Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


мережевих комунікативних процесів




Аматорські медіазавантаження

Як один із факторів розвитку сучасних

мережевих комунікативних процесів

А ктуальність роботи вбачаємо у дослідженні

проблеми розвитку аматорських медіа мере-

жі, як фактора впливу на сучасні комунікативні

мережеві процеси. Розвиток сучасних новітніх

медіа, про які все частіше йде мова у наукових

колах, обумовлений стрімким розвитком кому-

нікативних технологій, що зростають щохви-

линно. Технологічний прогрес одночасно несе й

певні негативні сторони для сучасної електро-

нної комунікативістики.

Традиційні ЗМІ підкорили інтернет-площину,

зайнявши там стійкі позиції і надаючи необме-

жений часовий і просторовий потік інформації

для користувачів. Ми не можемо не погодились,

що це великий крок для традиційних засобів ма-

сової інформації, що обумовив можливість задо-

волення «інформаційного голоду» у споживаць-

кої аудиторії. Однак, нині існує низка проблем,

що принесла за собою поява так званих аматор-

ських медіа.

Окреслене поле проблеми (прямо чи дотич-

но) дослідували такі науковці як: І. Артамоно-

ва, С. Демченко, О. Зернецька, Н. Зражевська,

Л. Компанцева, С. Квіт та ін.

Метою статті є аналіз наявних аматорських

медіа у сучасних інтерне-площинах, які безпо-

середньо впливають на формування сучасних ме-

дійних процесів мережі.

Об ׳єктом статті є аматорські медіа заванта-

ження інтернет-сфери.

Предметом є сучасні комунікативні процеси,

що відбуваються у мережі за допомогою аматор-

ських медіа.

Методологічну базу дослідження полягала у

використанні наступних методів: спостережен-

ня, аналіз, опис, що дали можливість дослідити

ситуативний стан аматорських медіазавнтаж-

день сучасності та допомогли у складанні класи-

фікації наявних інтернет медіа-одиниць.

Не можна ігнорувати той факт, що аматорські

медіа зародились приблизно тоді й коли соціаль-

ні мережі (1995-1997 роки). Відтоді починаємо

нараховувати постійне зростання непрофесійних

коментарів, завантажень і у результаті маємо

таке явища як блогосфера. Саме вона дала по-

чатком величезному на сьогодні різноманіттю

аматорських медіа до яких ми віднесемо наступ-

ні види: влоги, арт-логи, подкасти, лінклоги, ау-

діоблоги та багато інших.

Влог (відеоблог) дає можливість завантажу-

вати власні аматорські відеозаписи безпосеред-

ньо в мережу. Вони також містять друкований

текст, але невеликий за розміром, його скоріше

можна вважати особистим коментарем авто-

ра, але не щоденниковим записом блога. Також

влоги містять іграшкові завантаження, які ква-

ліфікуються як «інші ігри» – формати гри, що

розташовуються самими жителями мережі. Вло-

ги є каталогами мережевих відеофайлів, у яких

відсутня специфічна мова чи соціальний настрій

індивіда. Не будемо заперечувати наявність пор-

трета автора, адже завантаженими можуть бути

відео з зображенням автора, його фотокартка,

голосовий запис – усе це дає можливість корис-

тувачеві уявити собі влогера краще, ніж через

друкований текст, але вірогідність постійного

розташування таких записів низька. Якщо по-

дібний матеріал і зустрічається в мережі, то до-

сить рідко. Уявити авторський портрет крізь

призму завантаженої гри – взагалі неможливо,

тому проводити порівняльний аналіз задля ото-

тожнення блогів з влогами не має сенсу, різниця

між ними очевидна і не потребує особливого по-

яснення.

Артлог – один із різновидів існуючих фай-

лів в інтернеті, що «жителі» мережі помилково

називають різновидом блогів. Такі завантажен-

ня містять колекцію власних авторських робіт,

які, як правило, є фотографіями чи власноруч

створеними на комп’ютері роботами. Головною

відмінною рисою артлогсфери є наявність кон-

курування між авторами – роботи виставляють-

ся на голосування користувачів мережі [158].

