Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Методичні вказівки щодо оформлення й написання реферату




Передмова

Одним з найважливіших компонентів духовної культури людства виступає художня культура, яка разом з пізнавальною, релігійною, моральною, економічною, політичною культурою покликана формувати внутрішній світ людини, сприяти розвитку людини як творця культурних цінностей. Художня культура також представляє собою певний вид людської діяльності, специфічний спосіб реалізації творчого потенціалу людини.

У межах кредитно-модульної системи кожна дисципліна розбивається на

змістові модулі - значні масиви логічно завершеної інформації. Кожен змістовий модуль поділяється на навчальні елементи (блоки інформації), без вивчення кожного з яких не можна говорити про повне засвоєння матеріалу даної дисципліни. Тому рівень розуміння студентами кожного навчального елементу повинно бути оцінений. Практичну оцінку знань студентів проводять за результатами кожного змістового модуля.

Значна увага надається розкриттю сутності сучасних процесів у розвитку культури, зокрема, проблемі масової культури в системі духовних цінностей людини, а також зв'язку культури з глобальними процесами сучасності.

Загальна характеристика тестових завдань, принципів їх

Побудови й умов використання

Тестові завдання закритої форми складаються з трьох компонентів:

• інструкції з виконання;

• питань;

• відповідей

Альтернативні тестові завдання є найбільш простими, бо потребують вибору відповіді лише з двох варіантів в узагальненій формі - «так - ні». Тестові завдання з простим множинним вибором є більш складним видом завдань і використовуються для перевірки вміння правильно відтворювати здобуті знання. Варіанти відповідей усі схожі на правильні, але вірною є лише одна відповідь з трьох запропонованих. Тестові завдання з відповідями, обмеженими кількістю пропущених слів, фраз (без запропонованих варіантів відповідей) служать для оцінювання освоєння студентами точних назв, явищ, категорій та їхніх характеристик. Студенти доповнюють речення, фрази за власним розумінням, тому цей вид завдань характеризується як ствердження з невідомою зміною.

Методичні вказівки щодо оформлення й написання реферату

Перед написанням реферату з конкретної теми будь-якого предмета необхідно опрацювати наукову літературу, осмислити прочитане і викласти думки на папір. Відомо, що робота з книгою вимагає не тільки вміння розібратися в змісті, відібрати суттєве, основне, але й уміння дати певну оцінку прочитаному, зробити необхідні висновки.

Доповідь, розроблена на основі критичного огляду, вивчення декількох джерел, називається рефератом. У основі його лежить стислий переказ у письмовій формі чи у формі публічного виступу змісту книжки, результатів вивчення якоїсь проблеми, підсумків наукової роботи. У вищій школі підготовкою реферату вважають написання певного тексту, пов'язаного як із самостійною роботою студентів, так і з аналізом додаткової літератури, а також виступ на основі цього тексту на семінарі, конференції, в науковому гуртку тощо.

Щоб реферат був змістовним, необхідно приділити увагу добору матеріалу. А для цього рекомендуємо використати не одне джерело, а декілька. Перш за все потрібно з'ясувати, яка існує література з теми реферату, скласти її список. Користуючись різними каталогами (алфавітним, систематичним, електронним, тематичним), бібліографічними виданнями, довідковою літературою, ви знайдете необхідну вам літературу.

Працюючи з книгою, потрібно, передусім, настроїти себе, дати собі цільову установку: вивчити за книжкою те чи інше питання, яке потрібно висвітлити; критично проаналізувати зміст книжки; перевірити, чи збігається ваша оцінка якоїсь проблеми з думкою автора, інших авторитетних осіб; вибрати для реферату більш яскраві факти, приклади, цікаві положення та ін.

Подібні установки допомагають більш цілеспрямовано працювати з книгою і передусім визначити вид читання: суцільне, вибіркове, комбіноване. Під час суцільного читання книгу прочитують повністю, від початку до кінця, без будь-яких пропусків. Іноді для теми достатньо вивчити не всю книжку, а лише окремі її розділи, параграфи. Таке читання називається вибірковим. Комбіноване читання - це суцільне читання одних частин і вибіркове - інших.

Структура й обсяг реферату, особливості викладу матеріалу. Реферат, як і доповідь, включає в свою структуру три частини: вступ, основну частину й висновок.

Вступ. Цей компонент не потребує цитувань (хоч вони допускаються), великої кількості абстрактних розмірковувань і великого обсягу. Обов'язково виділити предмет опису, обґрунтувати тему, яку висвітлюєте в рефераті, вказавши на персоналії, які працювали над даним питанням, назвати їх роботи. Це треба робити чітко й логічно, щоб обсяг вступу не перевищував 15 % від обсягу роботи (1 сторінка).

