Лекции.Орг


Поиск:




Категории:

Астрономия
Биология
География
Другие языки
Интернет
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Механика
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Транспорт
Физика
Философия
Финансы
Химия
Экология
Экономика
Электроника

 

 

 

 


І Цзін». Діалектічність світу як результат взаємодії Ян та Інь.




Поетичний світ ШИ ЦЗИН

Ши цзін — пам'ятка китайської літератури XII–VI століть до н. е., яка містить 305 поетичних. Будова творів та їх зміст відображають різноманітні явища духовного і соціального життя Китаю, являючи собою своєрідну енциклопедію китайської давнини. У більшості «пісень» «Ши Цзін» вірші складаються з 4-х слів з римою в кінці вірша. Зміст пісень має прихований сенс, створюється свій підтекст з переносними значеннями, прихованими порівняннями. Прийоми зіставлення, метафори і народна символіка, широко застосовуються в піснях і одах, але не завжди легкі для розуміння і правильного тлумачення. Позначилися тут і національна своєрідність, етнографічна специфіка, самобутність звичаїв і звичаїв стародавнього народу. У поетичних текстах існують порівняння — прямі і непрямі, а також гіперболи. Скл. з 4-х розділів: «Го фен» («Звичаї царств»), «Сяо я» («Малі оди»), «Та я» («Великі оди»), «Сун» («Гімни»). «Го фен», -160 ліричних народних пісень. увійшли ліричні, любовні пісні; трудові пісні. Кожна пісня цілеспрямована, має закінчений сюжет, відрізняється цілісністю, єдиністю внутрішньої теми — людина та її ставлення до явищ природи, навколишнього світу, людей. «Сяо я» 80 ліричних творів, створ. придворними поетами.— форма ліричної поезії для вираження захоплення з приводу якого-небудь урочистого випадку, для схвалення заслуг і чеснот, оспівування подвигів древніх правителів, полководців, героїв. «Да я», 31 ода, є книгою поетичних творів племені Чжоу. В них оспівуються служіння государю, вірнопіддані почуття його наближених, містяться славослів'я царської династії. «Гімни» («Сун») — 40 древніх урочистих і хвалебних храмових співів і культових гімнів у честь духів, предків і мудрих царів китайської давнини. До них входить перечислення чудесних подвигів і доброчесних вчинків стародавніх правителів, царствених ванів.

 

 

І ЦЗІН». ДІАЛЕКТІЧНІСТЬ СВІТУ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ВЗАЄМОДІЇ ЯН ТА ІНЬ.

«І-Цзин» - китайська класична книга змін. Фу Сі приписують винахід так званих БА ГУА - 8 гадательних триграм, згодом розвинених в гексаграмми. Прийнято вважати, що нижня триграмма відноситься до внутрішнього життя, до наступаючого і творить, а верхня - до зовнішнього світу, до руйнується і відступаючому. Також з давніх часів існує погляд на гексаграмми як на комбінацію з трьох пар рис, кожна з яких символізує космічну потенцію: верхня - небо, середня - людини, нижня - землю. У сучасній філософії Ян і Інь - вищі архетипи: Ян - біле, чоловіче, зовнішнє, небесне, добре; Інь - чорне, жіноче, внутрішнє, земне, зле.У «Книзі змін» («І цзин») ян і інь служили для вираження світлого і темного, твердого та м'якого, чоловічого і жіночого начал в природі. Концепція про взаємодію полярних сил інь-ян, які розглядаються як основні космічні сили руху, як першопричини постійної мінливості в природі, становить головний зміст більшості діалектичних схем китайських філософів.


 

 


Конфуціанський канон - включає 13 давньоіндійських класичних книг.

"І Цзин" - це джерело мудрості, описаний у вигляді передбачень-гексаграмм. Книга Змін - це найстаріша система ворожіння. «Ши цзин» або «Канон пісень і гімнів» Найперша поетична збірк. Складається з 305 творів, з 3 частин - «Звичаї царств», «Оди», «Гімни». «Шу цзин» або «Канон історії». Збірник записів переказів, сказань, міфів, їх історізованних версій, історичних подій, урядових звернень, повчань чиновникам і т. д. «Лі цзи» або «Записки про ритуали». Тут окреслена ідеальна конфуціанська модель соціального механізму - від основ політичної адміністрації, церемоніальних норм до норм взаємин у сім'ї і ритуалів. «Чунь цю» або «Весни і осені». Погодична хроніка древньокитайского царства Лу. «Чжоу Чи» або «Ритуали династії Чжоу». Після смерті У-вана Чжоу-гун нібито вперше створив регулярну адміністрацію. Рубрикація і зміст пов'язані з давніми космогон. і календарними уявленнями, відповідно до яких пропонувалося впорядковувати життя суспільства. «І лі» або «Зразкові церемонії і ритуали». Один з 3-х канонічних текстів конфуціанства, тлумачачий стародавні ритуали, обряди і правила етикету. «Гун'ян чжуань» або «Весни і осені» з коментарями Гун'яна. Його коментар акцентує увагу на «сокровенних висловах» і «великих принципах», прихованих в лапідарному викладі історичних подій в «Чунь цю». «Гулян чжуань» або «Весни і осені» з коментарями Гуляна. Його коментар побудований у формі запитань і відповідей, в яких акцент робиться на пояснення «принципового сенсу» тексту. «Сяо цзин» або «Канон синівської шанобливості». Вважається записом повчань Конфуція, даних ним своєму учневі Цзен-цзи. «Лунь юй» або «Бесіди і судження». Збірка висловлювань Конфуція, складений його учнями. «Ер я» або «Наближення до класики». Перший в Китаї тлумачний словник. «Цзо чжуань» або «Весни і осені» з коментарями Цзо. Текст складений у вигляді літопису, що охоплює події з 722 по 468 рр. до н. е

