Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Тести до курсу філософія громадянського суспільства




 

Тема: 1 Ідея громадянського суспільства в Античній філософії

№1,0,1,1,1,60

Свобода у філософії Аристотеля це:

- пізнана необхідність;

- вроджений стан будь-якої людини;

- вільний вибір, обумовлений ментальним рішенням;

- стан душі, дарований від природи;

- стан розуму, обумовлений знанням необхідності.

 

№2,0,1,1,1,60

Аристотель вважає, що свобода – це:

- стан, однаково притаманний усім мешканцям полісу;

- стан, притаманний усім мешканцям демократичного полісу;

- вільний вибір, нічим не обумовлений;

- вільний вибір, обумовлений мовленням, спрямованим на усвідомлення

- блага;

- вільний вибір, обумовлений природними потребами.

 

№3,0,1,1,1,60

За Аристотелем, свобода людини визначається:

- під впливом природних сил;

- під впливом колективу;

- під впливом богів;

- у сфері ментального рішення;

- під впливом демократичного врядування;

 

№4,0,1,1,1,60

Значення свободи людини у філософії Аристотеля:

- має універсальний характер;

- визначається політичним режимом;

- стосується стану вільнонародження;

- має випадковий характер;

- визначається природним станом.

 

№5,0,1,1,1,60

За Аристотелем, найвища міра свободи дії людини стосується:

- сфери мистецтва;

- сфери політики;

- сфери природи;

- сфери ремесла;

- сфери науки.

 

 

№6,0,1,1,1,60

Згідно з Аристотелем, найповніша міра свободи людини може проявлятися – між названих – у такому політичному режимі:

- олігархічному;

- тиранічному,

- монархічному,

- аристократичному,

- демократичному.

 

№7,0,1,1,1,60

Найповніша міра свободи людини, згідно з Аристотелем, проявляється у політичному режимі:

- політії,

- монархічному,

- олігархічному,

- аристократичному,

- демократичному.

 

№8,0,1,1,1,60

Згідно з Аристотелем, соціальний стан людини-громадянина античного полісу обумовлений:

- лише походженням,

- сукупністю набутих чеснот,

- волею володаря,

- лише спадковістю,

- природним правом.

 

№9,0,1,1,1,60

Свобода людини античного полісу:

- поширювалася на приватну сферу життя,

- стосувалася публічної сфери,

- обумовлювалася винятково соціальним статусом особи;

- стосувалася господарської діяльності,

- поширювалася на все суспільство.

 

№10,0,1,1,1,60

На думку Аристотеля, існування людей, що перебувають у рабському стані пояснюється з причин:

- природного становища людини,

- відсутності чеснот, притаманних для громадянина,

- відсутності бажання бути вільним,

- загарбницьких війн,

- тиранічної влади.

 

№11,0,1,1,1,60

Людина античного полісу, в залежності від його державного ладу:

- могла змінити всій соціальний статус і стати вільною,

- не могла змінити свого статусу і стати вільною,

- завжди залишалася в одному й тому ж статусі,

- могла з власної волі змінити свій статус.

 

 

№12,0,1,1,1,60

Відмінність між свободою в античному полісі і свободою в Новий Час полягає в тому, що

- людина Нового часу більше зайнята політичною активністю;

- людина Нового часу володіє правом на приватну свободу;

- людина Нового часу має меншу частку приватної свободи, ніж в античності;

- людина Античності має більшу частку приватної свободи;

- в Античності чоловік і жінка володіли рівним правом на свободу.

 

№13,0,1,1,1,60

Свобода в античному полісі полягає:

- у публічній активності громадян;

- у приватній активності громадян;

- у господарській активності населення;

- у праві бути громадянином;

- у володінні власним майном.

 

 

№14,0,1,1,1,60

В античному полісі свобода людини:

- носила індивідуальний характер;

- була цілком приватною справою;

- була несумісною з авторитетом громади;

- була підпорядкована авторитетові колективного правління;

- мала випадковий характер.

 

№15,0,1,1,1,60

Свобода в античному полісі стосувалася:

- можливості вести незалежне приватне життя;

- можливості обирати віру;

- можливості бути незалежним у своїх домашніх справах;

- можливості громадянина брати участь у виборах;

- можливостей громадянина бути вільним в особистому житті.