Основна частина. Тут немає особливих регламентацій. Головне, щоб написати реферат самостійно. Матеріал, який викладаєте, необхідно обґрунтовано реферувати. Коли є аргументи і контраргументи, можна вступати в полеміку. Сміливо використовуйте цитати як для підтвердження, так і для спростування. Цитований матеріал у основній частині, незалежно від форми цитування – дослівною (в лапках), світоглядно-змістового (своїми словами з зазначенням авторства матеріалу, який використовується), не повинен перевершувати 30% реферату.

Загальний обсяг основної частини становить приблизно 7–8 сторінок. Висновки. Це – підсумок реферату. Тут потрібна чіткість, точність, лаконічність. Формулюють основні висновки з усього сказаного, вказують питання, які вдалося висвітлити більш-менш повно, й ті, які потребують подальшої роботи (1сторінка). Жодних цитат, припущень, розмірковувань.

Конкретні висновки можна нумерувати. Список використаної літератури. Укладають за алфавітним порядком.

Наприклад: 1. Альперович М.С., Слезкин Л.Ю. История Латинской Америки (с древних времен до начала XX в.). – М., 1991.

2. Березкин Ю.Е. Инки: Исторический опыт империи. – М., 1991.

3. Галич М. История доколумбовых цивилизаций. – М., 1990.

4. Грищенко В. Людина і культура. – К., 2000.

Додатки. Ксерокопії картин, фотографій, словники, схеми, різноманітні покажчики тощо. Кожен додаток повинен починатися з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований вгорі малими літерами з першої великої симетрично до сторінки (посередині).

Реферат повинен бути надрукований на принтері комп'ютера. Версія

WORD 6.0, 7.5, 95, 97 або новіші, шрифт Times New Roman – 14 кегель,

інтервал – 1.

Кожна сторінка повинна мати відповідні поля: зліва – 30 мм; справа – 10

мм; зверху та знизу – 10 мм.

 

Тематика рефератів

1. Антична література.

2. Антична скульптура.

3. Архітектура середньовічної Європи.

4. Бог (божество) в системі культурних цінностей слов'ян.

5. Бог (божество) в системі культурних цінностей східної культури.

6. Вплив релігії на культурний розвиток (Азія), (Європа).

7. Гуманістичні цінності ренесансної культури.

8. Естетичні основи культури Візантії.

9. Естетичні основи сучасних європейських культур.

10. Живопис у Європі (XVII ст.).

11. Живопис у Європі (ХVIII ст.).

12. Західна культура й свобода.

13. Іслам: матеріальна і духовна культура.

14. Історія та протистояння: бароко - класицизм.

15. Касти і варни в історії індійської культури.

16. Класичний стиль мистецтва Давнього Риму.

17. Класичний стиль мистецтва Давньої Греції.

18. Комп'ютерне мистецтво як ідеальний світ внутрішнього буття індивіда.

19. Культові споруди Сходу.

20. Культура Єгипту.

21. Культура індіанців.

22. Культура класицизму Італії.

23. Культура класицизму Франції.

24. Культура класицизму Німеччини.

25. Культура класицизму Росії.

26. Культура Месопотамії.

27. Культура Шумеро-Аккадської цивілізації.

28. Культура, мистецтво й іслам.

29. Мистецтво абстракціонізму.

30. Мистецтво Індії.

31. Мистецтво Китаю.

32. Мистецтво Риму періоду Республіки.

33. Мистецькі школи Італії, Німеччини, Франції.

34. Мистецькі школи Сходу.

35. Міфологія народів світу в структурі культури.

36. Мусульманська культура.

37. Просвітництво в Західній Європі.

38. Ренесанс у західноєвропейському мистецтві.

39. Традиції в китайській культурі.

40. Українське бароко.

41. Український модернізм.

42. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (др. пол. XVI ст.).

43. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (др.пол. XVII ст.).

44. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (др. пол. XIX ст.).

45. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (др. пол. XX ст.).

46. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (пер. пол. XVI ст.).

47. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (пер. пол. XVII ст.).

48. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (пер. пол. XVIII ст.).

49. Художньо-естетичні течії в мистецтві Західної Європи (пер. пол. XIX ст.).

 

Список джерел

1. Абрамович С.Д., Чікарькова М.Ю. Світова та українська культура: Навч. посібник. – Львів: Світ,2004. – 287 с.

2. Бокань В.М., Польовий П.Г. Історія культури України. — К.: Знання, 1998. – 325 с.

