Лекции.Орг


Поиск:




Приклад складання авторського договору 7 страница




10. Підсумкові тести 28

11. Методичні рекомендації до виконання контрольної роботи для студентів заочної форми навчання 34

12. Завдання для контрольної роботи 35

13. Питання для підготовки до іспиту 40

14. Короткий термінологічний словник для самостійного вивчення 42

15. Список рекомендованих нормативно-правових актів 52

16. Рекомендована література 53

17. Додатки 56

 


МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСУ

Право інтелектуальної власності є комплексним інститутом і являє собою складну, невід’ємну частину права України, в скад якої входить авторське і суміжне право.

В умовах підвищення значення правового забезпечення авторства, охорони творів науки, літератури і мистецтва, а також суміжних прав, навчальна дисципліна «Авторське право» є необхідною при підготовці студентів спеціальності – 6.050200 «Менеджмент організацій».

Зміст навчальної дисципліни «Авторське право» визначається змістом юридичної науки, інституту права і інституту законодавства, що слугують основним матеріалом для формування комплексу, систематизованих знань, навиків і вмінь студентів.

Курс «Авторське право» є спеціальним курсом, який вивчається студентами денної та заочної форми навчання, та складається з лекційного курсу, практичних занять та самостійної роботи студентів. Вивчається представлена дисципліна протягом одного семестру. Підсумковою формою контролю є складання заліку.

Метою вивчення курсу «Авторське право» є забезпечення засвоєння студентами знань про теоретичні засади загальних положень права інтелектуальної власності та авторського права і можливість їх практичного застосування, а також придбання практичних навиків щодо розв'язання ситуаційних задач та завдань з авторського права.

Завдання курсу «Авторське право»:

§ Вивчити загальні засади права інтелектуальної власності в Україні;

§ Визначити поняття авторського права;

§ Проаналізувати сучасне законодавство України про інтелектуальну власність та авторське і суміжні права;

§ Визначити коло об’єктів та суб’єктів авторського і суміжних прав;

§ Розкрити правові вимоги до об’єктів авторського і суміжних прав;

§ Визначити правовий статус суб’єктів авторського і суміжних прав;

§ Розглянути питання пов’язані з захистом авторського і суміжного права;

§ Проаналізувати та визначити відповідальність за порушення авторських і суміжних прав.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ КУРСУ

«АВТОРСЬКЕ ПРАВО»

 

Методичні рекомендації розроблені з урахуванням навчального плану та програми з курсу «Авторське право» і передбачають дати студентам не тільки теоретичні знання права, але й практичні навички самостійної роботи з законодавчими і нормативними актами, навчальною літературою, вміння вирішення ситуацій, які виникають у сфері авторського і суміжного права.

Практичні заняття передбачають не тільки перевірку теоретичних знань студентів, але й їх уміння на практиці застосовувати ці знання при розв’язуванні задач і ситуацій. Готуючись до практичного заняття потрібно:

- уважно ознайомитися з планом завдання і списком рекомендованих нормативних актів та літературних джерел;

- засвоїти методичні вказівки, усвідомити зміст і ступінь питань, вивчити відповідні розділи за конспектом лекцій і підручником;

- опрацювати нормативні акти з даної теми.

Розкриваючи теоретичні питання, студенти повинні прагнути до максимально повного і чіткого викладу всіх проблем, що досліджуються. При цьому важливо показати діалектику їх розвитку, розкрити відмінності в трактуванні розглядуваних положень, провести порівняльний аналіз питань, що висвітлюються у відповідних розділах різних підручників і в спеціальній літературі.

Згідно з навчальним планом, робота студентів передбачає не тільки лекційні та практичні заняття, але й індивідуальну роботу. З цією метою до кожної теми практичного заняття передбачені контрольні питання та теми рефератів, а також підсумкові тести, задачі, завдання для самостійної роботи, які дадуть змогу студентам не тільки ефективно опрацювати матеріал, але й перевірити свої знання. Для полегшення індивідуальної роботи студентів надається короткий перелік термінологічних понять курсу.

