаловича.
48. Внутрішній конфлікт у повісті І. Франка „Перехресні стежки”. Діалектика душі головного героя. Образ Регіни.
49. Жанрово-композиційні особливості новели І. Франка „Сойчине крило”. Проблема пошуку внутрішньої гармонії людини. Образ ліричного героя (Массіно).
50. Мотив любові в новелі І. Франка „Сойчине крило”. Жіноча та чоловіча духовність. Система символів.
51. Проблема вибору в поемі І. Франка „Іван Вишенський”. Широке звернення до символів.
52. Особливості конфлікту в драмі І. Франка „Украдене щастя”. Народнопоетична основа. Психологізм у змалюванні образів героїв.
ІІІ рівень
1. Охарактеризуйте художньо-філософські засади реалізму і проілюструйте їх на прикладах вивчених творів.
2. Окресліть основні тенденції розвитку української прози ІІ пол. ХІХ століття: новизна тематики, жанрів; драматизм, психологізм образів героїв.
3. Розкрийте особливості жанрової природи української прози ІІ пол. ХІХ століття.
4. Поясніть, за якими ознаками Іван Франко назвав І. Нечуя-Левицького „артистом зору”, „колосальним всеобіймаючим оком України”, „творцем живих типів”.
5. В.Шевчук назвав усіх героїв повісті І.Нечуя-Левицького „Хмари” тією чи іншою мірою „охмареними”. Доведіть або спростуйте його думку.
6. Простежте особливості української ментальності у творах Івана Нечуя-Левицького?
7. На прикладі вивчених творів проілюструйте думку Ніни Крутікової про сміхову культуру І. Нечуя-Левицького: „Гумор І. Нечуя-Левицького набуває багатобарвних відтінків – від світлого, життєрадісного сміху до сумно-іронічної посмішки і сатиричного шаржу або прямої карикатури”.
8. За якими ознаками романи Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”, «Повія» слід зараховувати до реалістичних творів? Проілюструйте свою відповідь прикладами з вивчених творів.
9. Поясніть, чому композиція роману П.Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”, за висловом О. Білецького, нагадує „будинок з багатьма прибудовами і надбудовами”?
10. Визначте лейтмотив творчості Панаса Мирного і розкрийте його особливості на матеріалі вивчених творів.
11. На матеріалі вивчених творів поясніть, у чому полягає новаторство в зображенні жіночої долі в українській літературі ІІ пол. ХІХ століття?
12. Простежте романтичні мотиви в українській літературі ІІ половини ХІХ століття.
13. Як художньо втілюються просвітницькі ідеї в українській літературі ІІ пол. ХІХ ст.?
14. Визначте жанрові особливості української драматургії ІІ пол. ХІХ століття.
15. Простежте риси реалістичної поетики на прикладі творів Івана Нечуя-Левицького.
16. Доведіть чи спростуйте думку, що Сава Чалий з однойменної трагедії І.Карпенка-Карого є уособленням трагічної самотності неординарної особистості.
17. Проаналізуйте співвіднесеність історичної правди та художнього домислу в трагедії І. Карпенка-Карого „Сава Чалий”.
18. У чому новаторство драматургії І. Карпенка-Карого? До яких засобів сміху звертається письменник?
19. Простежте еволюцію світогляду і художнього мислення Івана Франка.
20. Поясніть Франкову концепцію розвитку суспільства на прикладі його художніх творів.
21. У чому психологізм творів Івана Франка? Які засоби розкриття психології героїв застосовує автор?
22. У чому новаторство сонетів І. Франка? Поясніть теорію сонета в художньому трактуванні письменника.
23. Чому творчість Івана Франка вважають перехідним явищем від реалізму до модернізму? Обгрунтуйте свою думку.
24. Простежте автобіографічні мотиви у творчості Івана Франка.
25. Розкрийте роль і значення символіко-образної системи в поемі І. Франка „Мойсей”.
26. Визначте і прокоментуйте філософські мотиви у творчості Івана Франка.
