Д ел Твои́х да не пре́зриши,/ созда́ния Твоего́ да не оста́виши, Правосу́де,/ а́ще и еди́н согреши́х, я́ко человек,/ па́че вся́каго челове́ка, Человеколю́бче,/ но и́маши, я́ко Госпо́дь всех,// власть оставля́ти грехи́.
П риближа́ется, душе́, коне́ц, приближа́ется,/ и неради́ши, ни гото́вишися:/ вре́мя сокраща́ется, воста́ни, близ при две́рех Судия́ есть:/ я́ко со́ние, я́ко цвет, вре́мя жития́ тече́т:// что всу́е мяте́мся?
В оспряни́, о душе́ моя́,/ дея́ния твоя́, я́же соде́лала еси́, помышля́й,/ и сия́ пред лице́ твое́ принеси́,/ и ка́пли испусти́ слез твои́х:/ рцы со дерзнове́нием дея́ния и помышле́ния Христу́,// и оправда́йся.
Н е бысть в житии́ греха́, ни дея́ния, ни зло́бы,/ ея́же аз, Спа́се, не согреши́х/ умо́м и сло́вом, и произволе́нием/ и предложе́нием, и мы́слию, и дея́нием согреши́в,// я́ко ин никто́же когда́.
О тсю́ду и осужде́н бых,/ отсю́ду препре́н бых аз окая́нный от своея́ со́вести,/ ея́же ничто́же в ми́ре нужне́йше:/ Судие́, Изба́вителю мой, и ве́дче,// пощади́ и изба́ви, и спаси́ мя раба́ Твоего́.
Л е́ствица, ю́же ви́де дре́вле/ вели́кий в патриа́рсех,/ указа́ние есть душе́ моя́,/ де́ятельнаго восхожде́ния, разу́мнаго возше́ствия:/ а́ще хо́щеши у́бо, дея́нием, и ра́зумом,// и зре́нием пожи́ти, обнови́ся.
З ной дневны́й претерпе́/ лише́ния ра́ди патриа́рх,/ и мраз нощны́й понесе́,/ на всяк день снабде́ния творя́,/ пасы́й, тружда́яйся, рабо́таяй,// да две жене́ сочета́ет.
Ж ены́ ми две разуме́й,/ дея́ние же и ра́зум в зре́нии,/ Ли́ю у́бо дея́ние, я́ко многоча́дную:/ Рахи́ль же ра́зум, я́ко многотру́дную:// и́бо кроме́ трудо́в, ни дея́ние, ни зре́ние душе́, испра́вится.
Б ди о душе́ моя́!/ Изря́дствуй я́коже дре́вле вели́кий в патриа́рсех,/ да стя́жеши дея́ние с ра́зумом,/ да бу́деши ум зряй Бо́га/ и дости́гнеши незаходя́щий мрак в виде́нии,// и бу́деши вели́кий купе́ц.
Д вана́десять патриа́рхов,/ вели́кий в патриа́рсех детотвори́в,/ та́йно утверди́ тебе́// ле́ствицу де́ятельнаго душе́ моя́ восхожде́ния:/ де́ти, я́ко основа́ния: степе́ни,// я́ко восхожде́ния, прему́дренно подложи́в.
И са́ва возненави́деннаго подража́ла еси́ душе́,/ отдала́ еси́ преле́стнику твоему́/ пе́рвыя добро́ты пе́рвенство,/ и оте́ческия моли́твы отпа́ла еси́,/ и два́жды поползну́лася еси́ окая́нная,/ дея́нием и ра́зумом:// те́мже ны́не пока́йся.
Е до́м Иса́в нарече́ся,/ кра́йняго ра́ди женонеи́стовнаго смеше́ния:/ невоздержа́нием бо при́сно разжига́емь,/ и сластьми́ оскверня́емь,/ Едо́м именова́ся,// е́же глаго́лется разжже́ние души́ любогрехо́вныя.
