ІІ. Питання до кваліфікаційного іспиту
1. Жанр образотворчого мистецтва, у якому основним предметом зображення є природна або перетворена людиною природа __ пейзаж ________.
2. Жанр образотворчого мистецтва, у якому основним предметом зображення є тварини ___ анімалістичний ________.
3. Жанр образотворчого мистецтва, присвячений повсякденній приватному або суспільному життю ____ побутовий ___________.
4. Жанр образотворчого мистецтва, основним сюжетом якого є епізоди з Біблії та Євангелія ____ релігійний ____________.
5. Жанр образотворчого мистецтва, який відтворює тематику війни, битв, походів та інших військових подій, епізодів Життя армії та флоту__ батальний _____________.
6. Жанр образотворчого мистецтва, що зображує події і героїв міфів, легенд __ міфологічний ____________________.
7. Жанр образотворчого мистецтва, що зображує людину або групу людей, які реально існують або існували в минулому ___ портрет ______________.
8. Жанр, присвячений зображенню світу речей, предметів повсякденного вжитку __ натюрморт _______.
9. Жанр, що відтворює видатні події минулого або сучасні події, які мають історичне значення ___ історичний _______________.
10. Нормативний зразок, сукупність художніх прийомів або правил, обов'язкових в ту чи іншу епоху, це ____ канон ________.
11. Доісторичні споруди з великих кам'яних блоків, з'єднаних без застосування цементу або вапняного розчину __ мегаліти ___________.
12. Період, коли було побудовано Парфенон (вказати назву періоду) _ класичний _.
13. Скульптор, який відкрив спосіб передачі пластичної концентрації руху ____ Мірон _____________.
14. Будівельний матеріал відкритий у Стародавньому Римі ____ бетон __.
15. Назва знаменитого храмового комплексу в Афінах __ Акрополь ________.
16. Назва площі у Стародавньому Римі ___ форум _____________.
17. Тематика мистецтва Середньовіччя визначалася __ релігійними __ канонами.
18. Напрямок, що з’явився в епоху Відродження (від слова манера), це___ маньєризм ________________.
19. Живопис, розділеними чіткими мазками у вигляді крапок або дрібних квадратів, що наносяться чистими фарбами у розрахунку на оптичне змішування оком глядача – це ____ пуантелізм ________.
20. Метод художнього об’єктивного та всебічного зображення дійсності в мистецтві – це ___ реалізм _____________.
21. Культура, на зразках якої розвинулось мистецтво Київської Русі християнської доби: _______ візантійська культура ______________.
22. Автор серії офортів «Живописна Україна» ____ Т.Шевченко _______.
23. Техніка, у якій працював Л. Жемчужников ______ гравюра __________.
24. Український художник, автор «Української абетки», виконав безліч гербів, ілюстрацій та оформлення книг: ___ Г. Нарбут ________.
25. Жанр живопису творів І. Айвазовського __ марініст _____________.
26. Російський художник, який працював у жанрах: живопис, графіка, фреска, книжкова ілюстрація, автор полотен «Летить демон», «Демон сидить» ___ М. Врубель _______________________.
27. Російський художник-мандрівник, автор картин «Ангел останній», «Гімалаї. Рожеві гори», «Заморські гості» ____ М. Реріх _______________.
28. Російський художник-пейзажист, живописець, рисувальник і гравер-аквафортист. Засновник товариства пересувних художніх виставок. Автор картин «Ранок у сосновому лісі», «Дубовий гай» __ І. Шишкін __________.
29. Російський художник, майстер «пейзажу настрою». Автор картин «Місток. Саввінська слобода», «Вечірній дзвін», «Лілії. Ненюфари» _____ І. Левітан _________________.
30. Поєднати споруди з часом спорудження 1-б, 2-в, 3-а
1. | Піраміда Хеопса | а. | 16 ст. до н.е. |
2. | Усипальниця-храм Ментухотепа | б. | 28 ст. до н.е. |
3. | Карнакський храм | в. | 20 ст. до н.е. |
31. Періодизація мистецтва Стародавньої Греції: 1-б, 2-в, 3-а
Мистецтво Гомерівської Греції | а | 5-4ст до н.е. | |
Мистецтво Архаїки | б | 11-8ст. до н.е. | |
Мистецтво Грецької класики | в | 7-6 ст. до н.е. |
32. Поєднати споруду з історичним стилем: 1-б, 2-а(в), 3-в(а)
1. | Капелла в Аахені | а. | Готика |
2. | Реймський собор | б. | Романіка |
3. | Собор Паризької богоматері | в. | Готика |
33. До якого періоду відносяться (з’єднайте пари): 1-а; 2-б; 3-в
1. | Стародавній світ | а. | архаїка, антична класика |
2. | Середньовіччя | б. | романський стиль, готика |
3. | Новий час | в. | барокко, класицизм |
34. Скласти пари «художник-картина»: 1-в, 2-г, 3-а, 4-б
1. Леонардо да Вінчі | а. «Сікстинська мадонна» |
2. С. Ботічеллі | б. «Падіння Ікара» |
3. Рафаель Санті | в. «Джоконда» |
4. І. Босх | г. «Народження Венери» |
35. Скласти пари «художник-картина»: 1-г, 2-а, 3-б, 4-в
1. Х. Рембрандт | а. «Камеристка» |
2. П. Рубенс | б. «Дівчина, що приміряє сережки» |
3. Я. Вермер | в. «Меніни» |
4. Д. Веласкес | г. «Нічний дозор» |
36. Скласти пари «художник-картина»: 1-г, 2-б, 3-а, 4-в
1. А. Іванов | а. «Весна. На пашні» |
2. К. Брюллов | б. «Останній день Помпеї» |
3. О. Венеціанов | в. «Тамбовська казначейша» |
4. В. Тропінін | г. «Явлення Христа народові» |
37. Скласти пари «художник-картина»: 1-в, 2-г, 3-б, 4-а
1. П. Сезанн | а. «Натюрморт з червоними рибками» |
2. В. Ван-Гог | б. «Таїтянка» |
3. П. Гоген | в. «За фортепіано» |
4. А. Матіс | г. «Соняшники» |
38. Скласти пари «художник-картина»: 1-г, 2-а, 3-в, 4-б
1. П. Ренуар | а. «Чайки» |
2. К. Моне | б. «Бульвар Монмартр у Парижі» |
3. Е. Дега | в. «Голубі танцівниці» |
4. К. Піссаро | г. «Портрет актриси Жани Самарі» |
39. Виявити художників та жанри живопису: 1-в, 2-а, 3-г, 4-б
1. В. Суриков | а. пейзаж |
2. І. Левітан | б. батальний жанр |
3. П. Федотів | в. історичний жанр |
4. В. Верещагін | г. побутовий жанр |
40. З’єднати прізвища авторів та картини: 1-б, 2-в, 3-г, 4-а
1. Т. Шевченко | а. «Біля переправи через Дніпро» |
2. В. Тропінін | б. «Катерина» |
3. К. Павлов | в. «Дівчина з песиком» |
4. І. Сошенко | г. «Тесляр» |
41. З’єднати прізвища авторів та картини: 1-а, 2-г, 3-б, 4-в
1. А. Куїнджі | а. «Ніч на Дніпрі» |
2. М. Ге | б. «Запорожці пишуть листа турецькому султану» |
3. І. Рєпін | в. «За туалетом» |
4. З. Серебрякова | г. «Портрет хлопчика українця» |
42. Встановіть відповідність між історичними особами та галузями мистецтва: 1-б, 2-в, 3-а
1. | Г. Сковорода | а | живопис |
2. | І. Григорович – Барський | б | філософія |
3. | В. Левицький | в | архітектура |
43. До видів образотворчого мистецтва відносяться (позначити зайве):
а. живопис;
б. графіка;
в. скульптура;
г. дизайн;
д. декоративно-прикладне мистецтво.
