, , ( ):
, .
.
, .
, :
;
( );
( );
( );
, :
;
extern;
;
;
, (typedef).
char[1] c; //
int a; //
float x, y; //
char* str = "aaaa"; //
//
struct complex { float re, im; }; // ()
struct complex1 { int re, im; }; // ()
complex1 var; //
extern complex funt(complex); // ,
//
typedef complex point; // point complex
extern int error_number; // int
int extern c; // !!! int
static int a; // int
int static b; // !!! int
( static int ) .
float real(complex* p) { return p->re; }; //
const double pi = 3.1415926535897932385; //
double const pi1= 3.141592; // !!!
struct user; // user
template<class T>
abs(T x) { return >0? -x: x; } //
enum beer { Carlsberg, Tuborg, Thor }; // beer
//
enum color {red, green=5, blue, black, white}; // color
//
int k, ix, iy=1, iz; //
int i = 0x abcd, j= 0 4567, k (1); // 0x abcd 16- /; 0 4567 8- /
unsigned uk; // unsigned int uk;
|
|
short shk, shl, shm = 4; // short int shk, shl, shm=4;
unsigned short ushk; //
long lk; // long int lk;
unsigned long ulk (12345); //
int iarray[10]; // 10
// iarray[0] - iarray[9] int
.
float x = 4.7; // float x (4.7);
double y = 3.141592, z = 0.6E-02;
float fx (3);
double dy (3.141592);
bool b(true); // bool b(1);
bool b1 = false;
bool b2 = bool (-25); //b2 true
:
int main() { bool b = false; cout << b = << b << endl; //0 return 0; } | int main() { bool b = false; cout << b = ; if (b) cout << true; else cout << false; cout << endl; return 0; } |