Спільною рисою з блогами є наявність стрічок-

коментарів, які залишають можливість обгово-

рення. Саме стрічки тут створюють атмосферу

живого спілкування між комунікаторами. Теми

досить різноманітні, адже розміщуватися мо-

жуть, наприклад, фотографії політиків (що при-

зведе до обговорення політичних настроїв групи

користувачів), фото на довільні теми чи абстрак-

тні фігури (які викликатимуть обговорення та

досягнення спільних точок зору з приводу роз-

міщеної роботи). Ототожнюючою ланкою зали-

шається робота автора в мультимедійному зобра-

женні. Сайти, на яких розміщуються артлоги,

можна назвати саме каталогом фотографій, адже

ті сторінки, які містять відеозаписи, відносимо

до влогів. Створення таких каталогів можна

кваліфікувати як створення власних інтернет-

галерей, які доступні масовому оглядові крізь

мережу.

Лінклог – персональний сайт з вибраними по-

силаннями користувача, які становлять інфор-

маційну цінність, що постійно поновлюється.

Він, подібно до сплога, використовувався для

пошуку та визначення ресурсів веб-сторінок, які

впливають на оптимальні пошуки інших сайтів

[177].

На думку С. Квіта, терміни «podcasting» та

«аудіоблог» є словами-синонімами. «Подкас-

тінг» є сполученням слів «broadcasting» (широ-

комовлення) та «iPod» (плеєр, на який можна

записувати подкасти)» [54, с. 160]. Подкасти за-

вантажуються у мережі і потім слухаються на

iPod, для якого власне і були створені. Аудіо-

подкасти відповідають темі сайта чи блога, до

яких вони можуть кріпитися. Відеоподкасти –

відеозаписи, що додаються до блога, які станов-

лять певну цінність для аудиторії блогера. Тобто

відеоподкаст більше схожий на запис домаш-

нього відео, що дає можливість користувачеві

під’єднуватись до комп’ютера іншого користува-

ча за допомогою USB-2.0

Пізніше з’являються і розвиваються наступ-

ні інтернет-завантаження серед яких, на нашу

думку найбільшої уваги заслуговують youtube та

instagrame. С одного боку ми не можемо порів-

нювати такі завантаження, оскільки вони мають

принципово різну природу. Але з іншого – кож-

на із названих комунікативних платформ займає

важливі місце у еволюції сучасних дигитальних

жанрів, що надає поштовх до розвитку сучасних

соціально комунікаційний мережевих процесів.

Кожне з них заслуговує окремої уваги,

оскільки займає досить міцну позиції на спожи-

вацькому ринку аматорських медіа завантажень

мережі. Практично кожна із перерахованих

платформ на початку свого існування планува-

лась не більше як комунікативний сайт. Але

нині мають велику кількість юзерів, піднімають

різнопланові теми для обговорення, використо-

вуються як інформативні площини тощо. Кожна

з перерахованих одиниць несе на своїх «сторін-

ках» низку функцій, що я є цікавими для до-

слідників у області соціальних комунікацій.

Наприклад, instagrame – спеціально створена

у жовтні 2010 року Кевіном Систром і Майклом

Кригером у Сан Франсиско програма для того,

аби користувачі мережі могли ділитися безко-

штовно зі світом своїми власними фотографіями,

або тими варіантами картин чи мистецьких ви-

творів (що знову ж таки розміщуються на фото).

Подібна програма дає користувачеві можливість

різноформатних фото у мережі: типу розмірів і

рамок застарілих фотоапаратів до нинішніх сис-

тем iPhone, iPad и iPod touch.

Пізніше, у квітні 2012 його адаптують до про-

грами Android (але виключно від версій 2.2), що

надає можливості заполонити більшу часину ау-

диторії. Перевагою програми стало те, що вона

розповсюджується безкоштовно через App Store

та Google Play. Історія розвитку однієї з найпо-

пулярніших соціально комунікативних плат-

форм мережі досить цікава.

Першочергово програма яку так любить мо-

лодь носила назву Burbn, але пізніше була пе-

реіменована. У 2010 році вона з’являються у

магазинах з технікою Apple. Дуже скоро Джош

Ридль приєднався до команди і уже листопаді

2010 туди потрапив Шейн Свині (один із най-

сильніших розробників програми).

Іnstagrame дещо модернізував соціально ко-

мунікативні процеси мережі. На відміну від

блогів та їх різновидів, ця програма дозволяє

спілкуватися виключно «зоровим фактором»,

оскільки не дозволяє розміщати забагато комен-

тарів. У січні 2011 до функцій програми дода-

ються хеш теги, що дає можливість швидко зна-

ходити інших користувачів, приєднуватись до

кола друзів та споживацької аудиторії.

