План:
1. Художня мова стилю „рококо” та її відмінність від художньої мови стилю „бароко”.
2. Стиль „рококо” в живописі та літературі.
3. Світ мініатюрних форм „галантного століття”.
4. Декоративно-прикладне мистецтво в епоху рококо.
Література :
Основна:
1. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. – М.: Искусство, 2004. Том.2 – С. 236 -249.
2 Ильина Т.В. Западноевропейское искусство: Учеб. – 3-е изд. – М.: Высш. шк., 2000. - С. 215 -232.
3. Гнедич П.П. История искусств. Живопись. Скульптура. Архитектура. – М. Изд-во Эксмо, 2004. – С. 584 – 592
4. Культурологія. Навч. посіб./ за ред. Заковича М.М. – К.: «Знання», 2009. – С. 216 -220.
Самостійна робота «Рококо в салонах, літературі та порцеляні»:
1. Зростання демократичних тенденцій у мистецтві: творчість Фрагонара і Шардена.
2. Салонна культура та „галантні свята”.
3. Життя та творчість Антуан Ватто.
4. Порцеляна – головне художнє відкриття епохи рококо.
5. Е.Парні: літературні втілення епохи рококо.
Індивідуальне навчально-дослідне завдання:
1.Доповідь на тему: Рококо в скульптурі. Творчість Фальконе.
2. Есе: Мотиви Сходу в культурі рококо.
3.Аналітична розвідка на тему: Паралелі між розвитком сентименталізму в літературі та живопису.
4.Реферативна доповідь: Стиль рококо в музиці.
Семінарське заняття на тему:
Культура європейського романтизму (4год)
План:
1.Романтизм як культурна епоха Європи початку ХІХ століття
2.Революційний романтизм Франції.
2.Романтики Англії і рух прерафаелітів.
3. Романтизм в Німеччини
4.Особливості російського і українського романтизму.
Література :
Основна:
1. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. – М.: Искусство, 2004. Том.3 – С.5 -27, 139 -161, 189 -214.
2. Ильина Т.В. Западноевропейское искусство: Учеб. – 3-е узд. – М.: Высш. шк., 2000. - С. 263 - 276.
3. Гнедич П.П. История искусств. Живопись. Скульптура. Архитектура. – М. Изд-во Эксмо, 2004. – С. 639 - 649.
4. Культурологія. Навч. посіб./ за ред. Заковича М. М. – К.: «Знання», 2009. – С. 221 -231.
Додаткова: [1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 31, 46, 62, 70, 98, 106, 137, 154].
Самостійна робота «Європейський романтизм у літературі. Бідермейєр.»:
1. Теорія іронії Ф.Шлегеля.
2. Наполеонівська тема у творчості Антуана Гро.
3. Стиль бідермейєр у німецькому романтизмі.
4. Значення творчості Каспара Давида Фрідріха для художньої самосвідомості Німеччини.
5. Романтичний пафос і живописні методи Уільяма Тернера.
6. Пророцькі поеми та живопис Уільяма Блейка.
7. Е.Делакруа – теоретик та живописець французького романтизму.
8. Теми і герої В.Гюго, Ф.Шатобріана, Ж.Санд.
Індивідуальне навчально-дослідне завдання:
1.Доповідь на тему: Ідея універсальної особистості в художній творчості та теорії романтиків.
2. Есе: „Золоте століття” російської культури.
3.Аналітична розвідка на тему: Романтичні мотиви творчості Байрона і Пушкіна: порівняльній аналіз.
4.Реферативна доповідь: Романтизм у музиці: Ф.Шуберт, Р.Шуман, Ф.Шопен, Ф.Ліст, молодий Вагнер та ін.
Семінарське заняття на тему:
Критичний реалізм
План:
1. Формування історичного погляду на особу і художній метод реалізму.
2. Барбізонська школа і Густав Курбе – засновники реалізму в живописі західної Європи.
3. „Передвижники” як культурний феномен.
Література :
Основна:
1. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. – М.: Искусство, 2004. Том.3 – С. 28 -57, 214 -299.
2. Ильина Т.В. Западноевропейское искусство: Учеб. – 3-е изд. – М.: Высш. шк., 2000. - С. 278 - 290.
3. Гнедич П.П. История искусств. Живопись. Скульптура. Архитектура. – М. Изд-во Эксмо, 2004. – С. 748 - 808.
4. Культурологія. Навч. посіб./ за ред. Заковича М. М. – К.: «Знання», 2009. – С.232 - 239.
Самостійна робота «Представники критичного реалізму»:
1. Генріх Ібсен – творець реалістичної драми.
2. Соціальні та психологічні драми життя в англійському романі: Діккенс, У.Теккерей, Томас Гарді.
3. „Людська комедія” Оноре де Бальзака.
4. „Сватовство майора” П.Федотова.
5. Реалістична жанрова картина.
6. Реалістичний театр А.Чехова.
Індивідуальне навчально-дослідне завдання:
1.Доповідь на тему: Ідейна програма „передвижничества”
2. Есе: Творчість Л.Толстого та Ф.Достоєвського – вершина російського реалістичного роману.
3.Аналітична розвідка на тему: Жанр пейзажу в реалістичному російському живописі: Шишкін, Саврасов, Куїнджі, Левітан.
4.Реферативна доповідь: „Могуча кучка” в музиці
Семінарське заняття на тему:
Імпресіонізм.
План:
1. Нова тематика і техніка імпресіонізму.
2. Основні представники імпресіонізму та своєрідність їх мови.
3. Неоімпресіонізм та дивізіонізм.
4. Особливості імпресіонізму в Росії.
5. Український імпресіонізм: творчість О. Мурашко і «південно руська школа» живопису.
Література :
Основна:
1. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. – М.: Искусство, 2004. Том.3 – С. 58 -95.
2. Ильина Т.В. Западноевропейское искусство: Учеб. – 3-е изд. – М.: Высш. шк., 2000. - С. 291-304.
3. Культурологія. Навч. посіб./ за ред. Заковича М. М. – К.: «Знання», 2009. – С. 239 -246.
Додаткова: [1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 31, 70, 102, 118, 146, 150, 158].
Самостійна робота «Імпресіонізм: мотиви, умови, представники»:
1. Імпресіонізм як світогляд.
2. Імпресіоністичне світовідчуття в романі М.Пруста „В пошуках втраченого часу”.
3. Руйнування академічних форм в творчості Е.Мане та початок імпресіонізму. Аналіз твору М.Фуко «Е.Мане».
4. Живерні в житті та творчості К.Моне.
5. Нові мотиви творчості Е.Дега.
6. Технічні умови формування імпресіонізму.
Семінарське заняття на тему: