Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


Вторник. Отдание праздника Воздвижения Животворящего Креста Господня. Обре́тение мощей свт. Дими́трия, митр. Росто́вского.

Если настоятель изволит совершать полиелейную службу свт. Димитрия Ростовского вместе с отданием Воздвижения, можно руководствоваться 1-й Марковой главой Типикона под 25 мая: «А́ще ли случи́тся Обре́тение главы́ Предте́чевы в пято́к 7-я неде́ли по Па́сце, во отда́ние Вознесе́ния Христо́ва, или́ в суббо́ту пред Неде́лею Всех святы́х, во отда́ние пра́здника Пятьдеся́тницы»

Календарные заметки:

Служба ап. Кодрата поется 22 сентября (см. Типикон). «Честнейшую» не поем, но поем припевы праздника.

На великой вечерне «Блажен муж» – 1-й антифон.

На «Господи, воззвах» стихиры на 10: праздника, глас 6-й:

Крест воздвиза́емь / на нем Вознесе́ннаго Страсть пречи́стую / пе́ти повелева́ет тва́ри всей. / На том бо уби́в нас уби́вшаго, / умерщвлéнныя оживи́л eсть, / и удобри́, и на Небесе́х жи́ти сподо́би, я́ко Милосе́рд, / премно́жеством бла́гости. / Тем, ра́дующеся, вознесе́м и́мя Eго́ // и Того́ возвели́чим кра́йнее снизхожде́ние.(дважды)

Моисе́й предобрази́ тя, / ру́ки просте́р на высоту́, / и побежда́ше Амали́ка мучи́теля, / Кре́сте честны́й, / ве́рных похвало́, / трада́льцев утвержде́ние, / апо́столов удобре́ние, / пра́ведных побо́рниче, / всех преподо́бных спаси́телю. / Тем, тя воздвиза́ема зря́щи, тварь весели́тся / и торжеству́ет, сла́вящи Христа́, // тобо́ю разстоя́щая собра́вшаго кра́йнею бла́гостию.(дважды)

Кре́сте пречестны́й, / eго́же обстоя́т чи́ни а́нгельстии, веселя́щеся, / днесь воздвиза́емь, / Боже́ственным манове́нием возно́сиши вся / окраде́нием сне́ди отгна́нныя / и в смерть попо́лзшияся. / Те́мже тя сердцы́ и устна́ми, ве́рнии, лобыза́юще, / свяще́ние почерпа́ем, / возноси́те, вопию́ще, Христа́, Преблага́го Бо́га, // и Того́ покланя́йтеся Боже́ственному подно́жию.(дважды)

И святителя, глас 8-й:

Дне́сь свиде́тельство cы́на гро́мова / и на тебе́ сбы́стся, свя́тe Дими́трие, / вои́стину бо свиде́тельствовася ти от всех / и от Cа́мыя Иcтины, / я́ко твои́ми моли́твами немощни́и врачу́ются, / слепи́и прoзира́ют, хроми́и хо́дят, / де́мони отгоня́ются и вся́ ско́рби реша́тся. / Сего́ ра́ди почита́ем тя вси, // но́вый наш Росси́йский чудотво́рче.

Новоявле́нне святи́телю Дими́трие, / в час сме́рти, па́че же живота́ твоего́ / чре́сла любо́вию препоя́сал еси́ / и, но́зе обу́в во упова́ние Христо́во, / свети́льник ве́ры украси́л еси́ еле́ем дел благи́х. / Тем с му́дрыми вшел еси́ в Небе́сный черто́г, / иде́же предстоя́ Влады́це Христу́, помоли́ся, / да прише́дшу полу́нощному во́плю, // изы́дем в сре́тение Ему́ и мы гото́ви.

О, глубина́ суде́б Бо́жиих! / О, бе́здна неисчерпа́емых Его́ бла́гостей! / Ка́ко за пра́ведность мзду́ пра́ведничу восприя́т, / дерзнове́ние обре́т за ча́да твоя́, / и́хже храни́т Госпо́дь тебе́ ра́ди, / пра́ведниче Бо́жий Дими́трие. / С седма́го ме́сяца на́чал еси́ / труди́тися в списа́ниих жити́й святы́х, / в седмы́й и мзду прия́л еси́ явле́нием моще́й твои́х. / Моли́ спасти́ся всем чту́щим тя, // новоявле́нне Дими́трие.