Грудень 2012 привніс дещо нове у загальну

політику програми: тепер кампанія могла про-

давати фотографії юзерів третім особам без ком-

пенсації матеріальної сторони першочерговому

власникові фото. Така новина викликала вели-

кий резонанс і опротестування, велика кількість

користувачів відмовилась від існування на сайті,

у результаті чого Instagram відмовився від ідеї.

Наймаштабнішою подією у історії існування

Instagram як додатку до мобільного комунікато-

ра стало приєднання до Facebook, що принесла

Систрому майже 400 млн доларів США. Таким

чином, обидві програми були поєднані, що на-

дало можливість проектам синтезувати риси та

ресурси. Можливість заходити на власний мере-

Аматорські медіазавантаження як один із факторів розвитку сучасних мережевих кому-

нікативних процесів

жевий додаток через соціальну мережу (адресу

власної сторінки) тільки підвищило популяр-

ність обох програм. Зручність завантажувати

свої фото крізь не вишукуючи в інтернеті значно

економить час.

Один із наймаштабніших відеохостингів сві-

ту, що нині кваліфікується науковцями як про-

топит майбутнього мережевої медіа імперії, яка

сьогодні належить кампанії Google – YouTube.

Відеохостинг – сайт, що дозволяє зберігати та

дивитись на сайті відеоматеріали. YouTube був

заснований у лютому 2005 року і уже у листопа-

ді 2006 викуплений Google. Ця програма – прин-

ципово нова комунікативна платформа, яка має

ряд переваг перед іншими:

користувач залишає власні коментарі;

оцінює інші коментарі;

додає анотації;

додає титри до відео;

має можливість ставити рейтинг уже наяв-

ним там матеріалам;

перебудувати файл із формату 2D у 3D.

Але найголовнішою перевагою є те, що юзер,

який завантажив відео на сайт має можливість

заборонити редирект (репост) свого матеріалу на

інші мережеві сервери, що допомагає контролю-

вати розміщення власних матеріалів. Також,

YouTube один із небагатьох аматорських медіа,

що дають можливість заробляння грошей.

Smotry.com – що надає послуги типу YouTube,

тобто відеохостингу, що належить Рунету. Осо-

бливістю є можливість прямих трансляцій з

місця події, що було особливою рисою на по-

чатку існування сервера з медіазавантаження-

ми. Smotry.com надає можливість знаходити у

базі даних не лише професійні відеоматеріали,

але і аматорські формати першочергово. Різно-

манітність наявних завантажень свідчить про

дифузування рис професійних матеріалів та тра-

диційних жанрів журналістики до аматорських

мережевих, чи дигитальних (як різновиду уже

сформованих інтернет жанрів).

Онлайн-трансляції можна кваліфікувати як

провідну і найголовнішу рису вищезазначено-

го сайту. Ми вважаємо, що цей процес можна

описати як персональні завантаження власних

прямих ефірів у мережу, де юзер виконує роль

усієї знімальної групи. Такий процес не може

відбуватися без реєстрації та технологічної під-

готовки: вебкамери та знаходженя на сайті без-

посередньо. Основна можливість таких відео-

трансляцій. На нашу думку, дещо співпадає з

метою блогосфери (тільки в усному форматі) –

розповісти те, що хвилює особисто автора, ви-

словити власне авторську Я-позицію.

Відмінною рисою аматорських медіа, що нині

юзери розміщують у мережі є HD зображення,

яке не властиве блогосфері чи іншим друкова-

ним щоденниковим записам.

liveinternet.ru – хостинг, що містить у собі

різноманітні інформаційні ресурси: відео, друко-

вані матеріали, рейтинг сайту, подорожі, робо-

ту, розваги тощо. Весь хостинг розбитий на ру-

брики, що нагадує систему каталогу.

Відмінною рисою від інших подібних сторі-

нок liveinternet.ru містить посилання на інші

сервери сайту, типу: однокласники, тести, зна-

йомства, листівки, а також посилання на сай-

ти, що рекомендовані для користування: форум

трейдів, ноутбуки, поради лікарів тощо. Загалом

даний хостинг містить різного роду інформатив-

ні ресурси, що допомагає активно розширювати

коло користувачів.

myvideo.de – один із популярних відеохостин-

гів мережі, що місить матеріали різноманітно-

го направлення: відео кліпи, фільми, рекламні

ролики тощо. Однією із провідних особливостей

даного відеохостингу є те, що матеріали роз-

міщені там не можуть бути «опрелюдненими»

якщо користувач не зареєстрований на сайті.

