Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


А тепер пограємось у казку




Рухливі ігри

«Тарілку по колу»


4-5 осіб встають по колу на відстані 5 - 8 м один від одного. У першого і третього гравця в руках пластмасова літаюча тарілка. За сигналом гравці метають свої тарілочки сусідові за годинниковою стрілкою. Піймавши тарілочку від сусіда праворуч, гравець посилає її далі, а сам повинен зловити нову тарілочку з правого боку. Якщо гравець не встиг звільнитися від однієї тарілочки, як до нього прилетіла друга (опинився з двома тарілочками), то гра зупиняється і найнекмітливіший гравець отримує штрафне очко. Воно присуджується і тому гравцеві, хто неточно (більш ніж крок від гравця) кинув йому тарілочку або остання прилетіла вище голови.
Грають 8-10 хвилин. Переможцем вважається отримав менше штрафних очок.
Можна збільшити кількість гравців у колі, залишивши 2 тарілочки. Тоді грати буде легше. Якщо охочих грати більше 8-10 чоловік, слід ввести в гру 3 тарілочки.

 

«Естафета з поворотами»


За загальною лінією старту шикуються 2-3 команди, гравці яких стоять у колоні по одному. У 12 - 18 метрів від лінії навпроти кожної колони - набивний м'яч (містечко, прапорець).
За сигналом направляючі кожної команди біжать до свого м'ячу, оббігають навколо нього (зліва направо) 2 рази і повертаються назад. Минувши стартову рису, гравець оббігає свою колону і, опинившись біля гравця, що стоїть попереду, стосується його рукою. Це сигнал до бігу чергового учасника, який виконує те ж, що і попередній. Закінчив перебіжку встає в кінець своєї колони.
Перемога, як правило, дістається більше швидким гравцям. Слід враховувати, що в командах має бути по можливості рівне число хлопчиків і дівчаток.

 

«Гра зі дзвінком»


Взявшись за руки, діти стають у коло, всередині якого повинні знаходитися двоє гравців. Одному з них зав'язують очі, а іншому дають у руки дзвіночок. Орієнтуючись на його звук, перший повинен ловити, а другий - втікати від нього, вчасно заглушаючи дзвін.
У грі потрібно спритність і обережність. Вона приносить велике задоволення не тільки грає, але і глядачам.


«Виконай домовленість суворо»


Ведучий стає навпроти грають і домовляється з ними про наступне: коли він буде кланятися, діти повинні відвертатися; коли буде простягну до них руки, вони будуть схрещувати їх на грудях; коли буде загрожувати їм пальцем, вони йому будуть вклонятись; коли він тупне ногою, вони у відповідь теж тупнути.
Перед початком провести з граючими трихвилинну «репетицію». Той, хто допустить помилку, з гри вибуває.
«Гра на увагу»
- Я буду вставати і сідати, одночасно подаючи вам команду: «Встаньте», «Сядьте». Ви повинні виконувати мою команду, не звертаючи уваги на те, що роблю я сам. Почали!

 

Малорухливі ігри

 

 

Дощик

 

Сядьте зручно, де хто забажає. Прислухайтесь до шуму літнього дощу за вікнами і спробуйте відтворити його наступними рухами. На рахунок „раз, два, три, чотири” – вказівним пальцем правої руки вдаряйте в долоню лівої руки. Тоді двома пальцями, трьома, чотирма, долонею, а потім долонями обох рук об стегна обох ніг і, на кінець, ступнями ніг об підлогу, щоб відтворити гуркіт грому. Щоб відтворити відхід дощової хмари, повторіть ті ж самі рухи у зворотньому порядку.


Гра в камінчики

 

Для цієї гри потрібно запасти торбинку з морськими, або річковими плескатими камінчиками. Гравці можуть сидіти навколо великого ігрового стола, або на застеленій підлозі. На кожного з гравців – по 5 камінчиків. Кожний гравець по черзі бере в руку свої камінчики, підкидає їх в гору і цією ж рукою старається їх впіймати. Виграє той, хто впіймає більше. Цю гру можна урізноманітнити ще такими завданнями: Взяти в руку 5 камінчиків, один з них підкинути до гори, решту швидко відкласти в сторону і встигнути цією ж рукою впіймати підкинуті. Підкинути в гору 2 камінчики, взяти 3 і встигнути впіймати підкинуті.