Слід підкреслити, що у зв’язку із динамічністю законодавчого процесу в Україні, робота студентів з вивчення авторського права буде мати належний ефект при використанні Інтернету, а також електронної бази нормативних актів «Ліга-Закон», офіційного сайту Верховної Ради України та інших джерел, які дають можливість оперативно отримувати інформацію про нові закони, підзаконні акти та внесені зміни і доповнення до існуючих.

Перелік рекомендованої літератури, законодавчих та інших нормативних актів поданий в кінці методичних рекомендацій. Статті у періодичних виданнях рекомендуються лектором під час викладання теми на лекціях.

ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ ТА УМІНЬ СТУДЕНТІВ

 

Студенти мають знати:

 

- категорії, що розкривають зміст авторського права;

- національне законодавство та міжнародно-правові акти регулювання авторських і суміжних прав;

- компетенцію державних органів, які регулюють відносини в сфері авторського права;

- методи державного регулювання питань, пов'язаних з охороною авторських і суміжних прав;

- поняття, характеристику та особливості авторських договорів;

- поняття та особливості відповідальності за порушення авторських і суміжних прав;

 

Студенти повинні вміти:

 

- орієнтуватися в законодавчих та нормативних актах стосовно авторського права;

- тлумачити чинне законодавство;

- кваліфіковано застосовувати правові норми при розв’язанні практичних задач.

 

Зазначені рекомендації допоможуть студентам отримати теоретичні знання з даного курсу, здобути практичні навики застосування нормативної бази в сфері правового регулювання відносин щодо визнання авторства й охорони творів науки, літератури і мистецтва, що сприятиме їх успішному складанню підсумкового контролю після закінчення вивчення курсу.

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ПРИ СКЛАДАННІ ЗАЛІКУ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АВТОРСЬКЕ ПРАВО»

Виходячи з положення про проведення підсумкового контролю, слід зауважити, що студенти денної форми навчання, які в учбовому семестрі виконали всі індивідуальні домашні завдання, передбачені навчальним планом та виконали всі вимоги викладача при роботі на практичних заняттях протягом семестру – отримують залік. Ті ж студенти, які не виконали вище зазначенні вимоги, а також студенти заочної форми навчання складають залік.

Відповідаючи на білет, студент повинен показати знання програми навчального матеріалу,уміння пояснювати основні поняття, виділяти їх спільні і відмінні риси, порівнювати та аналізувати різні точки зору з проблемних питань, ясно викладати думки з поставлених питань.

З метою якісної оцінкирівня знань студентапри складанні заліку з навчальної дисципліни «Авторське право» використовуються «Критерії оцінкирівня знань студентів», які містять основні вимоги до оцінки, а саме:

 

«ЗАРАХОВАНО» – теоретичні питання розкриті в повному обсязі та правильно; матеріал викладено послідовно та логічно; студент орієнтується у законодавчій базі, яка регулює поставлене питання; може проаналізувати конкретну наведену практичну задачу та прийняти правильне рішення.

 

«НЕ ЗАРАХОВАНО» – теоретичний матеріал викладено не в повному обсязі; студент продемонстрував неможливість прийняти правильне рішення стосовно практичної ситуації.

КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ «АВТОРСЬКЕ ПРАВО»

Індивідуальна контрольна робота оцінюється за двохбальною системою: «зараховано» або «не зараховано». Якщо робота не зарахована, вона повертається студенту з вимогою допрацювати її або виконати знов.

Оцінку «зараховано» отримує студент, якщо він:

- грамотно, повно, обґрунтовано, з посиланням на діючі нормативно-правові акти, відповів на всі запропоновані питання;

- показав глибокі і повні знання курсу «Авторське право»;

- провів юридичний аналіз фактичних обставин з посиланням на конкретні статті нормативних актів;

- запропонував заходи по вдосконаленню існуючого законодавства по опрацьованій темі;

- при виконанні роботи врахував всі вимоги до її написання.