Глас 6-й:

В житии́ твое́м, святи́телю Дими́трие, / чре́сла любо́вию препоя́сал еси́, / и но́зе обу́в во упова́ние Христо́во, / свети́льник ве́ры украси́л еси́ еле́ем дел благи́х, / тем с му́дрыми вшел еси́ в Небе́сный черто́г, / иде́же предстоя́ Влады́це Христу́, моли́ся, / да прише́дшу полу́нощному во́плю, // изы́дем в сре́тение Ему́ и мы гото́ви.

«Слава» – святителя, глас 8-й:

Кра́сны но́зе благове́ствующих мир, / благовеству́ющих блага́я,/ кра́сны вои́стину но́зе и твои́, о Дими́трие, / па́че же весь красе́н еси́, / я́ко внегда́ приити́ тебе́ на престо́л свой, / а́бие мир всем благовести́л еси́: / мир Це́рквам и гра́дом, / мир домо́м и вся́кому сожи́тельству. / Мир Бо́жий, я́коже Па́вел, веща́л еси́, / да водворя́ется в сердца́х ва́ших, / и мир име́йте и святы́ню со все́ми, бра́тие. / Та́ко у́бо и ны́не посети́вый нас явле́нием моще́й твои́х, // благовеству́й и ми́рови ве́лию ми́лость.

«И ныне» – праздника, глас 2-й:

Прииди́те, вси язы́цы, / благослове́нному Дре́ву поклони́мся, / и́мже бысть ве́чная пра́вда: / пра́oтца бо Ада́ма прельсти́вый дре́вом / Кресто́м прельща́ется / и па́дает, низве́ржен, паде́нием стра́нным, / мучи́тельством одержа́вый ца́рское зда́ние; / Кро́вию Бо́жиею яд зми́ев отмыва́ется, / и кля́тва разруши́ся осужде́ния пра́веднаго, / непра́ведным судо́м Пра́веднику осужде́ну бы́вшу; / Дре́вом бо подоба́ше дре́во исцели́ти / и Стра́стию Безстра́стнаго, я́же на Дре́ве, / разреши́ти стра́сти осужде́ннаго. / Но сла́ва, Христе́ Царю́, / éже о нас Твоему́ му́дрому смотре́нию, / и́мже спасл eси́ всех, // я́ко Благ и Человеколю́бец.

Вход. Прокимен дня. Паримии святителя – 3.

На стиховне стихиры праздника, глас 5-й:

Ра́дуйся, живоно́сный Кре́сте, / благоче́стия непобеди́мая побе́да, / дверь ра́йская, / ве́рных утвержде́ние, / Це́ркве огражде́ние, / и́мже тля разори́ся и упраздни́ся, / и попра́ся сме́ртная держа́ва, / и вознесо́хомся от земли́ к Небе́сным; / oру́жие непобеди́мое, / бесо́в сопротивобо́рче, / сла́ва му́чеников, / преподо́бных я́ко вои́стину удобре́ние, / приста́нище спасе́ния, // да́руяй ми́ру ве́лию ми́лость.

Стих: Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего / и покланя́йтеся подно́жию но́гу Eго́, я́ко свя́то eсть.

Ра́дуйся, Госпо́день Кре́сте, / и́мже разреши́ся от кля́твы челове́чество, / су́щия ра́дости зна́мение, / прогоня́яй враги́ во твое́м воздви́жении, всече́стне, / нам помо́щниче, царе́й держа́во, / кре́пость пра́ведных, / свяще́нников благоле́пие, / вообража́емый, и лю́тых избавля́яй, / жезл си́лы, и́мже пасе́мся, / oру́жие ми́ра, eго́же со стра́хом обстоя́т Ангели, / Христа́ Боже́ственная сла́ва, // подаю́щаго ми́ру ве́лию ми́лость.

Стих: Бог же, Царь наш пре́жде ве́ка, / соде́ла спасе́ние посреде́ земли́.