 

Зрозумій мене

 

Розділіться на дві команди з однаковою кількістю гравців і виберіть командирів. Поставте на видному місті пісочний годинник. Члени команди шикуються в колони на відстані витягнутої руки, зліва і справа від ведучого. За сигналом командири команд підходять до ведучого, а всі учасники команд повертаються до них спиною. Ведучий пропонує командирам витягнути картки, на яких написано слово, що називає добре відомий предмет (шафа, телевізор, пилосос, і т.д.) Завдання командирів – підійти до команди, повернути обличчям до себе першого гравця і мімікою та жестами пояснити йому, який предмет називає слово, написане на картці. Цим же способом перший пояснює другому, другий – третьому і т. д. Перемагає та команда, яка швидко (поки у пісочному годиннику пісок пересиплеться з верхньої частини в нижню) і правильно відгадає слово.

 

 

Спокійні ігри

Електричний струм

Всі сідають і беруть один одного за руки під столом. Треба вибрати ведучого і першого гравця, з якого починається гра. Цей перший стискає руку сусіда, той передає імпульс потиску наступного гравця - і так по ланцюжку... За сигналом «стоп» гра зупиняється, а ведучий має вгадати, на кому зупинився потиск. Якщо йому це вдалося, то провідним стає той, кого вгадали. А якщо ні - провідний залишається колишній.

Асоціації

Гравці діляться на дві команди. Одна йде в сусідню кімнату, де загадує поняття або предмет, і викликає до себе одного з гравців іншої команди. Йому повідомляють це слово, і він повинен за допомогою пантоміми передати його своїй команді. Члени його команди можуть задавати питання, на які гравець повинен відповідати жестами та мімікою.

Рукавиці

Учаснику зав'язують очі, надягають товсті рукавиці і дають у руки невеликий предмет. Він повинен визначити на дотик, що за предмет йому дали

 

Спортивні ігри

Баранець

Гру можна проводити на спортивному майданчику або в залі. Обирається “баранець”. Решта - його “хвостики”. Баранець тримає скакалку або лозинку. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому першим стоїть “баранець”.

За сигналом “хвостики” починають бігти за “баранцем”, а той намагається доторкнутися лозинкою (скакалкою) до останнього в ланцюжку гравця. Для цього “баранець” то прискорює, то сповільнює біг, повертається то праворуч, то ліворуч або й зовсім зупиняється.

“Хвостики” намагаються не “відриватися” від свого ведучого й стараються уникнути його дотику. Той, до кого баранець доторкнувся або хто “відірвався” від ланцюжка, вибуває з гри. Перемагає той, хто найдовше протримався “хвостиком”. Потім він стає “баранцем”.

Влуч м'ячем

Діти шикуються в коло на майданчику, у центрі стоїть учень із маленьким м'ячем у руках. Він підкидає м'яч угору і називає ім'я будь-кого з дітей. Усі швидко розбігаються, а учень, ім'я якого назвали, намагається спіймати м'яч. Як тільки учень спіймав або взяв м'яча, він голосно вигукує: “Стій!”. Усі зупиняються, а ведучий кидає м'яча у будь-кого, намагаючись влучити в ноги. Той, у кого влучили, стає ведучим. Якщо йому не вдається влучити у когось з гравців, то він швидко піднімає м'яча, бере його в руки і знову вигукує “Стій!” дітям, які в цей час тікають від нього.

Якщо ведучому не вдасться за три кидки в кого-небудь влучити, гра повторюється спочатку.

Білки, жолуді, горіхи

Дітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на всій території майданчика. Кожен гравець у колі дістає назву: “Білка”, “Жолудь”, “Горіх”. Одного з дітей вибирають ведучим.

На виклик учителя “Горіхи!”, “Білки!” або “Жолуді!” діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравця, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.