Оцінку «не зараховано» отримує студент, якщо він:

- не розкрив або не повністю розкрив зміст запропонованих питань або допустив суттєві помилки, пов’язані з недостатнім знанням матеріалу курсу;

- не використовував при відповіді на питання нормативний матеріал та не посилався на нормативні акти, чи не указав використану літературу;

- відповідь носить безсистемний характер;

- не провів юридичний аналіз фактичних обставин з посиланням на конкретні статті нормативних актів;

- не запропонував заходи по вдосконаленню існуючого законодавства по опрацьованій темі;

- не дотримувався вимог до написання контрольної роботи.

 

 

ПЛАНИ ЛЕКЦІЙ

Тема 1. Загальна характеристика інтелектуальної власності і права інтелектуальної власності

План:

1. Поняття творчої діяльності і інтелектуальної власності.

2. Об’єкти інтелектуальної власності.

3. Поняття права інтелектуальної власності і його системи.

4. Відмінні особливості інтелектуальної власності.

5. Роль інтелектуальної власності в створенні ринкової економіки, виробництві конкурентоздатної продукції, економічному процвітанні країни.

Рекомендована література:

2, 20, 23,24, 27, 29, 30, 34, 35, 37, 39, 41, 44.

 

Тема 2. Основні поняття авторського права

План:

1. Визначення авторського права і його предмету.

2. Джерела авторського права.

3. Об’єкти авторського права.

4. Об’єкти, що не охороняються.

5. Виникнення і здійснення авторського права.

6. Суб’єкти авторського права.

7. Автори і співавтори.

8. Особисті немайнові права автора.

9. Майнові права автора.

10. Вільне використання об’єктів авторського права.

11. Термін дії авторського права.

Рекомендована література:

2, 6, 7, 8, 10, 11, 17, 18, 21, 24, 25, 29, 33, 35, 40, 41, 42.

 

Тема 3. Суміжні права

План:

1. Поняття суміжних прав.

2. Суб’єкти і об’єкти суміжних прав.

3. Виникнення і здійснення суміжних прав.

4. Права виконавців.

5. Права виробників фонограм і відеограм.

6. Права організацій віщання.

7. Обмеження майнових прав виконавців, виробників фонограм, відеограм і організацій віщання.

8. Використання фонограм і відеограм, опублікованих з комерційною метою.

9. Термін охорони суміжних прав.

Рекомендована література:

2, 6, 7, 9, 15, 19, 21, 29, 33, 35, 41, 42.

 

Тема 4. Авторські договори

План:

1. Поняття авторських договорів.

2. Передача (відчуження) майнових прав суб’єктів авторського права.

3. Договори на право використання творів.

4. Види авторських договорів про передачу твору для використання: видавничий договір, постановочний договір, сценарний договір і ін.

5. Зміст авторського договору, обов’язки сторін договору.

6. Відповідальність сторін за невиконання умов договору.

Рекомендована література:

2, 5, 6, 7, 16, 23, 25, 27, 33, 34, 35, 36, 41, 42,44.

 

Тема 5. Захист авторського права і суміжних прав

План:

1. Види порушень авторського права і суміжних прав.

2. Поняття контрафактних екземплярів творів, фонограм, відеограм.

3. Інтелектуальне піратство.

4. Порядок захисту авторського права і суміжних прав.

5. Способи цивільно-правового захисту авторського права і суміжних прав.

6. Відшкодування збитків, заподіяних порушенням авторських і суміжних прав.

7. Стягнення доходів порушника.

8. Виплата компенсації.

9. Стягнення штрафу.

10. Способи забезпечення позову у справах про порушення авторського права і суміжних прав.