44. Жанри образотворчого мистецтва (позначити зайве):
а. пейзаж;
б. портрет;
в. зооморфний;
г. натюрморт;
д. побутовий.
45. Жанри образотворчого мистецтва (позначити зайве):
а. батальний;
б. анімалістичний;
в. історичний;
г. зооморфний;
д. міфологічний.
46. Живописна робота, що виконується одним кольором, має назву:
а. вальок;
б. гризайль;
в. лесування;
г. дівізіонізм.
47. Вид пейзажу, на якому зображуються морські простори, має назву:
а. ведута;
б. марина;
в. настрою;
г. акварельний.
48. Авторський відбиток з друкарської форми, який є станковим твором графіки, має назву:
а. плакат;
б. естамп;
в. офорт;
г. буклет.
49. Емаль (фініфть) – це
а. кольорове покриття ювелірних виробів, утворене за допомогою олійних фарб;
б. склоподібна маса, яка покриває ювелірний виріб і залежить від добавок окисів. Металів;
в. кольорове покриття ювелірних виробів, утворене за допомогою мінеральних фарб.
50. Жанр образотворчого мистецтва, що був найбільш розвинутий у Первісному світі, судячи з зображень у печерах, це:
а. портрет;
б. анімалістика;
в. батальний;
г. побутовий.
51. Історичний період, коли починається художня діяльність людини, це:
а. епоха палеоліту;
б. епоха мезоліту;
в. епоха неоліту.
52. Сфінкс – це скульптура, що зображує:
а. фантастичну істоту з тілом вовка та головою птаха;
б. фантастичну істоту з тілом лева та головою людини або священної тварини;
в. священну тварину;
г. фараона.
53. Найбільш характерні риси зображення для мистецтва Стародавнього Єгипту:
а. витонченість;
б. монументальність;
в. пуантилізм;
г. реалізм.
54. Імена Хеопс, Хефрен, Мікерін пов’язані з тим, що:
а. це відомі скульптори Єгипту;
б. для них були споруджені найбільші піраміди у Гізі;
в. будівельники пірамід;
г. це автори ієрогліфів.
55. Скульптурний портрет Стародавнього Єгипту, що вважається зразком досконалості жіночого обличчя, зображує:
а. царицю Клеопатру;
б. царицю Хатшепсут;
в. царицю Нефертіті.
г. царицю Катерину;
56. Єдина нерозграбована гробниця відкрита англійським археологом Г.Картером у 1922 році:
а. Тутанхамона;
б. Аменхотепа;
в. Рахотепа.
57. Будівельні матеріали, які використовували зодчі Стародавнього Єгипту, це:
а. бетон;
б. цегла;
в. каміння;
г. вапняк.
58. Періоди мистецтва Стародавнього Єгипту (викреслити зайве):
а. древнього царства;
б. середнього царства;
в. нового царства;
г. новішого царства.
59. Піраміди фараонів Хеопса, Хефрена та Мікеріна були побудовані:
а. 21 ст. до н. е.;
б. 28 ст. до н.е.;
в. 16 ст. до н.е..
60. Основні види зображення фараона у Єгипті (позначити зайве):
а. фараон сидить на троні;
б. фараон стоїть, ліва нога трохи витягнута уперед;
в. фараон на полюванні;
г. фараон лежить у саркофазі.
61. Найвідоміший класичний храм Стародавньої Греції, що знаходився у Афінському Акрополі, це:
а. храм Зевса;
б. Пантеон;
в. Парфенон;
г. храм Аполлона.
62. Вид образотворчого мистецтва, розвинутий у Стародавній Греції, що став класичним зразком для усіх наступних поколінь художників:
а. графіка;
б. живопис;
в. скульптура;
г. художня фотографія.
63. Відмінність римської скульптури від грецької у:
а. портретній подібності;
б. копії грецьких скульптур;
в. присвяченості богам.
64. Інша назва римського «храму усіх богів»:
а. Форум;
б. Парфенон;
в. Пантеон;
г. Колізей.
65. Художники Античної Греції могли вивчати будову людини під час:
а. військових походів;
б. Олімпійських ігор;
в. публічних виступів;
г. битв.
66. Найбільша споруда Стародавнього Риму:
а. Парфенон;
б. Римські терми;
в. Пантеон;
г. Ерехтейон.
67. Підземна споруда, частина Кноського палацового комплексу, у якій за переказами жила фантастична істота:
а. базиліка;
б. Парфенон;
в. лабіринт.
г. Стонхендж;
68. Назва скульптури та її автор:_____ Поліклет «Дорифор» _________.
69. Назва скульптури та її автор: __ Леохар «Аполлон Бельвидерський» ___.
70. Назва скульптури та її автор: ___ Мирон «Дискобол» _________.
71. Назва античної статуї: ____ Афродита Книдська _______________.
72. Назва античної статуї: __ Ніка Самофракійська ______________.
73. Назва античної статуї: __ Вінера Мілоська _____________________.
74. Назва античної статуї:___ Венера Сірокузька _________________.
75. Назва статуї: ____________ Оратор Авл Метелл ______________.
76. Назва статуї: _______ Август з Прима Порта _____________________.
77. Назва скульптури: ______ Капітолійська вовчиця ___________________.
78. На фото зображено: _________ Парфенон _____________________.
79. На фото зображено: _____ Храм Зевса зі статуєю ______________.
80. На фото зображено:____ акведук ________________________.
81. Період, коли формується ордерна система грецької архітектури:
а. Геометричний період;
б. Новітній час;
в. Архаїчний період;
г. Класичний період.
82. Ордер, у якому капітель має завитки у формі валют:
а. доричний;
б. іонічний.
83. Типи сосудів Стародавньої Греції (позначити зайве):
а. амфора;
б. килик;
в. графин;
г. гидрія.
84. Статую богині Афіни у храмі Парфенон було виготовлено:
а. Поліклетом;
б. Фідієм;
в. Міроном;
г. Роденом.
85. Типи житлових будівель характерні для Стародавнього Риму:
а. домус;
б. інсула;
в. хата;
г. палац.
86. Тип ордеру, що частіше застосовувався у Стародавньому Римі:
а. доричний;
б. іонічний;
в. коринфський.
87. Особливе місце в історії світового мистецтва належить:
а. скульптурі Риму;
б. давньоримському живопису;
в. портретній пластиці Риму.