Сюжетно-рольові ігри

 

А ТЕПЕР ПОГРАЄМОСЬ У КАЗКУ


Для початку знайдемо ілюстровану книжку та прочитаємо дітям казку. Доречною буде будь-яка історія з нескладним сюжетом і декількома героями. Прочитали? Сподобалося? Спробуємо казку переказати. Ставте дітям навідні запитання: «Хто прийшов? Хто рукавичку знайшов? Хто ріпку витяг?» І так далі. А от тепер необхідно влаштувати справжню виставу за участю іграшок або самих дітей. Оберіть казку. Нехай це буде «Ріпка» («Рукавичка», «Колобок», «Лисиця і Заєць» або будь-яка інша казка). Розподіліть ролі. Дворічний малюк поки що не дуже розуміє зміст того, що відбувається, але дуже хоче брати участь у грі, тому він із величезним задоволенням буде зображувати ріпку; плюшеве цуценя буде собакою Жучку, справжня кішка Мурка казковою кішкою. Доросліша дитина може бути режисером «міні-спектаклю», виконувати роль діда або баби, керувати іграшками-персонажами, а мама – уголос читати казку, щоб всі учасники не забули свої ролі. Отже, «ріпка» щосили тримається за стілець, і кожен новий персонаж намагається її «витяги». Але здійснити це можливо лише тоді, коли м'які іграшки, старший брат і мама з татом зберуться всі разом. Весела купа-мала, коли «ріпку», нарешті, «витягнуть», принесе всій компанії море задоволення.


У БАБУСІ В СЕЛІ


Запропонуйте послухати розповідь дівчинки Олі, яка гостювала в селі у бабусі:
"Прокинулась Оля в бабусиній хатці вранці, а бабусі немає. Вийшла вона на подвір'я, а там гуртом зібралися кури, що клювали пшеницю. Їх загукував голосистий півень, мама-квочка з курчатами греблися у травичці. Качки, наївшись, йшли до водички. Бабуся видоїла корівку й несла молоко в дійничці, а за нею біг котик і просив молочка. Песик Жук охороняв це велике господарство."
Розкладіть малюнки з зображенням тварин і запросіть вибрати тих, про кого розповідала Оля.
Змінюйте розповідь і малюнки.


«СКАНДАЛ»
Дія відбувається у магазині іграшок. Нехочуйко. Мамо, мамуню, купи мені ось цю машини
Мама. Але, Нехочуйко, ти маєш вже багато машин. |
Нехочуйко. Тоді купи новий м'яч або гру «Хокей», або цього робота.
Мама. Нехочуйко, я обов'язково куплю тобі іграшку, сьогодні... Сьогодні ми вибираємо подарунок для твого друга
І тут почалося таке... Нехочуйко тупотів ногами, заливався сльозами і кричав так, що навколо нього зібралися покупці і продавець
Мама насилу вивела Нехочуйка із магазину. Подарунок другу так і не купили.
Запитання пані Указки
Чи добре Нехочуйко поводився у магазині? Чи приємно мамі, продавцям, покупцям бути поряд із Нехочуйком? А з тобою таке буває?
Розіграйте сценку «Скандал» і ніколи не наслідуйте Нехочуйка.

 

Інтелектуальні

 

Складання пропозицій

Мета. Розвиватиздатністьшвидковстановлюватирізноманітні, інодінесподіванізв'язкиміжзнайомими предметами; створюватиновіобрази з окремихелементів. Ігровезавдання. Скласти як можобільшепропозицій, обов'язкововикориставшиназвані педагогом три слова, не пов'язані один з одним по сенсу (наприклад, озеро, олівець, ведмідь). Відмінокслівможнаміняти, в пропозиціяхможутьвикористовуватися і інші слова. Відповідіможуть бути стандартними («Ведмідьвтопив в озеріолівець»); складними з виходом за межі 1 ситуації, позначеноїтрьома словами, і з введеннямновихоб'єктів («Хлопчик узяволівець і намалювавведмедя, щокупається в озері»); і творчими, включаючимиціпредмети в нестандартнізв'язки («Хлопчик, тонкий,, як олівецьстояв біля озера, яке ревло, як ведмідь»).

 

Пошук загального

 

Мета. Формуватиуміннязнаходити в розрізненомуматеріалінескольозагальнихмоментів; датипредставлеие про міруістотностіознак. Ігровезавдання. Назватиякомогабільшезагальнихознакдвохпредметів, вказаних педагогом (наприклад, тарілка і човен).Відповідіможуть бути стандартними («Церечі, зробленілюдиною»; «Вони маютьглибину») і незвичайними, дозволяючимипобачитизнайоміпредмети в новому світі. Перемагає той, у кого список загальнихознакдовший. Завдання педагога — розподілитиусівідповіді по міріістотностірозкриваних в них зв'язківміж предметами.

 

Виключення зайвого слова

Мета. Розвиватиздатністьустанавиватьнесподіванізв'язкиміжявищами, переходитивід одних зв'язків до інших, утримувати в «полімислення» відразудекількапредметів і порівнюватиїхміж собою. Формувати установку на те, щоможливірізніспособиоб'єднання і розчленовуванняпредметів. Ігровезавдання. Беруться три слова (наприклад, собака, помідор, сонце). Потрібнозалишити два слова, щоозначаютьпредмети, в чомусьсхожіміж собою, і виключититретє,зайве слово, щоназиває предмет, не обладащийзагальними для перших двохпредметівознаками. Завдання педагога — стимулюватидітей до пошуку як можнабільшого числа варіантіввиключеннязайвого слова, починаючивід тих, що лежать на поверхостирішень (виключити слово «собака», оскільки і помідор, і сонцекруглі) і кінчаючи самими неожидаными.

 

 

Народні

 

Подоляночка


Десь тут була Подоляночка,
Десь тут була молодесенька,
Тут вона сіла, тут вона впала, до землі припала,
Ciм літ не вмивалась, бо води не мала...
Устань, устань Подоляночко,
Умий личко, як ту скляночку,
Візьмися у боки та поскачи трохи...
Попливи до Дунаю, бери дівку з краю.

А ми просо сіяли


А ми просо сіяли, сіяли,
Ой дід ладо, сіяли, сіяли.
А ми просо витопчем, витопчем,
Ой дід ладо, витопчем, витопчем.
Ой чи же вам витоптать, витоптать?
Ой дід ладо витоптать, витоптать?
А ми коней випустим, випустим,
Ой дід ладо випустим, випустим.
А ми коней виловим, виловим,
Ой дід ладо виловим, виловим.

Зайчику, зайчику,
Ти мій братчику,
Не ходи, не топчи
По городчику.
Бо моя рутка,
Як баламутка,
Моя м‘ятка,
Як паніматка.
Зайчичок, зайчичок прибігає,
Рученьку, ніженьку пiднiмає;
Чим бито, не бито,
Ноженьку пробито.
3 калинового лугу,
Вибирай собі другу.

Ой у полі жито: сидить зайчик,
Biн ніжками чеберяє,
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик. (Двiчi)
Ой у полі просо: сидить зайчик,
Biн ніжками чеберяє;
Коли б такі ніжки мала, то я б ними чеберяла,
Як той зайчик. (Двiчi)
Ой у полі гречка: сидить зайчик,
Biн ніжками чеберяє.
Городили зайчика
Тинком, льонком,
Та нікуди зайчику
Та не вискочити,
Та нікуди зайчику
Та не виплигнути.
А в нас ворота
Позамикані,
Жовтим піском
Позасипанi.

Там на горі мак


Там на гopi мак, мак!
Роди, Боже, так, так!
Маки, маки, маківочки,
Посходiмось до купочки.
Соловiєчку, пташку, пташку!
Та чи був ти в нашім садку?
Та чи бачив ти, як мак сіють?
Ой, так сіють мак! (Двiчi)
Соловiєчку, пташку, пташку!
Та чи був же ти в нашім садку?
Та чи бачив ти, як мак росте?
Ой так росте мак! (Двiчi)
Соловiєчку, пташку, пташку!
Та чи був ти в нашім садку?
Та чи бачив ти, як мак полють?
Ой так полють мак! (Двiчi)
Соловiєчку, пташку, пташку!
Та чи був ти в нашім садку?
Та чи бачив ти, як мак цвіте?
Ой так цвіте мак! (Двiчi)
Соловiєчку, пташку, пташку!
Та чи був ти в нашім садку?
Та чи бачив ти, як мак ломлять?
Ой так ломлять мак! (Двiчi)
Соловiєчку, пташку, пташку!
Та чи був ти в нашім садку?
Та чи бачив ти, як мак їдять?
Ой так їдять мак! (Двiчi)
Там на гopi мак, мак!
Роди, Боже, так, так!
Маки, маки, маківочки,
Золотiї голівочки.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-09-03; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 419 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Свобода ничего не стоит, если она не включает в себя свободу ошибаться. © Махатма Ганди
==> читать все изречения...

2305 - | 2068 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.009 с.