ТЕМАТИКА ЛЕКЦІЙ:
Лекції 1–2. Вступ. Соціально-економічні, громадсько-політичні умови розвитку української літератури 70–90 рр. ХІХ ст..; Емський указ; розвиток музики, образотворчого мистецтва, архітектури; літературна дискусія; філософські, естетичні засади реалізму; здобутки і досягнення української реалістичної літератури.
Лекція 3. Життєвий і творчий шлях І. Нечуя-Левицького; формування світогляду; публіцистика; літературна спадщина. Повість-хроніка „Хмари”; жанр, алегоричне значення назви; старше і молодше покоління свідомої української інтелігенції; образи сільських людей; особливості нарації.
Лекція 4. Повість „Кайдашева сім’я”: проблематика; система образів; українознавство у творі; функції сміху; художні особливості. Повість „Микола Джеря”: жанрові особливості; засоби психологічної характеристики головного героя; поетика.
Лекція 5-6. Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного. Формування світогляду. Історія написання роману „Хіба ревуть воли, як ясла повні? Композиція твору; проблематика; конфлікт; роль і навантаження ІІ ч. в романі; образ „пропащої сили”.
Лекція 7. Роман „Повія”, композиція, соціальне середовище, образ Христі, художні особливості.
Лекція 8. Борис Грінченко: громадсько-культурна діяльність, літературна спадщина. Дилогія „Серед темної ночі”, „Під тихими вербами”: проблематика, система образів, поетика.
Лекція 9. Розвиток і становлення українського професійного театру. Театральне життя на Єлисаветградщині. Особливості української драматургії: тематика, жанри.
Лекція 10. Михайло Старицький. Формування світогляду. Громадська діяльність. Внесок М.Старицького в розбудову українського театру. Літературна спадщина. Драма „Талан”: проблематика, особливості конфлікту, образ Марії Лучицької, особливості мовних партій.
Лекція 11. Марко Кропивницький. Життя і творчість. Театральна діяльність. Драма „Олеся”: новизна проблематики, конфлікт; ліризм образу головної героїні, „нові” риси психологізму.
Лекція 12. Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях. Світогляд. Громадсько-політична робота. Творча спадщина. Соціально-психологічні комедії. Комедія „Хазяїн”: проблематика, функції сміху, образ Пузиря, засоби комічного, особливості мовних партій.
Лекція 13. Героїко-романтична трагедія „Сава Чалий”: історична основа, особливості зовнішнього конфлікту, переростання зовнішнього конфлікту у внутрішній, глибина психологічної характеристики Сави Чалого, неоромантизм твору.
Лекція 14. Розвиток української поезії: провідні мотиви, образи, поетика. Творчість М. Старицького, П. Грабовського, Я. Щоголіва.
Лекція 15. І. Франко. Життєвий і творчий шлях. Еволюція світогляду. Масштаб і якість творчої спадщини.
Лекція 16. Збірка „З вершин і низин”: композиція, провідні мотиви й образи, ліричний герой, ідейно-художній зміст поезій „Гімн”, „Каменярі”, новизна І.Франка у жанрі сонету.
Лекція 17. Збірка „Зів’яле листя”: жанрово-композиційні особливості, рух почуття ліричного героя, народно-поетичні мотиви, ідейно-художній зміст поезії „Чого являєшся мені...”. Збірка „Мій Ізмарагд”: композиція, жанрова розмаїтість, ліричний герой, худ. особливості поезій циклу „Поклони”, християнські, староруські мотиви циклів „Паренетікон”, „Притчі”, „Балади”.
Лекція 18. Проза І.Франка (загальна характеристика). Повість „Перехресні стежки”: композиція, зовнішній і внутрішній конфлікт, система образів, психологізм.
Лекція 19. Повість-новела„Сойчине крило”: проблема „цілості” (гармонійності) людини, мистецтва. Особливості композиції, система символів, образи Мані і Массіно.
Лекція 20. Поема І.Франка „Мойсей”. Філософська основа. Ідейно-художнє навантаження Вступу. Зовнішній і внутрішній конфлікт у творі. Образ Мойсея.
ПЛАНИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І (Проза)
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1
ТЕМА: УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ ПОЛ. ХІХ ст.