88. Вид живопису, що розповсюджений у Стародавньому Римі:
а. станковий;
б. вітраж;
в. монументальний;
г. розпис.
89. Багатоярусний кам’яний міст зі свинцевими трубами всередині – це:
а. арена;
б. акведук;
в. амфітеатр;
г. Колізей.
90. Єдине з «Семи див Стародавнього світу», яке збереглося до наших днів на плато Гіза:
а. сади Семіраміди;
б. піраміда Хеопса;
в. статуя Зевса;
г. храм Артеміди.
91. Одне з «Семи див Стародавнього світу», яке містилося на східному березі річки Євфрат приблизно за 50 км від південного Багдада (Ірак):
а. сади Семіраміди;
б. мавзолей в Галікарнасі;
в. колос Родоський;
г. Олександрійський маяк.
92. За переказами, одне з «Семи див Стародавнього світу» — роботи Фідія, встановлено в центрі храму в Олімпії на півострові Пелопоннес:
а. сади Семіраміди;
б. статуя Зевса;
в. храм Артеміди;
г. колос Родоський.
93. Одне з «Семи див Стародавнього світу», яке побудоване з мармуру та дерева в місті Ефес, Мала Азія:
а. сади Семіраміди;
б. статуя Зевса;
в. храм Артеміди;
г. мавзолей в Галікарнасі.
94. Одне з «Семи див Стародавнього світу», надгробний пам'ятник царя Мавсола, який споруджено у середині IV століття до н. е.:
а. сади Семіраміди;
б. піраміда Хеопса;
в. мавзолей в Галікарнасі;
г. колос Родоський.
95. Одне з «Семи див Стародавнього світу», що споруджено між 292 та 280 роками до н. е. на вході до гавані острова Родос, Греція, учнем Лісіппа – Харесом із Лондоса:
а. статуя Зевса;
б. храм Артеміди;
в. колос Родоський;
г. Олександрійський маяк.
96. Одне з «Семи див Стародавнього світу», яке несло в собі не тільки архітектурну елегантність, але й виконувало практичну функцію, знаходилося на острові Фарос:
а. сади Семіраміди;
б. мавзолей в Галікарнасі;
в. колос Родоський;
г. Олександрійський маяк.
97. Найвідоміша візантійська ікона, це:
а. Успенська Богоматір;
б. Володимирська Богоматір;
в. Богоматір із Равенни.
98. Назва відомого храму Візантії:
а. церква Успіння у Нікее;
б. храм Святої Софії у Константинополі;
в. церква Сан-Вітале.
99. Вид монументального мистецтва притаманний для Візантії:
а. фреска;
б. живопис;
в. мозаїка;
г. скульптура.
100. Країна, яка вважається батьківщиною іконопису:
а. Україна;
б. Стародавня Русь;
в. Візантія;
г. Стародавня Греція.
101. Епоха, коли почалося будівництво замків:
а. епоха Стародавнього світу;
б. епоха Середньовіччя;
в. епоха Відродження;
г. епоха Нового часу.
102. Назва малої головної башти у середньовічному замку:
а. акведук;
б. мінарет;
в. донджон.
г. шпиль;
103. Вид зображення, що з’явився у період готичного стилю:
а. мозаїка;
б. вітраж;
в. станковий живопис;
г. фреска.
104. Мистецтву Середньовіччя притаманно (позначити зайве):
а. близькість до народної творчості;
б. втрата досягнень майстрів античності;
в. залежність мистецтва від католицької церкви;
г. сувора канонічність зображення;
д. покращення досягнень майстрів Античності.
105. Епоха Італійського Відродження так зветься, тому що відбулося:
а. відродження романських традицій;
б. відродження традицій Стародавнього Єгипту;
в. відродження готичних традицій;
г. відродження античних традицій.
106. Художники Північного Відродження проявляли цікавість до:
а. античності;
б. тварини;
в. людини;
г. природи.
107. Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело, Тиціан – це художники:
а. Північного Відродження;
б. Німецького Відродження;
в. Італійського Відродження.
108. Відмінність Північного Відродження від Італійського Відродження полягає у:
а. відродженні античних традицій;
б. продовженні готичних традицій;
в. відродженні грецьких традицій;
г. відродженні романських традицій.
109. Характерні риси романського стилю (позначте зайве):
а. масивність споруд;
б. кам’яні будівлі;
в. сувора канонічність зображення людей;
г. активно використовується вітраж;
д. домінування ідеології католицької церкви.
110. Характерні риси готичного стилю (позначте зайве):
а. символіко-алегоричний тип відображення;
б. синтез архітектури, скульптури та живопису;
в. розписування стін та стель;
г. поява вітража;
д. динамічна, вертикальна, простора архітектура.
111. Характерні риси стилю ренесанс (позначте зайве):
а. ґрунтується на ідеалах гуманізму;
б. орієнтується на спадщину античності;
в. сувора канонічність зображення людей;
г. обґрунтування права науки і розуму на незалежність від церкви;
д. світський характер культури та літератури.
112. Характерні риси стилю класицизм (позначте зайве):
а. звернення до форм античного мистецтва;
б. погляд на художній твір як на плід розуму та логіки;
в. динамічна, вертикальна, простора архітектура;
г. логічність планування та геометризм об’ємної форми;
д. чітке розмежування на плани, деталізація у скульптурі та живописі.
113. Характерні риси стилю бароко (позначте зайве):
а. прагнення до величі та розкоші;
б. лінії та форми мають складну пластику, експресивні та емоціональні;
в. використання скульптури, ліпнини, розпису, різного орнаменту;
г. великі дзеркала, що доходять до підлоги;
д. динамічна, вертикальна, простора архітектура.
114. Характерні риси стилю рококо (позначте зайве):
а. орнаментальний мотив у вигляді мушлі;
б. вноситься граційний, «легкий», орнаментальний ритм;
в. тонкі рельєфні обрамлення та сплетіння;
г. обов’язкове доповнення – часи з золоченої бронзи, канделябри та інші предмети розкоші;
д. динамічна, вертикальна, простора архітектура.
115. Характерні риси стилю ампір (позначте зайве):
а. ідея затвердження імперської величі;
б. пряме запозичення архітектурних форм давнини;
в. багатий декор з використанням воєнної атрибутики, здебільшого римського походження;
г. геометрична правильність загального об’єму, підкреслена монументальність форм;
д. домінування ідеології католицької церкви.
116. Характерні риси стилю модерн (позначте зайве):
а. домінування ідеології католицької церкви;
б. мета декору, виразити цілісність архітектурного середовища;
в. стилізація об’єктів флори та фауни;
г. використання пастельних тонів;
д. лінії тягнуті, в’ялі, хвилястих окреслень.
117. Характерні риси стилю арт-деко (позначте зайве):
а. широке використання нових матеріалів (скла, пластику, тощо);
б. приділення уваги формі, кольору та дизайну;
в. перевага стилізованих абстрактних мотивів;
г. використання насичених первинних кольорів;
д. пряме запозичення архітектурних форм давнини.