Ра́дуйся, слепы́х наста́вниче, / немощны́х врачу́, / воскресе́ние всех уме́рших, / воздви́гнувый ны, во тлю па́дшия, / Кре́сте честны́й, / и́мже разруши́ся кля́тва, и процвете́ нетле́ние, / и земни́и обожи́хомся, / и диа́вол всеконе́чно низве́ржеся. / Днесь воздвиза́ема тя ви́дяще рука́ми архиере́йскими, / возно́сим Вознесе́ннаго посреде́ тебе́ / и тебе́ покланя́емся, // почерпа́юще бога́тно ве́лию ми́лость.

«Слава» – святителя, глас 4-й:

Возра́дуемся, Росси́йстии собо́ри, / похвалу́ Росто́вскую ублажа́юще, / чудотво́рца Дими́трия, / сей бо мно́го потруди́ся в списа́нии душеполе́зных нам книг, / и́миже развраще́нныя от пра́ваго благоче́стия пути́ / ко и́стине направля́ются, / правосла́вных же сердца́ в правове́рии утвержда́ются. / Ему́же и возопии́м: / о прему́дрый учи́телю, моли́ся Христу́, / да твои́м уче́нием наставля́еми, // полу́чим живо́т ве́чный.

«И ныне» – праздника, глас 8-й:

Его́же дре́вле Моисе́й прообразова́в собо́ю, / Амали́ка низложи́в, победи́, / и Дави́д песнопе́вец / подно́жию Твоему́, вопия́, кла́нятися повелева́ше, / честно́му Кресту́ Твоему́, Христе́ Бо́же, / днесь, гре́шнии, кла́няемся, / устна́ми недосто́йными / Тя, изво́лившаго пригвозди́тися на нем, воспева́юще, мо́лимся: // Го́споди, с разбо́йником Ца́рствия Твоего́ сподо́би нас.

По Трисвятом – тропарь святителя, глас 8-й:

Правосла́вия ревни́телю и раско́ла искорени́телю, / Росси́йский целе́бниче и но́вый к Бо́гу моли́твенниче, / списа́ньми твои́ми бу́их уцелому́дрил еси́, / цевни́це духо́вная, Дими́трие блаже́нне, // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

«Слава, и ныне» – тропарь праздника, глас 1-й:

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достоя́ние Твое́, / побе́ды правосла́вным христиа́ном на сопроти́вныя да́руя // и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

На отпусте: «…силою Честна́го и Животворя́щаго Креста…».

На утрене на «Бог Господь» – тропарь праздника, глас 1-й (дважды). «Слава» – тропарь святителя, глас 8-й, «И ныне» – тропарь праздника, глас 1-й.

Кафизмы 7-я и 8-я. Малые ектении. Седальны праздника.

Полиелей. Величание святителя и избранный псалом. Седален святителя по 1-м стихословии, глас 3-й: «Ма́рфа и Мари́я...», седален святителя по 2-м стихословии, глас 8-й: «Яко на седа́лищи...». «Слава» – седален святителя по полиелее, глас 7-й (по выбору), «И ныне» – седален праздника по полиелее, глас 8-й. Степенна – 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен святителя, глас 4-й: «Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум»; стих: «Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней». Евангелие – святителя. По 50-м псалме: «Слава» – «Молитвами святителя…». Стихира святителя, глас 6-й:

Излия́ся благода́ть во устна́х твои́х, / святи́телю Дими́трие, / уче́ньми бо твои́ми Це́рковь украси́л еси́, / и́стину Правосла́вия уясни́л, / па́губное же раско́льническое мудрова́ние посрами́л еси́. / Тем я́коже в житии́, / та́ко по отше́ствии твое́м потщи́ся, / да поне́ чудесы́ твои́ми уверя́еми, / прии́дут в чу́вство и просла́вят ку́пно с на́ми Триипоста́снаго Бо́га, // от нас исходя́щии, но не от нас су́щии.

Каноны: праздника со ирмосом на 8 (ирмосы по дважды) и святителя на 6.

Библейские песни «Поем Господеви…».

Катавасия «Крест начерта́в…». В 9-й песни катавасия – ирмосы: «Та́ин еси...» и «Сне́дию древа...» (с припевами).