 

№16,0,1,1,1,60

В античному полісі:

- людина відстоювала свої індивідуальні права;

- людина не мала поняття про індивідуальні права;

- індивідуальні права визнавалися демократичним врядуванням;

- індивідуальні права стосувалися лише громадян;

- індивідуальні права дарувалися верховною владою.

 

№17,0,1,1,1,60

Стан свободи людини суспільства Модерного часу викликаний, зокрема:

- зростанням кількості населення;

- раціональністю монархічної влади;

- прагненням монархів жити у мирі;

- свідомою волею володарів відмовлятися він насильства;

- можливостями торгівлі, якою досягається збагачення без війни;

 

№18,0,1,1,1,60

Серед усіх грецьких полісів, Афінський спосіб життя сприяв найпомітнішій індивідуальній свободі у порівнянні з іншими полісами через те, що:

- в Афінах було найчисельніше населення;

- афіняни були найосвіченіші серед решти;

- серед усіх занять в Афінах було найрозвинутішим заняття ремеслом і

- торгівлею;

- стратеги Афін запроваджували заборону на торгівлю і грошовий обіг;

 

№19,0,1,1,1,60

Статус громадянина в Афінах:

- ніколи не надавався чужинцям;

- надавався винятково у спадок від батька;

- надавався винятково на основі майнового цензу;

- міг надаватися рабам;

- надавався чужинцям, які прибували займатися ремеслом.

 

№20,0,1,1,1,60

Звичай піддавати людину остракізму в античному полісі – свідчить:

- про наявність індивідуальної свободи;

- про невід’ємність права на свободу і громадянство;

- про непідпорядкованість особи колективному рішенню;

- про справедливість колективного рішення стосовно пошанування свободи

- людини;

- про підпорядкування індивіда верховній владі суспільного організму

 

№ 21,0,1,1,1,50

Згідно з Аристотелем, значення слова «громадянин»:

- може змінюватися у залежності від політичного режиму

- не може змінюватися від політичного режиму

- не залежить від політичного режиму

 

№ 22,0,1,1,1,60

Поняття «politike koinonia» у філософії Аристотеля позначає:

- будь-яке суспільство давнього світу

- винятково афінське суспільство

- суспільство, що складається з громадян

- суспільство, що складається з громадян і рабів античного полісу

 

№ 23,0,1,1,1,40

У соціальній філософії Аристотеля стан «politike koinonia» визначається:

- під впливом природних чинників

- під впливом суспільної орієнтації на спільну мету

- безвідносно від орієнтації на спільну мету

 

№ 24,0,1,1,1,30

На переконання Аристотеля, полісна політична спільнота:

- існує незалежно від етичного виміру життя

- прямо пов’язана з етичним виміром життя

 

№ 25,0,1,1,1,30

У філософії Аристотеля взаємодія між державою і суспільством:

- є незалежною від етосу спільноти

- визначається етосом спільноти

 

№ 26,0,1,1,1,30

Аристотель вважає, що сімя як суспільний інститут:

- перебуває поза полісною соціальністю

- належить до соціальності полісної

 

№ 27,0,1,1,1,40

Поняття полісної соціальності у концепції Аристотеля:

- характеризується як моністична, тотальна єдність суспільних форм життя

- характеризується як розмаїта полісна єдність

 

№ 28,0,1,1,1,30

У античному афінському полісі громадянське суспільство:

- існує як реальна соціально-політична дійсність

- не існує як реальна дійсність

 

№ 29,0,1,1,1,40

Ідея громадянського суспільства зароджується:

- у філософії Давньої Греції класичної доби

- у філософії Нового часу

- у філософії новітній

 

№ 30,0,1,1,1,60

У концепції Цицерона основою права є:

- релігійне ставлення до світу

- природна схильність людини любити іншу людину

- культурна традиція народу

- свобода як така

 

№ 31,0,1,1,1,40

Цицерон, характеризуючи громадянську спільноту, вважає, що:

- право є основою законів в державі

- право встановлюється законами у державі

 

№ 32,0,1,1,1,30

Вперше поняття «громадянська спільнота» застосовує:

- Т. Гоббс

- Аристотель

- Цицерон

- М. Аврелій

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-24; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 457 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Если президенты не могут делать этого со своими женами, они делают это со своими странами © Иосиф Бродский
==> читать все изречения...

2507 - | 2379 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.012 с.