118. Характерні риси стилю хай-тек (позначте зайве):
а. пряме запозичення архітектурних форм давнини;
б. поетизація та естетизація конструктивних систем;
в. використання нових матеріалів та технологій;
г. об’єми, що нагадують збірні виробничі модулі;
д. асиметричність, різкі лінії, загострені кути.
119. Які жанри живопису були найбільш розповсюдженими в добу Ренесансу:
а. портрет, історичний жанр
б. пейзаж, анімалістичний жанр
в. батальний, міфологічний жанр.
120. Споруди, у яких найбільш виражені елементи готичного стилю:
а. оборонні;
б. житлові;
в. храмові.
121. Жанр живопису, якому віддавали перевагу більшість імпресіоністів:
а. натюрморт;
б. пейзаж;
в. батальний;
г. портрет.
122. Передавання миттєвого враження від реальності характерна для:
а. реалізму;
б. імпресіонізму;
в. символізму;
г. романтизму.
123. Галузь мистецтва, в якій з найбільшою повнотою проявив себе романський стиль, це:
а. живопис;
б. архітектура;
в. графіка;
г. скульптура.
124. «Бароко» перекладається як:
а. неправильна форма;
б. вибагливий, химерний;
в. мушля.
125. Художники класицизму керувалися у своїй творчості:
а. правдивою дійсністю;
б. загальними правилами, нормами;
в. відчуттям від дійсної природи;
г. індивідуальними уподобаннями.
126. Назвіть загальний термін, що охоплює вид мистецтва, який одночасно приймає і відкидає деякі принципи імпресіонізму:
а. неокласицизм;
б. сюрреалізм;
в. постімпресіонізм;
г. символізм.
127. Напрямок створений П. Пікассо та Ж. Браком, який привернув увагу протиріччями, що включають зображення тривимірного сюжету на двомірній площині:
а. фовізм;
б. кубізм;
в. сюрреалізм;
г. дадаїзм.
128. Напрямок мистецтва, кінця 40-50 років ХХ ст., митці якого досягають створення ілюзій руху або мерехтіння нерухомих об’єктів через зображення періодичних структур і влучного використання кольорів та форм:
а. абстрактний експресіонізм;
б. імпресіонізм;
в. оп-арт;
г. кубізм.
129. Імпресіоніст, який половину картин присвятив балету:
а. К. Піссаро;
б. К. Моне;
в. Е. Дега.
г. Е. Мане;
130. Хто з перерахованих художників є імпресіоністом:
а. Б. Міллє;
б. Е. Моне;
в. П. Сезанн;
г. В. Ван-Гог.
131. Автор пам’ятника «Робітник та колгоспниця»:
а. Е. Вучетич;
б. З. Церетелі;
в. В. Мухіна;
г. П. Трубецькой.
132. Позначити твори Рембрандта Ван Рейна:
а. «Маха оголена»;
б. «Нічний дозор»;
в. «Повернення блудного сина»;
г. «Їдоки картоплі»;
д. «Гора Сен-Віктуар».
133. До якого жанру відноситься творчість В.Л. Боровиковського:
а. історичний;
б. натюрморт;
в. пейзаж;
г. портрет;
д. побутовий.
134. Визначний художник, якого називали «оспівувачем мадонн»; автор «Сікстинської мадонни»:
а. Джованні Белліні;
б. Паоло Веронезе;
в. Рафаель Санті;
г. Леонардо да Вінчі.
135. Німецький художник, автор циклу гравюр «Апокаліпсис», одна з яких – «Чотири вершники»:
а. Л. Кранах Старший;
б. А. Дюрер;
в. Д. Веласкес;
г. Г. Гольбейн Молодший.
136. Іспанський художник, автор картини «Меніни», «Пряхи», «Здача Бреди», «Портрет Інокентія Х»:
а. Ф. Сурбаран;
б. Д. Веласкес;
в. Б. Мурильо;
г. П. Веронезе.
137. Відомий англійський портретист, що написав роботи у класичному стилі: «Дама у блакитному», «Хлопчик у блакитному»:
а. У. Хогарт;
б. Дж. Рейнолдс;
в. Т. Гейнсборо;
г. Г. Клімт.
138. Автор картини, написаної у романтичному стилі «Свобода на барикадах»:
а. Т. Жерико;
б. Е. Делакруа;
в. Г. Клімт;
г. Ф. Гойя.
139. Іспанський художник, автор робіт «Розстріл повстанців», серія гравюр «Капрічос»:
а. Т. Жерико;
б. Е. Делакруа;
в. Ф. Гойя;
г. Г. Клімт.
140. Постімпресіоніст, автор гаїтянського циклу картин:
а. Ван Гог;
б. П. Гоген;
в. А. Муха;
г. П. Сезанн.
141. Бельгійський постімпресіоніст, автор картин: «Соняшники», «Червоні виноградники», «Автопортрет з трубкою»:
а. П. Гоген;
б. П. Сезанн;
в. Ван Гог;
г. А. Муха.
142. Одним з ідеологів сюрреалізму вважається іспанський митець:
а. А. Гауді;
б. Л. Арагон;
в. С. Далі;
г. А. Рембо.
143. Скульптори епохи Італійського Ренесансу (позначте зайве):
а. Мікеланджело;
б. Фідій;
в. Жан – Антуан Гужон;
г. Донателло;
д. Лоренцо Гіберті.
144. Митці мистецтва Північного Відродження (позначте зайве):
а. П. Брейгель;
б. А. Дюрер;
в. М. Караваджо.
г. Ян ван Ейк;
д. Л. Кранах;
145. Живописці епохи Німецького Відродження (позначте зайве):
а. Л. Кранах;
б. Д. Веласкес;
в. А. Альтдорфер;
г. А. Дюрер;
д. М. Грюневальд.
146. Визначте автора и назву твору:
а. Х. Рембрандт «Автопортрет»; б. Л. Кранах «Автопортрет»; в. А. Дюрер «Автопортрет»; г. Д. Веласкес «Портрет Інокентія Х». |
147. Художники, які належать до самих яскравих представників рококо у Франції (позначте зайве):
а. Ф. Буше;
б. І. Босх;
в. Ж. де Латур;
г. Ж.-А. Ватто.
148. Ісаакіївський собор у Санкт- Петербурзі було побудовано архітектором:
а. К. Россі;
б. О. Захаровим;
в. О. Монфераном;
г. Б.Растреллі.
149. Художник, який у відповідь на відмову прийняти його картини на Всесвітню виставку в Парижі у 1855 році, відкрив свій власний Павільйон реалізму:
а. Н. Пуссен;
б. Г. Курбе;
в. С. Далі;
г. П. Гоген.
150. Група молодих художників, що зібралися навколо А. Матісса, чия творчість відрізнялася яскравим кольором і сильними мазками, працювала у напрямку:
а. пуантилізм;
б. фовізм;
в. дадаїзм;
г. кубізм.
151. Художники, які належать до абстрактного експресіонізму (позначте зайве):
а. Віллем де Кунінг;
б. Джексон Поллок;
в. Пабло Пікассо;
г. Аршил Горкі;
д. Марко Ротко.
