Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Кубофутуризм в Україні та особливості слов*янського футуризму




Батьківщиною футуризму є Італія, представники цієї течії сповістили про загибель мистецтва і про народження футуризму, мистецтво «нового». Вони вважали, що відкрили нову красу сучасного світу. Фабрики, заводи, залізниці, машини, літаки, гул моторів, швидкість у новому новонабутому ними світі все рухається і постійно змінюється. Вони намагалися передати в живописі внутрішню динаміку предмета і перенасиченність свідомості людини безліччю вражень. З 1910 року художники Києва, Одеси, Москви, Санкт-Петербурга почали влаштовувати футуристичні виставки, а весь авангардний рух одержав загальну назву кубофутуризм. Першими це були київські художники Богомазов, група «Кільце»(вони об*єднали 2 несполучуваних складники: футуризм, який безжальною динамікою форми руйнував конструкцію і кубізм, який хоч і розкладав предмети і фігури та в цілому прагнув до конструктивності культивував ідею будівництва та архітектоніки). Київські художники створюють кубофутуристичні групи. На виставці у Парижі були представлені скульптури О. Архипенка «Мати з дитиною», «Дві постаті, Мадонна з дитиною», «Рельєф і постать у русі», О. Богомазов «Портрет дружини», брати Бурлюки. Поетичні і живописні експерименти кубофутуристів призводять поетів і художників до ідеї створення універсальної системи художньої мови як форми вираження реальності. Головною рушійною силою на шляху до абсолютної творчості є інтуїція і живописно пластичні прийоми. Що представляють собою кубофутуристичний пангометризм заснований на геметрично забарвлених площинах і футиристичній динаміці

16. Особливості експресіонізму в укр.мистецтві Експресіонізм — напрям у літературі та мистецтві, шо розвивається з 1905 по 1920-ті роки. Термін «експресіонізм» був покликаний визначити сут­ність мистецтва, що є за своїми цілями та засобами проти­лежним імпресіонізму й натуралізму: мистецтво не зобра­жає дійсність, а виражає її сутність. Митець, на думку експресіоністів, не повинен копіювати дійсність, вірогід­но відтворювати її. Експресіоністи сприймають світ нервово й трагічно, вони користуються засобами підвищеної виразності. Сам світ для більшості письменників-експресіоністів є ворожим для людини, яка стала свідком драматичних подій і тяжких потрясінь початку XX століття. У середині 1920-х років, по завершенню одних соціаль­них потрясінь і напередодні інших, експресіонізм як само­стійна.Проте вплив експресіонізму на світову літературу XX сторіччя важко переоцінити. Початок XX ст. представлений видатними художниками, які плідно працювали в галузі модерністського живопису та скульптури – Казимир Малевич, футуристи брати Бурлюки та Кричевські. Експресіоністичний напрям у галузі живопису розвивали талановиті українські художники світового рівня Олександр Богомазов (малюнок «Львівська вулиця у Києві», 1914 p.), Георгій Нарбут («Алегорія на зруйнування Рейнського собору», 1914 p.). Помітною постаттю серед західноукраїнських живописців кінця XIX – початку XX століття був Олекса Новаківський.


17. Абстракціонізм в укр.мистецтві Абстракціонізм формалістична течія в образотворчому мистецтві (виникла на початку XX ст.), що відмовляється від реалістич­ного зображення предметів і явищ. прин-Принципами є: безсюжетність; подолання, відмова від зображення людських якостей,ненаслідування форм реальності, відмова від її відтворення); структурна хисткість, дисгармонія, недовизначеність. Абстракціонізм – не відображення зов-нішнього і внутрішнього світу, а творення іншої реальності. Прагнення художників авангарду створити особливий простір, подібний до іконописного, мало підґрунтя в давньоруському мистецтві.К.Малевич так шалено боровся зприродною органічною кривою, вилучаючи її зі своїх картин-ікон, вікон у нескінченний простір чорного Космосу, з якого він разом з атеїстами намагався “скинути” Бога. в “Чорному квадраті” світові явлена антиікона., український абстракціонізм пройшов шлях – дуже стислий – від безперечного реалізму – крізь все більше насичення його символікою (М.Бойчук) та ламанняйого форм – до безперечного абстракціонізму (К.Малевич)

18. Роль М.Буйчука і його школи у розвитку укр.мистецтва М. Бойчук прагнув створити свою концепцію відродження усіх видів укр.мистецтва, починаючи з архітектури. Для цього вважав художник, необхідно зібрати здібних чоловіків і працювати з ним, прикрашаючи церкви та інші громадські будівлі, виконувати фрески і мозаїки, вирізи на дереві та камені, ліпити з глини горщики і вази, малювати темперою образи,а дівчат залучати до вишивки мережив, килимів. Прагнення Буйчука перетворити все середовище переживання свого народу,пов’язані з загально-європейським рухом, спрямованим на пошуки великого стилю. Його спроби створити національну школу живопису спиралась на селянські находження,почуття національної ідентичності, поваги до традицій свого народу.Про нього говорив І.Вигнанець:»Бойчук зі своїми учнями за короткий час увійшов у всі галузі культурного життя України:кераміка, ткацтво,килимарство,книжна графіка, скульптура і навіть український ляльковий театр, вперше був відроджений бойчуністами». Саме сукупність естетичних принципів його школи назвуть сучасники бойчунізмом. Проблему національного стилю він повязував з давньоруським мистецтвом.

19. Культура України на початку 20 ст. На поч. 20 ст. панівні кола Росії та Австро-Угорщини все ще здійснювали політику гноблення укр.земель. Особливо відчутними стали утиски українства з боку російського царизму після поразки революції 1905-1907 рр. Проте українська культура, незважаючи на складні умови, досягла певних висот. У 1917 р. широкі народні маси пов'язували свої сподівання на духовне розкріпачення, на вільний розвиток української культури з боротьбою за демократизацію громадського життя. З часу утворення Центральної Ради (3 березня 1917 р.) почалася активна державна підтримка української культури. Керівництво Центральної Ради підтримувало загальнодемократичні вимоги про скасування будь-яких обмежень щодо української мови, культури, суспільно-політичного життя. Події громадянської війни в Україні не сприяли розвиткові культури, спричинили до припинення функціонування багатьох культурно-освітніх закладів. Громадянська війна розкидала українську інтелігенцію по різних угрупуваннях, примусивши спрямувати зусилля не стільки на національно-культурні відродження, скільки на боротьбу за власне виживання. Після закінчення громадянської війни держава знову повертається до проблем культури, розглядаючи її як невід'ємну складову частину партійної роботи. Після встановлення радянської влади в Україні у сфері культури починають здійснюватися перетворення, відомі як "культурна революція". Важливим чинником пожвавлення культурного життя став розвиток освіти. Зросла кількість початкових шкіл. В Україні було 26 тис. загальноосвітніх шкіл і понад 60 професійно-технічних училищ. Кількість студентів в університетах на початку XX ст. зросла в середньому більш як у два рази.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-08-18; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 2166 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Что разум человека может постигнуть и во что он может поверить, того он способен достичь © Наполеон Хилл
==> читать все изречения...

2510 - | 2325 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.012 с.