Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Модуль І. Теоретичні засади соціології культури




Максимальна кількість балів за вивчення всього курсу – 100 балів

 

Розподіл балів по модулях курсу

Модулі І ІІ
Теми                
Семінарські завдання                
Практична робота                
Круглий стіл                
Тест                
Разом                

 

Критерії оцінювання:

Ø участь у семінарському занятті (семінарське заняття складається з трьох - чотирьох проблемних питань, підготовка і участь в обговоренні кожного з них дає можливість отримати 5 балів, 2 проблемних питань - 3 бали, 1 – 1 бал, кожне змістовне доповнення дає можливість отримати 0,5 бала);

Ø виконання практичних завдань (студент виконав завдання відповідно до вимог викладача – 5 балів; студент при виконанні завдання не врахував усі вимоги викладача – 3 бали; студент виконав завдання – 1 бал);

Ø круглого столу (студентам буде запропоновано одне з проблемних питань і у ході обговорення він повинен відстояти свою точку зору, виявити свою підготовленість. Студент дотримався всіх вимог викладача – 5 балів; студент не врахував всіх вимог викладача – 2 бали);

Ø поточний тест (складається з 20 завдань різного типу складності, правильне виконання завдань дає можливість отримати 10 балів).

Ø заключний тест (складається з 30 завдань різного типу складності, правильне виконання завдань дає можливість отримати 20 балів).

 

Алгоритм реалізації рейтингової системи

 

Кожен навчальний модуль курсу «Соціологія культури» побудований таким чином, щоб студент мав можливість протягом вивчення його змісту отримати 50 балів. На основі цього відносно студента застосовується така схема оцінювання його знань:

 

Оцінка за бальною шкалою Оцінка за шкалою ECTS Оцінка за національною шкалою
90 – 100 A Відмінно
80 – 89 B Добре (дуже добре)
65 – 79 C Добре
60 – 64 D Задовільно
51 – 59 E Задовільно (достатньо)
20 – 50 FX Незадовільно (з можливістю повторного складання)
0 – 19 F Незадовільно (з обов’язковим повторним вивченням дисципліни)

ПРОГРАМА КУРСУ

Модуль І. Теоретичні засади соціології культури

Тема 1. Вступ до соціології культури

Місце соціології культури у системі соціології. Соціологія культури як наукова та навчальна дисципліна. Загальна характеристика основних категорій та принципів соціології культури. Історія терміну «культура». Об’єкт та предмет соціології культури. Завдання соціології культури: виявлення соціального у культурі і культурного в соціумі, соціологічного й культурологічного еквівалентів у суспільному житті, їх взаємна кореляція та порівняльний аналіз. Типологія культур за їх соціальними носіями. Функції культури: пізнавальна (гносеологічна), аксіологічна (ціннісна), регулятивна, семіотична (знакова). Елементи культури: цінності, норми, звичаї, традиції, мова, система культурних артефактів. Механізм культурної спадковості і культурного наслідування: комунікація і трансляція культури. Традиція і інновація, інтеграція і диференціація, аналіз і синтез як способи формування соціокультурного простору.

Тема 2. Основні концепції до вивчення соціології культури

Зародження соціології культури як науки. Позитивізм у соціології культури. Соціологія культури О. Конта. Соціологія культури в інтерпретації Е. Дюркгейма. Соціальні факти. Концепція розуміння М. Вебера. Ідеальні моделі дії індивідів. Концепція соціології культури В. Парето. Філософія культури Г. Зіммеля. Культура й цивілізація як фази розвитку людства. Циклічні теорії (Н.Я. Данилевський, А. Тойнбі, О. Шпенглер, П.А. Сорокін. Р. Барт – дослідження знакової та символічної природи культури. Репрезентативна культура Ф. Тенбрука. Теорія наслідування Г. Тарда. Соціологія натовпу Г. Лебона. Соціокультурна концепція О. Шпенглера. Дискриптивний підхід до вивчення соціології культури (Е. Тейлор, Б. Малиновський). Функціоналізм А. Радкліфа-Брауна, Б. Малиновського та Т. Парсонса. Структурний функціоналізм Т. Парсонса та Р. Мертона. Теорія моделей культури (Ф. Боас, Р. Бенедикт, Л. Уайт). Теорія культури А. Кребера та К. Клакхона. Символічна концепція культури (К. Гірц, Ж. Лакан, М. Фуко, К. Леві-Стросс). Інтегральна соціокультурна система П. Сорокіна. Специфіка соціологічного аналізу культури в Україні.

Тема 3. Структурні компоненти культури

Структурні компоненти соціокультурних процесів і явищ: цінності, норми і значення. Цінності, норми і значення як об’єкти соціокультурної взаємодії різних суб’єктів культури (між собою, між суб’єктами і об’єктами). Ціннісні орієнтації і поведінка людей. Інтереси, потреби, переваги, симпатії і антипатії. Проблема ціннісно-смислового вибору. Різноманітні типи соціокультурної нормативності: стандарти, зразки (еталони) і шаблони. Норми соціальні, політичні, художньо-естетичні, стильові, побутові. Ритуали і ритуалізм. Соціальні інститути і ритуали. Типи ритуалів: магічні, релігійні, календарні, споріднення, інтенсифікації, стратифіковані, запобігання, презентації, переходу. Функції ритуалів. Міфологічна та сучасна символізація. Міф як життєва реальність. Наука як міф і ритуал. Функції міфу: енергетична, творення колективів, формування ідентичності, відтворення колективної ідентичності, формування і структурування простору. Національний міф.

Тема 4. Традиція. Канон. Стиль

Поняття «стиль», «традиція», «канон» у соціології культури. Поняття життєвого стилю за М.Вебером, Т. Вебленом, Г. Зіммелем. Радянський стильовий канон у політиці, економіці, повсякденному житті. Непорушні принципи рядянського канону: цілісності, ієрархії, цілеспрямованості. Ідеї життєвої форми. Життєві форми Е. Шпрангера. Життєвий стиль і Lebensfuhrung (спосіб ведення життя). Стильова диференціація. Стилізація і канонізація як культурні процеси. Стильова диференціація і зміни в соціальній культурі. Кластфікації стилю у різних соціогуманітарних дисциплінах. Феномен «моностилізму». Категорії моностилістичної культури: ієрархія, канонізація, упорядкованість, тоталізація, виключення, спрощення, офіційний консенсус, позитивність, телеологія. Сакральне ядро моностилістичної культури. Категорії полістилістичної культури: деієрархізація, деканонізація, включення, невпорядкованість, детоталізація, диверсифікованість, езотеричність, негативність, ателеологія. Нові культурні моделі: хіпі, панки, япі, йоги, буддизм, індуїзм, кришнаїзм. Культурні інсценівки (стильовий проміскуїтет). Культурний фундаменталізм: рухи та наслідки.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-11-05; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 345 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Два самых важных дня в твоей жизни: день, когда ты появился на свет, и день, когда понял, зачем. © Марк Твен
==> читать все изречения...

2253 - | 2077 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.008 с.