Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Проблема людини у філософській антропології та персоналії?




Філософська антропологія виникла в20-30-х роках ХХ ст.й представлена такими філософами як М.Шелер, М.Ландман, Г.Плеснер та ін. Її назва свідчить не лише про способи створити цілісну картину людини, але й виконання нею методо-логічних та інтегративних функцій в системі філософії й соціології.Використову-ється в ролі альтернативи діалектико-матеріалістичним поглядам на світ і людину. Зараз приділяється багато уваги тому, щоб, виходячи з визнання ущербності людсь-кого організму, обґрун-тувати незмінну сутність людини.В цій філософській течії стверджується таки й варіант біологізатор- ської концепції, згідно з яким сутність людини вбачається в її агресивності. Агресивність трактується як інстинкт, як необхідна частка поведінки людини, без якої вона не може існувати й долати труднощі. Деякі філософи (Е.Бенц, В.Панненберг) намагаються водночас відтворити й ідею „надлюдини”, яке виходить із уявлення про людину як істоту, сповнену нездола-нного прагнення стати вище самої себе. Найбільша вада філософської антропології: вона бачить і тлумачить людину поза її соціальними зв’язками та поза соціально-історичною зумовленістю її природи.Шелер був творцем аксіології - філософської теорії цінностей. Його дослі-дження людини відходять від традиційних принципів. Завдання філософської ант-рополо­гії — показати, як із основної структури людсь-кого буття випливають усі звершення та справи лю-дини: мова, совість, знаря-ддя, ідеї, релігія, наука, соціальність тощо. Плеснер розглядає людину як вічний потік самоудосконалень. Вона повинна вивчатися як об'єкт і суб'єкт свого життя

Найсуттєвіша особливість людини, згідно з філософ-сько-антропологічним уяв-ленням, полягає в здатності ставитися до іншого буття (ін­шої людини) як такого, що має самостійну реаль-ність, значущість. Так, ста-влення до природи як самої по собі значущої і цікавої, а не з точки зору безпосере-дньо-практичних завдань життєвідтворення,надає дія-ль­ності людини характеру безкорисливості і самоцілі-сності.У центрі розгляду філософської антропології перебувають проблеми раціонального та ірраціонального в людині, внутрішні підва­лини її існування, гарантії виживання, доля гуманістичних цінностей.

30. Етапи розвитку філ думки в Україні. Потрібно виділити 2 основні етапи розвитку філософії – докласичний і класичний.

В докласичну добу виділ. такі етапи:

-філософська культура Київ. Русі – розвивалася у вигляді однолінійного процесу, що розгортався під впливом християнського світогляду, а не взаємо перетином різних світоглядних моделей.

- філософ. Ідеї в духовній к-рі 14-15ст. – Купріян, Цамблаків знайомлять освітчену публіку У-ни з новинками культу-рного життя. Філософ. думка розвивалася за такими напря-мками: формується інтерес до дослідження історичної свідо-мості; засвідчені певні світо-гляди зрушення в колективній наро-дній творчості.Пам’ятки наро-дної епічної творчості прого-лошували віру в людину, зак-ликали до боротьби за пере-могу народних ідеалів; прони-кають ідеї вільнодум-ства.

- гуманістичні і реформаційні ідеї в суспільно-філософській думці країни (16-17ст.) – велику роль відігравали церковні братства. Братства внесли світський струмінь у духовну культуру Ук-ни.

- філософія Києво-Могил. Академії – програма академії передбачала знайомство з філософ. ідеями античності, схоластики, ідеями Відроджу-ння. Працювали там філософи Гізель (займався проблемами гносеології. Він вважав, що зн. Світ посилає нам чуттєві образи); Прокопович (сутність методу пізнання він визначає як спосіб знаходження невідо-мого через відоме).

У добу класичної укр..філос. дали про себе знати:

-філос. Сковороди. Укр.. Просвітництво – саме в класичний період укр..філос. набували найб. вираження чітких ознак основні риси укр..філос. ментальності – антеїзм, екдистенціальність. Засновником нової класичної доби укр.. філос. ста Сковорода.

-Університетсько філософ. 19ст. набувають поширення ідеї Канта, Фіхте, Шеллінга. Серед університетських філо-софів були гегельянці: Новицький, Гогоцький – вони критикували Гегеля за раціоналістичне спрямування його філос. с-ми.

- укр.. романтизм – помітний вклад в розробку філ.-світогл. Проблем внесли предст. Укр.. л-ри Франко. Він розробляв тему праці і труд. Моралі; стверджує, що праця – єдине, що здатне творити і вдосконалювати люд.душу.

-натуралістично-позити-вістські та соціалістичні моти-ви в укр..філос. (кін19-поч. 20ст)





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-05; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 548 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Так просто быть добрым - нужно только представить себя на месте другого человека прежде, чем начать его судить. © Марлен Дитрих
==> читать все изречения...

2497 - | 2245 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.