Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Модульний контроль: 52 бали




Здійснюється на підставі результатів навчальних занять, самостійної та індивідуальної роботи за рейтинговою системою.

 

2.2. Модуль ІІ. Генерика та генезис художньої літератури.

 

2.2.1. Зміст теми.

Студенти усвідомлюють:

· поняття генерика, генологія як такі, що відображають історичний розвиток літератури, її жанрових форм і стилістичних ознак;

· поняття рід, вид, жанровий різновид, вчаться практично визначати їх у творах;

· поняття літературний процес, його змістові компоненти, набувають знань про літературні епохи, напрями, стилі;

· стильові ознаки творів, вчаться давати стильову характеристику.

 

2.2.2. Види навчальної діяльності студентів.

Лекції

Таблиця 7 А.

Тематика і зміст лекцій К-ть годин Література (основна, додаткова) Обладнання, ресурси К-ть балів
7. С. О. Лекція №7. Генерика художньої літератури. 1. Проблема генеричного струк-турування літератури, основні поняття, їх співвіднесеність. 2. Лірика як літературний рід: ви-ди, жанрові різновиди. 3. Епос як літературний рід: ви-ди, жанрові різновиди. 4. Драма як літературний рід: ви-ди, жанрові різновиди. 5. Суміжні змістоформи і про-міжні утворення.   1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С.251–341. 2.Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С.55–137. 3. Білик Г., Хоменко Н. Теорія літе-ратури. – Полтава, 2006. – С.54–59. 4. Моклиця М. Основи літературо-знавства. – Тернопіль, 2002. – С.109–128. 5. Літературознавчий словник-довід-ник. – К., 2006. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
8. Лекція № 8. Літературний процес. 1. Поняття і категорії літератур-ного процесу. 2. Закономірності та етапи істо-ричного розвитку літератури. 3. Літературна взаємодія.     1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С.341–460. 2.Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С.411–435. 3. Білик Г., Хоменко Н. Теорія літе-ратури. – Полтава, 2006. – С.35–43. 4. Моклиця М. Основи літературо-знавства. – Терн., 2002. – С.129–154. 5. Літературознавчий словник-довід-ник. – К., 2006. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури/ Уклала Г.Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
9. Лекція № 9. Бароко і класицизм як естетично опонуючі стилі. 1. Естетична природа стилю ба-роко. Уявлення про «плетіння словес». 2. Раціоналізм і нормативність класицистичного художнього мислення.     1. Наливайко Д. Що таке класи-цизм? // Зарубіжна література. – 1998. – №47. – С.1–8. 2. Лімборський І. Класицизм як ху-дожньо-естетична система: етапи становлення, художня форма, націо-нальні варіанти // Зарубіжна літера-тура в навч. закл.–2004. –№2. –С.2–6. 3. Наливайко Д. Феномен українсь-кого бароко в європейському кон-тексті // Слово і час. – 2002. – №2. – С.30–38. 4. Шевченко В. Українське літера-турне бароко кінця ХVІ–ХVІІІ ст.: спроба узагальнення // Українська мова й література в середніх шко-лах, гімназіях, ліцеях та колегі-умах. –2000. –№1. –С.116–126; №3. – С.66–77. 5. Українське літературне бароко: Зб. наук. праць. – К., 1987. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури/ Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
10. Лекція № 10. Сентименталізм і романтизм у літературі. 1. Чуттєвість і дидактизм літера-тури сентименталізму. Сентимен-талізм і класицизм. 2.Незвичайний герой у незвичних обставинах – ідея романтизму. 3. Школи і течії в романтизмі.     1. Бовсунівська Т. Художньо-есте-тичні характеристики романтизму // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2002. – №2. – С.30–35. 2. Павличко С. Український роман-тизм: тяглість напряму як естетич-ний тупик // Павличко С. Теорія лі-тератури. – К., 2002. – С.491–496. 3. Шпильова О.Український неоро-мантизм // Урок української. –1999. – №1. – С.32–35. 4. Лімборський І. Цінуючи чуттєву природу людини: Український лі-тературний сентименталізм у кон-тексті західно-європейських літера-тур // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2002. – №5. – С.32–38. 5. Лімборський І. Український сен-тименталізм – забута історично-літе-ратурна проблема // Слово і час. – 1994. – №2. – С.62–66. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г.Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
11. Лекція № 11. Реалізм як літературно-мистецький стиль. 1. Поняття мімезису в мистецтво-знавстві. 2. Естетична система реалізму. 3. Течії в реалізмі.     1. Пахаренко В. Реалізм // Українська мова і література в школі. – 2001. – №4. – С.40–44. 2.Пахаренко В. Соцреалізм (20–80-ті рр. ХХ ст.) // Укр. мова і літ. в шко-лі. – 2002. – №3. – С.42–45. 3.Чижевський Д. Реалізм в українсь-кій літературі. – К., 1999. – 120 с. 4. Гундорова Т. Соцреалізм як масо-ва культура // Сучасність. – 2004. – №6. – С.52–66. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г.Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
12. Лекція № 12. Художньо-стильова система модернізму. 1. Філософсько-естетичні засади модернізму. 2. Модернізм як система «малих стилів», їх мистецький зміст.     1.Пахаренко В. Модернізм // Україн-ська мова і література в школі. – 2001. – №5. – С.50–55. 2.Тарнавський Ю. Модернізм це теж гуманізм // Кур’єр Кривбасу. – 2003. – №11 (168). – С.174–188. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
13. С.О. Лекція № 13. Постмодернізм – стиль сучасності. 1. Постмодернізм як універсальна духовно-культурна тенденція ІІ половини ХХ – початку ХХ ст., його філософсько-естетична база. 2. Художня система постмодер-нізму: а) принципи поетики; б) ідейно-тематична і жанрово-видова палітра; в) новації та експерименти.     1. Гассан І. Культура постмодерніз-му // Вікно в світ. – 1999. – № 5. – С.99–112. 2. Маньковская Н. Эстетика постмо-дернизма. – СПб., 2000. 3. Енциклопедія постмодернізму. – К., 2003. 4. Літературознавчий словник-до-відник. – К., 2006. 5.Гундорова Т. Постчорнобильська бібліотека. Український літератур-ний постмодерн. – К., 2005. 6. Киченко О. Європейський пост-модернізм: витоки і сучасна літе-ратурна традиція // Всесвіт. – 2004. – № 5–6. – С.162–165. 7. Поліщук Я. Український постмо-дернізм: у пошуках самоідентич-ності // Укр. мова й літ. в середніх шк.., гімн., ліцеях, колегіумах. – 2003. – № 3. – С.63–71. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Гене-зис та генерика літе-ратури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  