11. Правомірний порядок відтворення і розповсюдження екземплярів аудіовізуальних творів і фонограм.

12. Контрольні марки і порядок їх отримання.

13. Державне свідоцтво на право розповсюдження і демонстрації фільмів.

14. Правила роздрібної торгівлі екземплярами аудіовізуальних творів і фонограм.

15. Адміністративний і кримінально-правовий порядок захисту авторського права і суміжних прав.

Рекомендована література:

2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22,

25, 28, 31, 32, 36, 38, 45, 46, 47.

Основний зміст практичних занять

Тема 1. Поняття права інтелектуальної власності.

План:

 

1. Юридична природа права інтелектуальної власності та становлення права інтелектуальної власності в Україні.

2. Джерела права інтелектуальної власності.

3. Поняття права інтелектуальної власності.

4. Співвідношення права інтелектуальної власності та права власності.

5. Об’єкти права інтелектуальної власності та їх класифікація.

6. Зміст права інтелектуальної власності.

 

Контрольні питання:

1. Що являє собою право інтелектуальної власності?

2. Які джерела права інтелектуальної власності вам відомі?

3. Які методи правового регулювання використовуються при регулюванні суспільних відносин у сфері інтелектуальної, творчої діяльності?

4. Що є змістом прав на об’єкти інтелектуальної власності?

5. Розкрийте поняття об’єктів права інтелектуальної власності.

6. Хто є суб’єктами права інтелектуальної власності?

7. Які немайнові права інтелектуальної власності закріплені у національному законодавстві України?

8. Які майнові права інтелектуальної власності ви можете назвати? Дайте їх характеристику.

9. У чому полягають обмеження права інтелектуальної власності?

10. Яким чином об’єкти права інтелектуальної власності можуть використовуватися у цивільному обороті?

Теми для написання рефератів:

1. Витоки та становлення права інтелектуальної власності.

2. Співвідношення галузевого регулювання права інтелектуальної власності.

3. Система нормативного регулювання інтелектуальної власності.

4. Державний захист прав інтелектуальної власності.

5. Інтелектуальна власність як складова економічного капіталу.

6. Перелічити основні міжнародні угоди у сфері інтелектуальної власності.

 

Рекомендована література:

2, 20, 23,24, 27, 29, 30, 34, 35, 37, 39, 41, 44.

 

Тема 2. Авторське право.

План:

1. Історична ретроспектива розвитку правової охорони авторського права.

2. Поняття та юридична природа авторського права.

3. Поняття об’єкта авторського права.

4. Види об’єктів авторського права.

5. Твори, які не є об’єктами авторського права.

6. Суб’єкти авторського права.

7. Загальні підходи до визначення змісту авторського права.

8. Особисті немайнові права автора.

9. Майнові права автора на твір.

10. Обмеження майнових прав автора на твір.

11. Строк охорони авторських прав.

12. Правові наслідки закінчення строку чинності майнових авторських прав.

 

Контрольні питання:

1. Як визначається авторське право у міжнародних актах з інтелектуальної власності?

2. У чому полягає значення Бернської конвенції про охорону літературних і художніх творів?

3. Розкрийте об’єктивне і суб’єктивне значення авторського права.

4. Хто може виступати суб’єктами авторського права?

5. У чому полягає різниця між первинними та вторинними суб’єктами авторського права?

6. Що таке співавторство? Розкрийте особливості правоможностей співавторів.

7. Що розуміють під нероздільним співавторством?

8. Чи мають авторські права перекладачі?

9. Які об’єкти авторського права ви можете назвати?

10. Розкрийте суть особистих немайнових прав суб’єктів авторського права.

11. Які майнові права належать суб’єктам авторських прав?

12. Що таке авторська винагорода?

13. Які обмеження майнових прав автора передбачені національним законодавством та міжнародними актами у сфері авторських прав?

14. Скільки триває строк охорони авторських прав?

15. Які правові наслідки закінчення строку охорони авторських прав ви знаєте?

 

Теми для написання рефератів:

1. Характеристика міжнародних конвенцій з охорони авторського права і суміжних прав.

2. Реалізація авторських прав в системі Інтернет.

3. Виникнення авторських прав та їх реєстрація.

4. Твір, створений у зв’язку з виконанням трудового договору.

5. Особливості правового регулювання архітектурної діяльності.

 

Рекомендована література:

2, 6, 7, 8, 10, 11, 17, 18, 21, 24, 25, 29, 33, 35, 40, 41, 42.

 

Тема 3. Суміжне право.

 

План:

1. Поняття суміжного права.

2. Особливості суміжних прав.

3. Об’єкти суміжних прав.

4. Суб’єкти суміжних прав.

5. Виникнення і здійснення суміжних прав.

6. Особисті немайнові права виконавців та права на ім’я (назву) виробників фонограм, відеограм і організацій мовлення.

7. Майнові права виконавців.

8. Майнові права виробників фонограм і виробників відеограм.

9. Майнові права організацій мовлення.

10. Обмеження майнових прав виконавців, виробників фонограм, відеограм і організацій мовлення.

11. Правова охорона прав виконавців.

12. Охорона прав виробників фонограм і відеограм.

13. Охорона прав організацій мовлення.

14. Вільне використання об’єктів суміжних прав.

15. Міжнародна охорона суміжних прав.

 

Контрольні питання:

1. Як співвідносяться між собою авторські і суміжні права?

2. Дайте характеристику знака охорони суміжних прав і його призначення.

3. Назвіть об’єкти суміжних прав.

4. Дайте характеристику визначень фонограми і відеограми.

5. Чи можливе існування права виконавця, який виконав твір, щодо якого закінчився строк дії авторського права?

6. Чи має власник примірника фонограми право здавати його у прокат без одержання згоди володільця прав на фонограму?

7. У яких випадках можливе відтворення запису передачі ефірного або кабельного мовлення без згоди права володільця?

8. Назвіть майнові права виробників фонограм.

9. Які особисті немайнові права мають виконавці?

10. На який строк встановлена охорона прав виконавців, виробників фонограм, відеограм, організацій віщання.

 

Теми для написання рефератів:

1. Міжнародні угоди стосовно охорони суміжних прав.

2. Характеристика положень Угоди ТРІПС стосовно охорони суміжних прав, які знайшли відображення в національному законодавстві України.

3. Особливості захисту авторських прав на теле- радіо мовленні.

Рекомендована література:

2, 6, 7, 9, 15, 19, 21, 29, 33, 35, 41, 42.

Тема 4. Авторські договори.

План:

1. Поняття і види авторських договорів.

2. Ліцензійний договір.

3. Зміст авторських договорів, основні обов’язки сторін.

4. Державна реєстрація договорів щодо розпоряджання майновими правами інтелектуальної власності.

5. Відповідальність сторін за невиконання умов договору.

 

Контрольні питання:

1. Назвіть види авторських договорів.

2. Відчуження майнових прав.

3. Охарактеризуйте загальну структуру авторських договорів.

4. Особливості ліцензійного договору відкритої ліцензії.

5. Особливості ліцензійного договору неповної ліцензії.

6. Особливості ліцензійного договору виключної ліцензії.

7. Визначте основні обов’язки сторін.

 

Теми для написання рефератів:

1. Відповідальність за невиконання авторського договору.

2. Особливості ліцензійного договору відкритої ліцензії.

3. Особливості ліцензійного договору неповної ліцензії.

4. Особливості ліцензійного договору виключної ліцензії.

 

Рекомендована література:

2, 5, 6, 7, 16, 23, 25, 27, 33, 34, 35, 36, 41, 42,44.

Тема 5. Захист авторського права і суміжних прав

 

План:

 

1. Порушення авторського права і суміжних прав.

2. Цивільно-правовий захист авторського права і суміжних прав.

