1. Виберіть джерела філософської думки Княжої доби:
а) Біблія; б) Коран; в) Літописи; г) житія святих; ґ) “житія” грішних.
2. Термін “агіографічна література” означає:
а) “житія” грішних б) “житія” людей
в) “житія” святих г) “житія” ангелів
3. Особливості філософування України Княжої доби:
а) переважно спекулятивно теологічне філософування;
б) переважно символічно-образне з практичним спрямуванням;
в) строго теоретичне, спрямоване на розбудову філософської системи.
4. Особливість філософування в Княжу добу зумовлена:
А) “зустріччю” слов’янської міфології з християнським віровченням
б) “зустріччю” давньогрецької міфології з християнським віровченням
а) “зустріччю” слов’янської міфології з ісламським віровченням
5. Першим самостійним твором України Княжої доби, який містить філософські ідеї є:
а) Джерело знань;
в) Печерський патерик; г) Книга буття українського народу (Закон Божий).
6. Хто проголосив “Слово про Закон і Благодать”?
а) Клим Смолятич; б) Кирило Туровський;
в) Митрополит Іларіон; г) Володимир Мономах.
7. Основна філософська проблема в “Слові про Закон і Благодать”:
а) історіософська; б) натурфілософська; в) антропософська.
8. Під Благодаттю митрополит Іларіон розуміє:
а) віру дану Богом усьому людству через свого сина Ісуса Христа;
б) віру дану Богом ізраїльтянам через пророка Мойсея;
в) віру дану Богом мусульманам через пророка Магомета.
9. Під Законом митрополит Іларіон розуміє:
а) віру дану Богом усьому людству через свого сина Ісуса Христа;
б) віру дану Богом ізраїльтянам через пророка Мойсея;
в) віру дану Богом мусульманам через пророка Магомета.
10. Полемічна література XVI–XVII ст. в Україні виражала:
а) протилежні позиції православної і католицької конфесій у християнстві;
б) боротьбу стилів в художній літературі;
в) протилежні позиції щодо зовнішньої політики тогочасної України.
11. Де вперше починають викладати професійно філософію в Україні?
а) у братських школах; б) у церковно-приходських школах; в) у монастирських школах.
12. Братства – це організації
а) православного населення в Україні, що обстоювали свою віру, національну культуру і мову;
б) польської шляхти в Україні, що поширювали католицьку віру та полонізацію населення.
13. Які філософські традиції склалися в ХVІІ ст. в Україні?
а) номіналізм і реалізм; б) аристотелізм і неоплатонізм; в) епікуреїзм і стоїцизм.
14. Хто розробив теорію “зрідненої праці”?
а) Прокопович; б) Вишенський; в) Сковорода; г) Юркевич.
15. Кого називають “українським Сократом”?
а) Прокопович; б) Вишенський; в) Сковорода; г) Юркевич.
16. Хто є автором концепції “трьох світів і двох натур”?
А) Юркевич; б) Сковорода; в) Потебня; г) Франко; ґ) Костомаров.
17. Щастя за Г. Сковородою:
а) не залежить від самої людини: все залежить від випадку, долі, фатуму;
б) це щось на зразок міражу: людина не може його наздогнати;
в) щастя кожен носить у собі і завдання людини полягає в тому, щоб його пізнати.
18. Істинним єством людини Г. Сковорода вважав:
а) тілесність; б) розум і мислення; в) дух
19. Справжнім завданням філософії Г. Сковорода вважав:
а) навчити людину бути щасливою;
б) пізнати загальні закони розвитку дійсності;
в) навчити людину відстоювати свою позицію і бути соціально активною.
20. Що розумів Сковорода під мікрокосмом:
а) людину та її внутрішній світ, духовне життя;
б) зовнішній світ, який вважав другорядним;
в) символічний світ Біблії;
г) цього терміна Сковорода не вживав.
21. Сковороді належить вчення про три світи:
а) Макрокосм–Мікрокосм–Мінікосм;
б) Макрокосм–Мікрокосм–Символічний світ Біблії;
в) Макрокосм–Мікрокосм–Сродна праця;
г) Символічний світ Біблії–Сродна праця–Двонатурність.
22. Що називав Сковорода зрідненою працею:
а) здатність експериментальним шляхом знайти свою роботу;
б) називав “зрідненою працею” таку роботу, яка дає матеріальні блага;
в) називав “ зрідненою працею” таку роботу, яка дає духовні блага;