Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


III. Суспільно-виробнича структура Нації




Кожна національна спільнота має дві сторони свого буття: духовну і матеріальну. Коли перша є джерелом її творчості, то друга – це те реальне поле, на якому ця творчість конкретизується в певних матеріальних надбаннях. Як духовна творчість підпорядковується законам якісної індивідуальної градації, так і матеріальна діяльність суспільства базується на виробничій градації, яка диктується життєвою доцільністю і називається суспільно-господарським поділом праці.

Необхідно відзначити, що розподіл суспільних функцій не обмежується на самій господарській ділянці; він впливає також на нерівномірну концентрацію багатств, запроваджує протилежність матеріальних інтересів, і витворює відповідні суспільно-політичні системи, де право на владу і панування здобувають упривілейовані, економічно сильні групи, які накидають обов’язок підкорення і господарську залежність матеріально слабким.

До вирішення цих проблем демократія і комуно-соціалізм підійшли різними шляхами. Визначаючи факт соціальної нерівності, політична демократія шукала способів її виправлення головним чином в етичній площині, їй здавалося, що досить проголосити свободу індивіда, виховати його на гаслах “рівності та братерства”, як цей індивід, а за ним і всі інші, виявляючи свої прагнення у “волі більшості”, запроводять корисний, відповідний “справедливій логіці” життя, суспільний лад.

Між тим демократичні теорії привели до несподіваних і протилежних практичних наслідків: в епоху демократії і капіталізму, соціальна нерівність, матеріальний визиск праці і політичне панування фінансово-партійної олігархічної меншості над працюючою більшістю набрали особливо виразних антисуспільних форм.

Комуно-соціалістична концепція грішить не меншими помилками ніж демократична. В той час як демократія, покладаючись на логіку “гри стихійних сил”, недооцінила значення організованого втручання суспільства в соціально-виробничі процеси, то комуно-соціалізм переоцінив можливості планово-регулюючого принципу в суспільному житті, зводячи останнє до шкідливого схематизму й духовно-материіальної нівеляції і урівнялівки.

З інших принципів виходить при розгляді зазначених проблем націократична концепція. В розвиткові внутрішніх відносин Нації вона бачить органічний процес поєднання Духа і матерії. Яке створює в кожну історичну добу притаманні їй суспільно-виробничі та устроєві форми. Конструктивне чи дистуктивне значення цих форм в даному періоді залежить від їх своєчасності і пристосованості до спільних потреб суспільного організму, який невпинно розвивається. Тут спостерігаємо еволюцію, яка має свою логіку і розставляє історію в певні послідовні етапи.

В суті своїй Націократія є водночас еволюційною і революційною. Перша з цих прикмет виявляється в устремлінні зберегти актуальні та животворні сили суспільного устрою та забезпечити для них найкращі умови розвитку, тоді, як друга – в організованій здатності своєчасно усувати перешкоди, які стають на шляху розвитку суспільного організму. Тому, на відміну до інших суспільно-політичних концепцій, Націократія не має прикмет схоластичного доктринерства. Оперта на усталеному світогляді вона в розбудові суспільно-виробничних і політичних відносин внутрі Нації керується не мертвими чи паперовими програмами, лише безпосереднім вчуванням в потреби Нації та її окремих елементів.

Націократія визнає, що нерівність притаманна суспільству. Нехай цей закон заперечують демократичні ілюзії і комуно-соціалістична демагогія. Проте він відповідає різноманітності і градації самого життя, яке ніколи не вкладається в однотипні схеми. Справді конструктивні завдання суспільства полягають не в безнадійних утопіях “урівнялівки” (якраз тут класично збанкрутував комунізм!) лише в організованому стремлінні до радикального виправлення сучасної виробничої анархії, до знищення паразитичної експлуатації інтелектуальної та фізичної праці, олігархічної безвідповідальності і станово-класових абсурдів (буржуазних і комуністичних), які творять хворобу нашої епохи.

Виходячи з принципів якості, творчого обов’язку, соціальної справедливості та національної етики – Націократія будує лад, здібний забезпечити кожному продукуючому членові суспільства всебічний розвиток, правове положення і справедливий еквівалент (оплату) його праці.

За фундамент своєї суспільно-віробничої і політичної будови Націонакратія бере животворчі – характерні для нашої доби й інтересів Української Націй – основні групи селянства, робітництва і провідної, продукуючої інтелігенції, яка є втіленням перших двох соціальних груп, ведучи їх у творче, активне майбутнє не шляхом антагонізмів і війни “всіх проти всіх” – лише соціального миру і Національної солідарності.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-11; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 489 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Лучшая месть – огромный успех. © Фрэнк Синатра
==> читать все изречения...

2205 - | 2093 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.008 с.