Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Аристотель бойынша Ғылымдар классификациясы




Ғылым Ғылым пәні
Философияға Кіріспе Логика Ойлаудың заңдары мен формалары
  Теоретикалық Философия Бірінші философия – метафизика Мәңгілік жоғарғы сезімді формалар – бүкіл тіршіліктің бейматериалды бастамалары мен себептерін қарастыру
Екінші филосфия - физика Табиғи яғни материалды, өгеретін мәндерді қарастыру
  Практикалық философия     Этика Адам тәртібі мен нормалары
Политика Саяси-әлеуметтік әрекеттер
Экономика Экономикалық әрекеттер
Шығармашылық философия Эстетика Өнер
Риторика Шешендік өнер

Тақырып 3. Орта ғасырлық Шығыс және Батыс философиясы

ОРТА ҒАСЫРЛАРДЫҒЫ ШЫҒЫС ФИЛОСОФИЯСЫ

Араб философиясының қалыптасуының негізгі бағыттары:
ü Мутакаллимдер мектебі – Исламның діни қағидаларын негіздеу;
ü Мутазилиттер мектебі – әлемнің, адамның жаратылуы туралы, тағдыр туралы Ислам қағидаларынан бас тарты, Құдай туралы антроморфты бейнелерден бас тартып, адам ақылы мен күшіне сенді;
ü суфизм – қоршаған дүниеге қайырымды қарым-қатынас адамның жоғарғы міндеті, аскетизм, өзімен-өзі болу.
ü Шығыс перипатетизмі – Аристотель ілімін Шығыста таратушылар мен жалғастырушылар.

ШЫҒЫС ПЕРИПАТЕТИЗМІ

Шығыс перипатетика өкілі Шығармалары Философиялық тұжырымы
Абу Юсуф Якуб ибн Исхак әл-Кинди (800-879) - - Құдай, ақыл мәселелеріне тоқталып, философия мәнін, ғылымды классификациялауға тырысты. - Адам ақыл иесі, ол Өзіндік ғана емес, қоршаған дүниені, заттар мен құбылыстар себебін, мәнін түсіне алады. ақылды төрт түрін көрсетті: 1-ші – белсенді; 2-ші – енжар; 3-ші - жүре пайда болған; 4-ші – көрер көзге ғана арналған ақыл. - Танымның 3 түрлі деңгейін: 1-ші – логикалық-математикалық; 2-ші – табиғи-ғылыми, 3-ші – метафизикалық (философиялық) деп бөлді.
Әбу Насыр Мұхамет ибн Мұхамет ибн Ұзлағ ибн Тархан әл-Фараби (870-950) «Бақытқа бастайтын жол» «Азаматтық саясат», «Мемлекет қайраткерінің көзқарастары», «Қайырымды қала тұрғындары» және т.б. - философия мен дін болмыстың шекті негіздері мен адам тіршілігінің түпкі мәні мен мақсаттарын танып, білуге ұмтылады. Философия танымының ғылыми әдістерімен және ақыл-парасат қуатымен байланысты болса, ал дін дүниені «қиял мен сенім көмегімен ой жүгіртуге үйретеді деп есептеді. «мақсатты әсемдікті тану болатын өнер – бұл философия (даналық)» деп аталады. - Философия діннің білімге негізделген формасы, ізгі билеушінің, ізгі қала мен оның тұрғындарының негізі ретінде көрінеді. Әл-Фараби ізгі дінді дүниенің шығуы мен қаланың барлық тұрғындары үшін «түпкі бақыт ұғымын», өмір салтын философиялық тұрғыдан түсіндіру мақсатына сәйкестендіреді. - ізгілік, қайырымдылық, жомарттық, игілік көздерін іздеп, адамзаттың бақыты мен игілігінің адам өмірінде негізі екендігін атап көрсетеді. Әл-Фараби адамзат үшін игілік пен мейірімділік мұраттарын насихаттаушы қайырымды қала тұрғындарының ар ілімі және рухани әлемін қалыптастыру мен тәрбиелеуде елеулі орын алады.
Ибн-Сина (Авиценна) (980-1037)   -ғылымдарды классификациялаған. Философиялық білімді 2-ге бөлді: практикалық және теориялық. Теориялық – ақиқатқа жетуге бағытталған ғылымдар, олар: физика, математика, метафизика. Практикалық – саясат, экономика, этика. Бәрі логиканы пайдаланады, логика – ғылымның құралы, бәріне таным әдістерін ұсынады.
Абу Уалид Ибн-Рушд (лат. Аверроэс) (1126-1198) «Терістеуді терістеу» - материалды дүние мәңгілік, бірақ кеңістікте шекті, Құдай мәңгілік, табиғат та мәңгілік. - толық ақиқат біреу ғана ол – философиялық ақиқат. Діндегі ақиқат қарапайым адамдарға арналған, ал философтар түсіндірмесіндегі діни түсініктер парасатты адамдарға арналған. - жанның мәңгілігін теріске шығарды. Индивидтің жаны тәнімен бірге өледі, яғни тән өлгенде оның сезімі, есі тарап жоғалады. Адам әрекеті келесі өмірде шартты түрде, адам өзі жақсылықтар жасауы керек. - «Қос ақиқат» теориясы теологиялық және философиялық ақиқаттарды және олардың арасында қайшылықтардың бар екендігі айтылады.

ОРТА ҒАСЫРЛАРДАҒЫ БАТЫС ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ

ДАМУЫНЫҢ БАҒЫТТАРЫ (ІІ-ХІҮ ҒҒ.)

ОРТА ҒАСЫРЛАРДАҒЫ БАТЫС ХРИСТИАН ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ

 

ПАТРИСТИКА (ІІ-ҮІІ ҒҒ.) – (лат. рater –әке) – христиандық дүниетанымды қалыптастыру, қорғау, христиандық ілімді негіздеу және жүйелеу.

· Христиандық гностицизм (Карпократ, Василид, Валентин)

· Христиандық апологетика (Марциан, Юстин, Тертуллиан)

· Александрлық мектеп (Пантен, Климент, Ориген)

· Каппадоктік догматика (Григорий Нисский, Григорий Назианзин)

· Догматтық патристика (Ұлы Василий, Аврелий авкустин, Диондық Ареопагит, Иоанн Дамастық)

· Манихейлік (Мани және оның ізбасарлары)

СХОЛОСТИКА(ҮІІ-ХҮ ҒҒ.) – (лат. schola – мектеп) шіркеу догмалары мен діни ілімдерді философия көмегімен түсіндіру. (Философия дін қызметшісіне айналды)

· Номинализм (Абеляр, Росцелин, Оккам)

· Реализм (Августин, Гильом, Ансельм Кентерберийский, Ұлы Альберт, Фома Аквинский)

· Протореформаторлік (Уклиф, Гус)

· Мистикалық христиандық (Экхарт, Таулер, Сузо)

· Христиандық алхимиялық философия (Альбер, раймонд луллий; Рожер Бэкон, Никола Фламмель, Тревизо)





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-12; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 3706 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Есть только один способ избежать критики: ничего не делайте, ничего не говорите и будьте никем. © Аристотель
==> читать все изречения...

2186 - | 2137 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.