152. Назва Трипільської культури походить від:
а. стародавньої місцина на території України;
б. селища, де вперше знайдено поселення трипільців на території України;
в. виробів стародавнього мистецтва;
г. назви народу, що населяли територію України.
153. Культура, до якої відносяться кам’яні стели – «баби»:
а. Трипільська культура;
б. Скіфська культура;
в. Грецькі поселення;
г. Польські поселення.
154. Стиль, яким декорувались художні вироби скіфів:
а. рослинний стиль;
б. звіриний стиль;
в. геометричний стиль;
г. грецький стиль.
155. Пам’ятка, яка вважається перлиною архітектурного мистецтва Київської Русі:
а. Михайлівській собор;
б. Софія Київська;
в. Володимирський собор;
г. Андріївська церква.
156. Види образотворчого мистецтва провідні в Київській Русі:
а. розпис;
б. мозаїка;
в. фреска;
г. вітраж.
157. Види образотворчого мистецтва притаманні періоду Київської Русі:
а. скульптура;
б. іконопис;
в. книжкова мініатюра;
г. вітраж.
158. Мистецтво, що набуло популярності завдяки творчості Івана Федорова:
а. гравюра;
б. мозаїка;
в. фреска;
г. різьблення.
159. Жанр живопису, що почав розвиватися з кінця XVIIст. в Україні:
а. побутовий;
б. світський портрет;
в. історичний;
г. пейзаж.
160. Скульптура, яка увінчує собор св.Юра у Львові:
а. Христа;
б. Богородиці;
в. Юрія Змієборця;
г. Архангела Михаїла.
161. Скільки ярусів має велика дзвіниця Київо-Печерської Лаври
а. 3;
б. 4;
в. 5;
г. 7.
162. Брама до собору Св. Софії у Києві, названа на честь:
а. І. Мазепи;
б. П. Могили;
в. Д. Ростовського;
г. М. Заборовського;
д. Б. Хмельницького.
163. Мідьорит – це:
а. холодна зброя;
б. скульптура з металу;
в. графічна техніка;
г. прикраса.
164. Портрет Дмитра Долгорукого виконав:
а. майстер Пінзель;
б. майстер Самуїл;
в. Яким Глинський;
г. Алімпій Галик.
165. Козак, зображений у народній картині «Козак – душа правдивая»:
а. б’є ворогів;
б. грає на бандурі;
в. п’є горілку;
г. танцює.
166. «Козак Мамай» тримає в руках:
а. шаблю;
б. рушницю;
в. бандуру;
г. чарку;
д. люльку.
167. Автор гравюри «Нестор Літописець»:
а. Г. Левицький;
б. Н. Зубрицький;
в. Л. Тарасевич;
г. Й. Гочемський.
168. Збудував Маріїнський палац у Києві архітектор:
а. К. Россі;
б. Б.Растреллі;
в. Й. Шедель;
г. І.Григорович-Барський.
169. Ікони іконостаса Успенського собору Києво-Печерської лаври виконав:
а. Лука Боровик;
б. Іван Руткович;
в. Яким Глинський;
г. Аліпій Галик.
170. Б.Растреллі збудував у Києві:
а. Маріїнський палац;
б. Володимирський собор;
в. Андріївську церкву;
г. Кирилівську церкву.
171. Будівлі доби класицизму (позначте зайве):
а. Воронцовський палац у м.Одеса;
б. Інститут шляхетних дівчат у м.Київ;
в. Андріївська церква у м.Київ;
г. Кругла площа у м.Полтава.
172. Епоха, що подарувала Україні велику кількість палацових комплексів:
а. бароко;
б. класицизм;
в. модерн;
г. готика.
173. Першим виконав літографічним способом портрет Т.Г. Шевченка:
а. К. Трутовський;
б. М. Мурашко;
в. П. Мартинович;
г. Л. Жемчужников.
174. Течія, до якої відносяться художники К.Малевич, Д.Бурлюк, М.Бойчук, це:
а. імпресіоністи;
б. авангардисти;
в. реалісти;
г. пуантилісти.
175. Ідеологічне об’єднання художників Російської імперії, в тому числі українських, які протиставляли себе і свої творчі пошуки творчості представників академізму:
а. авангардисти;
б. передвижники;
в. імпресіоністи;
г. сюрреалісти.
176. Споруди, виконані архітектором В.Городецьким у Києві (позначити зайве):
а. Національний художній музей;
б. Римо-католицький костел Св. Миколая;
в. Будівля Національного банку України;
г. Будинок з химерами.
177. Автор картини ________ К.Білокур_ __________________.
178. Автор картини ____ Т. Яблонська _________________.
179. Автор картини _____ М. Приймаченко _______________________.
180. Автор та назва скульптури ___ Пінзель «Святий Юрій Змієборець» ___
181. Автор та назва скульптури __ Кавалерідзе І. «Княгиня Ольга» ____.
182. Вкажіть, хто брав активну участь у звільненні Т. Шевченка з кріпацтва:
а. цариця Олександра Федорівна;
б. Є. Гребінка;
в. В. Жуковський;
г. К. Брюллов.
183. Автор пам’ятника князю Володимиру Святославовичу у Києві:
а. М. Микешин;
б. В. Мухина;
в. В. Демут – Малиновський;
г. Л. Позен.
184. Автор картини «Козаки пишуть листа турецькому султану»:
а. Т. Шевченко;
б. І. Рєпін;
в. А. Куінджі;
г. І. Гє.
185. Художник І. Рєпін народився:
а. на Львівщині;
б. на Харківщині;
в. на Сумщині;
г. на Київщині.
186. Кому з художників належить полотно «Оленка»:
а. В. Саврасову;
б. Т. Шевченко;
в. В. Васнецову;
г. І. Рєпін.
187. Картина «Дівчинка на тлі персидського килиму» написана художником:
а. М. Врубелем;
б. О. Мурашко;
в. П. Левченко;
г. Т. Шевченко.
188. Картина І. Рєпіна «Іван Грозний вбиває свого сина» написана в жанрі:
а. пейзажу;
б. батальному;
в. історичному;
г. міфологічному.
189. Художник І. Айвазовський працював як:
а. анімаліст;
б. мариніст;
в. пейзажист;
г. портретист.
190. Автор «Української абетки»:
а. І. Іжакевич;
б. Г. Нарбут;
в. В. Резніченко;
г. В. Мурашко.
191. Відомими колекціонерами, меценатами, збирачами творів мистецтва в Києві були:
а. родина Драгоманових;
б. Варвара та Богдан Ханенки;
в. родина Грушевських;
г. фабрикант Бродський.
192. Видатний художник – авангардист К. Малевич народився у:
а. Москві;
б. Харкові;
в. Києві;
г. Одесі.
193. Радянський художник, автор картини «Шевченко у майстерні Карла Брюллова»:
а. Ф. Кричевський
б. Г. Меліхов
в. В. Шаталін
г. М. Врубель
194. Пам’ятник громадянам та військовополоненим Радянської Армії у Бабиному Яру створив:
а. М. Лисенко;
б. С. Литвиненко;
в. І. Севера.