И́ ова на гно́ищи слы́шавши,/ о душе́ моя́, оправда́вшагося,/ того́ му́жеству не поревнова́ла еси́,/ тве́рдаго не име́ла еси́ предложе́ния, во всех я́же ве́си,/ и и́миже искуси́лася еси́,// но яви́лася еси́ нетерпели́ва.
И́ же пе́рвее на престо́ле,/ наг ны́не на гно́ищи гно́ен:/ мно́гий в ча́дех и сла́вный,/ безча́ден и бездо́мок напра́сно:/ пала́ту у́бо гно́ище,// и би́серие стру́пы вменя́ше.
Ц а́рским досто́инством, венце́м и багряни́цею оде́ян,/ многоиме́нный челове́к и пра́ведный/ бога́тством кипя́ и ста́ды,/ внеза́пу бога́тства, сла́вы ца́рства// обнища́в лиши́ся.
А́ ще пра́веден бя́ше он, и непоро́чен па́че всех,/ и не убеже́ ловле́ния льсти́ваго и се́ти:/ ты же грехолюби́ва су́щи окая́нная душе́, что сотвори́ши,/ а́ще чесо́му о недове́домых// случи́тся наити́ тебе́?
Т е́ло оскверни́ся, дух окаля́ся,/ весь острупи́хся,/ но я́ко врач Христе́,/ обоя́ покая́нием мои́м уврачу́й,/ омы́й, очи́сти,/ покажи́ Спа́се мой,// па́че сне́га чисте́йша.
Т е́ло Твое́ и кровь распина́емый о всех/ положи́л еси́ Сло́ве:/ те́ло у́бо, да мя обнови́ши:/ кровь, да омы́еши мя:/ дух же пре́дал еси́,/ да мя приведе́ши Христе́,// Твоему́ Роди́телю.
С оде́лал еси́ спасе́ние/ посреде́ земли́ Ще́дре,/ да спасе́мся./ Во́лею на Дре́ве распя́лся еси́./ Еде́м затворе́нный отве́рзеся,/ го́рняя и до́льняя тварь,/ язы́цы вси спасе́ни// покланя́ются Тебе́.
Д а бу́дет ми купе́ль,/ кровь из ребр Твои́х,/ вку́пе и питие́,/ источи́вшее во́ду оставле́ния,/ да обою́ду очища́юся,/ помазу́яся и пия́:/ я́ко пома́зание и питие́ Сло́ве,// живото́чная Твоя́ словеса́.
Н аг есмь черто́га,/ наг есмь и бра́ка, ку́пно и ве́чери:/ свети́льник угасе́, я́ко безъеле́йный,/ черто́г заключи́ся мне спя́щу,/ ве́черя снеде́ся:/ аз же по руку́ и но́гу свя́зан,// вон низве́ржен есмь.
Ч а́шу Це́рковь стяжа́,/ ре́бра Твоя́ живоно́сная,/ из ни́хже сугу́быя нам источи́ то́ки,/ оставле́ния и ра́зума,/ во о́браз дре́вняго и но́ваго// двои́х вку́пе заве́тов, Спа́се наш.
В ре́мя живота́ моего́ ма́ло,/ и испо́лнено боле́зней и лука́вства,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови́,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,// Спа́се, Сам мя уще́дри.
В ысокоглаго́лив ны́не есмь,/ жесто́к же и се́рдцем,/ вотще́ и всу́е,/ да не с фарисе́ем осу́диши мя,/ па́че же мытаре́во смире́ние пода́ждь ми/ еди́не Ще́дре, Правосу́де,// и сему́ мя сочисли́.
С огреши́х, досади́в сосу́ду пло́ти моея́,/ вем Ще́дре,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови́,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,// Спа́се, Сам мя уще́дри.
С амоистука́н бых страстьми́,/ ду́шу мою́ вредя́ Ще́дре,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,// Спа́се, Сам мя уще́дри.
Н е послу́шах гла́са Твоего́,/ преслу́шах писа́ние Твое́ законополо́жника,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови́,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,/ Спа́се, Сам мя уще́дри.