Це дає можливість контролю трафіку сайту та

відстеження ресурсів які скачуються (чи пере-

направляються на інші сайти) користувачами

мережі. Таким чином відбувається контроль по-

току інформації з даного відеохостингу.

Висновки. Соціально-комунікативна ситуа-

ція сьогодення має певний ряд основних посту-

латів розвитку, що дають їй поштовх для від-

криття нових питань та становлення як науки

в цілому. У першу чергу це розширення гори-

зонтів та сучасного інформаційного поля завдя-

ки розвиткові можливостей мережі інтернет; по-

друге, незалежність нових мережевих ЗМІ від

просторово-часового континууму (що дає мож-

ливість споживачеві майже без перешкод бути

в курсі новин); по-третє, зростання числа кому-

нікаторів, процес обміну інформацією зі ЗМІ пе-

реростає у двостороннє спілкування. Наявність

багатогранного взаємозв’язку –очевидна, ін-

формація он-лайн посідає одне з чільних місць

у комунікації. «Он-лайнова інформаційна діяль-

ність – це будь-який процес, що використовує

інформаційні технології для надання інформа-

ційних мережевих продуктів споживачеві» [5, с.

123]. Тобто он-лайнові інтернет-газети, новини,

текстові інформаційні документи тощо можуть

розповсюджуватися від одного користувача до

іншого або до групи користувачів в електронно-

му вигляді, а не через попереднє роздрукуван-

ня. До такої інформаційної діяльності он-лайн

ми відносимо спілкування за допомогою блогів.

Подібна діяльність створює умови для експлуа-

тації електронних технологій задля задоволення

довільних інформаційних потреб населення. За-

уважимо, аналогічні послуги надати не можуть

традиційні ЗМІ, адже вони не здатні працювати

незалежно від простору і часу, створюючи он-

лайн ілюзію реального спілкування. Безпосеред-

нє налагодження стосунків між блогерами та

їх аудиторією стало можливим лише з появою

електронної комунікації і розвивається за допо-

могою блогів.

Постає питання про те, чи всі аматорські за-

писи, розміщені разом із мультимедійними,

можуть називатися відеохостингами, чи все ж

необхідне певне їх видове розмежування. Чому

зараз, коли блоги тільки починають досліджу-

ватися, ми вже зустрічаємо у текстах назви

«влог», «тлог», «сплог», «тег», «подкаст», «арт-

лог», «блог-дайджест», «пошуковий блог» тощо.

Це помилки користувачів мережі чи справді

блоги починають розділятися і від того зале-

жить подальша комунікативна ситуації мережі,

а відтак і суспільства ХХІ століття? І якщо так,

то яка різниця між уже існуючими відеохостин-

гами? Очевидною є актуальність питання про

виокремлення підвидів аматорських інтернет-

завантажень.

1. Artlog Brings Artists And Art Aficionados

Together Електронний ресурс]. – Режим досту-

пу: http://mashable.com/2008/06/04/artlog/

2. What Is a Linklog? [Електронний ресурс].

– Режим доступу:

3. http://www.wisegeek.com/what-is-alinklog;

4. Квіт С. Масові комунікації: підручник /

Квіт С. – К.: Вид. дім «Києво-Могилянська ака-

демія», 2008. – 206 с.

5. Артамонова І. М. Блог як публічна авто

комунікація / І. М. Артамонова // Держава та

регіони. Серія: соціальні комунік. – 2010. – №

2. – С. 5–9.

6. Досенко А. К. Електронні щоденники як

одиниці соціальних комунікацій / А. Досенко. –

К.: КиМУ, 2012. – 202 с.

7. Shepard, M., Watters, C. R. The Evolution

of Cybergenres // Proceedings of the 31st Annual

Hawaii International Conference on System

Sciences. – 1998.

8. O’Railly T. What Is Web 2.0 [Електро-

нний ресурс]. – Режим доступу:

9. http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/

what-is-web-20

10. Vlogging – Weight Watchers Hires

Vlogger, Faint Starlite [Електронний ресурс]. –

Режим доступу: http://weblogs.about.com/lr/

vlogs;

11. Wright Mills C. The mass scienty/ from

books/ The Power Elite / [Електронний ресурс].

– Режим доступу: www.thirdworldtraveler.com//

books.

12. Denis McQuail. Mass Communication

theory [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://www.books.google.com.ua/ books__





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-23; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 298 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Логика может привести Вас от пункта А к пункту Б, а воображение — куда угодно © Альберт Эйнштейн
==> читать все изречения...

2282 - | 2212 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.012 с.