До пункту 1.
Для розміщення кодів сценаріїв у тексті сторінки служить спеціальний парний тег SCRIPT. Він може містити або текст сценарію, або посилання на файл з розширенням js, що містить сценарій. Сам тег розміщується або в заголовку, або в тілі сторінки, а може і там, і там. Відмінність полягає в доступності імен і можливості їх використання. Рекомендується розміщувати його в заголовку. Крім того, текст сценарію може бути присутнім в інших тегах, наприклад, у посиланнях.
Наприклад,
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript ">
// текст сценарію
</SCRIPT >
або
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript " SRC=”root/my.js”>
</SCRIPT >
Усередині файла my.js тільки текст сценарію і ніяких тегів.
До пункту 2.
У JavaScript тип змінних явно не задається, а визначається за типом привласнюваного значення і може бути динамічно змінений, тобто одній і тій же змінній можна послідовно привласнювати значення різних типів. Підтримується обробка таких типів: цілі, плаваючі, строкові, логічні. При сумісному використанні у вираженнях у більшості випадків виконуються неявні перетворення і приведення до одного типу. Хоча є ряд спеціальних функцій перетворення (parseInt () – перетворення в ціле, parseFloat () – перетворення в таке, що плаває, плаваюче). Під час перетворення в ціле можна вказати підставу (parseInt(x,8) – перетворення у восьмеричне, parseInt(x,16) – перетворення в шістнадцятирічне). Наприклад,
result = parseInt (“42”) // привласнене ціле значення 42
result = parseInt (“42.33”) // привласнене ціле значення 42
result = (“” + 2500) // привласнений рядок “2500”
Рядкові змінні є об'єктами і мають властивість length, тому:
result = (“” + 2500).length // привласнене ціле значення 4
Для визначення типу значення, привласненого змінний, використовується спеціальний оператор typeof, який повертає рядок "number" для цілих і таких, що плавають, "string" – для рядкових, "boolean" – для логічних, "undefined" – для помилкових і непроініціалізованих.
До пункту 3.
Оператори, що управляють обчислюванням, схожі на аналогічні у мові С.
Умовний оператор:
if (умова) { блок 1 }
else { блок 2 };
Оператор-перемикач
switch (вираз) {
case значение1:оператор;
break;
case значение2:оператор;
break;
...
default:оператор;
}
Оператори циклу:
for (вираження1; умова; вираження2)
{... }
while (умова)
{... }
do
{... }
while (умова);
До пункту 4.
У мові язиці JavaScript користувач не може безпосередньо прямо створювати власні класи, йому доступні тільки лише вбудовані класи JavaScript (Date, Math, String, Image і ін.) і об'єкти браузера.
Об'єкти Data створюються конструктором var d=new Date (), при використанні конструктора без параметрів створюється об'єкт з із поточними на момент виконання програми значеннями часу і дати. За наявності параметрів значення формується на їх основі:
var sDate=new Date ("Month dd,yyyy hh:mm:ss ")
У біля об'єкту є наявний декілька методів, наприклад:
sDate.toLocaleString() - вивід висновок в національному форматі
Клас String. Рядки також є об'єктами. Вони створюються при наданні строкового значення змінній або з використанням конструктора
varSt=new String ("рядок символів");
Клас містить утримує властивість length і безліч методів, з із яких найчастіше використовуються cartAt (i), – повертає символ, що стоїть на i-ом місці місце-милі, indexOf ("...",i) – шукає входження підрядка, пошук починається з позиції i, повертає номер позиції початку першого входження.
При роботі з із рядками можна використовувати регулярні вирази.
Клас Math. Об'єкти цього класу не вимагають створення, його властивостями є математичні константи, а методами – математичні функції. Не дивлячись на те, що на JavaScript рідко розробляються програми обчислювального характеру, в деяких випадках вони можуть виявитися корисними. У таблиці 16 приведені основні математичні функції
Таблиця 16
Математичні функції
Метод | Опис | Метод | Опис |
acos() | арккосинус | ceil() | найближче ціле зверху |
asin() | арксинус | floor() | найближче ціле знизу |
atan() | арктангенс | round() | найближче ціле |
cos() | косинус | max() | максимальний із списку |
sin() | синус | min() | мінімальний із списку |
exp() | експонента (ех) | sqrt() | корінь квадратний |
log() | логарифм натуральний | random() | випадкове число (0...1) |
Наприклад, після потім виконання оператора alert (Math.random()) у вікні діалогу з'явиться появлятиметься псевдовипадкове значення, тобто при кожному повторному виконанні воно буде іншим.