3. Правомірний порядок відтворення і розповсюдження екземплярів аудіовізуальних творів і фонограм і боротьба з інтелектуальним піратством.

4. Адміністративний і кримінально-правовий способи захисту авторського права і суміжних прав.

 

Контрольні питання:

1. Перерахуйте основні види порушень авторського права і суміжних прав.

2. Дайте визначення контрафактного екземпляру твору, відеограми, фонограми.

3. Які рішення чи визначення може постановити суд при цивільно-правовому способі захисту, встановивши факти порушення авторського права і суміжних прав?

4. Які встановлені майнові санкції за порушення авторського права і суміжних прав?

5. Перерахуйте способи забезпечення позиву по справах про порушення авторського права і суміжних прав.

6. Яке призначення контрольних марок?

7. Назвіть порядок получення контрольних марок.

8. Дайте визначення поняття розповсюдження фільму і його видів.

9. Кому видається Поручення на використання прав розповсюдження фільмів для домашнього відео?

10. Які маркіровочні дані повинна містити упаковка екземпляру аудіовізуального твору і фонограми?

11. За які види порушень у сфері авторського права і суміжних прав встановлена адміністративна відповідальність?

12. Назвіть кримінальні санкції, встановлені за порушення авторського права і суміжних прав.

 

Теми для написання рефератів:

 

1. Відповідальність за відтворення і розповсюдження контрафактних екземплярів.

2. Характеристика Положення про державне свідотство на право розповсюдження і демонстрування фільмів.

3. Система органів захисту прав інтелектуальної власності.

4. Особливості судового захисту прав інтелектуальної власності.

5. Міжнародні засоби захисту авторського права і суміжних прав.

 

Рекомендована література:

2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22,

25, 28, 31, 32, 36, 38, 45, 46, 47.

 

ПІДСУМКОВІ ЗАДАЧІ ТА ЗАВДАННЯ

Задача 1

На замовлення музею Семченко виготовив скульптуру. За договором між замовником і виконавцем замовлення доходи від показу скульптури на виставках мали ділитися порівну. Так і відбувалося на протязі 6 років до смерті автора. Після його смерті скульптуру продовжували виставляти на виставках, але весь доход від цьо­го отримував музей. Син громадянина Семченко, посилаючись на ст. 446 ЦК, в якій міститься положення про те, що строк чинності майнових прав інтелектуальної власності на твір спливає через 70 років після смерті автора, заявив свої права на частку від доходу, який отримував музей, виставляючи скульптуру. У музеї йому відмо­вили, вважаючи його вимоги безпідставними.

Вирішіть спір.

Задача 2

За попередньою домовленістю між кореспондентом газети «Останні новини» Ткаченко та головою громадської організації «Просвіта» Зайцевим газета мала надрукувати інтерв’ю останнього. За тиждень до публікації Зайцев дав інтерв’ю, яке було записано Ткаченко, і погодився на його публікацію. У зв’язку з тим, що у місті, в якому виходила газета, за цей час було скоєно ряд резонансних злочинів, значна частина шпальт номера була відведена цій темі. Наслідком цього стало скорочення інтерв’ю більше ніж удвічі. Зайцев заявив, що його права як автора грубо порушені. Ткаченко з цим не погодився, твердячи, що ці питання не врегу­льовані законодавством про інтелектуальну власність.

Хто правий у цій ситуації? Свою відповідь обґрунтуйте.

Задача 3

Обмежений у дієздатності Носов написав книгу «Рідкісні рослини». З метою її видання він уклав договір із видавництвом «Мир». Піклувальник громадянина Носова, дізнавшись про укладання цього договору, почав наполягати на визнанні його недійсним. Він стверджував, що Носов міг здійснювати свої авторські права тільки за його (піклувальника) згодою, оскільки особа, обмежена в дієздатності, не може самостійно здійснювати авторські права. Носов із цим не погоджувався, оскільки про це в законі ніде прямо не вказано, а на його думку все, що не заборонено, є дозволеним.