3. Воскобоиников В.Н. История мировой и отечественной культуры. — М.:

Логос, 2006. – 630 с.

4. Гнедич П.П. Всемирная история искусств. — М.: Наука, 1996. – 573 с.

5. Грибулина Н.Г. История мировой художественной культури: В 4-х ч. –

Тверь: Полис, 1993.

6. Гончарук Т.В. Культурологія: Навч. посібник. – Тенопіль: Карт-бланш, 2004. – 213 с.

7. Дещинський Л.Є., Денісов Л.Л. Українська та зарубіжна культура. Курс

лекцій. – Львів: Світ, 2005. – 312 с.

8. Етнокультурний розвиток України. Терміни, визначення, персоналії. — К., Знання, 1993.

9. Єфремов С. Історія українського письменства. — К.: Наукова думка,1995.

– 554 с.

10. Историки и история. Жизнь, судьба, творчество. — М.: Альтернатива, 1997. – 331 с.

11. История мировой культуры. Наследие Запада. — М.: Искусство, 1998. – 706 с.

12. Історія світової культури: Навч. посібник / Л.Т. Левчук та ін. — К.: Наукова думка, 2006. – 438 с.

13. Історія світової культури. Культурні регіони. / Л.Т. Левчук та ін. — К.: Знання, 1997. –

14. Історія української культури / Під ред. І. Крип'якевича. — К.: Наукова думка, 1994. – 432 с.

15. Історія української та зарубіжної культури: Навч. посібник / За ред. С.М. Клапчука, В.Ф.

16. Крип 'якевич І. Всесвітня історія: У 3-х книгах, Кн. 1. — К.: Знання, 1995. 49

17. Культура українського народу: Навч. посібник / В М. Русанівський та ін. — К.: Наукова думка, 1994. – 563 с.

18. Культурологія: Навч. посібник / Під ред. М. М. Заковича та ін. – К.: Знання, 2008. – 589 с.

19. Культурология. История мировой культури / Под ред. А.Н. Марковой. —

М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1998. – 319 с.

20. Культурология вопросах и ответах: Учеб. пособие. – Ростов н/Д.: Феникс, 2003. – 416 с.

21. Лекції з історії світової та вітчизняної культури / За ред. А.В. Яртися. –

Львів: Світ, 2005. – 317 с.

22. Ліндсей Д. Коротка історія культури. — Т. 1-2. — К.: Наук. думка, 1995.

23. Лобас В.Х., Легенький Ю.Т. Українська і зарубіжна культура. — К.:

Либідь, 2000. – 347 с.

24. Лосєв І.В. Історія і теорія світової культури. Європейський контекст.

Навчальний посібник. — К.: Либідь, 1995. – 340 с.

25. Маланюк Є.Г. Нариси з історії нашої культури. — К.: Знання, 1992. – 283 с.

26. Мартинов В.Ф. Мировая художественная культура. — Минск: Пегас, 1997. – 513 с.

27. Марченко М.І. Історія української культури з найдавніших часів і до

середини XVII ст. — К.: Наук. думка, 1961. – 456 с.

28. Нельговський Ю.П., Степовик Д.Л., Членова Л.Г. Українське мистецтво від найдавніші часів до початку XX ст — К.: Наук. думка. 1976. – 586 с.

29. Ничкало С.Л. Мистецтвознавство. Короткий тлумачний словник. — К.:

Знання 1999. – 660 с.

30. Оганов А.А., Хангельдиева II.Г. История и теория мировой и русской

культуры – М.: Академия, 1992. – 566 с.

32. Павленко Ю.В. Історія світової цивілізації: Соціокультурний розвиток

33. Полікарпов В. С. Лекції з історії світової культури. — Харків: Одісей, 1999. – 283 с.

34. Поліщук Є.Б. Історія культури. Короткий довідник. — К.: Наук. думка, 2000. – 454

36. Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні (X - поч. XX ст.). – К.: Либідь, 1991. – 673 с.

37. Семенникова Л.ІІ. Цивилизации в истории человечества. — Брянск:

Орис,1998. – 510 с.

38. Энциклопедический словарь по культурологии. — М.: Мысль, 1997. – 760 с

Інформаційні джерела

https://www.google.com.ua/search?q=романский+стиль&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source

http://www.google.com.ua/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fru

http://www.google.com.ua/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsmallbay.ru

До зошита додається диск з відео та ілюстративним матеріалом і завданням до самостійної роботи

Практичне заняття №1





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-03-25; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 472 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Наука — это организованные знания, мудрость — это организованная жизнь. © Иммануил Кант
==> читать все изречения...

2242 - | 2051 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.