Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Тема 8. Громадянське суспільство у теорії А. де Токвіля




№ 161,0,8,1,1,40

Згідно з концепцією А. де Токвіля, основою демократичного громадянського суспільства у США є:

- федеративна політична система

- ринкова економіка

- культурна традиція

- самоврядна громада

 

№ 162,0,8,1,1,50

Концепція громадянського суспільства А. де Токвіля ґрунтується на принципах:

- етатизму

- консерватизму

- егалітарного лібералізму

- монархізму

- соціалізму

 

№ 163,0,8,1,1,40

Згідно з А. де Токвілем, основою громадянського суспільства США:

- сімя

- релігія

- засоби інформації

- громада

- закони

 

№ 164,0,8,1,1,50

Який чинник громадянського суспільства, за концепцією А. де Токвіля, є найважливішим:

- географічне розташування

- закони

- звичаї

- релігія

- політична система

 

№ 165,0,8,1,1,50

А. де Токвіль був переконаний, що магістральний напрям соціального розвитку людства буде визначатися:

- економічними потребами

- політичними інтересами

- культурними цінностями

- потребами демократизації

 

№ 166,0,8,1,1,50

А. де Токвіль, характеризуючи громадянське суспільство в США, вважав, що релігійна віра:

- сприяє громадянському суспільству

- перешкоджає громадянському суспільству

- є байдужою щодо його розвитку

 

№ 167,0,8,1,1,60

Серед безлічі нових явищ суспільного і політичного життя у США, що їх спостерігав А. де Токвіль, його найбільше вразили:

- рівень економічного розвитку

- рівень духовного розвитку

- рівень культурного розвитку

- рівність існування людей різного походження і вірування

 

№ 168,0,8,1,1,35

У концепції А. де Токвіля демократія і громадянське суспільство є за сукупністю ознак:

- тотожними

- нетотожними

 

№ 169,0,8,1,1,60

У концепції громадянського суспільства А. де Токвіля міра демократичності визначається:

- декларуванням прав людини

- декларуванням громадянських прав

реальною рівністю людей перед законами

- відсутністю деспотичного політичного режиму

 

№ 170,0,8,1,1,50

А. де Токвіль розглядає демократію, як:

- лише як тип політичного режиму

- лише як форму врядування

- також як тип суспільного життя і міжлюдських стосунків

- недолік громадянського розвитку

 

№ 171,0,8,1,1,35

А. де Токвіль вважав, що досягнути «царства свободи» можливо:

- лише не основі моральних засад розуму і поведінки

- незалежно від моральних засад розуму

 

№ 172,0,3,1,1,50

У теорії Т. Гоббса передумовою громадянського стану є:

- визнання приватної власності

- існування законодавчого поля для спільного життя

- воля суверена

- принцип верховенства права

 

№ 173,0,5,1,1,50

Моральною основою індивідуального життя людини, за А. Смітом, є:

- економічний успіх

- визнання суспільного блага

- потреба у визнанні і повазі

- потреба у чуттєвому задоволенні

 

№ 174,0,8,1,1,50

Відомо, що свобода і громадянське суспільство перебувають у екзистенційному взаємозв’язку. Чи міг вважати А. де Токвіль, характеризуючи громадянське суспільство в Америці, що, в разі потреби, громадянин повинен бути готовий за свободу пожертвувати власним життям:

- так

- ні

 

№ 175,0,8,1,1,50

Згідно з теорією А. де Токвіля, «демократичні народи мають палкішу любов»:

- до рівності

- до свободи

- до влади

 

№ 176,0,8,1,1,60

Згідно з А. де Токвілем, «якщо існує народ, позбавлений рівності, то до цього він прийшов»:

- внаслідок тривалих над ним руйнівних зусиль

- внаслідок стихійного історичного розвитку народу

- внаслідок нездатності народу до державного розвитку

 

№ 177,0,8,1,1,30

У концепції А. де Токвіля, поняття «суспільний устрій» (соціальність) і «політичний устрій» (режим) вживаються як:

- тотожні

- нетотожні

 

№ 178,0,8,1,1,40

У концепції громадянського суспільства в США А. де Токвіль характеризує явище егоїзму:

- як позитивне для громадянського суспільства

- негативне для громадянського суспільства

 

№ 179,0,8,1,1,40

Токвіль вважав, що «зібрання докупи індивідів з інтересами збагачення і наживи»:

- є достатньою підставою для демократичного самоврядування

- не може бути підставою для демократичного самоврядування

 

№ 180,0,8,1,1,40

Згідно з поглядами Т. Пейна й А. де Токвіля, деспотичні режими:

- мають природне походження із надр громади і суспільства

- мають загарбницьке походження щодо громади і суспільства

 

№ 181,0,8,1,1,60

Токвіль переконався, що найважливішим соціальним чинником підтримки індивідуальної свободи й демократії є:

- громадське самоврядування

- демократична політична влада

- ринкова економіка

- високорозвинене мистецтво

 

№ 182,0,8,1,1,50

Згідно з А. де Токвілем, сила американської демократії має своїм джерелом:

- національну державу

- федеральну державу

- громаду

- культуру й мистецтво

 

№ 183,0,8,1,1,50

За спостереженням А. де Токвіля, у підкореній країні любов до вітчизни:

- неминуче зростає

- неминуче слабне

 

№ 184,0,8,1,1,35

Згідно з поглядами А. де Токвіля, найкращою у країні є влада, яка:

- найменше помітна у повсякденному житті

- найбільше присутня у повсякденному житті

 

№ 185,0,8,1,1,30

У США влада округи:

- має право втручатися у справи громад

- не має права втручатися у справи громад

 

№ 186,0,8,1,1,50

Сила громади та її суспільна успішність, за А. де Токвілем, визначається:

- відданістю урядові і державі

- підпорядкуванню законодавству

- добровільною участю у справах громади

 

№ 187,0,8,1,1,50

Громадська порядність в американському суспільстві, за А. де Токвілем, визначається:

- здатністю дотримуватися законів

- дотриманням встановлених традицій

- здатністю поступатися індивідуальними інтересами заради громадського

- добра

 

№ 188,0,8,1,1,50

Токвіль вважав, що «громадським діячам властиві класові інтереси»:

- у будь-якому суспільстві

- в аристократичному суспільстві

- у патріархальному суспільстві

 

№ 189,0,8,1,1,50

Згідно з висновками А. де Токвіля, елементом громадського духу є:

- природжена любов до батьківщини

- економічні інтереси особи

- прагнення бути при владі

- критична настанова до народних традицій

 

№ 190,0,8,1,1,60

Згідно зі спостереженнями А. де Токвіля, люди гублять чуття громадського духу тоді, коли:

- стають державними службовцями

- стають бізнесменами

- вони не є заможними

- стають заможними

- руйнується образ батьківщини

 

№ 191,0,8,1,1,50

Згідно зі спостереженнями А. де Токвіля, образ батьківщини руйнується і люди гублять чуття громадського духу:

- якщо вони не мають достатніх засобів для існування

- якщо руйнуються і втрачаються звичаї

- якщо економічний розвиток країни знижується

 

№ 192,0,8,1,1,50

У теорії громадянського суспільства А. де Токвіля сенс «соціального капіталу»:

- вживається як термін

- присутній на рівні ідеї

- неприсутній взагалі

№ 193,0,8,1,1,40

Згідно з А. де Токвілем, особливий американський спосіб мислення щодо суті влади, склався на основі демократичного врядування і полягає він у тому, що:

- уряд – це явище у собі позитивне і має контролювати суспільство

- уряд – це неуникненне зло, що потребує невпинного контролю

 

№ 194,0,8,1,1,80

Згідно зі спостереженнями А. де Токвіля, у суспільстві із слабкими або нерозвиненими громадськими організаціями, людина буде схильна шукати підтримки від влади. Суть такої підтримки полягає в тому, що влада:

- розв’язує проблеми людини

- використовує народні звернення до неї на свою користь

- усувається від взаємодії з представниками суспільства

 

 

№ 195,0,8,1,1,80

Поняття спільного блага у концепції А. де Токвіля полягає в тому, щоб:

- громадяни мали гарантовані пільги

- громадяни мали гарантований рівень прибутку

- громадяни мали гарантовану безкоштовну освіту

- громадяни мали гарантований мінімум прожиткового рівня

- громадяни могли в однаковій мірі втішатися індивідуальною свободою

 

№ 196,0,8,1,1,40

Токвіль переконаний, що суспільний добробут народу здатні краще забезпечувати:

- об’єднана сила громадян

- урядова влада

- держава

 

№ 197,0,8,1,1,40

Токвіль вважає, що американців більше хвилюють:

- політичні справи

- комерційні справи

- військові справи

 

№ 198,0,8,1,1,50

Серед найважливіших чинників підтримки демократії в Америці А. де Токвіль називає:

- комерційні інтереси,

- закони

- культуру

- звичаї

- політичну активність

 

№ 199,0,8,1,1,40

Звичаї, за концепцією А. де Токвіля, це:

- культурні традиції

- моральне й інтелектуальне обличчя народу

- релігійна практика

 

№ 200,0,8,1,1,40

Токвіль вважав, що трансформовані суспільства, але «з історією суспільної довіри»:

- здатні досягати свободи в умовах модерності

- не можуть впливати на досягнення свободи в умовах модерності

 

№ 201,0,8,1,1,40

За переконанням А. де Токвіля, щоб суспільство могло йти шляхом процвітання:

- воно не повинне триматися певного кола спільновизнаваних провідних ідей

- необхідно, щоб уми всіх громадян були об’єднані на основі кількох провідних ідей

 

