Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Тема 3. Основи програмування мовою Асемблер.




Державний заклад

«Київський коледж зв’язку»

 

 

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

 

до самостійної роботи студентів

з дисципліни

"Комп’ютерна схемотехніка"

частина 3

 

Київ 2015

Перелік тем для самостійної роботи

з дисципліни „Комп’ютерна схемотехніка”

Тема 1. Структура мікропроцесорних систем.

Мікропроцесорна система — обчислювальна, контрольно-вимірювальна або керуюча система, в якій основним пристроєм обробки інформації є МП. Мікропроцесорна система складається з набору великих інтегрованих схем (ВІС).

Мультимікропроцесорна, або мультипроцесорна, система — система, яка утворюється об'єднанням деякої кількості універсальних або спеціалізованих МП, завдяки чому забезпечується паралельна обробка інформації і роздільне керування.

До складу МПС входять центральний процесор, постійний запам'ятовуючий пристрій, оперативний запам'ятовуючий пристрій, система переривань, таймер, пристрій введення-виведення. Пристрої введення-виведення під'єднані до системної шини через інтерфейси введення-виведення. Постійний та оперативний запам'ятовувальні пристрої — це система пам'яті, яку використовують для збереження інформації у вигляді двійкових чисел. Постійний запам'ятовувальний пристрій призначений для збереження програм керу­вання таблиць і констант, а оперативний запам'ятовувальний пристрій — для збереження проміжних результатів обчислень. Пам'ять організовано у вигляді масиву комірок, кожна з яких має свою адресу і містить байт або слово. Байтом називають групу із 8 біт. Слово може мати будь-яку довжину в бітах. Під словом найчастіше розуміють двійкове число завдовжки два байти (Л [1], с. 14-21; с. 21-25; Л [2], с. 317-327; Л [3], с. 294-29).


 

Тема 2. Архітектура мікропроцесорів.

 

Поняття архітектури мікропроцесора визначає його складові частини та зв'язки і взаємодію між ними. Архітектура містить: структурну схему самого МП; програмну модель МП (описання функцій регістрів); інформацію про організацію пам'яті (ємність пам'яті та способи її адресації); опис організації процедур введення-виведення.

Існують два основних типи архітектури — фоннейманівська і гарвардська. Фоннейманівську архітектуру у 1945 р. запропонував американський математик Джо фон Нейман. Особливістю цієї архітектури є те, що програма і дані знаходяться у спільній пам'яті, доступ до якої здійснюється по одній шині даних і команд.

Гарвардську архітектуру вперше запроваджено у 1944 р. в релейній обчислювальній машині Гарвардського університету (США). Особливістю цієї архітектури є те, що пам'ять даних і пам'ять програм розділені і мають окремі шину даних і шину команд, що дає змогу підвищити швидкодію МП системи.

Схеми обох архітектур містять: процесорний елемент, пам'ять, інтерфейси введення-виведення (ІВВ) і ПВВ. Пам'ять і ІВВ для різних типів МП можуть бути як внутрішніми, тобто розміщуватися на тому самому кристалі, що й процесорний елемент, так і зовнішніми. Процесорний елемент містить регістри, арифметико-логічний пристрій (АЛП), пристрій керування і виконує функції оброблення даних та керування процесами обміну інформацією. Пам'ять забезпечує зберігання кодів команд програми і даних. Інтерфейси призначені для зв'язку з ПВВ, наприклад з клавіатурою, дисплеєм, друкувальними пристроями, датчиками інформації. Усі елементи структурної схеми з'єднані за допомогою шин (Л [1], с. 21-25; Л [2], с. 327-333); Л [4], с. 14-19).

 

Тема 3. Основи програмування мовою Асемблер.

Програма мовою Асемблера представляється у вигляді послідовності пропозицій, кожне з яких займає окремий рядок.

Кожна пропозиція мови Асемблера містить чотири фіксовані поля: поле мітки, поле коду, поле операнда й поле коментарю.

Поле мітки. Якщо пропозиція забезпечується ім'ям, то воно записується в поле мітки й після імені ставиться двокрапка. Ім'я будується у вигляді довільно обраної послідовності заголовних букв латинського алфавіту й цифр, причому першим символом в імені повинна бути буква. Звичайно іменами забезпечуються пропозиції, на які провадиться умовний або безумовний перехід. Те саме ім'я не може зустрічатися в поле мітки більше одного разу. У противному випадку виникає неясність, до якої пропозиції повинен провадитися перехід по відповідних командах умовного й безумовного переходу.

Поле коду. У цьому полі записується мнемонічне позначення коду операції, що приводить у системі команд мікропроцесора.

Поле операнда. У полі операнда приводяться числа, що беруть участь в операції (безпосередні дані), вказівки про джерела й приймачі даних, що беруть участь в операції; у пропозиціях умовних і безумовних переходів у цьому полі вказується ім'я (мітка) пропозиції, на яке здійснюється перехід. Числові дані можуть представлятися в різних системах числення. Для вказівки обраної для подання числа системи числення після шістнадцятирічного числа ставиться символ Н (а якщо число починається з букв А,..., F, те перед числом ставиться цифра 0), після десяткового числа можна ставити символ D (або не записувати ніякого символу), восьмеричне число закінчують символом Q, двійкове - символом В. (Л [1], с. 31-32;

с. 36-38; Л [5], с. 179-191).

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-24; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 245 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Люди избавились бы от половины своих неприятностей, если бы договорились о значении слов. © Рене Декарт
==> читать все изречения...

2477 - | 2272 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.012 с.