У м острупи́ся, те́ло оболе́знися,/ неду́гует дух, сло́во изнемо́же,/ житие́ умертви́ся, коне́ц при две́рех./ Те́мже моя́ окая́нная душе́, что сотвори́ши,// егда́ прии́дет Судия́ испыта́ти твоя́?
М оисе́ово приведо́х ти душе́, миробы́тие,/ и от того́ все заве́тное писа́ние,/ пове́дающее тебе́ пра́ведныя и непра́ведныя:/ от ни́хже вторы́я, о душе́, подража́ла еси́, а не пе́рвыя,// в Бо́га согреши́вши.
З ако́н изнемо́же, пра́зднует Ева́нгелие,/ писа́ние же все в тебе́ небреже́но бысть,/ проро́цы изнемого́ша, и все пра́ведное сло́во:/ стру́пи твои́, о душе́, умно́жишася,// не су́щу врачу́ исцеля́ющему тя.
Н о́ваго привожду́ ти писа́ния указа́ния,/ вводя́щая тя душе́, ко умиле́нию:/ пра́ведным у́бо поревну́й, гре́шных же отвраща́йся,/ и уми́лостиви Христа́ моли́твами же и поще́ньми,// и чистото́ю, и гове́нием.
Х ристо́с вочелове́чися,/ призва́в к покая́нию разбо́йники, и блудни́цы:/ душе́ пока́йся, дверь отве́рзеся Ца́рствия уже́,/ и предвосхища́ют е фарисе́е и мытари́// и прелюбоде́и ка́ющиися.
Х ристо́с вочелове́чися,/ пло́ти приобщи́вся ми,/ и вся, ели́ка суть естества́ хоте́нием/ испо́лни греха́ кроме́,/ подо́бие тебе́, о душе́,// и о́браз предпоказу́я Своего́ снизхожде́ния.
Х ристо́с волхвы́ спасе́,/ па́стыри созва́,/ младе́нец мно́жества показа́ му́ченики,/ ста́рцы просла́ви, и ста́рыя вдови́цы,/ и́хже не поревнова́ла еси́ душе́, ни дея́нием, ни житию́,// но го́ре тебе́, внегда́ бу́деши суди́тися.
П ости́вся Госпо́дь дний четы́редесять в пусты́ни,/ последи́ взалка́, показу́я челове́ческое:/ душе́, да не разлени́шися, а́ще тебе́ приложи́тся враг,// моли́твою же и посто́м от ног твои́х да отрази́тся.
Х ристо́с искуша́шеся,/ диа́вол искуша́ше,/ показу́я ка́мение,/ да хле́би бу́дут:/ на го́ру возведе́/ ви́дети вся ца́рствия ми́ра во мгнове́нии./ Убо́йся о душе́, ловле́ния,// трезви́ся моли́ся на вся́кий час Бо́гу.
Г о́рлица пустынолю́бная,/ глас вопию́щаго возгласи́,/ Христо́в свети́льник, пропове́дуяй покая́ние,/ И́род беззако́ннова со Иродиа́дою./ Зри душе́ моя́, да не увя́знеши в беззако́нныя се́ти,// но облобыза́й покая́ние.
В пусты́ню всели́ся благода́ти Предте́ча,/ и Иуде́я вся и Самари́я/ слы́шавше теча́ху,/ и испове́даху грехи́ своя́,/ креща́ющеся усе́рдно:// и́хже ты не подража́ла еси́ душе́.
Б рак у́бо честны́й, и ло́же нескве́рно:/ обоя́ бо Христо́с пре́жде благослови́,/ пло́тию яды́й,/ и в Ка́не же на бра́це во́ду в вино́ соверша́я,/ и показу́я пе́рвое чу́до:// да ты измени́шися о душе́.
Р азсла́бленнаго стя́гну Христо́с,/ одр взе́мша,/ и ю́ношу уме́рша воздви́же, вдови́че рожде́ние,/ и со́тнича о́трока,/ и самаряны́не яви́ся,/ в Ду́се слу́жбу// Тебе́, душе́ предживописа́.