Вирішіть спір.

Задача 4

Художник Мороз продав намальовану ним картину «Осінь» Приватбанку, який помістив її у вестибюлі. У зв'язку з тим, що одне з видавництв запропонувало Морозу видати книгу із репродукціями його картин, йому необхідно було виготовити слайди із цієї картини. Однак власник картини це йому заборонив, мотивуючи свою відмову посиланням на ст. 317 ЦК, відповід­но до якої власнику належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном.

Дайте правову оцінку ситуації.

Задача 5

Кравченко, як правонаступник авторських прав свого батька, відомого письменника, подала позов до спільного підприємства «Мир» про незаконне використання її права інтелектуальної власності, що виявилось у виданні СП книги батька накладом 90 тис. примірників. В процесі підготовки справи до слухання було встановлено, що за своє життя її батько передав рукопис засновнику СП для ознайомлення і між ними велася підготовка проекту виключної ліцензійної угоди, але смерть автора перешкодила її укладанню. За заповітом автор передав усі свої права дочці, яка після вступу в права спадкоємниці уступила їх Ростовському видавництву «Марк». Відповідач також пояснив, що в період під­готовки договору на підставі попередньої домовленості переказав на рахунок автора обумовлену частину авторської винагороди і представив копію відповідного платіжного документа. Позивачка наполягала на тому, що договір її батьком не був підписаний і про одержання ним сум за платіжним документом їй нічого не відомо.

1. Яке рішення повинен винести суд?

2. Чи є порушення прав інтелектуальної власності позивачки?

3. Якщо є, то які заходи їх захисту передбачає чинне законо­давство?

Задача 6

Волков звернувся в 1994 р. до видавництва «Зоря» з позовом, у якому просив припинити розповсюдження та вилучити всі примірники опублікованого видавництвом роману «Пламя», а також про відшкодування завданої матеріальної та ком­пенсацію моральної шкоди. Свої вимоги він мотивував тим, що написаний батьком в 1952 р. роман в 1955 р. був опублікований у журналі «Рада» і відтоді не публікувався. Після смерті в 1964 р. батька він успадкував право, яке видавництво проігнорувало.

Представник видавництва заперечував позовні вимоги і вказав, що строк дії авторського права спадкоємця закінчився в 1980 р., тобто через 25 років після смерті. Крім того, видавництво почало підготовку до видання роману та випустило у світ першу партію тиражу до набуття Законом України «Про авторське право та суміжні права» чинності та не могло передбачити лібералізації прав спадкоємців. Заслухавши аргументи сторін, суд виніс рішення на користь позивача.

1. Проаналізуйте ситуацію та рішення суду.

2. Підготуйте варіант свого власного рішення справи.

Задача 7

Вітрова звернулася до суду з позовом до Моісеєнко про захист її прав на курсову роботу. В процесі розгляду справи суд вияснив тотожність обох курсових робіт, які при перевірці були повернені викладачем на повторне виконання як такі, що не мають самостійного характеру і є плагіатом. Курсова робота позивачки надійшла поштою в деканат 10 грудня 2008 р. з Луганської області, а на перевірку була представлена 16 грудня цього ж року. Курсова робота Моісеєнка, жителя Донецька, подана 15 грудня і надійшла на кафедру 17 грудня. Цього ж дня обидві роботи були передані на перевірку та рецензування. Відповідач стверджував, що роботу він писав з навчального посібника, це саме стверджувала й позивачка. Суддя призначив літературознавчу експертизу, яка зроби­ла висновок, що обидві роботи списані з одного навчального посібника й виконані незалежно. У роботах є незначні тотожні відхилення від тексту першоджерела.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-02; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 572 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Даже страх смягчается привычкой. © Неизвестно
==> читать все изречения...

977 - | 844 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.