Квітка на асфальті
254. Перша частина використаного в тексті авторського неологізму «аудіомісіонерка» (рядок 2) стосується звукозапису, а друга –
А популяризації
255. Ужиті в тексті слова мимохідь і мимохіть (рядки 39, 51)
А різні за значенням
256. Згадуючи «свідомих українських піратів» (рядки 17-18), автор передусім
В наголошує, що вони сприяли знайомству з мистецтвом української діаспори
257. Підкреслюючи в тексті, що Квітка Цісик стоїть «посеред Брукліна, коханим покинута, долею скривджена, батьківщиною забута, і виводить пісню знетямлено, протяжно, жалібно», автор прагне
В підкреслити щирість і майстерність виконання героїні
258. Згадка про те, що Квітка Цісик мала в репертуарі дуже відомі пісні, співвідносна з реченням (реченнями)
Г І саме в американської українки виявилося найбагатше змістове й емоційне аранжування. Так виходить... коли «як уперше» (рядки 61-62).
259. Виходячи з тексту, долю Квітки Цісик НЕ МОЖНА вважати здійсненням американської мрії, бо
Г метою її життя стала творчість, а не соціальний статус і матеріальні статки
260. Співачка Квітка цісик і кінорежисер Сергій Параджанов порівняні в тексті,тому що вони
А геніальні своєю неповторністю
261. Ознаками стилю тексту є
Б повтори, пристрасність викладу (захоплення), наявність окличних речень, питань,
уживання суспільно-політичної лексики, емоційно забарвлених слів, фразеологізмів
Прочитайте текст і виконайте завдання 262-269
Більший за самого себе
262. Слово, виділене в реченні «Перший-ліпший школяр достеменно з’ясує, що великий Сервантес створив нищівну пародію на відірвані від життя рицарські романи»
означає
А гостро сатиричний художній твір, якому властива історична конкретність
263. Фразеологізм доходити до серця, ужитий у реченні «Шедеври світової літератури дістали привілей бути в усіх на вустах, навіть не доходячи до серця» (рядки 1, 2), розкрито в рядку
Б усвідомлювати значення чого-небудь
264. Виділені слова є метафорами, ОКРІМ
БМоральні цінності – це було найголовніше для Ейнштейна, поза ними все втрачало
свій сенс.
265. Вислів «Однак в усі часи не підупала мудрість: «Нема дурних», а тому в усі часи Дон Кіхоти й були Дон Кіхотами є в тексті
Б тезою, яку автор спростовує
266. Аргумент«Науковими відкриттями Ейнштейн зобов’язаний своєму…
донкіхотству!» підтверджено прикладом
В Слід вирватися з обіймів «нормального» мислення, щоб мислити розумно
267. У заголовку «Більший за самого себе» відображено думку
Б Моральні якості видатної людини мають більше значення, ніж суто інтелектуальні досягнення (рядки 39, 40).
268. Донкіхотством НЕ можна вважати готовність
А незважаючи на слабосилість, ставати супроти тріумфу неправди
269. Ознаки стилю, характерні для тексту, подано в рядку
Б повтори, пристрасність викладу (захоплення), наявність окличних речень, питань,уживання суспільно-політичної лексики, емоційно забарвлених слів, фразеологізмів;
Прочитайте текст і виконайте завдання 270-279
Феномен Стуса
270. Справедливість думки: «На сьогоднішній хвилі оновлення ім'я Стуса ввійшло в життя українського народу як важливий чинник пробудження й самоусвідомлення, набуло значною мірою символічного значення» (рядки 1-3) доводять висловлювання з тексту:
4)... З огляду на нашу історичну, національну долю така поезія завжди була актуальною, лишаючись головним, а подекуди чи не єдиним чинником національно-культурного самоствердження (рядки 29-31).
Г 4-те висловлювання
271. Принцип «між високою ідеєю і життєвим вибором, між словом і вчинком немає відстані, немає суперечності» (рядки 20-21) характеризує натуру
Б цілісну
272. Доказ того, що життя і творчість В. Стуса є подвижництвом, містять висловлювання з тексту
1) В історії кожної національної культури були свої подвижники. Що ж до культури української, то вона давала особливо вдячний ґрунт для подвижництва, інакше вона просто не могла б вижити в тих жорстких і неповноцінних умовах, які визначила їй історія (рядки 4-6).
А 1-ше висловлювання
273. Загальним щодо інших є зміст висловлювання
Б Стусову поетику, його «образ вірша» єднає з Шевченком своєрідний кругообіг образів
274. У вислові «Досвідові Шевченка належить особливе місце в поезії Стуса. Це щось незмірно вагоміше від суто літературного впливу» (рядки 8-9) автор говорить про
Г спадкоємність
275. У реченні «З перших кроків свого творчого самовиявлення Стус брав на себе багато»
В ужито фразеологізм «брати на себе багато»
276. Стусове запитання «Як вибухнути, щоб горіть?!» (рядок 19) означає
Г визначення творчої позиції, життєвий вибір
277. Висловлення «Доводиться чути, що вся сила поезії Стуса – у тих ідеях, які вона несе в собі, в образі автора, в той час як суто поетичних відкриттів тут небагато» (27-28) є в тексті
Б тезою автора, яку він має підтвердити або спростувати
278. Думку про те, що поетичних відкриттів у творчості Стуса небагато, він є традиціоналістом, а не новатором, найкраще спростовує висловлювання
3) І що більше його поезія наближатиметься до людей, то глибинніші смислові пласти відкриватимуться в ній. Час уже, нарешті, формувати смаки не дешевими ерзацами поезії, а такими чистими і справжніми взірцями, як Стусове слово (рядки 45-47).
В 3-тє висловлювання