«Бесіди і судження» — головна книга конфуціанства. Написана давньокитайською мовоюучнями Конфуція з коротких нотаток, які фіксують висловлювання, вчинки вчителя, а також діалоги з його участю. Складається з 20 частин. Упорядковувалася після смерті Конфуція біля 230 років. Гномічний характер більшості з висловлювань спричинив розвиток багатої коментаторської традиції.


 

 

 


Китай. Дао Де Цзин. Дао як закон світобудови. Дао дэ цзин («Книга пути и достоинства») — основополагающий источник учения. Основная идея этого произведения — понятие дао — трактуется как естественный порядок вещей, не допускающий постороннего вмешательства, «небесная воля» или «чистое небытие». В центре доктрины — учение о великом Дао, всеобщем Законе и Абсолюте. Дао господствует везде и во всем, всегда и безгранично. Его никто не создал, но все происходит от него. Даже великое Небо следует Дао. Познать Дао, следовать ему, слиться с ним — в этом смысл, цель и счастье жизни. Проявляется же Дао через свою эманацию — через дэ, и если Дао все порождает, то дэ все вскармливает. Трактат настаивает на неизреченности Дао, которое есть начало всех вещей. «Дао». Для даосів дао - всеосяжне світоглядне поняття. Це першооснова, першооснова та завершення усього існуючого і того, що відбувається не тільки у Піднебесній, але і у всьому світі. Але дао - не тільки першооснова і першооснова, але і загальний закон світобудови. Думка про те, що все суще знаходить в дао не тільки своє джерело, але й остаточне завершення, свій кінець, також виражена в багатьох формулюваннях. Рідше виражена в трактаті думка про те, що дао - основа речей, те, що лежить в їх основі як їх сутність завжди, будучи їх вічним, а не тільки генетичним початком - початком в часі. У трактаті прослизає думка про вічність, несотворенності і настирливості дао. У трактаті проводиться матеріалістична думка про те, що «дао» первинне по відношенню навіть до бога, якби такий міг існувати. Як би відповідаючи на питання, хто створив дао, в трактаті говориться: «Я не знаю, чиє воно породження, [я лише знаю, що] воно передує небесному владиці».

 

БАГАТОПЛАНОВІСТЬ ДІАЛОГІВ «Чжуан-цзи».

Чжуан-цзи - Філософ епохи Змагання Царств, автор однойменного даоського трактату "Чжуан-Цзи". Стрижнем ціх філософських поглядів є вчення про Великий Шлях-Дао. Дао є всеохопне: воно прісутнє всюди. Світ постає у вигляді плавельної печі, де все нескінченно и постійно перетікає Одне в Одне, (взаємо) трансформується - це світ, в якому кожна людина в будь-який момент може стати печінкою міші або полярноюх зіркою. Чжуан-цзи вказує на те, що "істина" в кожного своя, через що вона не може буті істіною, тобто в кожного "істина" своя. Недіяння (у вей) – дуже послідовний висновок із філософії Чжуан-цзи й даосизму взагалі, адже оскільки все є Єдиним і немає фактично різниці, якими будуть нюанси в цій єдності, людина вже є необхідно природною, навіть якщо вона сповідуватиме діяльність (ю вей) – це, по суті, ніяк не відіб’ється на Всесвіті-Космосі. Дао разом з Де зробили людину вільною, через що жодним чином не можна обмежувати її будь-якими ціннісними системами. Також присутня критика людини, яка забуває свою природність і все глибше втягує себе в багно штучного відходу від природи.

 

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2016-11-23; Мы поможем в написании ваших работ!; просмотров: 672 | Нарушение авторских прав


Поиск на сайте:

Лучшие изречения:

Есть только один способ избежать критики: ничего не делайте, ничего не говорите и будьте никем. © Аристотель
==> читать все изречения...

2248 - | 2201 -


© 2015-2025 lektsii.org - Контакты - Последнее добавление

Ген: 0.011 с.