По 3-й песни – кондак и икос святителя, глас 8-й; седален святителя, глас тот же (дважды). «Слава, и ныне» – седален праздника, глас 4-й.

Конда́к, глас 8:

Звезду́ Росси́йскую, от Ки́ева возсия́вшую / и чрез Но́вград Се́верский в Росто́в дости́гшую, / всю же страну́ сию́ уче́ньми и чудесы́ озари́вшую, / ублажи́м златослове́снаго учи́теля Дими́трия, / той бо всем вся написа́, я́же к наставле́нию, / да всех приобря́щет, я́коже Па́вел, Христу́ // и спасе́т правове́рием ду́ши на́ша.

По 6-й песни – кондак и икос праздника, глас 4-й:

Конда́к, глас 4:

Вознесы́йся на Кре́ст во́лею, / тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству / щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же, / возвесели́ нас си́лою Твое́ю, / побе́ды дая́ нам на сопоста́ты, / посо́бие иму́щим Твое́ oру́жие ми́ра, // непобеди́мую побе́ду.

На 9-й песни «Честнейшую» не поем, но поем припевы праздника. 1-й припев: «Величай, душе́ моя, Пречестны́й Крест Господень». К тропарям канона свт. Димитрия Ростовского – припев: «Святи́телю о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о нас». (Совершается обычное каждение.)

По 9-й песни «Достойно есть» не поется. Светилен праздника. «Слава» – светилен святителя, «И ныне» – ин светилен праздника.

«Всякое дыхание…» и хвалитные псалмы.

На хвалитех стихиры на 6: праздника, глас 8-й:

О, пресла́внаго чудесе́, / живоно́сный сад, / Крест пресвяты́й / на высоту́ возноси́мь явля́ется днесь. / Славосло́вят вси концы́ земни́и, / устраша́ются де́монския полки́. / О, каковы́й дар земны́м дарова́ся! / Имже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, // я́ко Eди́н Благоутро́бен.

О, пресла́внаго чудесе́, / я́ко грозд, испо́лнен живота́, / понесы́й Вы́шняго, / от земли́ воздвиза́емь Крест ви́дится днесь, / и́мже вси к Бо́гу привлеко́хомся, / и поже́рта бысть до конца́ смерть. / О, Дре́во пречестно́е, / и́мже восприя́хом во Eде́ме безсме́ртную пи́щу, // Христа́ сла́вяще!

О, пресла́внаго чудесе́, / широта́ Креста́ и долгота́ / Небеси́ равна́ eсть, / я́ко Боже́ственною благода́тию освяща́ет вся́чeская. / О сем язы́цы ва́рварстии побежда́ются, / о сем ски́птры царе́й утвержда́ются. / О, боже́ственныя ле́ствицы, / éюже восхо́дим на Небеса́, // вознося́ще в пе́снех Христа́ Го́спода.

И святителя, глас 6-й:

Весь от ю́ности твоея́ возложи́лся еси́ / на взыска́ние прему́дрости и стра́ха Бо́жия, / я́же обре́т, не в земли́, а́ки лени́вый раб, сокры́л еси́, / но, уча́ и творя́ по Да́вшему ти тала́нт, / во сто трудо́в умно́жил еси́ его́, / и был еси́ вели́кий купе́ц, / износя́й на свет ве́тхая и но́вая, / и, открыва́я глубины́ ра́зума богопи́санных книг, / ку́плю добру́ де́яти научи́л еси́ нас. / Тем, благи́й и ве́рный ра́бе Бо́жий Дими́трие, / за толи́ка явле́нна твоя́ к нам сокро́вища // вшел еси́ в ра́дость Го́спода Твоего́.

Весь ум плени́л еси́ в послуша́ние ве́ры, / да благи́ми де́лы украси́ши ю́, / отнюду́же и де́латель виногра́да Христо́ва яви́лся еси́ иску́сный, / вся́ку бо розгу́, не творя́щу плода́, / стра́хом Госпо́дним посе́кл еси́ / и еди́но благоче́стие сохраня́л еси́ в не́м, / oтвне́ его́ огражда́л еси́ догма́ты це́рковными, / внутрьу́ду укрепи́л еси́ столпо́м правове́рия, / всю́ду предточи́лия ископова́я уче́ний твои́х. / Тем и ны́не, святы́й трудолю́бче Дими́трие, / присеща́й виногра́д твой, его́же насади́ десни́ца Вы́шняго, // да плодоприно́сит гро́здие спасе́ния.