195. Найбільш дієвим видом мистецтва в період Великої Вітчизняної війни були:
а. архітектура;
б. плакат;
в. скульптура;
г. живопис.
196. Плакат, що з’явився в перші дні війни, мав назву:
а. «Батьківщина – мати – кличе!»;
б. «Ворог не пройде, він буде розбитий»;
в. «Дійдемо до Берліну!».
197. Найбільш розповсюджений жанр в творах українських художників у період 1941 – 1945 рр.:
а. пейзаж;
б. натюрморт;
в. анімалістичний;
г. батальний жанр.
198. Заглавну літеру рукописної книги називали:
а. буквиця;
б. заставка;
в. екслібрис;
г. ілюстрація;
199. Назва книги, привезеної Анною Ярославівною до Парижу, на якій французькі королі складали присягу, вступаючи на престол:
а. Трірський псалтир;
б. Остромирове Євангеліє;
в. Біблія;
г. Реймське Євангеліє.
200. Вкажіть, хто зробив значний внесок у розвиток книгодрукування в Україні:
а. Й.Гутенберг;
б. Ш. Фіоль;
в. І. Федоров;
г. Ф. Скорина.
201. У якому архітектурному стилі збудовано Успенський собор Свято-Успенської Києво-Печерської лаври:
а. класичному;
б. бароко;
в. готичному;
г. модерн.
202. Маріїнський палац було побудовано на честь приїзду:
а. Петра І;
б. Миколи ІІ;
в. Катерини ІІ;
г. Івана Грозного.
203. Художник – портретист, родом з України, став придворним художником цариці:
а. І. Нікітін;
б. Д. Левицький;
в. В. Захаров;
г. Ф. Шубін.
204. Радянські живописці, які належать до мистецтва 50-60-х років ХХ ст. (позначте зайве):
а. Т.Яблонська;
б. О.Дейнека;
в. Р.Фальк;
г. К.Коровін;
д. Д.Жилінський.
205. Радянські живописці, які працювали після 60-х років ХХ ст. (позначте зайве):
а. О.Пластов,
б. С.Герасимов,
в. Р.Фальк;
г. І.Глазунов.
206. Картина В. Сурикова» Бояриня Морозова» написана в жанрі:
а. історичному;
б. анімалістичному;
в. біблійному;
г. сюжеті.
207. Твір А. Рубльова – це:
а. фреска;
б. ікона;
в. мозаїка;
г. панно.
208. Картина К.Брюллова «Останній день Помпей» розкриває події:
а. загибель під час світової війни;
б. битву з греками;
в. жителів античного міста;
г. сучасної військової операції.
209. На картині В.Перова «Трійка» зображено:
а. дітей, які везуть воду;
б. святу Трійцю;
в. відпочинок під час полювання;
г. сучасних школярів.
210. Художник В. Васнецов обирав для картин сюжети з (дати одну або більше відповідей):
а. давньоруської історії;
б. міфологічні сюжети;
в. казки, легенди;
г. події війни.
211. Художник Вінсент Ван Гог належав до:
а. фовістів;
б. постімпресіоністів;
в. сюрреалістів;
г. реалістів.
212. Костел Діви Марії побудовано на:
а. Червоній площі;
б. площі Ринок у Львові;
в. Миколаївській площі у Києві;
г. Староміській площі у Празі.
213. Відомий мавзолей – мечеть Тадж-Махал побудовано на честь:
а. прекрасної дружини Мумгаз;
б. могутності держави;
в. перемоги у війні;
г. прославлення мусульманства у світі.
214. Театр у Сіднеї (Австралія) спроектовано архітектором:
а. Росії;
б. Німеччини;
в. Англії;
г. Данії.
215. Медрес Шердон у Самарканді побудовано:
а. на вулиці Мавзолеїв;
б. площі Ринок;
в. на морі;
г. бульварі.
216. Стародавня Греція дала світовій архітектурі:
а. арку;
б. архітектурні ордери;
в. костьоли;
г. вілли.
217. Картина, на якій зображено дівчину біля озера, має назву:
а. «Оленка»;
б. «Сумна дівчина»;
в. «Оленка і братик Іванко»;
г. «Замріяна Оленка».
218. Терми у Стародавньому Римі будувалися як:
а. спортивні комплекси;
б. бані;
в. місця релігійного культу;
г. пам’ятники.
219. Собор Паризької Богоматері має назву:
а. Сент – Шапель;
б. Святого Петра;
в. Нотр Дам де Парі;
г. святого Гільдезгейма.
220. Мечеть Скелі знаходиться у місті:
а. Ієрусалим;
б. Лхасі;
в. Дамаску;
г. Багана.
221. Місто Помпеї загинуло у результаті:
а. монголо- татарської навали;
б. виверження вулкану Везувій;
в. битви з кочевниками;
г. давньоруськими князями.
222. Назва у мистецтві «імпресіонізм» походить від картини:
а. К. Моне;
б. О. Ренуара;
в. П. Гогена;
г. К.Піссарро.
223. Напрям імпресіонізм виник у:
а. літературному середовищі;
б. архітектурі;
в. кіномистецтві;
г. моді.
224. Представником романтизму у Росії був:
а. А. Федотов;
б. О. Кіпренський;
в. К. Растреллі;
г. Д. Бортнянський.
225. Художник – кріпак, який написав картину «Мереживниця»:
а. В. Тропінін;
б. Т. Шевченко;
в. О. Венеціанов;
г. В.Штернберг.
226. Видатні скульптори доби класицизму:(вибрати одну або декілька відповідей):
а. Б. Мартос;
б. П. Клодт;
в. М. Мікешин;
г. К. Россі.
227. Велика Китайська стіна була побудована для:
а. фіксації кордонів китайської цивілізації;
б. захисту від нападу сусідніх держав;
в. пропаганди власної непереможності;
г. внутрішніх міжусобиць.
228. На площі, біля Національної опери України, поставлено пам’ятник:
а. М. Лисенко;
б. Т. Шевченко;
в. К. Стеценко;
г. В. Шнітке.
229. Софійський собор збудовано як:
а. митрополичій храм;
б. бібліотеку;
в. монастир;
г. фортецю.
230. Храми Київської Русі будували з (обрати одну або декілька відповідей):
а. бетону;
б. піску;
в. каменю;
г. цегли.
231. Художники- реалісти прагнули до:
а. правдивого зображення дійсності;
б. умовності й декоративності;
в. кольорового вирішення;
г. «мистецтва для мистецтва».
232. Схили Дніпра прикрашає пам’ятник:
а. Святому Володимиру;
б. Т. Шевченко;
в. цариці Катерині ІІ;
г. М.Щорсу.
233. Картина художника Е. Делакруа «Свобода на барикадах» присвячена подіям:
а. визвольній боротьбі проти Наполеону;
б. Великій Французькій революції;
в. походам хрестоносців;
г. утвердженню капіталістичних відносин у Європі.
234. Імпресіонізм з’явився на противагу:
а. фотографії;
б. кіно;
в. хореографії;
г. книгодрукування.