№ 202,0,8,1,1,60

Згідно з переконаннями А. де Токвіля, виведеними на основі аналізу американського громадянського суспільства, інтелектуальний рух у демократичній країні повинен передусім підтримувати:

- ідею та значення прагнення рівності як головного прагнення розуму і

- серця людини

- ідею та значення економічного добробуту, як головного прагнення уряду

- ідею та значення свободи, як головного прагнення розуму

 

№ 203,0,8,1,1,60

На думку А. де Токвіля, провідною інтелектуальною ідеєю американського суспільства є:

- ідея всесвітньої справедливості

- ідея національної величі

- ідея збагачення

- ідея безмежного самовдосконалення людини

- ідея вселюдського спасіння

 

№ 204,0,8,1,1,35

Токвіль переконався, що в американському суспільстві думка про те, що «все дозволено задля суспільства»:

- є цілком прийнятною

- є повністю неприйнятною

 

№ 205,0,8,1,1,35

Токвіль, досліджуючи американське громадянське суспільство, прийшов до переконання, що:

- релігійна віра не сприяє громадянському поступові

- релігійна віра сприяє громадянському поступові

 

№ 206,0,8,1,1,30

На думку А. де Токвіля, «вроджене безбожництво»:

- суперечить духові свободи

- сприяє духові свободи

 

№ 207,0,8,1,1,40

Для демократичного суспільства у ставленні до митців, художників, поетів і письменників притаманне:

- обожнення й трепет

- розважливість і пошана

- приниження і зверхність

 

№ 208,0,8,1,1,30

Токвіль підкреслює, що мова демократичного народу насичується новими словами:

- конкретного значення

- абстрактного значення

 

 

№ 209,0,8,1,1,50

У дослідженні американського суспільства А. де Токвіль пріоритет у встановленні свободи людини надає:

- державі

- громадянському суспільству

- політичній сфері

- культурі

 

№ 210,0,8,1,1,40

У теорії громадянського суспільства А. де Токвіля поняття суспільного блага:

- суперечить розгортанню індивідуальної свободи людини

- пов’язується з розгортанням індивідуальної свободи людини

 

Тема 9. Теорія А. Росміні (самостійна робота)

№ 211,0,9,1,1,35

Вперше поняття «соціальний капітал» застосовано у теоріях:

- Дж. Лока

- А. де Токвіля

- А. Росміні

- Р. Патнема

- Т. Парсонса

 

№ 212,0,9,1,1,40

Згідно з теорією А. Росміні, громадянське суспільство виникає::

- з потреби людини у внутрішньому самовдосконаленні

- з потреби посилення державної влади

- з потреб національного сепаратизму

№ 213,0,9,1,1,40

Згідно з теорією А. Росміні, для універсального громадянського суспільства родинний і національний егоїзм:

- є притаманний йому

- є перешкодою для його розвитку

 

№ 214,0,9,1,1,40

Теорія громадянського суспільства А. Росміні засновано на ідеях:

- лібералізму

- соціалізму

- християнської теології

- комунітаризму

 

№ 215,0,9,1,1,60

Згідно з теорією А. Росміні, права людини у громадянському суспільстві:

- потребують захисту від соціальних крайнощів громадянського

- суспільства

- здійснюються у всій своїй повноті

- взагалі не можуть бути здійснені

- не мають відношення до громадянського суспільства

 

№ 216,0,9,1,1,60

У теорії А. Росміні соціальний капітал створюється:

- у просторі самого громадянського суспільства

- у просторі здійснення комерційних інтересів суспільства

- у сфері родинного суспільства

- у просторі християнського суспільства

- у просторі перетину і взаємодії родинного, громадянського і християнського суспільств

 

№ 217,0,9,1,1,60

Громадянське суспільство, за переконанням А. Росміні, що існувало на його час у Європі (1797 – 1855) найбільше страждало:

- від споживацьких інтересів

- від імперських зазіхань

- від атеїстичних переконань

- від національного егоїзму

- від родинного егоїзму

 

№ 218,0,9,1,1,40

У теорії А. Росміні, сеньйоральний елемент громадянського суспільства, на відміну від соціального, обумовлений:

- потребами комерції

- функціями батьківства

- потребами влади як такої

 

 

№ 219,0,9,1,1,50

У теорії А. Росміні, соціальний чинник громадянського суспільства обумовлений:

- потребами виробничих відносин

- продуктивними силами

- потребами солідарності і товариськості

- потребами владарювання

 

№ 220,0,9,1,1,60

Теологічна концепція громадянського суспільства А. Росміні заснована на:

- ототожненні громадянського суспільства з християнським

- ототожненні громадянського суспільства і держави

- визнанні, що людина є носієм унікальної вартості

- запереченні унікальності індивіда

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-24; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 521 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Даже страх смягчается привычкой. © Неизвестно
==> читать все изречения...

2486 - | 2179 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.009 с.