К ровоточи́вую исцели́/ прикоснове́нием кра́я ри́зна Госпо́дь:/ прокаже́нныя очи́сти:/ слепы́я и хромы́я просвети́в, испра́ви:/ глухи́я же и немы́я, и нича́щия ни́зу исцели́ сло́вом:// да ты спасе́шися окая́нная душе́.
Н еду́ги исцеля́я,/ ни́щим благовествова́ше, Христо́с Сло́во,/ вре́дныя уврачева́, с мытари́ ядя́ше,/ со гре́шники бесе́доваше,/ Иаи́ровы дще́ре ду́шу предуме́ршую// возврати́ осяза́нием руки́.
М ыта́рь спаса́шеся, и блудни́ца целому́дрствоваше,/ и фарисе́й хваля́ся осужда́шеся:/ ов у́бо, очи́сти мя:/ о́ва же, поми́луй мя./ Сей же велича́шеся вопия́: Бо́же, благодарю́ Тя:// и про́чия безу́мныя глаго́лы.
З акхе́й мыта́рь бе, но оба́че спаса́шеся,/ и фарисе́й Си́мон соблажня́шеся,/ и блудни́ца приима́ше оста́вительная разреше́ния,/ от Иму́щаго кре́пость оставля́ти грехи́:// ю́же душе́ потщи́ся подража́ти.
Б лудни́це, о окая́нная душе́ моя́,/ не поревнова́ла еси́,/ я́же прии́мши ми́ра алава́стр,/ со слеза́ми ма́заше но́зе Спа́сове,/ отре́ же власы́// дре́вних согреше́ний рукописа́ние раздира́ющаго ея́.
Г ра́ды, и́мже даде́ Христо́с благове́стие,/ душе́ моя́, уве́дала еси́, ка́ко про́кляти бы́ша./ Убо́йся указа́ния, да не бу́деши я́коже о́ны,/ и́хже Содо́мляном Влады́ко уподо́бив,// да́же до а́да осуди́.
Д а не го́ршая о душе́ моя́,/ яви́шися отча́янием, ханане́и/ ве́ру слы́шавшая,/ ея́же дщи сло́вом Бо́жиим исцели́ся./ Сы́не Дави́дов, спаси́ и мене́,/ воззови́ из глубины́ се́рдца,// я́коже она́ Христу́.
У милосе́рдися спаси́ мя,/ Сы́не Дави́дов поми́луй,/ бесну́ющияся сло́вом исцели́вый,/ глас же благоутро́бный я́ко разбо́йнику мне рцы:/ ами́нь глаго́лю тебе́, со Мно́ю бу́деши в раи́,// егда́ прииду́ во сла́ве Мое́й.
Р азбо́йник оглаго́ловаше Тя,/ разбо́йник Богосло́вяше Тя,/ о́ба бо на кресте́ сви́сяста,/ но о Благоутро́бне, я́ко ве́рному разбо́йнику Твоему́,/ позна́вшему Тя Бо́га,/ и мне отве́рзи дверь// сла́внаго Ца́рствия Твоего́.
Т варь содрога́шеся распина́ема Тя ви́дящи,/ го́ры и ка́мения стра́хом распада́хуся,/ и земля́ сотряса́шеся, и ад обнажа́шеся,/ и соомрача́шеся свет во дни,/ зря Тебе́ Иису́се// пригвожде́на ко Кресту́.
Д осто́йных покая́ния плодо́в не истяжи́ от мене́,/ и́бо кре́пость моя́ во мне оскуде́,/ се́рдце мне да́руй при́сно сокруше́нное,/ нищету́ же духо́вную,/ да сия́ Тебе́ принесу́,// я́ко прия́тную же́ртву, еди́не Спа́се.
С удие́ мой, и ве́дче мой,/ хотя́й па́ки приити́ со а́нгелы,/ суди́ти ми́ру всему́,/ ми́лостивным Твои́м о́ком тогда́ ви́дев мя,/ пощади́ и уще́дри мя Иису́се,// па́че вся́каго естества́ челове́ча согреши́вша.