235. Художник Ж.Л.Давід написав картину:
а. «Смерть Марата»;
б. «Дмитро Солунський»
в. «Жорж Санд»;
г. «Наполеон Бонапарт».
236. Мистецтво Японії – це (обрати одну або декілька відповідей):
а. живопис;
б. каліграфія;
в. фотографія;
г. література;
д. хореографія.
237. Церемоніальне мистецтво майя відобразилося у:
а. текстилю;
б. панно;
в. пірамідах;
г. кераміці.
238. Японський художник Хіросіге працював у:
а. гравюрі укійо;
б. акварелі;
в. скульптурі;
г. порцеляні.
239. Густав Клімт був відомим майстром:
а. алегоричних композицій і монументального живопису;
б. пейзажу;
в. біблійних сюжетів;
г. натюрморту.
240. Французький художник Фернан Леже належав до:
а. супрематистів;
б. кубістів;
в. реалістів;
г. авангардистів.
241. Муралізм – монументальний живопис знайшов розповсюдження:
а. Мексіці;
б. США;
в. Голландії;
г. Україні.
242. Микола Реріх був відомий як:
а. театральний художник і декоратор;
б. кераміст;
в. архітектор;
г. графік.
243. Картина «Бар в Фолі-Бержер» належить художнику:
а. Клоду Моне;
б. Ернсту Макс;
в. Едварду Мунк;
г. Полю Гогену.
244. Основоположником поп- арту вважається:
а. Роберт Раушенберг;
б. Доменік Енгр;
в. Макс Ернст;
г. Ендрю Уает.
245. Американський художник Енді Уорхол був майстром:
а. механічної аплікації;
б. орігамі;
в. каліграфії;
г. інсталяцій.
246. Справжнє ім’я Енді Уорхола:
а. О. Іванов;
б. Мондріан Піт;
в. А. Ворхол.
г. М. Хоробрий.
247. Образ Олімпії зобразили на картинах (обрати декілька відповідей):
а. П. Сезанн;
б. К. Моне;
в. Д. Веласкес;
г. З. Серебрякова.
248. Тулуз – Лотрек працював в мистецтві:
а. плакату;
б. натюрморту;
в. мариністики;
г. портрет.
ТЕСТИ ДЛЯ ДЕРЖАВНОГО ЕКЗАМЕНУ З ОХОРОНИ ПРАЦІ
1. Державний нагляд за охороною праці здійснюють:
а. Верховна Рада, Кабінет Мiнiстрiв;
б. Міністерства i профспілки;
в. Державні комітети з нагляду за ОП i з ядерної i радiацiйної безпеки, Держпожежнагляд, санепiдемслужба.
2. Забороняється перевозити на передньому сидінні легкового автомобіля або задньому сидінні мотоцикла дітей:
а. дошкільного віку;
б. якi не досягли 12-рiчного віку;
в. якi не досягли 16-рiчного віку;
3. Робота у святкові та вихідні дні компенсується:
а. грошовою компенсацією в пiвторакратному розмiр;
б. 2 відгулами за святковий день i одним за вихідний;
в. відгулом або грошовою компенсацією у подвійному розмiрi.
4. До складу комісії з трудових спорів входять:
а. керівники структурних пiдроздiлiв;
б. члени профкому та інженер з ТБ;
в. в однаковій кількості члени профкому й адміністрації.
5. На роботах із підвищеною небезпекою робітники проходять навчання i перевірку знань з охорони праці:
а. щороку;
б. кожні три роки;
в. кожні п'ять років;
6. Розслідує i бере на облік нещасні випадки зі студентами у період практики:
а. підприємство;
б. навчальний заклад;
в. орган управління освіти.
7. Посадові особи, згідно з "Переліком", періодично проходять навчання i перевірку знань з охорони праці:
а. один раз на рік;
б. один раз у три роки;
в. на вимогу Держнагляду охорони праці.
8. Працівника, з вини якого нанесено шкоду підприємству, можуть притягнути до відповідальності:
а. адміністративної;
б. дисциплінарної;
в. матеріальної.
9. Працівника, якому оголошено догану, притягнено до вiдповiдальностi
а. адміністративної;
б. дисциплінарної;
в. матеріальної.
10. Вступний інструктаж iз працівниками, новонайманими на роботу, проводить:
а. спеціаліст з охорони праці;
б. працівник відділу кадрів;
в. юрисконсульт підприємства.
11. Повторний інструктаж на робочому мiсцi проводиться:
а. щомісяця;
б. один раз за півріччя;
в. щороку.
12. Інструктаж учнів, студентів з безпеки під час проведення лабораторних робіт проводить:
а. інженер з техніки безпеки;
б. старший лаборант;
в. викладач (вчитель)..
13. Позаплановий (позачерговий) інструктаж з охорони праці проводиться:
а. у разі переведення працівника з одного цеху до іншого;
б. під час направлення для виконання одноразової або тимчасової роботи;
в. за умови зміни технології або після нещасного випадку.
14. Засоби захисту від небезпечних i шкідливих факторів: протигази, навушники, окуляри, ізолюючі костюми, спецодяг i взуття, каски -називаються:
а. колективними;
б. індивідуальними;
в. основними.
15. Цільовий інструктаж з охорони праці проводиться:
а. у разі переведення працівника з одного цеху до іншого;
б. пiд час направлення для виконання одноразової або тимчасової роботи;
в. за умови зміни технології або після нещасного випадку.
16. Вогнегасники, бочки з водою, відра, лопати тощо - це засоби пожежегасіння:
а. основні;
б. допоміжні;
в. первинні.
17. Санітарні норми для учбових приміщень взимку: температури, вологості, швидкості руху повітря:
а. 22-25 град. С, 70-80%, 1-2 м/c;
б. 16-20 град. С, 40-60%, 0,2-0,5 м/с;
в. 10-15 град. С, 20-30%, 0,05-0,1 м/с.
18. Нещасний випадок на виробництві - це випадок, що спричинив працівникові втрату працездатності терміном не менше:
а. двох робочих змін;
б. трьох днів;
в. одного дня.
19. Для надання першої допомоги у разі поранення необхідно:
а. ополоснути рану водою i перев'язати;
б. засипати рану порошком;
в. рану обробити йодом або перекисом водню, накласти пов’язку.
20. Розслідування нещасних випадків виконує:
а. відділ охорони праці;
б. комісія, призначена керівником підприємства;
в. інспектор Держнаглядохоронпрацi.
21. Якщо потерпілий не дихає i не має пульсу йому потрібна перша допомога:
а. одягти кисневу маску;
б. викликати лікаря i чекати на його приїзд;
в. робити штучне дихання i непрямий масаж серця.
22. У межах населеного пункту під час руху проїжджою частиною пішоходи повинні триматися:
а. правого боку;
б. лівого боку;
в. не має значення, з якого боку.
23. Перша допомога при опіках:
а. уражену частину тіла покрити чистою марлею або простирадлом;
б. проколоти пухирі, відірвати шматки одягу, що прилипли;
в. не вживати ніяких заходів до приїзду лікаря.
