Підсумковий контроль із дисципліни „Історія української культури” включає всі теми курсу, винесені на лекції, семінарські заняття та на самостійне опрацювання й проводиться у формі письмового семестрового екзамену (диференційованого заліку). Студент вважається допущеним до семестрового контролю, якщо він виконав усі види робіт, передбачені навчальним планом на семестр та набрав у результаті поточної роботи необхідні 25 – 50 балів, якщо формою семестрового контролю є екзамен, і необхідні 35 – 50 балів, якщо формою семестрового контролю є диференційований залік.
Екзаменаційний білет складається з теоретичних тестових питань і практичних завдань (ілюстрації з запитаннями). Максимальна сума балів, яку може набрати студент на екзамені, становить 50 балів.
При оцінюванні знань студента враховується:
§ логічність, послідовність та ґрунтовність у розкритті проблеми;
§ здатність до переконливої аргументації власної позиції та роз’яснення;
§ уміння оперувати конкретними прикладами на основі наявних знань;
§ уміння робити порівняння й узагальнення, проводити систематизацію матеріалу, формулювати висновки.
Критерії оцінювання:
§ Оцінка „відмінно” – А (90 – 100) ставиться у разі виконання всіх перелічених вище вимог.
§ Оцінка „дуже добре” – В (82 – 89) виставляється у випадку, коли завдання в цілому виконано з використанням головних вимог, але студентом допущені несуттєві помилки в назвах, незначних фактах, прізвищах тощо.
§ Оцінка „добре” – С (74 – 81) може бути виставлена у випадку, коли студент у цілому виконує завдання з використанням головних вимог, але допускає фактичні неточності, плутається в датах, назвах і прізвищах.
§ Оцінка „задовільно” – Д (64 – 73) виставляється в разі неповного висвітлення питань, недостатнього знання фактичного матеріалу, допущенні істотних помилок при висвітленні питань білету.
§ Оцінка „достатньо” – Е (60 – 63) виставляється у випадку, коли студент демонструє недостатнє знання фактичного матеріалу, не вміє оперувати конкретними прикладами та не може надати необхідних роз’яснень щодо питань.
§ Оцінка „незадовільно” – FХ (25 – 59) виставляється у випадку, коли студент допускає грубі помилки у фактичному матеріалі, не може аргументовано висловити власну позицію та надати необхідні роз’яснення й загалом не виконує зазначені вище вимоги. Отримавши цю оцінку, студент має право на два перескладання іспиту: викладачеві та комісії. У випадку успішного перескладання підсумкового контролю студентом, він отримує мінімальну задовільну оцінку (60 – 63 балів – результат Е за шкалою ECTS).
Питання для підготовки до екзамену (теоретична частина)
1. Суть поняття „культура”: структура, еволюція, провідні підходи у трактуванні.
2. Загальна характеристика функцій культури.
3. Мистецтво як важлива складова духовної культури. Його види та стилі.
4. Загальна характеристика елітарної, масової та народної культури.
5. Трипільська культура та її роль у подальшому розвитку української культури.
6. Досягнення та значення скіфської культури.
7. Грецька колонізація Північного Причорномор’я. Античні впливи на розвиток української культури.
8. Формування та особливості східнослов’янської культури.
9. Запровадження християнства та його вплив на розвиток культури Київської Русі.
10. Розвиток освіти Київської Русі. Основні види навчальних закладів, що з’явилися після прийняття християнства.
11. Писемна література часів Київської Русі: основні види і жанри.
12. Розвиток давньоруської архітектури: видові, функціональні та стильові особливості.
13. Провідні види та жанри образотворчого мистецтва Київської Русі (фрески, мозаїки, іконопис, книжкова мініатюра, рельєфна скульптура).
14. Особливості музичного мистецтва Київської Русі.
15. Соціально-політична та культурна ситуація в Галичині та на Волині у ХІІ – ХІІІ ст. Роль Галицько-Волинської Русі в розвитку української культури.
16. Особливості розвитку освіти та літератури в Галицько-Волинському князівстві.
17. Розвиток архітектури та живопису в Галичині та на Волині у ХІІ – ХІІІ ст.
18. Художні ремесла та музика в Галичині та на Волині у ХІІ – ХІІІ ст.
19. Історичні умови розвитку української культури у ХІV – першій половині ХVІІ ст.