Весь невозвра́тно надежде́ю возве́рглся еси́ на Бо́га: / препла́вая пучи́ну ми́ра сего́, блаже́нне, / молва́ми жите́йскими не погрузи́лся еси́, / ниже́, искуше́ньми обурева́ем, прирази́лся собла́зном, / но, при́сно благоти́шием наставля́ем, / дости́гл еси́ безмо́лвнаго приста́нища. / И, наче́н кора́бль Це́ркве Христо́вы пра́вити, / па́ки к безбе́дному пла́ванию испра́вил еси́, / па́ки ереседы́шущия прeложи́л еси́ в тщету́ ве́тры / и ко́твою твои́х наставле́ний утверди́л еси́ его́, / я́ко диви́тися нам и от Бо́га проси́ти, / да и впредь проти́вныя ересе́й ве́тры // моли́твами твои́ми утиши́ши.

«Слава» – святителя, глас тот же:

Воспо́й, Росси́е, Го́сподеви песнь но́ву, / похвали́, гра́де, Бо́га Твоего́, Росто́ве, / я́ко благоволи́ Вы́шний дарова́ти нам но́ваго чудотво́рца Дими́трия, / свиде́тельствованна от всех и от Cа́мыя Истины. / Его́же па́мять во святы́х почита́юще, / восхва́лим и мы, ста́рцы с ю́нотами, / и возвели́чим да́вшаго Бо́га на́шего / толи́кому уго́днику Своему́ в нас просия́ти // нетле́нием святоле́пным и чудоде́йствием.

«И ныне» – праздника, глас тот же:

Днесь происхо́дит Кре́ст Госпо́день, / и ве́рнии прие́млют того́ жела́нием, / и взе́млют исцелéния души́ же и те́ла / и вся́кия боле́зни. / Сего́ целу́им ра́достию и стра́хом: / стра́хом, греха́ ра́ди, я́ко недосто́йни су́ще; / ра́достию же, спасе́ния ра́ди, / éже подае́т ми́ру на том пригвозди́выйся Христо́с Бог, // име́яй ве́лию ми́лость.

Великое славословие. По Трисвятом – тропарь святителя, глас 8-й. «Слава, и ныне» – тропарь праздника, глас 1-й.

На отпусте: «…силою Честна́го и Животворя́щаго Креста…».

На часах – тропарь праздника. «Слава» – тропарь святителя. Кондаки праздника и святителя читаются попеременно.

На Литургии антифоны изобразительны.

Блаженны праздника, песнь 9-я – 4 (со ирмосом 1-го канона), и святителя, песнь 3-я или 6-я5 – 4.

На входе: «…Плотию распны́йся…».

По входе – тропарь праздника, тропарь святителя. «Слава» – кондак святителя, «И ныне» – кондак праздника.

Поется Трисвятое.

Прокимен, аллилуиарий и причастен – праздника и святителя.

Апостол и Евангелие – дня и святителя.

Задостойник праздника.

На отпусте: «…силою Честна́го и Животворя́щаго Креста…».

По отпусте Литургии иерей исходит через царские врата с кадилом, в предшествии диакона со свечой, и трижды кадит Крест на аналое; по традиции, лик в это время поет тропарь праздника, «Слава, и ныне» – кондак праздника. Затем иерей вземлет Честны́й Крест на главу и в предшествии диакона со свечой и кадилом царскими вратами вносит Крест в алтарь, полагает на престоле и кадит окрест престола. После закрытия царских врат и завесы Крест благоговейно относится к месту его хранения.



<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Многозадачность и диспетчеризация | Белгород собирается вывести новую породу свиней
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-23; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 378 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Своим успехом я обязана тому, что никогда не оправдывалась и не принимала оправданий от других. © Флоренс Найтингейл
==> читать все изречения...

2351 - | 2153 -


© 2015-2024 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.01 с.