 

 

Практичні заняття

 

Таблиця 7 Б.

Тематика і зміст практичних занять К-ть годин Література (основна, додаткова) Обладнання, ресурси К-ть балів
7. Практичне заняття № 7. Епічний рід літератури. 1. Загальні зображально-виража-льні ознаки епічних творів. Об-разно-наративні особливості. 2. Епос і проза. Уявлення про ма-лу, середню, велику прозові фор-ми. 3. Види епосу. 4. Жанрові різновиди епічних творів. Завдання Зробіть жанрово-видовий аналіз творів «Федько-халамидник» В. Винниченка, «Три зозулі з покло-ном» Г. Тютюнника, «Земля» О. Кобилянської, «Жовтий князь» В. Барки (письмово в робочих зоши-тах).   1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 258–283. 2.Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С.79–98. 3. Білик Г., Хоменко Н. Теорія літе-ратури. – Полтава, 2006. – С.54–59. Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
8. Практичне заняття № 8. Ліричний рід літератури. 1. Загальні зображально-виража-льні ознаки ліричних творів. 2. Образно-наративна своєрід-ність поезії. Поняття ліричний образ, ліричний герой. 3. Види лірики. 4. Жанрові різновиди лірики. 5. Уявлення про ліро-епос.   Завдання Зробіть жанрово-видовий аналіз творів: «Любіть Україну» В. Со-сюри, «Життя іде, і все без коректур...» Л. Костенко, «Де зараз ви, кати мого народу?..» В. Симоненка, «Садок вишневий коло хати...» Т. Шевченка, «Жур-ба» Л. Глібова, «Балада про Со-няшник» І. Драча.   1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С.284–300. 2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С.69–78.   Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
9. Практичне заняття № 9. Драматичний рід літератури. 1. Загальні зображально-виража-льні ознаки драматичних творів. 2.Образно-композиційна своєрід-ність драми. 3. Види драматичного роду. Уяв-лення про аристотелівську драму, драму для читання, антидраму. 4.Жанрові різновиди драми.   Завдання Зробіть жанрово-видову характе-ристику творів: «Наталка Полта-вка» І. Котляревського, «Сватан-ня на Гончарівці» Г. Квітки-Ос-нов’яненка, «Сава Чалий» І. Кар-пенка-Карого, «Чорна Пантера і Білий Медвідь» В. Винниченка, «97» М. Куліша.   1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С.301–323. 2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С.99–123.   Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г.Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
10. Практичне заняття № 10. Літературно-художній напрям. 1. Уявлення про літературно-ху-дожній напрям, його структуру. 2. Літературний процес як дина-міка напрямів. Основні напрями світової літератури та мистецтва. 3. Взаємопов’язаність понять «напрям» і «стиль». 4. Взаємопов’язаність понять «напрям» і «школа», «течія».   Завдання Визначте, до якого напряму нале-жать твори: «Маруся Чурай» Л. Костенко; «Листя землі» В. Дро-зда, «Лісова пісня» Лесі Україн-ки, «Я (Романтика)» М. Хвильо-вого, «Мойсей» І. Франка.   1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 341–441. 2. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Загальне літературознавство. – Рівне, 1997. – С.278–361. 3. Введение в литературоведение: Учеб. пособие. – 2-е изд., перераб. и. доп. – М., 2006. – С.594–625.   Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  
11. Практичне заняття № 11. Індивідуальний стиль письменника. 1. Уявлення про індивідуальний стиль (ідіостиль, ідеостиль) у літературознавстві. 2. Компоненти індивідуального стилю письменника. 3. Проблема динаміки індивіду-ального стилю письменника (на-ведіть конкретні приклади). 4.Поняття стильової домінанти.   Завдання Схарактеризуйте індивідуальний стиль І. Котляревського, Г. Квіт-ки-Основяненка, Т. Шевченка (подайте у вигляді схеми, табли-ці).   1. Кухар-Онишко О. Індивідуальний стиль письменника: генезис, струк-тура, типологія. – К., 1985. 2. Галич О., Назарець В., Василь-єв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 344–346. 3. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 416–435. 4. Індивідуальні стилі українських письменників ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. праць. – К., 1987.     Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч.ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2008 (схеми).  

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-03-28; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 360 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Самообман может довести до саморазрушения. © Неизвестно
==> читать все изречения...

2488 - | 2331 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.