Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


ІV. Історія естетичних вчень: естетика Нового часу, німецька класика і романтизм




Семінарські заняття

I. Естетика як наука: її предмет і завдання.

1. Естетика як наука, її предмет і завдання.

2. О.-Г. Баумгартен – засновник естетики як науки.

3. Взаємовідносини естетики та світу.

4. Естетика в структурі міжпредметних зв’язків.

5. Естетичні погляди та держава.

6. Естетика і філософія.

7. Естетика та етика.

8. Зв'язок естетики із мистецтвознавством.

 

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Опрацювання конспекту.

2. Ознайомлення з рекомендованою літературою.

Контрольні запитання та завдання

1.

Рекомендована література

1. Борев Ю. В. Эстетика в 2-х т. – Смоленск, 1997.

2. Буров А. И. Эстетика: проблемы и споры. – М.: Искусство, 1975. – 175 с.

3. Бычков В. В. О предмете истории эстетики // Античная культура и современная наука. – М., 1985. – с.295-303.

4. Бычков В. В. Эстетика / В. В. Бычков. – М., 2002.

5. Вейц М. Роль теории в эстетике // Американская философия искусства. – Екатеринбург, 1977.

6. Гартман Н. Эстетика. – М., 1958. Переизд.: Киев: «Ника-Центр», 2004. – 640 с.

7. Гулыга А. В. Принципы эстетики. – М.: Политиздат, 1987. – 285 с.

8. Естетика: підручник / Л. Т. Левчук, Д. Ю. Кучерюк, В. І. Панченко, О. І. Оніщенко, Д. Ю. Кучерюк; за заг. ред. Л. Т. Левчук. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 520 с.

9. Коллингвуд Р. Дж. Два условия существования теории эстетики // Приципы искусства. – М.: «языки русской культуры», 1999. – 328 с. – с.13-14.

 

ІІ. Прикладна естетика.

1. Естетика природи: садово-паркове мистецтво, флористика, екібана.

2. Дизайн як естетична творчість.

3. Ціннісні орієнтації соціуму та породження нових форм естетичної практики: естетика реклами, шоу.

4. Естетичні методи соціалізації людини: мода, імідж.

5. Естетичні технології маніпуляції суспільною свідомістю.

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Опрацювання конспекту.

2. Ознайомлення з рекомендованою літературою.

Контрольні запитання та завдання

1.

Рекомендована література

1. Барна Н. В Імеджмейкерство як різновид мистецької діяльності в аспекті масової культури [Текст] / Н. В. Барна // Мистецтвознавчі записки / Держ. Акад. керівних кадрів культури і мистецтв. – К.: Міленіум, 2006. – Вип. №10. – с.136-141.

2. Барна Н. В Імеджмейкінг та його особливості в контексті художньо-інформаційної діяльності [Текст] / Н. В. Барна // Вісник Держ. Акад. керівних кадрів культури і мистецтв. – К., 2008. – Вип. №2. – с.38-40.

3. Бодрияр Ж. Мода, или Феерия кода // Символический обмен или смерть. – М.: «Добросвет», 2000. – 387 с. – с.167-190.

4. Гофман А. Б. Мода и люди. Новая теория моды и модного поведения. – М.: Изд. «Знак», 1999. – 232 с.

5. Дниленко В. Я. Основи дизайну. – К., 1996. – 92 с.

6. Иванов В. П. Человеческая деятельность – познание – искусство. – К.: Наукова думка, 1977. – 251 с.

7. Кучерюк Д. Ю. Естетика праці. Ціннісні відносини. Творчість. Людина. – К., 1989.

8. Легенький Ю. Філософія моди ХХ століття. – К.: КНУКіМ, 2003. – 300 с.

ІІІ. Історія естетичних вчень: від Античності до епохи Відродження.

1. Давньогрецька традиція: естетика крізь призму космологізму.

2. Сократ: співвідношення етичного та естетичного, прекрасного та корисного. Поняття калокагатії.

3. Естетика Платона: між світом чуттєвих речей та надчуттєвих ідей.

4. Аристотель: мімезис як основний принцип творчої діяльності.

5. Естетичні теорії образа та символу (Афанасій Олександрійський, Григорій Нисський, Псевдо-Діонісій Ареопагіт).

6. Прекрасне та потворне в естетиці апологетів.

7. Естетика Аврелія Августина – фундамент середньовічної естетики.

8. Філософсько-естетична спадщина епохи: витоки і тенденції.

9. Леонардо да Вінчі: теорія і практика художньої діяльності.

10. Філософсько-естетична спадщина Дж. Піко делла Мірандола, Ф. Петрарки, М. Фічіно, Л. Валла.

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Опрацювання конспекту.

2. Ознайомлення з рекомендованою літературою.

Контрольні запитання та завдання

1.

Рекомендована література

1. Августин Блаженный. О Граде Божием. М., 2000.

2. Алпатов М.В. Художественные проблемы итальянского Возрождения. М., 1976.

3. Аристотель. Поетика. - К., 1967

4. Дамаскин Иоанн. Три слова в защиту иконопочитания. СПб., 2001.

5. Леонардо да Винчи. Избранное. М., 1952.

6. Лосев А.Ф. Эстетика Возрождения. М., 1978.

7. Лосев А.Ф. История античной эстетики. Т.1-8. М., 1975.

8. Платон. Гиппий больший // Платон. Соч.: В 3 т. Т. 1. М., 1968.

9. Эко У. Эволюция средневековой эстетики. СПб., 2004.

ІV. Історія естетичних вчень: естетика Нового часу, німецька класика і романтизм.

1. Новий Час в естетиці. Загальна характеристика.

2. Мистецтво класицизму.

3. Естетична спадщина Ніколя Буало.

4. Естетична спадщина Дені Дідро.

5. Німецька філософсько-публіцистична традиція: О. Баумгартен; Й. І. Вінкельман, Г. Е. Лессінг.

6. Місце естетики в системі філософії І. Канта.

7. Від „трансцендентальної естетики” до „Критики здатності судження”. Відкриття апріорних принципів судження смаку.

8. Г. В. Ф. Гегель: естетика як філософія мистецтва. Історичні форми буття мистецтва.

9. Самоцінність художньої творчості в естетиці романтизму.

10. Новаліс, Ф. В. Й. Шеллінг та брати Шлегелі – теоретики романтизму як художнього напряму.

 

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Опрацювання конспекту.

2. Ознайомлення з рекомендованою літературою.

Контрольні запитання та завдання

1.

Рекомендована література

1. Асмус В.Ф. Немецкая эстетика XVIII века. М.: Едиториал УРСС, 2004. – 312 с.

2. Асмус В.Ф. Иммануил Кант. М.: Наука, 1973. – 536 с.

3. Буало Н. Поэтическое искусство. М., 1957

4. Дени Дидро. Парадокс об актере. // Дени Дидро. Эстетика и литературная критика. М., 1980. - С. 538-591.

5. Лессинг Г.-Э. Лаокоон или о границах живописи и поэзии. М., 1957.

6. Гегель Ф. Эстетика в 4 т. М, 1968. Т. І-ІІ.

7. Кант И. Сочинения на немецком и русском языках. Т. 4: Критика способности суждения. Пер. с нем. М.: Наука, 2001. – 1120 с.

8. Шеллинг Ф.В.Й. Философия искусства. М, 1966. -496с.- С.19-43.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-05; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 687 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Люди избавились бы от половины своих неприятностей, если бы договорились о значении слов. © Рене Декарт
==> читать все изречения...

2430 - | 2229 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.009 с.