24. Інструктаж з охорони праці із студентами (учнями) під час проведення занять проводить i несе вiдповiдальнiсть за збереження життя i здоров'я учнів:
а. керівник закладу;
б. заступник директора;
в. викладач (вчитель).
25. За межами населеного пункту під час руху проїжджою частиною пішоходи повинні триматися:
а. правого боку;
б. лівого боку;
в. не має значення, з якого боку.
26. Між власником i профспілкою з питань умов i охорони праці в установах складається документ:
а. угода;
б. колективний договір;
в. зобов'язання сторін.
27. Пішоходи повинні переходити проїжджу частину, якщо пiшохiднi переходи не позначені, таким чином:
а. у будь-якому мiсцi;
б. на перехрестях уздовж лінії тротуарів або узбіч;
в. не повинні переходити.
28. Нещасний випадок, про який потерпілий своєчасно не повідомив:
а. не розслідується;
б. розслідується, якщо часу з моменту події пройшло не більше одного місяця;
в. розслідується, згідно заяви потерпілого, якщо часу з моменту події пройшло не більше одного року.
29. Органи нагляду за охороною праці мають право надсилати керівникам підприємств про невiдповiднiсть окремих посадових осіб посаді, яку вони займають:
а. так;
б. ні;
в. так, за згодою профспілки.
30. Вік прийняття на роботу неповнолітніх:
а. з 15 років;
б. з 15 років, а в окремих випадках з 14 років;
в. з 16 років.
31. При укладенні трудового договору громадянин повинен бути проінформований під розписку:
а. про умови роботи і наявність на його робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуті;
б. про можливі наслідки впливу небезпечних і шкідливих виробничих факторів на здоров'я;
в. про права працівника на пільги й компенсації за роботу в небезпечних і шкідливих умовах відповідно до законодавства й колективним договором;
г. про навчання та перевірку знань з охорони праці.
32. Чинність Закону “Про охорону праці ” й Кодексу законів про працю України поширюється:
а. на підприємства й організації державної форми власності;
б. тільки на промислові підприємства будь-якої форми власності;
в. на підприємства невиробничої сфери залежно від виду діяльності;
г. на всі підприємства, організації, незалежно від форми власності й видів їхньої діяльності.
33. Неповнолітні проходять медичні огляди:
а. перед початком роботи;
б. щомісячно;
в. щорічно;
г. перед виконанням важких робіт.
34. Пільги й компенсації за важкі й шкідливі умови праці одержують:
а. жінки, що мають дітей у віці до 16 років;
б. особи, що не досягли віку 18 років;
в. всі працюючі, якщо це обумовлено колективним договором;
г. всі працюючі на робочих місцях з важкими й шкідливими умовами праці.
35. Тривалість робочого тижня для підлітків 16-18 років складає:
а. 40 годин;
б. 36 годин;
в. 30 годин;
г. 26 годин.
36. У випадку ухилення працівника від проходження обов'язкового медичного огляду роботодавець зобов'язаний:
а. попередити працівника про необхідність проходження медичного огляду без відсторонення від роботи;
б. попередити працівника про необхідність проходження медичного огляду й відсторонити працівника від роботи на строк до 2-х тижнів;
в. притягти працівника до дисциплінарної відповідальності й відсторонити працівника від роботи без збереження заробітної плати.
37. Працівник має право розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо роботодавець не виконує законодавство про охорону праці й умови колективного договору із цих питань:
а. ні;
б. так.
38. Позачерговий інструктаж і перевірка знань з техніки безпеки на робочих місцях проводиться:
а. після кожного порушення правил з техніки безпеки;
б. після порушення правил або технологічної дисципліни, які викликали нещасний випадок;
в. після порушення технологічної дисципліни, яке спричинило поломку чи аварію;
г. якщо на робочому місці стався нещасний випадок.
39. Згідно з законодавством України відповідальність за створення безпечних та здорових умов праці на кожному робочому місці на підприємстві, в організації, установі несе:
а. держава;
б. власник;
в. начальник служби охорони праці;
г. безпосередній керівник працівника (підрозділу).
40. Вищий нагляд по забезпеченню законодавства з охорони праці покладено:
а. на профспілки та технічну інспекцію;
б. на органи прокуратури;
в. на керівників підприємства;
г. на службу охорони праці.
41. Дія Закону «Про охорону праці» та Кодексу законів про працю розповсюджується на такі об’єкти:
а. на підприємства і організації державної форми власності;
б. тільки на промислові підприємства будь-якої форми власності;
в. на підприємства невиробничої сфери в залежності від виду діяльності;
г. на всі установи (підприємства) незалежно від форми власності та видів їх діяльності.
42. Під адміністративною відповідальністю за порушення правил охорони праці розуміється:
а. накладення: догани, звільнення з посади, переведення на нижче оплачувану роботу;
б. стягнення у вигляді грошових штрафів, які накладають на винну особу органи державного нагляду за охороною праці;
в. притягнення до судового розгляду, до судової відповідальності.
43. Власник може укласти трудовий договір з особою, якій за медичними показниками протипоказана запропонована робота:
а. так;
б. ні.
44. Служба охорони праці на підприємстві виробничої сфери створюється при такій мінімальній чисельності працівників:
а. 25 працюючих;
б. 50 працюючих;
в. 100 працюючих;
г. 500 працюючих.
45. Звільнити з роботи працівника в період тимчасової непрацездатності можна:
а. ні;
б. так.
46. Перевірка знань з питань охорони праці відрядженого працівника повинна виконуватися:
а. на підприємстві, куди він відряджений;
б. за місцем основної роботи.
47. За важкі та шкідливі умови праці чинним законодавством передбачені пільги та компенсації:
а. оплата праці у підвищеному розмірі;
б. вихідна допомога;
в. безкоштовне забезпечення працівників засобами індивідуального захисту;
г. безкоштовне медичне забезпечення.
48. Робоча зона це:
а. простір, в якому знаходяться робочі місця постійного перебування працівника;
б. простір, в якому знаходяться робочі місця тимчасового перебування працівника;
в. сукупність фізичних, хімічних, біологічних чинників;
г. сукупність соціальних чинників.
49. За величиною енерговитрат роботи поділяють на такі категорії:
а. великі;
б. важкі;
в. легкі;
г. середньої важкості.
50. Знаки безпеки є такі:
а. дозвільні;
б. заборонні;
в. попереджувальні;
г. вказівні.
51. До виробничих шкідливих чинників відносяться:
а. фізична перенапруга людини;
б. температура, вологість повітря;
в. автоматизація та механізація операцій;
г. шум, вібрація.
52. Вплив шуму на організм людини можна зменшити:
а. правильним розташуванням обладнання;
б. збільшенням площі виробничих приміщень;
в. заміною будівельних матеріалів;
г. зміною режиму роботи.
53. До шкідливих психофізіологічних факторів виробництва належать:
а. фізичні навантаження;
б. зараження інфекційними захворюваннями;
в. порушення режиму праці та відпочинку;
г. монотонність праці.
54. За ступенем небезпечності умови праці бувають:
а. допустимими;
б. терпимими;
в. справжніми;
г. несприятливими.
55. Освітлення має задо